מת"ב מחקה לחלוטין את אחזקתה בחברת ברק והפסידה 28.2 מיליון שקל ברבעון השני

למרות נטישה של 2,000 מנויים צמחו הכנסות החברה ב-2.2% ל-150.9 מיליון שקל

הפתיחה הנוספת של שוק השיחות הבינלאומיות לתחרות פגעה גם בדו"חות חברת הכבלים מת"ב, שמחזיקה ב-10% ממניות חברת השיחות הבינלאומיות ברק. במת"ב החליטו, בעקבות פתיחת השוק לתחרות, כי יש למחוק באופן מלא את האחזקה של חברת הכבלים בברק, אחזקה שהייתה רשומה בספרים לפי שווי של 16.2 מיליון שקל. המחיקה הזאת מעידה אולי יותר מכל על מצבה הקשה של ברק לנוכח התחרות, וההתחייבויות שלה לבעלי האג"ח, שספק אם תוכל לעמוד בהן.

ובחזרה למת"ב עצמה: החברה ממשיכה להציג שיפור הדרגתי בדו"חותיה הכספיים, למרות שבסיס המנויים שלה ממשיך להישחק, כמו ברבעונים הקודמים, על אף פעילות השיווק האינטנסיבית של המותג HOT. ברבעון האחרון איבדה מת"ב כאלפיים מנויים, ומספר המנויים שלה עומד נכון לסוף הרבעון השני על 263 אלף.

למרות הקיטון במנויים, הכנסות מת"ב גדלו ב-2.2% לעומת הרבעון הקודם והסתכמו בכ-150.9 מיליון שקל. העלייה בהכנסות נבעה מהגידול בהכנסה הממוצעת ללקוח שהגיעה ל-212.4 שקל לחודש, לעומת 207.9 שקל ברבעון הקודם. את העלייה בהכנסה הממוצעת ניתן למצוא בגידול בהכנסות מחבילות השידור ומהגידול במספר המנויים לשירותי האינטרנט המהיר של החברה.

הרווח הגולמי של החברה עלה ב-1% ל-30.2 מיליון שקל, ובנוסף עלה גם שיעור הרווח הגולמי מסך ההכנסות בכ-1.5% ל-20%. נתון חיובי נוסף הוא השיפור הצנוע ברווח התפעולי שעלה ממיליון שקל לכ-3.3 מיליון שקל.

הוצאות השיווק של מת"ב גדלו הרבעון והסתכמו בכ-16.5 מיליון שקל. מנכ"ל מת"ב, עמית לוין, מציין כי העלייה בהוצאות השיווק נובעת מההשקעה במותג HOT, ובגידול בהוצאות השיווק על שירות האינטרנט המהיר. יחד עם זאת, המחיקה של האחזקה בברק הביאה את החברה להפסד נקי של 28.2 מיליון שקל, פי 4 לעומת הרבעון הקודם.