מנהל התוכן ב-HOT, בכנס "גלובס": יהיו לפחות 12 מ' ש' הכנסות מה-VOD בשנה

אלון שטרוזמן: "הכישלון השיווקי של YES עם ה-YES MAX לא מפתיע; ב-VOD יש כבר 100 אלף לקוחות, שמשלמים 9.90 שקל בחודש"

"הכישלון השיווקי של YES עם ה-YES MAX לא מפתיע". כך אמר היום (ד') אלון שטרוזמן, מנהל התוכן ב-HOT, במסגרת פאנל בנושא תכנים בטלוויזיה בכנס התקשורת והמדיה של "גלובס".

במהלך הפאנל שאל המנחה, אורן יוניוב, את יונה ויזנטל, סמנכ"ל התוכן של YES, האם ההשקעה הגדולה - 30% מתקציב הפרסום של החברה בהסברת שירות ה-PVR והשקת ה-YES MAX - היתה כדאית, לאור העובדה כי עד כה גייוסה YES מספר של אלפים בודדים כלקוחות השירות. ויזנטל אמר: "בסופו של דבר, ההשקעה היתה כדאית. הנושא המהותי הוא האם הפלטפורמות הרב-ערוציות מסוגלות לגבות כסף מהצרכן על שירותים נוספים, זו הבעיה האמיתית עימה מתמודדים".

באשר לשאלה האם מדובר במלחמת שיווק נוספת בין הכבלים ללווין, בדומה למלחמה שהיתה לפני 4-5 שנים על התוכן, אמר שטרוזמן: ה-VOD של הכבלים הוא שירות קל ושמיש ואילו שירות המג'יק, שיושק בקרוב על ידי הכבלים, יתחרה ב-YES MAX". לדברי שטרוזמן, לשירות ה-VOD של הכבלים כ-100 אלף לקוחות, המשלמים 9.90 שקל בחודש.

"אני מאמין שזו המהפכה האמיתית. ה-PVR הוא גאדג'ט טכנולוגי\ נחמד שיחלחל עם הזמן\ אך המהפכה הגדולה היא ה-VOD. אני חושב שביחס להשקעה האדירה ולקמפיין המאוד יפה של YES, את ה-PVR שלהם לא מרגישים", הוסיף שטרוזמן.

יוניוב שאל את המשתתפים בכנס האם יש צידוק כלכלי ל-VOD, שכן כ-75% מהתכנים ניתנים תמורת תשלום חודשי של 9.90 שקל בחודש. שטרוזמן אמר כי הדיון הוא לא על ה-ARPU (הכנסה ממוצעת ללקוח), אלא על השירות ללקוח. "ה-VOD הוא שירות משלים, שמצטרף לפלטפורמה".

ויזנטל לא הסכים עם הדברים ואמר כי העתיד הוא לא הטכנולוגיות, אלא המודלים הכלכליים. "לא הטכנולוגיות יקבעו, אלא המודלים הכלכלים. ה-ARPU זה הדבר הכי מעניין ואם לא ניתן לזה ערכים כלכליים, זה לא שווה כלום. בעלי המניות מצפים להחזר השקעה".

לשאלה מתי יושק המג'יק של הכבלים והאם הוא יהיה שונה מהיס מקס של הלווין אמר שטרוזמן: "אנחנו מחוייבם ללקוח קודם כל, ונספק לו כל טכנולוגיה אפשרית. ה-PVR הוא מוצר טוב' אך עולה כסף. הוא מעניק שירות נכון' אך יקר. אנחנו כרגע עדיין לא עובדים על התמחור' אך אני מאמין שזה יעלה פחות מ-2,500 שקל. זה מכשיר יקר והלקוחות צריכים קודם כל טכנולוגיה פשוטה ושמישה' כמו ה-VOD".

יוניוב: יש שיגידו שזו עוד דרך שלכם להכניס ידיים לכיסים של הצופים?

ויזנטל, בתשובה: "הלוואי וזה היה נכון. הערך של המוצר הרבה יותר גבוה ממה שהלקוחות באמת משלמים בכלל בטלוויזיה הרב ערוצית. הכבלים מחנכים את הצופים לשלם 9.90 על תכנים יקרים. זה התאבדות. אם לא יהיה מודל כלכלי אמיתי ובעלי המניות לא יקבלו החזר על ההשקעה, זה יקרוס".