בלוך: עלייה של 7% בהכנסות YES ברבעון הרביעי; האינטרנט והטלפון בכבלים - מהווים איום

מנכ"ל yes: "לחברת הלוויין 414 אלף מנויים, המהווים 30% ממנויי הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל, ו-42% מהמנויים הדיגיטליים"

חברת הלוויין yes רשמה הכנסות של 233 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2003, עלייה של 7% לעומת הרבעון הקודם.

את הנתון גילה מנכ"ל yes, עופר בלוך, בביקור שערך שר התקשורת, אהוד אולמרט, בחברה ביום חמישי שעבר. הצמיחה בהכנסות מהירה מהצמיחה ברבעון הקודם, 5%.

עוד גילה בלוך, כי כיום יש לחברת הלוויין 414 אלף מנויים, המהווים 30% ממנויי הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל, ו-42% מהמנויים הדיגיטליים.

שאול אלוביץ, בעל השליטה ביורוקום, המחזיקה ב-30% ממניות yes, אמר, כי לחברת הלוויין אין כלים להתמודד עם העובדה, שחברות הכבלים המתחרות מסוגלות להציע חבילה שלמה, הכוללת ערוצי טלוויזיה, אינטרנט מהיר ובקרוב גם טלפוניה.

לדברי בלוך, העובדה שחברות הכבלים מסוגלות לספק חבילת שירותים כוללת מהווה "איום אמיתי על yes, שהחברה תצטרך למצוא דרכים להתמודד איתו".

אולמרט אמר בתגובה לחששות בלוך, כי "המצב הרבה יותר מורכב, כיוון שהכבלים מרגישים מאוימים מבזק". לדבריו, ההפרדה המבנית הנכפית על בזק היא זמנית, וחלק נכבד מאותן מגבלות ייעלמו בטווח הארוך.

אולמרט עורך בימים אלה שימוע בנושא ההפרדה המבנית של בזק. לדברי אולמרט, הוא אינו רואה סיבה שמשרד התקשורת יתערב בהזרמות כספים נוספות ל-yes, אם החברה תידרש לכך.

אחת המטרות המרכזיות במקביל להפרטת בזק, היא להפעיל את החברה כקבוצת תקשורת. לשם כך, בזק והחברות הבנות מבקשות הקלות באישורים לשיתופי פעולה ביניהן.

חברות הכבלים זוכות לצמיחה בזכות שירותי האינטרנט המהיר, שמגדילים את ההכנסה הממוצעת ללקוח, ומסייעות לשימורו מול התחרות של הלוויין. yes, לעומת זאת, מתקשה ברבעונים האחרונים להגדיל את מספר המנויים, ונאלצת להגדיל את ההכנסה הממוצעת כמעט רק על בסיס שירותי הטלוויזיה הרב-ערוצית.