הכנסות HOT מתחום הטלפוניה יגיעו לקצב של 100 מיליון דולר לשנה, 5 שנים לאחר תחילת הפעילות בתחום. זאת, על-פי הערכות התוכנית העיסקית של חברות הכבלים. כך נודע ל"גלובס".
עוד מעריכים ב-HOT, כי בתוך שלוש שנים מתחילת הפעילות, יעבור תחום הטלפוניה לתזרים מזומנים חיובי.
ככל הנראה, תודיע HOT טלקום, החברה האחראית על תחום הטלפוניה בחברות הכבלים, על כך שהיא בחרה בלוסנט כאינטגרטור של הקמת תשתית תקשורת הטלפוניה שלה.
לוסנט התמודדה בשלב הסופי מול בינת, שהפסידה. עלות העיסקה מוערכת ב- 50 מיליון דולר, כעלות הקמת כל רשת הטלפוניה של הכבלים. כולל ההוצאות השונות על פני שלוש שנים, תגיע העלות ל-100 מיליון דולר.
היעד העיסקי של HOT הוא להגיע בתוך מספר שנים מתחילת הפעילות לנתח שוק של 12%. כיום יש לבזק 2.9 מיליון מנויים. עם זאת, בחברות הכבלים סוברים, כי התוכנית העיסקית שמרנית, וקיים סיכוי טוב ש-HOT תשתלט על נתח שוק גדול יותר.
HOT טלקום תתחיל באספקת שירותי טלפוניה פנים-ארציים בסוף השנה. מערכת הטלפוניה תהיה מבוססת על טכנולוגיית IP, כולל מערכות השליטה והבקרה.
המערכת שתוזמן מלוסנט תכלול את מערכות המיתוג המרכזיות, מערכות מתן שירותים מתקדמים, ציוד קצה, טלפונים רגילים, טלפוני IP, רשת גישה אלחוטית ומערכות שליטה ובקרה. סכום ההשקעה במערכת יתחלק בין ערוצי זהב (שמחזיקה ב-41% מהחברה), תבל (32%) ומתב (27%).
היום מבצעת HOT טלקום ניסוי חלקי עם ציוד של גלרי, טריון
, נורטל וסיסקו. הניסוי כולל 200 בתי אב ו-200 משתתפים עיסקיים. בסוף נובמבר העניק משרד התקשורת רשיון כללי למתן שירותי טלפוניה פנים-ארציים (מפ"א) נייחים לחברות הכבלים. הרשיון קובע חובת שירות אוניברסלי בתוך מספר שנים, בדומה לבזק.
כדי להקל על חדירת הכבלים לתחום הטלפוניה, הודיע משרד התקשורת שלא ייגבו דמי קישוריות מלקוחות הכבלים למיליארד הדקות הראשונות. ההטבה מוערכת ב-40 מיליון שקל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.