שטראוס-עלית 
מתכוונת להנפיק בנפרד את רשת ברי השוקולד מקס ברנר לאחר שתעמיק את פעילותה בחו"ל. כך נודע ל"גלובס".
ברבעון הראשון של 2006 עומדת שטראוס-עלית להקים סניף ראשון של מקס ברנר בניו-יורק, וזמן קצר לאחר מכן כבר מתוכנת הקמת סניף שני ברשת.
למקס ברנר שני סניפים בארץ ועוד עשרה סניפים באוסטרליה, וכן פעילות בפיליפינים.
עוגן הפעילות הקמעונאית של שטראוס עלית בניו-יורק לא יהיה היחיד בארה"ב. לאחרונה רכשה שטראוס-עלית את חברת סברה האמריקנית שמתמחה בתחום הסלטים המצוננים, ועומדת לשמש עבורה פלטפורמה לפעילות רחבה הרבה יותר מאשר רק תחום הסלטים בארה"ב. זאת על בסיס מודל שאינו מיושם כיום על ידי אף חברה אחרת בארץ. תנובה, שנכנסה לפעילות בארה"ב, עושה זאת על בסיס חבירה עם חברת הפצה, ולא על בסיס פלטפורמה ייצורית.
על מנת להימנע ממצב של הפניית משאבי ניהול כבדים לפעילות שמנוהלת נפרד משטראוס-עלית ודורשת היערכות מובחנת, הוצב מאיר שני בתפקיד יו"ר פעיל בחברה. שטראוס-עלית רכשה מהיזם עודד ברנר באוגוסט 2001 את המותג מקס ברנר בתחום השוקולד. ברנר נזקק לגב מימוני וניהולי על מנת לפתח את החברה, עלית נזקקה למותג גורמה בתחום השוקולד. בהמשך פתחה החברה סניף ראשון של בר שוקולד תחת מקס ברנר בהרצליה פיתוח, ואחריו סניף נוסף בתל אביב.
ברשת מקס ברנר מנצלת שטראוס עלית את חוזקותיה בתחום השוקולד, יחד עם יכולות בניית המותגים, זאת למרות שפעילות קמעונאית חורגת לכאורה מעסקי הליבה שלה. העובדה היא כי לפני ארבע שנים החליטה עלית לצאת מעסקי הקמעונאות, ומכרה את רשת הממתקים שלה למתחרה קנדילנד. זאת לאחר שהגיעה למסקנה שעליה להתרכז בעסקי הליבה שלה, ייצור ושיווק, ולהיפטר מתחומי פעילות אחרים.
למרות זאת, בעבר בחנה עלית, עוד טרם המיזוג עם שטראוס, כניסה לפעילות קמעונאית בתחום בתי הקפה, ואף ניהלה מו"מ לרכישת ארקפה. אולם בהמשך החליטה למשוך ידיה מפעילות קמעונאית בתחום בתי הקפה, והסתפקה ברכישת רשת עמדות המכירה של קופי טו גו כפעילות ממכר קפה ומוצרי מאפה בנקודות מפגש שונות עם צרכנים מחוץ לבית. כיום מפעילה שטראוס עלית 50 עמדות של קופי טו גו.
מקס ברנר, שהוקמה ב-1996, פתחה שמונה חנויות שוקולד. בסוף שנת 1999 עבר עודד ברנר לגור בניו-יורק, בניסיון להפיץ את רעיון "תרבות השוקולד". בין היתר התחבר ברנר עם מיקומים מובילי דעת קהל בניו יורק כמו DEAN AND DELUCA, ובית הכלבו היוקרתי HARRODS בלונדון.
מאז רכישתו של מקס ברנר הקפידה עלית על הפרדה מוחלטת בין מוצרי השוקולד שלה לבין מוצרי מקס ברנר, הממוצבים כסופר-פרימיום - משבצת שעלית לא פעלה בה עד למהלך הרכישה. מאז שקיבלה לידיה את המותג מקס ברנר היא מקפידה להפיצו רק בנקודות מכירה סלקטיביות.
שטראוס-עלית יכלה לכאורה לפתח פעילות בינלאומית עם המותג בהתחשב ביכולות הייצור המתקדמות שלה בתחום השוקולד, אולם מבחינת פוטנציאל החדירה בשווקים השונים בעולם מתבררת תמונה הגורסת היעדר הזדמנויות אמיתיות לשחקן חדש. ההזדמנות של שטראוס-עלית, אפוא, נעוצה בפיתוח פעילות בינלאומית קמעונאית בתחום ברי השוקולד, תחום שנחשב כסותר את טרנד הבריאות והדיאט, אך מבוסס על יצירת תרבות של צריכת שוקולד בקונספט חוויתי בנישה שאינה מפותחת בחו"ל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.