הסתיימו 7 השנים הרעות? HOT עברה לרווח של 23 מיליון ש' ברבעון; ההכנסות עלו 12%

הסתכמו ב-637 מיליון שקל * החברה שיפרה את הרווח הגולמי והתפעולי בשיעורים שעלו על 70% בשל צמצום בהוצאות - בעיקר הוצאות המימון שלחצו על החברה בשנים האחרונות * איזיה צ'צ'יק, יו"ר HOT: "מיזוג חברות הכבלים העלו את HOT למסלול הנכון"

חברת הטלוויזיה בכבלים HOT דיווחה הבוקר (א') על תוצאותיה ברבעון הראשון של שנת 2007. נכון לסוף הרבעון מספר מנויי הטלוויזיה של החברה עומד על כ-926 אלף; כ-221 אלף קווי טלפוניה וכ-552 אלף מנויי אינטרנט המהיר בפס רחב.

מבחינת התוצאות הכספיות, הכנסות החברה ברבעון הראשון גדלו 12% והסתכמו ב-637 מיליון שקל. החברה מסבירה העלייה במכירותיה בעלייה במספר המנויים לשירותי הטלפוניה, וכן מגידול בהכנסה הממוצעת למנוי טלוויזיה שהושג ברובו מעלייה בשימוש המנויים בשירות ה-VOD.

מבחינת צד ההוצאות, הסעיף התפעולי, בנטרול הוצאות פחת, הסתכם ב-355 מיליון שקל בהשוואה ל-374 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הירידה בהוצאה התפעולית מוסברת מירידה בעלויות התוכן ברבעון הנובעת מצמצום עלויות ודחיית שידור הפקות מקור לרבעונים הבאים.

הרווח הגולמי של החברה צמח 71% והסתכם ב-149 מיליון שקל לעומת 87 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הוצאות מכירה ושיווק של החברה ברבעון הראשון של 2007 הסתכמו ב-42 מיליון שקל בהשוואה ל-48 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של כ12.5%. הירידה מוסברת בהקטנת הוצאות הפרסום.

בסעיף הוצאת ההנהלה והכלליות נרשמה עלייה של 6 מיליון שקל ל-34 מיליון שקל. העלייה בשיעור של 21% נובעת בעיקר העלויות האופציות וחילופי מנהלים.

בשורת הסיכום התפעולי מציגה הוט רווח של 66 מיליון שקל וזאת בהשוואה להפסד של 9 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי בניכוי הוצאות פחת והפחתות, EBITDA, עלה 78% והסתכם ברבעון הראשון 202 מיליון שקל - זאת בהשוואה לרווח של 113 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2006.

הוצאות המימון ברבעון ראשון של 2007 ירדו 55% והסתכמו ב-45 מיליון שקל בהשוואה ל-99 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בשורה התחתונה, מציגה החברה רווח נקי לראשונה מזה 7 שנים, כאשר בסיכום הרוויחה החברה 23 מיליון שקל. זאת בהשוואה להפסד של כ-109 מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל של שנת 2006 שהסתיימה כולה בהפסד של 289 מיליון שקל.

עוד עולה מהדוחות כי ה-ARPU, ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח טלוויזיה, צמח ב- 5% ביחס לרבעון מקביל אשתקד ועומד על 182 שקל לחודש.

דוד קמיניץ, מנכ"ל HOT אמר: "אנחנו רואים בדוחות הטובים את המשך המגמה החיובית ואת ראשית הדרך להפיכתה של HOT לשחקן משמעותי בשוק התקשורת המספקת פתרונות כוללים של טלוויזיה, טלפון ואינטרנט".

ישראל (איזיה) צ'צ'יק, יו"ר HOT: "מיזוג חברות הכבלים וההנהלה החדשה העלו את HOT למסלול הנכון - הממצב אותה כחברת הטלקום השנייה בישראל".