חברת תמיר נתיבי אוויר, העוסקת במתן שירותי טיסה, הגישה לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסך 3.9 מיליון שקל נגד שר התחבורה, שאול מופז, מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, ונגד המדינה. זאת, בטענה שהנתבעים גרמו לה נזקים אדירים, הכוללים הפסד רווחים ופגיעה קשה בשמה הטוב, באמצעות משרד התחבורה במסגרת התקשרות עימה במכרז להפעלת טיסות בקו ת"א - קריית שמונה.
לדברי החברה, מופז מאפשר למפעיל המנחת בקריית שמונה, ויקטור חג'ג', איל הון מקומי ואיש עסקים, לדרוש ממנה דמי הפעלת מנחת שלא מופיעים בהסכם - וזאת בשל קשריהם החבריים והפוליטיים. לטענתה, בכך הפרו הנתבעים באופן בוטה את הוראותיו של ההסכם עימה מטעמים פסולים ושלא כדין. לדבריה, הנזקים שנגרמו לה הינם תולדה ישירה וברורה של הוראות אישיות של הנתבעים "שעושים במשרד ממשלתי ובכספי הציבור כבשלהם, ומורים לפקידי המשרד ונושאי המשרה המקצועיים לנהוג בניגוד לכללי מנהל תקין".
לפי כתב התביעה, במרץ 2006 זכתה תמיר במכרז של משרד התחבורה להפעלה מסחרית של כלי טיס בקווי תעופה פנים ארציים: ראש-פינה - ת"א וקריית שמונה - ת"א. בהתאם לכך נכרת הסכם בין ממשלת ישראל למשרד התחבורה לבין תמיר להפעלת הטיסות בשני הקווים הללו. החברה מציינת כי השקעתה בעקבות הזכייה במכרז נאמדת ב-7.5 מיליון שקל, שכללה רכישת מטוסים מתקדמים וציוד חדשני.
לטענת החברה, באמצעות עו"ד אלדד יניב, הטיסות פעלו ברציפות, עד שהחליט מפעיל המנחת חג'ג' להפעיל את קשריו הפוליטיים, לרבות עם השר מופז וראש העיר, ולדרוש ממנה כספים שאינו זכאי להם ושלא נאמר עליהם דבר במכרז. לטענתה, חג'ג' הודיע לה כי אם לא תשלם לו כ-107 אלף שקלים מידי חודש כדמי הפעלת המנחת, הוא ימנע מממטוסיה המראות ונחיתות.
לטענת טמיר, לאור הקשיים הרבים שהערים חג'ג' וסירובה לשלם לו, החל מספטמבר 2006 לא פועלות עוד טיסות בקו קריית-שמונה ת"א, והנזק הנגרם לה הוא רב ביותר.
תמיר מציינת כי פניותיה הרבות לנתבעים כדי שיפעלו כדי למנוע מחג'ג' לעשות ככל העולה על רוחו - לא נענו. לדבריה, היא ניצבת בפני בריונות של חג'ג' העושה בשיתוף פעולה עם מופז ככל העולה על רוחו. "אין כל ספק כי אלמלא הקשר הגורדי בין השר ובין חג'ג', עוד מימיהם המשותפים בצנחנים, לא היה פועל הריבון באופן כה בולט, מדאיג ומקומם כנגד החלטות קודמיו, על מנת לקדם את האינטרס הפרטי של חג'ג', תוך פגיעה כלכלית בתובעת ופגיעה חסרת תקנה בציבור גדול", טוענת החברה.
לתביעה צורף מכתב של עו"ד ירון שילת, יועץ שר התחבורה, הכותב לעו"ד יניב כי הוא דוחה על הסף את טיעוניו משוללי הבסיס. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1050/07).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.