"השנה יאהו תקשור יותר ויותר בין ארבעת העמודים הבסיסיים שלה - פרסונליזציה, קהילות, תוכן וחיפוש. היא תאפשר לקהלים שלה לעשות יותר מאשר כל אחד מהם בנפרד, אלא גם לקשר אותם לכל סוג של מכשיר, כך שבכל המכשירים הניידים בעולם התקשורתי - בין אם זה מחשב, טלפון נייד או מכשירים ניידים אחרים - אפשר יהיה להשתמש בארבע הפונקציות של יאהו".
זהו חזונו של יו"ר ומנכ"ל יאהו (YHOO), טרי סמל, בראיון בלעדי המתפרסם השבוע במוסף G של "גלובס". סמל מוסיף: "אני מסתכל על זה כיכולת של הקהל שלנו לגשת למידע ולפונקציות של יאהו באינטרנט, מכל מקום שבו הם נמצאים בעולם, מכל מכשיר שבו הם משתמשים, והאפשרויות רחבות מאוד.
"יש בתחום האינטרנט כמה חברות באמת יציבות ורציניות, שיאהו היא אחת מהן. יש להן עסקים נהדרים שגדלים באופן עקבי מדי שנה ויש בפניהן הזדמנויות צמיחה גדולות".
על התחרות עם גוגל אומר סמל: "גוגל היא חברת חיפוש טובה מאוד וגם יאהו היא חברת חיפוש טובה מאוד, אבל אסור לשכוח שיאהו היא יותר מאשר רק חיפוש. יש לנו הרבה פונקציות ויש לנו הרבה מאוד מתחרים בכל פונקציה".
בראיון אישר סמל שיאהו שמה דגש בתחום התוכן על וידיאו, בעיקר באמצעות שיתופי פעולה עם אולפני סרטים - אולי גם עם האולפנים הגדולים. "הפס הרחב מאפשר לנו לייצר וללקט יותר וידיאו, שיהיה רכיב משמעותי, ולהעשיר מאוד את החוויה של הצרכנים שלנו. אנחנו כרגע בקשרים ובשיתופי פעולה עם הרבה חברות תוכן. בעתיד ייתכן חיבור גם עם האולפנים הגדולים".
סמל ורעייתו ג'יין ביקרו בישראל לפני שבועיים, בביקור פרטי שנמשך שלושה ימים. הם גם נפגשו עם השרים סילבן שלום, בנימין נתניהו ודליה איציק. את הביקור אירגנו ותיאמנו ארנון מילצ'ן ואנשיו. מילצ'ן אירח את סמל במשרדי ערוץ 10, מפגש במהלכו דובר על שיתופי פעולה אפשריים בין הערוץ ליאהו. "זה משהו שאבדוק אחרי החופשה", אמר סמל.
יאהו פירסמה אמש (ג') את תוצאותיה לרבעון, והיכתה את התחזיות עם הכנסות של 821 מיליון דולר ורווח נקי של 204.6 מיליון דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.