עכשיו זה רשמי: הטריפל פליי שמציעה חברת הכבלים
HOT 
- שירותי טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה פנים-ארצית - עושה את העבודה וגורם לנטישת לקוחות מהלוויין לכבלים. ממסמך פנימי שהגיע לידי "גלובס", עולה כי 55% מהמנויים הנוטשים את yes רוכשים את החבילה המשולשת שמציעה HOT, מה שמצביע כי מכירת חבילת שירותים במחיר טוב יחסית מושך מנויים. מעבר לכך, אותו טריפל פליי יוצר גם הכנסה ממוצעת גבוהה יותר לכל לקוח של חברת הכבלים, כיוון שהוא צורך עוד שירותים.
עוד עולה מהנתונים כי 15% נוספים עוברים ל-HOT עבור חבילה של אינטרנט וטלוויזיה ו-10% עבור חבילה של טלפון וטלוויזיה. כלומר, 80% מהנוטשים את yes והעוברים ל-HOT לוקחים יותר משירות אחד. רק 18% מהלקוחות רוכשים שירותי טלוויזיה בלבד.
למרות שהיה צפוי כי המעבר מ-yes לכבלים ייעשה בעקבות הרצון לקבל חבילת שירותים, הנתונים האלה מרשימים במיוחד ומצביעים על המרכזיות שיש להצעת הטריפל במעבר המנויים מפלטפורמת הלוויין לפלטפורמת הכבלים. על-פי הערכות, הנטישה ב-yes עמדה על כ-14% ב-2006, והגיוס נטו היה נמוך יחסית, והגיע ל-23 אלף מנויים חדשים.
במקביל, הצליחו אשתקד ב-HOT לעצור את הנסיגה המתמדת בכמות המנויים שלה, לאחר שנים של נטישה כמעט המונית (למעשה מאז שהלוויין עלה לאוויר, הכבלים הפסידו מנויים באופן עקבי). על-פי הערכות, השנה הנוכחית צפויה להיות שנת המפנה בגיוס המנויים, כשלראשונה מאז שנת 2000, גיוס המנויים של הכבלים יעלה על זה של הלוויין.
לא רק הטריפל פליי עוזר ל-HOT לגייס מנויים. ההערכות הן כי גם העובדה שרק ב-HOT קיים שירות VOD מביאה לנטישת לקוחות מהלווין, אם כי לא קיימים נתונים לגבי הערכה זאת. ב-yes מנסים כבר תקופה ארוכה לקבל אישור ממשרד התקשורת לספק שירותי VOD על גבי תשתית ה-ADSL של בזק, ובמקביל לספק שירותי טלפוניה על גבי האינטרנט (VOB).
בשלב זה משרד התקשורת פועל לאישור תיקון שיאפשר לחברת הלוויין לספק את השירות, אולם ייתכן מאוד שבזק, בתנאים שיציב משרד התקשורת, לא תרצה לספק את השירות ל-yes. במקביל, משרד התקשורת סירב לבקשה של yes בשבוע שעבר, ולא התיר לה להפוך לספקית שירותי VOB. לכן, בשלב זה דרכיה של yes חסומות והיא אינה יכולה להגיב, באופן ישיר לפחות, למהלומות אותן היא סופגת מחברת הכבלים.
הכנסות yes ברבעון השלישי של 2006 היו כ-340 מליון שקל, לעומת 338 מיליון שקל ברבעון הקודם, כלומר עלייה של אחוז אחד. ההפסד התפעולי באותו רבעון הגיע לכ-15 מיליון שקל בהשוואה להפסד של כ-26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ובהשוואה לרווח של כ-200 אלף שקל ברבעון הקודם. ההפסד הנקי של החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2006 הוא כ-218 מיליון שקל לעומת הפסד של כ-244 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, שיפור של כ-11%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.