לקוחות yes בצפון דיווחו בימים האחרונים על שיבושים

מוקדני החברה הסבירו למתלוננים שהסיבה נעוצה ב"מצב הביטחוני"

זה 10 ימים נתקלים מנויים רבים של yes באזור חיפה והצפון בשיבושים קשים בשידורי הטלוויזיה. המוקדנים בשירות הלקוחות של החברה השיבו למתלוננים בכמה שיחות שונות כי פעילות צבאית באזור גורמת להפרעות אלקטרו-מגנטיות המשבשות את קליטת הלוויינים. עוד השיבו כי בחברה מודעים לתקלה, אולם אין ביכולתה לפתור אותה, כיוון שהיא נוצרה עקב פעילות צד שלישי שאינו בשליטתה. השיבושים, שהחלו בסמוך להודעת סוריה בדבר חדירת מטוסים ישראלים לתחומה, מתבטאים בקיפאון התמונה על המסך ובנתקים חוזרים ונשנים. התקלה, שנפסקה בתחילת השבוע והתחדשה, גרמה לכך שאותם מנויים לא יכלו לצפות בשידורי הטלוויזיה במהלך ראש השנה ובסוף השבוע.

בשיחה שהתקיימה בראשית השבוע עם מוקד שירות הלקוחות נמנעה המוקדנית מלפרט את הסיבה לתקלה וטענה כי אין באפשרותה להסבירה, אולם הוסיפה כי "זה לא סוד שהמצב הביטחוני לא משהו".

לקוחות הפונים ל-yes מזוכים על התשלום היחסי לתקופה שבה אירעו השיבושים, כלומר, זיכוי על שליש מהחודש. עם זאת, במוקד טוענים כי לא יתבצע זיכוי גורף, ולקוח שלא יתקשר לא יזוכה.

יצוין כי לפני מספר ימים אמר שר התקשורת הלבנוני לטלוויזיה הלבנונית "אל-מוסתקבל" כי מיד אחרי החדירה האווירית הישראלית החלו בלבנון הפרעות תקשורת ששיבשו קליטת לוויינים וטלפונים סלולריים. לדבריו, בדיקה מקיפה שביצעו חברות הסלולר עם צבא לבנון מצאה כי מקור ההפרעות הוא מלוויינים ומהים.

תגובת yes: מהחברה נמסר כי היא מצרה על התקלות הנובעות מגורם חיצוני, וכי נעשים כל המאמצים על מנת לפתור זאת.

בהתייחס לעבירת הצנזורה הנעשית לכאורה בתשובות מוקדני שירות הלקוחות של החברה נמסר כי בשום פנים ואופן אין מדובר בתשובה רשמית של החברה. "כשהתברר כי מוקדנים נקודתיים נתנו תשובה כזו רועננו הנהלים".