חברת הטלוויזיה בכבלים HOT
ממשיכה להשתפר ועברה בשנת 2007 לרווח במקביל לגידול במספר מנוייה וירידה בהוצאת המימון הכבדות של החברה בשל הפסדי השנים הקודמות.
ברבעון הרביעי של השנה עלו ההכנסות ל-691 מיליון שקל - תוספת של כ-24 מיליון שקל לעומת הרבעון ה-3 ב-2007. העלייה מקיפה את שני מגזרי הפעילות - הטלוויזיה והתקשורת - ונובעת מגידול במספר המנויים בכל אחד ממגזרי הפעילות.
בשורה התחתונה מסכמת HOT את הרבעון ה-4 ברווח נקי של 23 מיליון שקל.
בסיכום השנתי, מגזר הטלוויזיה בכבלים הניב לחברה הכנסות בסך 2.06 מיליארד שקל לעומת 2.02 מיליארד שקל ב-2006 - עלייה של כ-2%. החברה מסבירה את העלייה בגידול מתמשך במספר המנויים נטו וכן בעלייה בהכנסה הממוצעת למנוי בשל מעבר לשירות הדיגיטלי והשימוש הגובר של המנויים בשירותים בתשלום.
מגזר שירותי תקשורת פנים ארצית נייחת מסכם את השנה החולפת ברף הכנסות של 576 מיליון שקל - עלייה של 54% לעומת הנתון המקביל אשתקד. גם כאן מסבירה החברה את השיפור בהכנסות בגידול במספר המנויים נטו.
הרווח הגולמי של צמח ב-2007 ב-22% והסתכם בכ-584 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי מההכנסות עלה ל-22% מ-20% ב-2006.
הוצאות המימון של החברה ירדו ב-2007 ל-206 מיליון שקל לעומת 344 מיליון שקל, שנה קודם. הסכם המיזוג בין שלושת חברות הכבלים והחלת הסדרי המימון עם הבנקים סייעו לירידת עול המימון כמו גם הירידה בשיעורי הריבית המשתנה והחלשות הדולר.
ה-EBITDA, הרווח מפעולות רגילות לפני פחת והפחתות, זינק ב-2007 ב-42% ל-851 מיליון שקל שהיוו 32% מסך ההכנסות - זאת לעומת רווח מנוטרל של 582 מיליון שקל של 582 מיליון שקל ב-2006 שהיווה 24% בלבד מההכנסות.
בשורה התחתונה מסכמת HOT מכירה ברווח נקי של 66 מיליון שקל לעומת הפסד (פרופורמה) של 288 מיליון שקל. הגידול נובע כאמור מהעלייה בהכנסות ומהירידה בהיקף הוצאות המימון.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בשנה החולפת ב-510 מיליון שקל. הזרם החיובי נטו משקף רווחיות תזרימית של 677 מיליון שקל וקיטון בהון החוזר של כ-167 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.