התמודדות קשה על תפקיד מנכ"ל רכבת ישראל, הצפוי להיבחר מחר אחר הצהריים: ארבעת המועמדים הסופיים לתפקיד הם אורן מוסט, ממייסדי סלקום והמשנה למנכ"ל החברה, שכיהן כמנכ"ל בגילת לווינים; אלוף במיל' יצחק הראל, לשעבר ראש אגף תכנון והיום יו"ר ללא שכר בחברה הלאומית לדרכים; וליאור כרמל, לשעבר מזכ"ל תנועת הצופים.
המועמד רביעי לתפקיד הוא סגן ראש השב"כ לשעבר, חזי כאלו, המכהן כיום כמשנה למנכ"ל בשירותי בריאות כללית. גורמים המקורבים להליך המינוי העריכו כי צפוי מאבק צמוד בין כאלו, אורן מוסט ואלוף (במיל.) יצחק הראל.
הוכנס ברגע האחרון לרשימה ומעטים יודעים את שמו, אך הוא הוגדר כמועמד ראוי ביותר, ועונה על כל הקריטריונים המחמירים ביותר שהציבה ועדת האיתור.
שר התחבורה שאול מופז מינה את כרמל לצוות ההקמה של הרשות הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים. באחרונה הפסיד יאיר דורי, במכרז על תפקיד מנכ"ל הרשות. כרמל אישר כי הגיש מועמדות, תגובתו של מוסט לא הושגה עד סגירת הגיליון. הראל סירב בעבר להגיב על מועמדותו. על התפקיד התמודדו יותר מ-80 מועמדים, גברים ונשים מהמגזר הציבורי, הפרטי והביטחוני.
גורמים בכירים בחברה כבר מגבשים החלטה לדרוש בדיקת פוליגרף לכל מי שהיה מעורב בתהליך, בגלל "הדלפות מרובות שבאו מגורמים בחברה שהיו מעורבים בפעולת האיתור והבחירה".
ארבעת המועמדים הסופיים לתפקיד מנכ"ל הרכבת ייפגשו מחר, יום ה' בבוקר, עם חברי ועדת האיתור. בצהרים יתכנס הדירקטוריון, וחברי ועדת האיתור יציגו את המתמודדים הסופיים וידרגו כל אחד על פי הציון שקיבל בכל אחד מהקריטריונים שנקבעו.
לבסוף תמליץ הוועדה בפני הדירקטוריון על המועמד המועדף שלה. הדירקטוריון יקיים הצבעה, ומחר ב-17:00 הוא צפוי להודיע על בחירתו. כניסת המינוי לפועל מותנית באישור שר האוצר רוני בר-און ושר התחבורה מופז, וכן באישור ועדת שפניץ למינוי מנהלים בכירים.
עיקר ההתמודדות צפויה להיות בין מוסט, הראל והמועמד הרביעי.
לעניין השמועות על מועמד מועדף על מופז, אומר היום (ד') בועז סופר, סמנכ"ל בכיר למיסוי וכלכלה ברשות המסים, המשמש כדירקטור וחבר ועדת האיתור: "בתוך תהליך של בחירת מנכ"ל לחברה ממשלתית, מנסים לעתים גורמים פוליטיים לנכס לעצמם מועמד זה או אחר. במקרה זה של מנכ"ל רכבת ישראל ולאור העובדה כי התהליך הוא מקצועי לחלוטין ונטול כל מעורבות פוליטית, טענה כי קיים ניסיון כזה היא חסרת כל שחר. אף שבסופו של תהליך, שרי האוצר והתחבורה הם המאשרים את מינוי המנכ"ח, הרי המחויבות הראשונה של המנכ"ל שייבחר היא לדירקטוריון רכבת ישראל, ורק במשקפיים אלה ייבחן תפקודו".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.