גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מיכאל פדרמן: "חזי יידרש להסתגל לתרבות העסקית שלנו"

לאחר קרב הבלימה באלביט מערכות וערב הפיכתו למלך התעשיות הביטחוניות בישראל, מיקי פדרמן מושיט יד לחזי חרמוני ומוכן להסכם שלום, אבל רק בתנאים שלו > הדס מנור

לפני זמן קצר יחסית התברר לי, שמיקי פדרמן הוא בוגר סיירת מטכ"ל. אפשר לומר שהופתעתי. פדרמן, לפחות אצלי, נהנה מדימוי של היקה האלגנטי. הוא לא הצטייר כאיש ברזל היוצא למבצעים נועזים בעורף האויב. הוא גם לא נראה כזה. ובכל זאת, העובדות הן שפדרמן שירת בסיירת מטכ"ל, חייל בצוות שאהוד ברק פיקד עליו. עם ביבי נתניהו, הצעיר מהם, שירת כשהיה מגיע למילואים ב"יחידה". עם שניהם, הוא אומר, נשמרת החברות עד היום.

בתקשורת, הדימוי שדבק בפדרמן שונה לגמרי. דווקא חזי חרמוני, מנכ"ל תדיראן קשר, הוא שניסה, במבצע נועז, להסתנן מעבר לקווי ההגנה של פדרמן. תדיראן קשר, בהובלתו, ביקשה להשתלט על אלביט מערכות של פדרמן, באמצעות רכישת המניות של אלרון בחברה. יותר מזה, חרמוני רץ לספר לחבר'ה על השיפור שיביא לאלביט, לאחר שזו תעבור לשליטת תדיראן קשר (אמירה שאותה הגדיר בדיעבד "טעות אתית ועסקית").

פדרמן, לפחות מבחינה תקשורתית, שיחק תפקיד של איש עסקים שמרן, "אירופי" בהתנהלותו, שנתפס בלתי מוכן. אבל בפועל, הוא בהחלט החזיר מלחמה. פדרמן גייס לא פחות מ-197 מיליון דולר, ומימש את זכות הסירוב הראשונה לרכישת מניות אלרון, לא לפני שהשיב לחרמוני: "אני מנהל את החברה כריצה למרחקים ארוכים. אנחנו רצי מרתון, והוא (חרמוני - ה' מ') רץ למרחקים קצרים... זה מצריך תכונות אחרות, כישורים אחרים וגישה שונה".

כעת, באופן מפתיע לכאורה, הקערה התהפכה: פדרמן צפוי להפוך בזמן הקרוב לבעל השליטה בתדיראן קשר, במסגרת המיזוג הביטחוני המשולש בין אלביט, תדיראן ואלישרא. חרמוני, המנכ"ל המצליח מאוד של תדיראן קשר, עדיין יושב על כיסאו, אך עם יוסי אקרמן (מנכ"ל אלביט) כיו"ר מעליו.

איך תשתפו פעולה עם חרמוני אחרי מה שהיה ביניכם?

פדרמן: "אלה לא היו כעסים אישיים, אלא מקצועיים. אני גם פגשתי את חזי מדי פעם במהלך התקופה שחלפה מאז. דיברנו, יישרנו את ההדורים ואין בעיות. אפילו פגשתי אותו במקרה בציריך, הוא היה עם אשתו, אני הייתי עם אשתי".

אקרמן: "כל מי שמצוי בתעשיות הביטחוניות, מבין שאין מקום לתעשיות הקטנות. חזי מבין את זה, ואני מבין את זה, ואנחנו מדברים על זה כבר שנים. הוא רצה לעשות את זה בצורה אחת, וזה הסתייע בצורה אחרת, אבל היום אני יו"ר שלו, בהסכמתו".

שאלתם אותו?

"כן, שאלנו. אנחנו מחזיקים ב-26% ממניות תדיראן קשר, כך שיכולתי גם לא להיות היו"ר. שאלנו אותו אם יש לו משהו נגד, והוא אמר שלא. אני והוא עובדים על המיזוג, כדי שהוא ייעשה באופן מוצלח".

באמת 'נו הארד פילינגס'?

פדרמן: "אני לא רוצה להגיד שאהבתי את זה (את דברי חרמוני, ה' מ'). אז אמרנו את מה שאמרנו באותו רגע, אבל החיים ממשיכים. גם במשפחה לפעמים קורה שאומרים משהו, ואחר-כך ממשיכים הלאה".

אקרמן: "בעיניי, חזי מנכ"ל מצוין ואני אשמח שהוא יישאר כמה שיותר".

פדרמן: "אני בעניין הזה סומך על יוסי. אין לי עם זה שום בעיה".

נדיר בעולם העסקים, שאחרי קטע פומבי כזה מחליטים להמשיך ביחד.

"זה לטובת החברה, כי חזי הוא מנהל מצוין. ונניח שהוא העליב אותי - וזה באמת לא - אבל 'אפילו אם', טובת העסק קודמת לתחושות האישיות. ולמזלי, זה באמת לא מפריע לי".

ומה עם המשקעים כלפי אלרון, שחתמה על עסקה מאחורי גבך? מה ביחס לנוחי דנקנר?

"גם זה כבר מים שעברו מתחת לגשר. מה שהם עשו מבחינה עניינית וחוקית, היה בסדר. אמרתי גם בזמנו שכל מה שהם עשו, פורמלית היה בסדר גמור. אני כנראה הייתי מתנהג אחרת. אבל דיברנו על זה, יישרנו את ההדורים והכול בסדר.

"ואני אגיד לך משהו שאף אחד לא שם לב אליו: היום אי.די.בי שוב שותפה באלביט, כי היא מחזיקה 10% בכור, שמחזיקה 7.5% באלביט. הנה, העולם הוא עגול, במיוחד בארץ הזאת, שהיא קטנה והנפשות הפועלות בה קרובות. אז בסוף כולם פוגשים את כולם, רוצים או לא. את יודעת, יש פתגם כזה, תזכור את האנשים כשאתה בעלייה, כי אחרת הם יזכרו לך את זה בירידה".

אבל אתה אומר שאתה לא זוכר.

"אני לא, אבל אחרים כן".

בדידותו של הרץ למרחקים ארוכים

אבל כנראה ההבדלים בסגנון הריצה אכן מהותיים. "חרמוני אכן ניהל את תדיראן קשר כרץ למרחקים קצרים, ופדרמן לא באמת יודע אם חרמוני יודע לרוץ גם למרחקים ארוכים", אומר מקורב לפדרמן. "מצד שני, חרמוני ניהל כך כי מי שהשקיע בתדיראן קשר רצה לצאת מהר ברווח הכי גדול. את זה שמרוק, קרן פימי וחרמוני עשו בצורה מעולה.

"עכשיו יש לחרמוני יו"ר שלא חושב איך למקסם רווח בארבע-חמש שנים, אלא איך אפשר לבנות את החברה כאבן מרכזית בתעשיות הביטחוניות, לעשרים-שלושים שנה. הרי משפחת פדרמן נמצאת באל-אופ ובאלביט כבר מעל ל-30 שנה, ובמלונות דן כבר כמעט 60 שנה. עם יו"ר כזה ומטרה כזאת, פדרמן מעריך שזה בהחלט אפשרי שחרמוני יעשה עבודה טובה, כי המטלות שיטילו עליו יהיו שונות".

"מבחינתי", אומר פדרמן, "אפשר להתגבר על ההבדלים, בהסתגלות של חזי לתרבות העסקית שלנו".

אקרמן: "אנחנו באלביט באמת חושבים רחוק. גם הדורות הבאים ימצאו כאן את אלביט מערכות. אנחנו חברה שתהיה כאן תמיד. לכן כל התכנונים האסטרטגיים שלנו הם להמשיך לצמוח בישראל. אנחנו עובדים על פרויקטים של מאות מיליוני דולרים, חמש שנים מראש, עם מו"פ ארוך טווח. זו תפיסת עולם טובה כמו תפיסת העולם של חברות אחרות, אבל זו תפיסת עולם אחרת.

"ממוצע הוותק של עובד אצלנו הוא 20 שנה. גם במבדקים לעובדים אנחנו מחפשים עובדים שרואים בנו מקום עבודה לשנים רבות. אנחנו רוצים גם אצל האנשים שלנו את המטרות של רצים למרחקים ארוכים. בסופו של דבר זה משתלם ונותן לנו יתרון כלכלי גדול מאוד. לקוחות שמזמינים מאיתנו מערכות, סומכים עלינו שנתמוך בפרויקט לשנים ארוכות. אנחנו יושבים על צבר הזמנות של 2.5 מיליארד דולר, לא כולל פרויקט ה"וואטצ'-קיפר" לצבא בריטניה, שזה עוד כ-500 מיליון דולר".

פדרמן: "לא ירחק היום ונחליף קידומת".

עכשיו, כשהמיזוג בדרך, ובקרוב צפויה הפרטה של תעש והתעשייה האווירית, הפכת לאדם החזק ביותר בתעשיות הביטחוניות בישראל. אתה מרגיש מנצח?

"כמו שאני לא כועס, אני לא מרגיש מנצח. אני מרגיש שעשינו את הדבר הנכון לטובת תדיראן, לטובת אלביט ולטובת אלישרא. ואולי זה נשמע ציוני מדי, אבל גם לטובת מדינת ישראל.

"הרי בשביל מה אנחנו חיים? לא רק בשביל לספור את הכסף. בהחלט חשובה לנו מאוד גם התרומה לישראל. טלפון אחד אל יוסי או אליי מהרמטכ"ל, שאומר לנו כמה שהחלק של פרויקט צי"ד (צבא היבשה הדיגיטלי, ה' מ') עזר מאוד בהתנתקות, שווה יותר מעוד גרוש או עוד אחוז ברווח".

300, 200, 100, נמכר

עוד לפני שנקבע מתווה המיזוג הנוכחי, הייתה אמורה תדיראן קשר (בשליטת אלביט מערכות) לרכוש את אלישרא מידי כור לפי שווי שהוערך בכ-200 מיליון דולר לחברה. חרמוני הוביל התנגדות לעסקת בעלי העניין, והצליח לגרום בסופו של דבר לכך שפדרמן ואלביט הם שירכשו את אלישרא, לפי שווי חברה של 100 מיליון דולר בלבד.

יכול להיות שחרמוני, בהתנגדותו לעסקה, עשה לך טובה בכל הקשור למחיר שתשלמו לכור?

פדרמן: "יש לכך פנים לכאן ולכאן. היה היגיון רב בלקנות את אלישרא דרך תדיראן, שיש לה קופת מזומנים גדולה. אבל היו אינטרסים שונים ומשונים, ובסוף זה לא הסתייע. למרות זאת, יש גם יתרון לקנייה ישירה של אלביט את אלישרא, כי יש ביניהן יותר סינרגיה מאשר בין תדיראן קשר ולאלישרא".

איך תסביר את פער המחירים באלישרא? התעשייה האווירית, בראשות משה קרת, שילמה 330 מיליון דולר, תדיראן קשר הייתה אמורה לשלם 200 מיליון, ולבסוף אלביט מערכות תשלם 100?

"הכול בחיים עניין של טיימינג. כשהתעשייה האווירית קנתה, הקונסטלציה הייתה שונה. זה שהיום אלישרא שווה פחות מחצי, לא אומר שהתעשייה האווירית לא שילמה רק מעט יותר ממה שהיה השווי אז. לגבי המחיר שנדרשה תדיראן קשר לשלם, אני לא חושב שכור באמת התכוונה ל-200 מיליון דולר, אלא למספר שהוא משמעותית מעל 100 מיליון. אבל בחיים יש משא-ומתן ופשרות, וככה זה נגמר. אני חושב שזו עסקה טובה לשני הצדדים. חוץ מזה, אני מאוד מקווה שאלישרא תגיע לשווי גבוה יותר מזה שאנחנו משלמים לפיו".

עד לשווי ששילמה התעשייה האווירית?

אקרמן: "עד לשם, צריך לעבוד קשה מאוד. אבל זה גם בגלל שתעשיות ביטחוניות גדולות מצליחות יותר, ולאלישרא היה קשה מאוד להתמודד לבד".

"יקר זה עניין יחסי"

אגב טיימינג, טרם ניצל פדרמן את זכות הסירוב לרכישת המניות של אלרון באלביט מערכות תמורת 197 מיליון דולר, הוצע לו על-ידי מתווכים לאפשר לתדיראן קשר לבצע את הרכישה, ובמקביל לקנות תמורת סכום הנמוך בעשרות-מיליוני דולרים מניות המקנות שליטה בתדיראן קשר, מידי שמרוק ופימי. רכישה כזו הייתה מקנה לפדרמן שליטה ישירה בשתי החברות.

פדרמן נמנע מביצוע העסקה המורכבת וטען בזמנו, כי "זה לא פשוט להחזיק שליטה בשתי חברות ציבוריות הפועלות באותו תחום, בגלל ניגודי האינטרסים שעלולים לצוץ... זה מאוד מסובך לשלוט בשתי חברות שמתחרות זו בזו".

איך אתה מסתדר היום עם ניגודי האינטרסים הללו?

פדרמן: "בדרך שבה עשינו בסופו של דבר את העסקה, אני לא בעל מניות בשתי חברות שמתחרות, אלא באלביט שהיא בעלת השליטה בתדיראן קשר. בדרך שהוצעה, הייתי הופך לבעל מניות בתדיראן קשר, שהיא בעלת מניות באלביט. זה נראה לי מורכב וגם לא נכון. גם היום אני חושב שעשינו את זה בדרך הנכונה".

נכונה, אבל גם יקרה יותר מבחינתך.

"יקר זה עניין יחסי".

מתי תדע אם עשית עסקה משתלמת?

"אין לי תשובה מוחלטת לשאלה הזו, אבל אופק של חמש שנים הוא נכון לבדוק השקעה כזאת. אם תשאלי אותי אם כשחתמתי על העסקה קבעתי לעצמי תאריך יעד כזה, אז התשובה היא לא. אבל אני משוכנע שעשיתי את הדבר הנכון, ושמחיר המניה גם לא משקף את השווי האמיתי של אלביט".

אמרת שהמטרה שלך היא להשביח את אלביט לאורך שנים, ושאתה לא צריך החזר השקעה שנתי של 30%-40% על ההון. איזה החזר היית רוצה לראות?

"אני לא מדבר על החזר. אנחנו מאוד רוצים להגיע לרווח נקי של 10%. היום אנחנו מרוויחים 6%-7% אחרי מס, שזה הממוצע בתעשייה שלנו בארצות-הברית, ובאירופה אפילו פחות".

האם אתה מתכוון להכניס שותף נוסף לאלביט מערכות, כדי להפחית את נטל המימון שלקחת?

"הכנסתי את כור ב-7.5%, ונראה לי שבזה נסתפק. אני מאמין באלביט, אז למה לי למכור?"

אתה מתכוון להגדיל את אחיזתכם בתדיראן קשר?

"לאורך זמן, אני מניח שזה יהיה הגיוני מבחינת אלביט. כחברה ציבורית, אני צריך להיזהר מלהגיד משהו מחייב, אבל אין ספק שיותר נכון שזיהוי האינטרסים בין אלביט לתדיראן יהיה יותר גבוה. זה גם הדבר הנכון כלכלית לאורך זמן.

"נכון שאת כל מה שאנחנו רוצים לעשות אפשר לעשות גם באחזקה שנגיע אליה עכשיו, של כ-40% מתדיראן קשר. אבל בעתיד הרחוק, אני רואה את אלביט מגדילה בה את האחזקות".

עד כמה נפגעה אלביט מהמשבר הביטחוני עם ארצות-הברית סביב הייצוא הביטחוני הישראלי לסין?

אקרמן: "אנחנו השכלנו לא לצאת נפגעים, כי אנחנו לא חברה ישראלית שמייצאת לארצות-הברית, אלא מייצרים בארצות-הברית. לכן, איכשהו, במאמץ קשה ובהחלטות שקיבלנו עם החברות-הבנות שלנו בארצות-הברית, הצלחנו ללכת לפי קו שהתווינו, ושמרנו על מעמדנו בארצות-הברית".

לכן בשנים האחרונות אתם לא מוכרים לסין בכלל?

אקרמן: "כן".

פדרמן: "לקחנו החלטה אסטרטגית, שהשוק האמריקני הוא אסטרטגי עבורנו, יחד עם השוק הישראלי. לכן קיבלנו החלטות משנה, שתומכות בהחלטה הזאת".

"בשפיץ העליון של הטכנולוגיה"

בימים אלה פורסם המכרז למכירת תעש. זה קרה לא לפני שתוכניתו של מנכ"ל משרד הביטחון היוצא, עמוס ירון, לחלק את תעש בין התעשיות הביטחוניות - בעיקר התעשייה האווירית ואלביט - הוכשלה על-ידי מנהל רשות החברות, איל גבאי. עתה יצאה החברה למכרז, למעט מפעלים שנקבעו למכירה ישירה: חטיבות גבעון ומלט"מ יעברו לרפאל; מפעל סלבין, הפנינה שבכתר, אשר מנהל את פרויקט השבחת הטנקים הטורקים, יעבור לאלביט.

איך תשתלב אלביט במכרז ובהפרטות הבאות של התעשיות הביטחוניות?

פדרמן: "בישראל, נמצאים 60% מהבעלות על התעשיות הביטחוניות בידי המדינה. בארצות-הברית 0% ובאירופה 15%. לכן אני מקווה שהמדינה אכן תבצע את ההפרטה - ועל החלקים מתעש שתואמים לאלביט, נתמודד. אנחנו גם לא פוסלים שילוב גורם זר. נתחרה בעיקר על תחום הטנקים. אנחנו מעורבים בפרויקט טנק המרכבה ובפרויקט ההשבחה הטורקי, לכן אין מתאים יותר מאלביט.

אקרמן: "ב-2005 תעבור אלביט בפעם הראשונה את המיליארד דולר מכירות. השנה אנחנו מוכרים בארצות-הברית, שהיא השוק הביטחוני הגדול ביותר בעולם, יותר מאשר בישראל. זה קורה בזכות מהלך אסטרטגי מאוד חשוב שעשינו בעשור האחרון".

פדרמן: "לפעמים יש חברה שמייצרת מוצר שיש לה בו יתרון יחסי ולאחרים לא כדאי להתעסק בזה. אבל כאן מדובר בפרויקטים שבשפת הילדים הם 'בשפיץ העליון של הטכנולוגיה'. במטוסים, במסוקים, בטנקים ובפלטפורמות הביטחוניות המובילות בארצות-הברית. אנחנו לא מוכרים מוצר אחד עם יתרון יחסי, אלא משתתפים בפרויקטים המתקדמים ביותר עם הטכנולוגיות המתקדמות ביותר".

אקרמן: "אלביט מעסיקה כיום, לפני מיזוג תדיראן ואלישרא, 5,000 עובדים - 1,300 מהם בארצות-הברית. המיזוג יוסיף עוד כ-2,000 עובדים. המחזור הממוזג יעבור השנה את ה-1.5 מיליארד דולר, מתוך כ-4-5 מיליארד דולר היקף כלל התעשיות הביטחוניות בישראל.

"השנה אלביט מעורבת בפרויקט אסטרטגי ברמה עולמית, פרויקט צי"ד עבור צה"ל, להפיכת צבא היבשה לצבא דיגיטלי - ונבצע פרויקטים כאלה גם בעולם, לאחר שייחשפו אליו. הפרויקט הזה מאוד משמעותי לאלביט, גם מפני שהוא בהיקף מאות-מיליוני דולרים רק בישראל, וגם בגלל הנגזרות שלו בעולם. זו ממש אבן-דרך לחברה.

"זכינו גם בפרויקט הוואטצ'-קיפר ( WATCH-KEEPER - תוכנית שתעניק לכוחות הצבא הבריטי יכולת חיונית של מודיעין חזותי), יחד עם חברת הביטחון האנגלית תאליס. הם הקבלן הראשי, אבל הידע הוא שלנו וזה ממצב אותנו כמובילים באירופה".

פדרמן: "כל הפרויקט הוא בהיקף 700-800 מיליון פאונד, וחלקנו בו כ-530 מיליון דולר. אנחנו מזהים כבר היום הרבה התעניינות במדינות בעולם. השנה גם זכינו בפיתוח הקסדה למטוס העתיד האמריקני JSF".

אקרמן: "בזכות איכות האנשים באלביט והכישרונות שלהם, אנחנו מצליחים לחפות על המרחק, על זה שאנחנו צריכים לנסוע לכל מקום כדי לייצא. איכות האנשים באלביט טובה יותר מאיכות האנשים בתעשייה המקבילה לנו בעולם. בישראל האנשים הטובים רוצים לבוא לתעשיות הביטחוניות. בזכות זה השנה קיבלנו את פרס ישראל לביטחון על משהו סודי - וכבר קיבלנו שבע פעמים את הפרס הזה". ג

עוד כתבות

הפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, אתמול (ש') / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"ארגון טרור השתלט": גל הפגנות נגד ישראל באוניברסיטת קולומביה

ביום חמישי האחרון, נעצרו מעל מאה סטודנטים שהשתתפו בהפגנה פרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה, וההפגנות מאז נמשכות במלוא עוזן ● פרופ' שי דוידאי מבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה צייץ בעקבות האירועים: "ארגון טרור השתלט על האוניברסיטה והמדינה צריכה להתערב ולהשתלט על הקמפוס"

10 המניות היקרות ביותר בוול סטריט / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

אלה הן 10 המניות הכי יקרות בוול סטריט

הן נחשבות למניות לוהטות במיוחד, אבל האם הן התחממו מדי? ● לאחרונה הצביע מגזין ביזנס אינסיידר על עשר חברות בשווי 10 מיליארד דולר לפחות הנסחרות בתמחור יקר במיוחד ביחס להכנסותיהן ● לרשימה נכנסו אנבידיה, מיקרוסטרטג'י ומניות טכנולוגיה נוספות, אבל גם רשת מזון מהיר ● לאחרונה, כשמשקיעים הופכים סלקטיביים יותר ואנליסטים חוששים מבועה חדשה, גם המניות היקרות חוטפות

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

היחסים עם ישראל ישתנו ללא היכר? ארה"ב צפויה לאמץ צעד דרמטי ואלה המשמעויות

בית הנבחרים האמריקאי אישר אתמול סיוע צבאי עצום ממדים לישראל, אך במקביל ארה"ב עשויה גם להעניש את ישראל ● ההחלה הממשמשת ובאה של 'חוק לייהי' על פעולות צבאיות של ישראל נגד אוכלוסייה פלסטינית שקולה כנגד הפחתה של דירוג האשראי המוסרי ● בינואר, הסנאט דחה את עצם הרעיון להעמיד את ישראל למבחן זכויות אדם ● עכשיו היא עומדת להיענש על פגיעה בהן

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי אישר סיוע עתק לישראל. מה תכלול החבילה?

בית הנבחרים האמריקאי אישר סיוע בסך כולל של 95 מיליארד דולר לשורה של מדינות ובהן ישראל ● חבילת הסיוע כוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל, כולל 4 מיליארד דולר למילוי מלאי טילי טמי"ר של כיפת ברזל; 60.8 מיליארד דולר סיוע לאוקראינה, בדגש על השלמת אמל"ח; וכן, 8.1 מיליארד דולר עבור טייוואן

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בג"ץ הגיוס: היועמ"שית אישרה ייצוג נפרד לממשלה בשל פערי העמדות

הממשלה תקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס שיתקיים ביוני בהרכב מורחב של תשעה שופטים ● הסיבה: הפערים הגדולים בין עמדת הממשלה לבין עמדת היועמ"שית בהרב-מיארה ● הממשלה צפויה לשכור עו"ד פרטי 

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

איזה נשק ישראל תקנה בתקציב של 14 מיליארד דולר?

הסיוע האמריקאי לישראל שאושר בבית הנבחרים עומד על כ-26 מיליארד דולר, מתוכו 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לתובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים