47% מקרב המגזר החרדי מחזיקים מחשב, 13% מחוברים לאינטרנט מהבית ו-14% גולשים באינטרנט (ממקומות שונים, כולל הבית) - כך עולה מסקר שערכה יחידת המגזרים של מקאן-אריקסון בקרב המגזר החרדי, באמצעות מכון "מותגים". הסקר נערך בינואר 2007, בקרב מדגם של 400 איש בגילאי 15 ומעלה.
באשר לתדירות הגלישה עולה מהסקר, כי מקרב ה-14% שהעידו כי הם גולשים, 68% גולשים כל יום, 9% גולשים מספר פעמים בשבוע, 15% פעם בשבוע, 5% פעם בשבוע ו-3% לא יודעים. עוד עולה, כי ממוצע שעות הגלישה עומד על 13 שעות בשבוע. הגולשים מאופיינים ברמת הכנסה גבוהה ונטייה לחדשנות.
עורכי הסקר מציינים עם זאת, כי יש להתחשב בהטיה החברתית שגורמת לנשאלים להצהיר על כך שהם לא נחשפים לאינטרנט. זאת, מאחר שחשיפה לאינטרנט אינה לגיטימית לגמרי במגזר החרדי. בשל כך, הסברה היא כי בפועל, שיעור המחוברים והגולשים באינטרנט גבוה יותר.
גורם מוביל בענף המדיה החרדית סיפר ל"גלובס", כי לפי נתונים שיש בידיו אחוז המחוברים בפועל לאינטרנט מקרב האוכלוסייה החרדית עומד על כ-24%. שלא במפתיע, גם הגורם הזה, סירב להיחשף. מסקר TIM ליוני 2007 עולה, כי אוכלוסיית משתמשי האינטרנט בישראל מונה כ-4.5 מיליון גולשים מגיל 5 ומעלה, בהם כ-900 אלף ילדים ונוער וכ-3.5 מיליון בוגרים (18 ), וזאת כאומדן מכלל האוכלוסייה (כולל מגזרי עולים ומיעוטים).
עוד עלה מהסקר, כי בהשוואה לקיץ 2006, בכמות הגולשים במדינת ישראל בגילאי 13 חלה עלייה של כ-5% - מכ-3.7 מיליון גולשים ביוני 2006 לכ-3.9 מיליון גולשים ביוני 2007. בגילאי 5 ומעלה ישנם קרוב ל-4.5 מיליון משתמשי אינטרנט, המהווים כ-62% מכלל אוכלוסיית המדינה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.