הוט תשקיע 770 מיליון שקל בתשתית לטלפוניה קווית עד 2010

חברת הכבלים מתכוונת לגייס במהלך התקופה 400 אלף מנויים לשירות, ו-80 אלף כבר השנה

חברות הכבלים ישקיעו 650 מיליון שקל בתשתית לטלפוניה קווית עד 2010, ועוד 120 מיליון שקל למודמים בבתי הלקוחות. כך נודע ל"גלובס".

הוט השקיעה 150 מיליון שקל בתשתית טלפוניה ב-2004, ואמורה להשקיע 115 מיליון שקל השנה, ו-140 מיליון שקל ב-2006. בארבע השנים הבאות, יושקעו 100-130 מיליון שקל בשנה.

הוט, לפי התכנית העסקית שלה, מתכוונת לגייס 400 אלף מנויים לשירות הטלפוניה עד 2010. זאת, ביעדי גיוס לשירות הטלפוניה של 60 אלף מנויים ב-2005, ו-65 אלף בשנה הבאה.

2007 אמורה להיות שנת שיא בגיוס, ובה אמורים להתווסף לשירות 90 אלף איש, ובהמשך הקצב יורד, ומתייצב על 50 אלף.

עם זאת, להערכת גורמים בהוט, החברה תעקוף השנה את התכנית העסקית, ותגייס 80 אלף מנויי טלפוניה, אף שהגיוס המסיבי החל רק במחצית השנייה. כיום לחברה 27 אלף מנויי טלפוניה, ולפי הערכות, היא מצרפת מדי יום 700 מנויים.

כמו כן, 15% ממנויי הטלפוניה שלה אינם מנויי הטלוויזיה בכבלים, ובהוט מתחילים לראות תחילת נטישה של בזק לטובתה, כשעד כה הלקוחות החזיקו קו בזק במקביל.

הכבלים היו הראשונים, ועד כה היחידים, להתחרות בשירותי הטלפוניה של בזק, המוגדרת מונופול בתחום.

הרישיון לשירות, שהוט קיבלה ממשרד התקשורת בנובמבר, מאפשר לה לספק טלפוניה פנים-ארצית, ומחייב שירות אוניברסלי תוך מספר שנים, כמו בבזק.

בכבלים העריכו בעבר, כי ההכנסות מתחום הטלפוניה יגיעו ל-100 מיליון דולר בשנה, תוך חמש שנים מתחילת הפעילות. כעת מעריכים בהוט, שתוך שלוש שנים, ישיג התחום תזרים מזומנים חיובי.