יצרנית המטוסים בואינג
וקבוצת נקש, הבעלים של חברת התעופה ארקיע, חתמו על חוזה רכישה של שני מטוסי בואינג 787-9 "דרימליינר". בכך תהיה ארקיע לחברת התעופה הישראלית הראשונה שתפעיל מטוס בואינג מדגם 787.
היקף העיסקה מוערך ב-366 מיליון דולר והמטוסים יסופקו בשנת 2012. בנוסף כוללת העיסקה אופציה לרכישת שני מטוסי בואינג 787-9 נוספים.
יו"ר קבוצת נקש, ג'ו נקש, אמר שמטוס ה-787 הוא מכונה מדהימה. "אנו שמחים להיות החברה הישראלית הראשונה שתציע לנוסעיה את הנוחות של מטוס 787 דרימליינר", הוסיף נקש ואמר "כמו מטוס ה-787 גם עסקינו הם חובקי עולם. ה-787 יצור נגישות חסרת תקדים לשווקים הצומחים, יניע עסקים בינלאומיים ויבנה על הביקוש ההולך וגדל בתנועה האוירית בעולם".
מאז השקתו ב-2004, נהפך ה-787 למטוס הנמכר במהירות הגבוהה ביותר בשוק התעופה האזרחית העולמי. 37 חברות תעופה ברחבי העולם הזמינו יותר מ-450 מטוסי 787 בשל יעילותו, טווחו ונוחותו לנוסעים.
מרלין דיילי, סגן נשיא מכירות אירופה, רוסיה ומרכז אסיה בקבוצת התעופה האזרחית של בואינג אמר: "זהו יום גדול עבור בואינג וישראל. אנו מקבלים בברכה את קבוצת נקש למשפחת ה-787 ומצפים לראות את מטוס ה-787 בצבעי ארקיע. בתוך שנים ספורות יוכל הנוסע הישראלי ליהנות מחוויית טיסה שאין שנייה לה".
ארקיע תפעיל את מטוסי הבואינג 787 בקווים לצפון אמריקה והמזרח הרחוק. החברה בוחנת שני סוגי מנועים המוצעים למטוס מתוצרת ג'נרל אלקטריק ורולס רוייס.
בצי המטוסים של ארקיע מטוס בואינג 757-200, שני מטוסי בואינג 757-300, ארבעה מטוסי 72-500 ATR ו-5 מטוסי בומברדייר דאש 7.
הטכנולוגיה המתקדמת המותקנת במטוס הבואינג 787 תביא לחיסכון של 20% בצריכת הדלק וגידול של 45% בהכנסות ממטען ונוסעים.
טווח הטיסה הגדול של המטוס מאפשר לחברות התעופה להציע לנוסעים שרות "מנקודה לנקודה" לפי בחירתם תוך ביטול הצורך בעצירות ביניים בשדות התעופה העמוסים.
טיסת הבכורה של מטוס הבואינג 787 מתוכננת לשנת 2007 וכניסתו לשירות לשנת 2008.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.