HOT תפצה לקוח משום שלא גילתה שהטלפון שלה אינו עובד בהפסקות חשמל

HOT חויבה לשלם ללקוח 3,500 שקל, כיוון שלא גילתה בחתימת החוזה שהטלפון הנייח שלה מבוסס על חשמל

בית המשפט לתביעות קטנות בחיפה חייב את חברת הכבלים HOT לפצות לקוחות ב-3,500 שקל, משום שלא גילתה לה, בטרם החתימה אותה על חוזה, ששירות הטלפון של החברה הוא מבוסס על חשמל, ולכן בעת הפסקת חשמל הטלפון אינו פועל.

חיים סבו ואילה אבלסון מזיכרון יעקב חתמו לפני כשנה על הסכם עם HOT לאספקת שירותי טלוויזיה בכבלים, אינטרנט וקו טלפון קווי, אחרי שהיו מנויים ב-yes.

בתביעתם טענו, שרק בעת ביצוע ההתקנה בביתם, שאף היא בוצעה באיחור, התברר להם לראשונה שקו הטלפון מחובר ל"מודם", כך שאין קו טלפון בזמן הפסקת חשמל. לדבריהם, בלא קו טלפון לא תפעל האזעקה שבביתם, שהותקנה לאור דרישת חברת הביטוח. בשל כך ובשל טענות שונות שהיו להם כלפי HOT, הם התנתקו מהשירות וחזרו ל-yes.

השופטת ג'אדה בסול ציינה, ש"מעיון בטופס הזמנת השירות, שהינו החוזה בין הצדדים, עולה כי אין זכר לטיב שירות הטלפון שניתן. אי גילוי תכונות שירות הטלפון המסופק יש בה משום הטעיית הצרכנים, ולכך אין לתת יד".

היא הוסיפה כי HOT הפרה את חובתה "על-ידי הימנעותה מגילוי מלוא המידע הנחוץ אודות טיב השירות בטרם ההתקשרות בין הצדדים, התנהגות שיש בה גם חוסר תום-לב בניהול מו"מ ואף הטעיה, שגרמה לתובעים להתקשר בחוזה, ועל כן זכאים היו התובעים לבטל את החוזה שנכרת בין הצדדים". HOT חויבה גם בהוצאות בסך 400 שקל. (ת"ק 1594/07).