סקר TIM: כ-4 מיליון משתמשי אינטרנט בישראל בסוף 2007 - גידול של כ-2% לעומת סוף 2006

קצב הגידול השנתי בכמות הגולשים מתמתן * יותר מ-90% מבני הנוער גולשים, אבל גם אוכלוסיית בני ה-50 פלוס מתחברת יותר לרשת

בישראל יש כיום כ-4 מיליון משתמשי אינטרנט (בגילאי 13 ומעלה), נתון המבטא גידול של כ-2% לעומת המצב בדצמבר אשתקד - כך עולה מסקר TIM החצי שנתי של TNS טלסקר המעודכן לדצמבר 2007. משמעות הנתון הוא שקצב הגידול השנתי בכמות הגולשים מתמתן בהשוואה לעבר, ודומה כעת לקצב הגידול הכללי של האוכלוסייה בישראל.

גם בנתוני החיבור לאינטרנט בקרב משקי הבית היהודיים בישראל נראה כי הגידול התמתן: כ-73% ממשקי הבית מחוברים כיום לאינטרנט, בהשוואה ל-72% בדצמבר 2006, כאשר 96% מתוכם מחוברים בחיבור מהיר (בהשוואה ל-95% בשנה שעברה).

הפרופיל הדמוגרפי של הגולש היהודי, דומה כיום יותר לממוצע של האוכלוסייה, אך עדיין קיימים כמה מאפיינים ייחודיים: 54% מהגולשים הם גברים, ו-46% הם נשים. משתמשי האינטרנט שכיחים יותר בקרב גילאים צעירים וגילאי הביניים 18-49, כאשר הם מהווים 73% מכלל הגולשים, בעוד ששיעורם בכלל האוכלוסייה הבוגרת עומד על 63%.

בקרב בני הנוער (13-17) שיעור הגולשים באינטרנט עולה על 90%. מגמת שינוי בולטת ניכרת בקרב משתמשי האינטרנט המבוגרים: הגולשים בגילאים 50 ומעלה מהווים 23% מהגולשים, לעומת שיעור של 11% לפני 7 שנים. גם בעלי השכלה גבוהה (על תיכונית ואקדמית) אף הם שכיחים יותר בקרב הגולשים, ושיעורם עומד על 56% לעומת 48% בכלל האוכלוסייה הבוגרת.

למרות ההאטה בכמות הגולשים, מגוון השימושים שעושים באינטרנט הולך ומתרחב: 39% מכלל הגולשים רשומים כיום ברשתות חברתיות, כאשר השיעור דומה בקרב נשים וגברים.