הם בעצם מסכנים? "עובד עם רכב צמוד לא יכול לבחור סוג, דגם, צבע או אבזור; הוא מוגבל בשימוש, חסום לכביש 6 ומשמש פרסומת נוסעת ללוגו החברה"

על הטיעון בכותרת חתום פורום ה-CFO, המנהל מאבק נגד הרפורמה בליסינג * "מקבלי רכב בדרגות הגבוהות משלמים 585 שקל מעבר לשווי ההטבה האמיתית. ההעלאה המקסימלית בשווי צריכה להיות 320 שקל"

כבר כיום, חלק ניכר מהעובדים הנהנים מרכב צמוד משלמים מעבר לשווי הכלכלי האמיתי של ההטבה. כך טוען פורום ה-CFO, המאגד את סמנכ"לי הכספים של החברות הגדולות במשק. הפורום פועל נגד הרפורמה המוצעת בשווי השימוש ברכב צמוד ממקום העבודה.

לטענת הפורום, על פי תחשיבים שהם ערכו, מקבלי הרכבים בדרגות הגבוהות משלמים 585 שקל מעבר לשווי ההטבה האמיתית. ההעלאה המקסימלית של שווי הרכב צריכה לעמוד על 320 שקל.

עמדת הפורום היא בניגוד לעמדת האוצר, לפיה יש להעלות במאות ואלפי שקלים את גובה המס המוטל על הטבת הרכב הצמוד. התחשיב שנערך בפורום נשלח לחברי וועדת הכספים לקראת הדיון שיתקיים בנושא מחר בוועדה.

על פי כלכלני פורום ה-CFO, ובהסתמך על נתוני "חשב" והלמ"ס, העלות לשימוש רכב בדרגה 2 הינה 2 שקלים לכל קילומטר, ובסה"כ שווי ההטבה האמיתי עומד על 1,650 שקל בחודש. לדברי קובי שרון, יו"ר ודעת מיסים בפורום, בפועל, במצב הנוכחי, מחושב שווי רכב לפי 1,330 שקל בחודש, כלומר - התוספת המקסימלית לשווי רכב בדרגה 2 הוא 320 שקל בלבד - ולא אלפי שקלים כפי שטוען האוצר. לעומת זאת, על פי התחשיב, עובדים ברכבים מדרגה 5 ומעלה משלמים כבר כיום 340 שקל יותר מהשווי האמיתי.

לדברי יו"ר הפורום, נגה קינן, אין להוריד את שווי הרכב של דרגות הרכב הגבוהות ואין גם להעלות את שווי הרכב לדרגות הנמוכות. זהו בממוצע שווי הרכב האמיתי, מתוקן חברתית.

בפורום אומרים, לקראת הישיבה, כי לא ניתן להשוות בין רכב חברה ובין רכב פרטי, ובוודאי שאין סיבה להכביד את המס על הנהנים מרכב עבודה. עובד המשתמש ברכב חברה איננו יכול לבחור סוג, דגם, צבע, איבזור, הוא מוגבל בשימושים ברכב, כמו נסיעה בכביש 6 וזהות הנוהגים ברכב והוא מהווה פרסומת נוסעת לחברה באמצעות הלוגו המודפס על הרכב.

בפורום מעריכים, כי וועדת הכספים ושר האוצר הנכנס, רוני בר-און, ידחו את כוונת האוצר להעלות במאות ואלפי שקלים את המיסוי.