גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קריסטל רוכשת את הפעילות והמלאי של תדיראן אמפא ב-75 מיליון שקל

רוכשת את המותגים אמקור, AEG, GALA, תדיראן וספקטרה * ממרוד: נתמקד ב-4 מותגים חזקים, תדיראן וספקטרה לא יהיו מותגי עוגן

חברת קריסטל מוצרי צריכה רכשה את הפעילות והמלאי של חברת תדיראן אמפא בתחום מוצרי החשמל הלבנים, תמורת 75 מיליון שקל.

מתוך סכום זה היקף ההשקעה ברכישת הפעילות והמותגים מסתכמת ב-37 מיליון שקל. העסקה כוללת גם את רכישת קו הרכבת המקררים בעפולה.

הרכישה כוללת את המותגים אמקור, AEG, GALA, תדיראן וספקטרה. תחת המותגים שנרכשו נמכרים מכונות כביסה, מדיחי כלים ומקררים. המימון לעסקה יתבצע באמצעות פריסת תשלומים על פני שש שנים, אשר כנגדם תקצה חברת קריסטל אג"ח לא סחירות, מדורגות, מסוג A, בריבית שנתית בשיעור של 6.5%.

בתוך כך סוכם כי תדיראן אמפא תרכוש בתוך כשנה מקריסטל את כל פעילות "שירות קריסטל" למותגי קריסטל, בלומברג, אמנה והאחרים, תמורת סכום כולל של 6 מליון שקל.

חתימת העסקה תהפוך את חברת קריסטל לחברת סחר מוצרי החשמל והאלקטרוניקה המובילה בישראל, וחברת "אמפא מוצרי צריכה" תהפוך לחברת השירות למוצרי חשמל ואלקטרוניקה הגדולה בתחום המוצרים הלבנים .

לדברי יו''ר דירקטוריון אמפא מוצרי צריכה, שלומי פוגל, העסקה היא צעד נוסף למימוש האסטרטגיה של קבוצת אמפא להתמקד בתחום ה-B2C ובמתן שירותים במגוון רחב של תחומים לרבות האלקטרוניקה, ''הבית הדיגיטלי'' והתקשורת.

ממרוד: שוק של התמחויות

בעקבות השיחה אמר היום ל"גלובס" משה ממרוד, בעלי קריסטל: "איחוד שתי החברות המובילות בתחומן בשוק מוצרי החשמל הלבנים יביא לחברה של 420-500 מיליון שקל עם שמונה מותגים. עד עכשיו לא התפרסנו על כל הקשת. המותגים שמתווספים מאפשרים לנו לפנות לקשת חדשה של לקוחות".

* העדפת חיזוק המעמד בשוק הלבן על פני השלמת הסל דרך מוצרי אלקטרוניקה בידורית. למה?

"אני מאמין שהשוק היום הוא שוק של התמחויות. תדיראן אמפא נכונה עבורנו מבחינת אסטרטגיית הצמיחה. אין לנו יתרון באלקטרוניקה בידורית, ואנחנו לא מתכוונים להיות שם בטווח הקצר והבינוני".

* למרות ירידת כוחם של המותגים הישראלים, אתה רוכש את המותגים אמקור ותדיראן.

"אחד הנכסים המרכזיים ברכישה הזו הוא מפעל אמקור בעפולה. זה מחמם לי את הלב ליצר מוצרי חשמל בארץ. יש לי תחושה שאפשר לפתח את זה בצורות יפות עם כל מיני יצרנים בחו"ל. אני בוחן כל מיני אפשרויות. אנחנו חברה מכובדת ואהובה בחו"ל, והרבה יצרנים היו שמחים לחשוב על שיתוף פעולה איתנו. הבעלים הקודמים של אמקור תדיראן היו פחות בברנז'ה של חו"ל".

* כלומר, אתה טווה חלום לייצר בארץ עבור יצרנים בחו"ל, על בסיס ידע שלהם.

"זה עוד מאוד ראשוני".

* מדוע העדיפה אמפא תדיראן למכור לך במקום להמשיך להתמודד מולך?

"לא היה להם הגודל המספיק להתמודד בשוק הזה עם היקף מכירות של 200 מיליון שקל. זה שוק של גדולים. אנחנו נקזז את האלקטרוניקה הבידורית שיש להם (במותג ספקטרה). נייבא רק את מוצרי ספקטרה הלבנים. חוץ מהמפעל של אמקור אנחנו רוכשים גם את המותג אמקור שמחזיק היום 20% משוק המקררים. בנוסף נחזיק בנציגות של AEG הגרמני".

* כמי ששולטים בשוק האמצע של מכונות הכביסה עם קריסטל, השגתם רגל גם בשוק הגבוה יותר באמצעות AEG. מצד שני, בהצלבה - דווקא בשוק המקררים החזקתם רק במותג הגבוה - אמנה , ועכשיו תשיגו גם דריסת רגל מול קהל האמצע - דרך אמקור. הבעיה היא שבסופו של דבר תצטרכו להחזיק יותר מדי מותגים.

"המותגים תדיראן וספקטרה לא הולכים להיות מותגי עוגן אצלנו. אנחנו ניכנס ונלמד את הנושא ונגבש אסטרטגיה חדשה. זה ברור שקשה להחזיק 8 מותגים שונים. אבל זה כיף להחזיק ארבעה מותגים חזקים: קריסטל, אמנה, אאג, ואמקור. לגבי ספקטרה ותדיראן - הם לא יהיו מותגי עוגן".

* מה יעלה בגורלם של ארבעת המותגים האחרים שלא יהיו מותגי עוגן?

"עוד לא רוצה לקבוע. אנחנו לומדים את זה".

* מה לגבי פעילות המזגנים?

"זה לא ביזנס שמושך אותי. לא חושב שיש לי יתרון יחסי שם".

* בהתחשב בכך שאתה נמנה עם מעט היבואנים שאין להם רשת קמעונאים כגיבוי, כיצד תשנה ההעצמה של קריסטל את היחסים מול הרשתות?

"אני לא מאמין שזה ישנה. תמיד היינו קשובים לבעיות שלהם, ולא נשתכר מהכוח שקיבלנו. נמשיך באותה התנהגות. תמיד היתה לנו מערכת יחסים מצוינת עם רשתות השיווק. עיקר השינוי יהיה בכניסה לפלחים שלא היינו בהם עם מותגים חזקים יותר שיש להם ביקוש קשיח".

* עדיין חשוף ללא רשת קמעונאית בבעלותך.

"אני נגד פלטפורמה קמעונאית כי היא יוצרת מצב שבו אתה מתחרה בספקים שלך. זה לא בריא".

* ממה נגזר סכום העסקה?

"הסכום הוא 37.5 מיליון שקל עבור הפעילות. בנוסף המלאי הוערך בעוד 37 מיליון שקל. אנחנו לא קונים את הון המניות. רק את הפעילות".

* מה נשאר מתדיראן אמפא?

"אמפא תתמקד בשירות. הם רכשו מאיתנו את אגף השירות והם יקימו חברה אחת גדולה לשירות שתשרת את כל הלקוחות של אמפא תדיראן ואת הלקוחות שלנו. החזון הוא שיהיה גוף שירות גדול שייתן לנו יתרון תחרותי ויביא לכך שהקהל הישראלי יאהב לקנות את מוצרינו".

* הכפלת הפעילות שלכם תאפשר לכם סוף סוף להפנות משאבי מיתוג גם לתאגיד, לא רק למותגים עצמם. כפי שעשתה ניופאן.

"בהחלט כן. אנחנו עובדים עם משרד ברודא-קלן, אבל הולכים להתקשר עם משרד פרסום גדול נוסף שעובד עכשיו על פרזנטציות. תקציב הפרסום היה 8-10 מיליון שקל לקריסטל, אבל הוא יגדל".

עוד כתבות

חיילי צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

המתווך האמריקני-פלסטיני חושף: השלב השני של הפסקת האש צפוי להתחיל בחודש הבא

ראש ממשלת קטאר בתום הפגישה עם רוביו:"מדגישים את מחויבותנו לעבוד עם ארה"ב כדי להגן על הסכם הפסקת האש בעזה ולהעבירו משלב לשלב" ● האזהרה של הרמטכ"ל: מאות אנשי קבע פרשו בחודש האחרון ● טראמפ במסיבת חנוכה בבית הלבן: "יש אנשים שמכחישים את ה-7 באוקטובר. לא ניתן לזה לקרות" ● שר החוץ של איראן: מתקני הגרעין שלנו ספגו נזק כבד, אך הידע והטכנולוגיה ברשותנו ● דיווחים שוטפים

קורסרה רוכשת את המתחרה אודמי / צילום: Shutterstock

פלטפורמת הלימודים שהקימה הישראלית רוכשת את המתחרה בעסקת מיליארדים

קורסרה, שהוקמה על ידי דפנה קולר, תרכוש את אודמי בעסקת מניות בשווי כ־2.5 מיליארד דולר

פרויקט התשב''צ של קרדן גבע. 401 יחידות דיור / הדמיה: HACUBIA

מגורים במקום מוסכים: דירה סמוך לבלומפילד עולה חצי מדירה בצפון תל אביב

ציר שלבים בת"א, סמוך לאצטדיון בלומפילד, משנה את פניו ויהפוך בשנים הקרובות מאזור מסחרי למגורים ותעסוקה ● המחירים נמוכים משמעותית מאשר בחלקים אחרים של העיר, אבל הקושי למכור דירות מורגש גם כאן

להיות משפיען טיקטוק עבור המעסיק / צילום: צילומי מסך

מיומנות חדשה ונדרשת בעבודה: להיות משפיען טיקטוק עבור המעסיק

בעבר, מעסיקים שנאו את העובדה שעובדים מעלים פוסטים לרשתות על חיי העבודה שלהם ● עכשיו סטארבקס, דלתא וחברות נוספות מעודדות אותם בעצמן ליצור תוכן - כאסטרטגיה ● העובדים מרוויחים כישורים כישורים חדשים, והמעסיקים נהנים משיווק אורגני

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

באוצר חוששים: צה"ל בדרך למיצוי מכסת המילואים לכל 2026

לפי ההסכמות התקציביות בין משרד האוצר למערכת הביטחון, מילואימניקים ישרתו מספר מוגבל של ימים בשנה ● אולם, לוחמים קיבלו צווים לינואר 2026 שעוקפים זאת ● האם התקציב בדרך להיפרץ?

מדד מיתוג מעסיק

חוויית עבודה משמעותית ותרבות ארגונית: מי החברות שכבשו את צמרת הדירוג החדש של גלובס?

גלובס מפרסם לראשונה בשיתוף פלייטיקה את מדד מיתוג המעסיק, שבוחן אילו חברות במשק מובילות ביצירת חוויית עבודה משמעותית, תרבות ארגונית וערכים שמושכים עובדים ● מי הצטיינה בחיבור העובדים למשימה, ומי יצרה שפה אחת לכל סניפיה בעולם? ● הדירוג המלא

ד''ר ערן אופיר, מנכ''ל קומפיוג'ן / צילום: יוסי צבקר

מהלך משמעותי ראשון של ערן אופיר בקומפיוג'ן: שינוי הסכם אסטרהזנקה

חברת פיתוח התרופות קומפיוג'ן תקבל 65 מיליון דולר במיידי ועוד 25 אם תעמוד באבן-דרך קרובה יחסית, ומזומנים אלה צפויים להספיק למימון פעילות החברה עד 2029 ● בעבור זאת, במקרה של הצלחת המוצר היא תהיה זכאית לקבל מאסטרהזנקה תמלוגים מעט נמוכים יותר מכפי שנקבע בהסכם המקורי ● המניה מזנקת בבורסה בת"א

עו''ד יהודה גור, מונה לשותף בפירמת הליטיגציה הבינלאומית קווין עמנואל / צילום: Quinn Emanuel

פירמת הליטיגציה הגדולה בעולם ממנה שותף ישראלי

עו"ד יהודה גור פועל ממשרד הפירמה בניו יורק ומייצג לקוחות בפני בתי משפט פדרליים ומדינתיים, כמו גם מלווה לקוחות ישראלים בהליכים בארה"ב ● בעבר התמחה אצל המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן ושימש כעורך הראשי של כתב העת "עיוני משפט" באוני' תל אביב

ריק וורסטר, מנכ''ל חברת הברוקראז' צ'ארלס שוואב / צילום: Reuters, Kylie Cooper

מנכ"ל חברת ברוקראז' מהגדולות בעולם משרטט את הגבול בין הימור להשקעה

ריק וורסטר, מנכ"ל חברת הברוקראז' צ'ארלס שוואב, רואה את המתחרה רובינהוד צוברת תאוצה וחושש מהנהירה למוצרים עתירי סיכון ● "אני באמת מודאג מהמסר שנשלח למשקיעים צעירים - שצריך להשיג רווחים מהירים"

מערכת משגרי רקטות ארטילריות מסוג PULS של אלביט / צילום: אלביט מערכות

ההחלטה האמריקאית שמעוררת חששות לגבי עסקת אלביט עם יוון

ביוון אושר תקציב של 812 מיליון דולר לרכישת מערכת הארטילריה PULS של אלביט, אך ארה"ב הטילה וטו על שימוש בחימושים מתוצרת אמריקאית במשגרי טילים זרים ● לוקהיד מרטין, המתחרה על העסקה, מציעה חלופה זולה יותר

קרן כהן-חזון / צילום: באדיבות תורפז

אחרי זינוק של 220% במניה: תורפז מבקשת להקפיץ את שכר המנכ"לית ב-3 מיליון שקל

יצרנית הטעמים והריחות מבקשת להעלות את שכרה של בעלת השליטה קרן כהן־חזון לסכום של עד 9.1 מיליון שקל ● כהן־חזון, ששימשה עד כה גם כמנכ"לית וגם כיו"ר החברה, תפנה את כיסא היו"ר לטובת שותפה לייסוד החברה רלי לשם

שליח וולט

פשרה בייצוגית נגד וולט על פער המחירים בין האפליקציה למסעדות

בית המשפט אישר הסדר פשרה בתובענה הייצוגית שהוגשה לפני כ-3 שנים נגד וולט סביב סעיף תיאום המחירים עם מסעדות ● ענקית המשלוחים תעביר 5.5 מיליון שקל לקרן לניהול תובענות ייצוגיות, שייועדו לסיוע לעסקים קטנים

עופר ינאי, בעלי נופר אנרג'י / צילום: נועם גלאי

התיאבון של עופר ינאי: רוכש את השליטה באלומיי לפי מיליארד שקל שווי

חברת האנרגיה המתחדשת נופר שמוביל ינאי, רוכשת 46% ממניות אלומיי, המחזיקה בתחנת הכח דוראד, תמורת 460 מיליון שקל ● בין המוכרים - יו"ר הפועלים לשעבר שלמה נחמה

רו''ח אפי סנדרוב, המנהל המורשה בסלייס ואסף גולדברג, מנכ''ל סלייס לשעבר / איור: גיל ג'יבלי

תביעת ענק חושפת את השיטה בפרשת ההונאה בסלייס

תביעה בסכום של כמיליארד שקל שהגיש המנהל המורשה בסלייס נגד בעל השליטה ונושאי המשרה לשעבר, חושפת את שיטת העבודה בחברת הגמל הקורסת ● מחסכונות שעברו לקרנות עלומות ועד מנהלים שלא עשו דבר ● בעל השליטה: "הטענות יתבררו כלא נכונות"

צילום: Shutterstock, Satenik Guzhanina

האינדיקטור שמראה התמתנות משמעותית במחירי השכירות

נתוני הלמ"ס שפורסמו השבוע סיפק הוכחה נוספת להתקררות בשוק הנדל"ן: מחירי הדירות רושמים ירידה שמונה חודשים ברצף ומציגים קצב עלייה שנתי זניח - זאת לעומת 2.6% בשוק השכירות ● אבל בהפניקס צופים התקררות חדה בחודשים הקרובים

ספי זינגר, יו''ר רשות ניירות ערך / צילום: שלומי יוסף

רשות ניירות ערך בוחנת מתן הקלות לסוכני ביטוח בייעוץ השקעות

במסגרת המהלך שמקדם משרד האוצר לאיחוד מוצרי החיסכון תחת פלטפורמה אחת, רק סוכני ביטוח שמחזיקים גם ברישיון ייעוץ השקעות יוכלו לשווק קרנות נאמנות ● לגלובס נודע כי על רקע זה רשות ניירות ערך בוחנת אפשרות ליצור מסלול מקוצר לקבלת הרישיון עבור הסוכנים

יו''ר דירקטוריון צים יאיר סרוסי והמנכ''ל אלי גליקמן / צילום: איל יצהר, don-monteaux

"להביא ערך לבעלי המניות": ההישג האקטיביסטי בצים

המאבק בין בעלי המניות לדירקטוריון חברת הספנות הגיע לסיומו, וכעת מתכוונים הצדדים לפעול יחד "להביא ערך לבעלי המניות"

אילוסטרציה: Shutterstock

שוק העבודה הדוק: שיא של שלוש שנים בשיעור המשרות הפנויות

לפי הלמ"ס, סך מספר המשרות הפנויות עלה ל-151,354 בנובמבר, לעומת 150,974 באוקטובר ● המחסור הכבד ביותר בידיים עובדות מצוי בקרב עובדי המכירות

מדד מיתוג מעסיק / צילום: Shutterstock

גמישות, חיבור רגשי ותחושת שותפות גורל: מה מעניין את העובדים ב־2026?

העובדים כבר לא מתרשמים משלטי חוצות, שפים מפורסמים ומסיבות נוצצות שאפיינו את פעילות מיתוג המעסיק בתחילת העשור ● הם עברו לחפש אותנטיות, דנ"א ארגוני ותחושת בית ● עידן ה־AI מציב בפני חברות אתגר חדש

איזיג'ט ולגו מגייסות בתקציב מינימלי / צילום: Shutterstock

טייסות בגן ילדים וערוצי יוטיוב: כך איזיג'ט ולגו מגייסות בתקציב מינימלי

חברות רבות החלו להשקיע בהליכי גיוס לא קונבנציונלים ויצירתיים, שהופכים את דורשי העבודה לשותפים לסיפור המיתוג ● עובדים קיימים משמשים "שגרירי תוכן אותנטי" ומהדהדים את תכני החברה ברשת ● כך הארגונים חוסכים בתקציבי פרסום ומגיעים למועמדים באופן ממוקד