ההחלטה על העלאת שווי השימוש ברכב צמוד עשויה להידחות עד התבהרות התמונה בחקירה המתנהלת ברשות המסים. כך העריכו היום (ד') בכירים בענף הרכב.
את ההחלטה בדבר העלאת השווי אמור לקבל שר האוצר, אברהם הירשזון, אולם היוזמה החלה ברשות המסים, והיא זו שאמורה ליישם אותה, אם אכן תאושר. באוצר הכחישו את הידיעה.
בתוך כך נמשך היום תהליך השימוע בפני הוועדה המקצועית לבחינת העלאת שווי השימוש. היום הופיעו בפניה נציגי המעסיקים והתעשיינים, ונציגי איגוד יבואני הרכב.
נציגי התעשיינים טענו כי העלאת השווי היא ניסיון נוסף של האוצר להטיל מס על המעסיקים. נציגי התאחדות התעשיינים העריכו, כי העלאת שווי השימוש ברכב צמוד תגרום להתייקרות של 500 מיליון שקל בשנה בעלות העבודה בתעשייה, ולמגזר העסקי כולו ב-1.5 מיליארד שקל בשנה, מאחר שחלק מהמעסיקים נוהגים לגלם את שווי הרכב הצמוד. הובע חשש כי בעקבות העדכון הצפוי בשווי השימוש, ידרשו עובדים ממעסיקים שלא נהגו לגלם את שווי זקיפת ההטבה, לגלם את תוספת המס כפיצוי.
התאחדות התעשיינים טוענת כי הגדלת שווי השימוש תגרום לכך שעובדים רבים יעדיפו לוותר על רכב החברה, תמורת הגדלת השכר. הדבר יביא לגידול במספר כלי רכב מיושנים, לירידה בהכנסות המדינה ממסים על רכב פרטי חדש מיובא, לירידה ברמת הבטיחות ולפגיעה באיכות הסביבה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.