חברות הכבלים יעלו שני ערוצים ללימוד שפות וערוץ ללימוד קורסים שונים כמו הכנה לפסיכומטרי, נהיגה ואחרים. הערוצים יימכרו למנויים כערוצים בודדים בתשלום. מחיר ערוץ שפות אחד יגיע ל-49 שקל, שני ערוצי שפות יתומחרו ב-59 שקל. שלושת הערוצים יכללו יישומים אינטראקטיביים. הערוצים יעלו לאוויר עד אמצע השנה הבאה.
החברה שתפיק את הערוצים, TVL, נמצאת בבעלות הפרסומאי אבנר בראל, בעבר מבעלי פרסום קשר-בראל, דורון אדמתי, שהיה בעבר סמנכ"ל השיווק של חברת הכבלים מת"ב ורו"ח גדי פדלון, שהיה רו"ח של חברת ענני תקשורת.
לפי הערכות בתעשייה, להפקת הערוצים דרושה השקעה של 3-5 מיליון דולר, כאשר רמת הסיכון שבה גבוהה יחסית, בשל ריבוי השחקנים בשוק בנישת ערוצי השירות השונים.
ל"גלובס", נודע כי החברה נעזרת במשרד רו"ח סומך-חייקין על מנת למצוא משקיעים נוספים, וכבר נעשו מספר מצגות בפני משקיעים פוטנציאליים. במקביל, נעשה ניסיון ליצור שתוף פעולה או שותפות עם רשת בתי הספר לשפות ברליץ.
יצוין, כי גם חברה בבעלות ח"כ לשעבר דדי צוקר ויועץ התקשורת אייל ארד מקימה ערוצי שפות, וגם היא מנהלת מגעים עם ברליץ. עוד מציעים צוקר וארד ערוץ בשם קמפוס, ללימודים-מרחוק של מספר קורסים אקדמיים כמו משפטים ורוח של המכללה האקדמית קריית-אונו.
לפי הצעת TVL, יוצעו למנויים שני ערוצי טלוויזיה ללימוד שפות, אחד לשפה האנגלית, כולל אנגלית עסקית, והשני לשפות צרפתית, ספרדית ואיטלקית או שפה אחרת. כל ערוץ יכלול פרקים ללימוד השפות. ערוץ הקורסים יכלול לימוד בנושאים שונים בינהם הכנה לפסיכומטרי, רכב ונהיגה, וקורסי העשרה בנושאים משתנים.
שם המותג של ערוצי השפות יהיה "דיאלוג" או "TVL שפות" (שם זמני), ושל ערוץ הקורסים יהיה "לומדים TV" (שם זמני).
מההסכם בין TVL לחברת הכבלים שהגיע לידי "גלובס" עולה, כי ההסכם הוא לתקופה בת חמש שנים, שתחילתה ביום תחילת השידור של אחד הערוצים, כאשר הוסכם כי אם שנתיים וחצי מהמועד בו יעלה לאוויר הערוץ הראשון סך ההכנסות בגין הערוצים לא יגיע ל-3 מיליון דולר (על בסיס ממוצע 6 החודשים טרם המועד הנ"ל, כפול 12), המפיק ישלים את הכנסות חברות הכבלים לסך של 1.05 מיליון דולר במהלך כל אחת מהשנים הרביעית והחמישית. אם המפיק לא ישלים את הסכום כאמור, בכל אחת מן השנים, תהא לחברת הכבלים אופציה לסיים את ההסכם.
עוד נקבע, כי לחברת הכבלים יש אופציה להאריך את תקופת ההסכם פעמיים, כל פעם למשך שנתיים, כאשר מנגד, אם במהלך השנה החמישית מהמועד שבו עלה לאוויר הערוץ הראשון סך ההכנסות יגיע ל-9 מיליון דולר, תהיה אופציה למפיק הערוצים להאריך את החוזה בשנתיים.
מפיקי הערוצים מתחייבים לכלול בשידורים שידור ראשוני של תוכניות מהפקה מקומית בעלות של לפחות 150 אלף דולר, שייזקפו במלואו לזכותה של חברת הכבלים כחלק ממכסת ההשקעה הכוללת בהפקות מקומיות, בה היא מחויבת על-ידי המועצה לשידורי כבלים ולוויין.
אם המועצה לא תכיר בסכום מסוים שהוציא המפיק לצורך הפקת הפקה מקומית, או בז`אנר שדווח עליו לצורך הכרה בעמידת החברה במכסת ההשקעה, או בהיותה של התוכנית הפקה מקומית קנויה - חברת הכבלים תקזז את עלות הסכום שלא הוכר מכל תשלום שעליה לשלם למפיק.
עוד נקבע, כי המפיק לא ימכור זכויות בהפקה מקומית שתשובץ לשידור בערוצים לגורם כלשהו בישראל ולא יאפשר לכל גורם לשדר את ההפקה במשך תקופה של 12 חודשים ממועד שידור ההפקה בערוצים. הגבלה זו אינה חלה על מכירה של איזה מן הערוצים ל-YES.
המפיק יכלול בערוצים יישומים אינטראקטיביים שהם חלק אינטגרלי ממהות הערוצים, ואשר ישמשו למבחנים עצמיים, תרגול, עזרה ועוד, כאשר המפיק ישקיע בפיתוח היישומים, בהתאמת הציוד והמימשקים הנדרשים לשם כך למערכת החברה, והטמעתם במערכת של חברת הכבלים.
כפי שנקבע, התמורה בעד ערוצי השפות מתחילה ב-29.5 שקל לכל מנוי (אם המנוי רכש ערוץ אחד) ו-35.4 שקל לכל מנוי (אם המנוי רכש שני ערוצים) זאת כאשר לערוצים יש עד 16 אלף מנויים. ככל שגדל מספר המנויים יורדת בהתאמה התמורה עבור כל מנוי, כאשר לערוצים בין 64 אלף מנויים ל-80 אלף מנויים יקבלו המפיקים 21 שקל למנוי לערוץ אחד, ו-25.2 שקל למנוי לשני ערוצים.
מ-128 אלף מנויים ומעלה נקבעה התמורה על 12.6 שקל לערוץ אחד ו-15.10 שקל לשני ערוצים למנוי. המחירים אינם מצטברים, אלא מתייחסים לכל כמות בנפרד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.