גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

על הסכין

עם כל הכבוד למוצרי האנטי-אייג'ינג, רבים מעדיפים היום את האופציה המהירה והיעילה של ניתוח פלסטי. מיהם המנתחים שהכי הצליחו למתג את עצמם בתעשייה המקומית? גיזרו ושמרו לזמן הופעת הקמט הראשון

מתיחות פנים, הרמות חזה, ניתוחי אף, שאיבות שומן וטיפולי כירורגיה קוסמטית אחרים נמכרים בשנים האחרונות כמוצר צריכה לכל דבר. בשוק תחרותי מוצף, ויש שיאמרו "אלים", שבו כ-130 מנתחים פלסטים מתמודדים על שוק של כ-10,000 ניתוחים בשנה, נשלט השוק בעיקר על-ידי רופאים מבוססים וממותגים. בידיהם נמצאת השמנת של עשרות ניתוחים בחודש.

בשוק רווי קשה להיות ממותג רק לפי השם הטוב והכישרון. שיטת "הפה לאוזן" לוקחת הרבה שנים, כך שהדרך לתודעה עוברת במקרים רבים דרך יחסי-ציבור או עסקאות גומלין שנויות במחלוקת של ניתוחי סלבריטאים תמורת פרסום, ניתוחים בשידור חי, ניתוחים כפרס בתוכניות בידור וניתוחים בתוכניות ריאליטי. חלק משיתוף הפעולה הזה כרוך במתן מענה לדרישות מאוד קיצוניות (שתלים של 1,300 סמ"ק הוכנסו לחזה של דוג-מגישה אורית פוקס).

הקיצוניות בתחום ניתוחי החזה היא לא מקרית. ענף זה הוא הגדול והרווחי ביותר. בישראל מבוצעים כ-5,000 ניתוחי חזה בשנה. בעוד שבחו"ל שאיבות השומן מדורגות במקום השני, בישראל האיבר המנותח השני בפופולריות שלו הוא האף. במקום השלישי נמצאים ניתוחי הפנים, שזכו ל"אאוטינג" מרשים הודות לניתוח העפעפיים של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ושל שמעון פרס בזמנו.

עם זאת, כנראה יש גבול למה שישראלים מוכנים לצרוך. ניתוחי ישבן, הנפוצים מאוד בברזיל למשל, לא תפסו פה בגלל עלות ומורכבות הניתוח, וספק אם מיתוג טוב יוכל לעזור.

ד"ר אלדד מור, מומחה לכירורגיה פלסטית שהיה שותף להבאת מנתח ישבנים מפורסם לביקור בישראל, מסביר, כי "אנשים פה מעדיפים להגדיל את הפרונט. בברזיל כולם מצולמים מהישבנים, בארה"ב ציצים-ציצים-ציצים ואנחנו כמוהם".

להלן כמה מנתחים, שהתברגו בתודעה ושהפכו למותגים כמנתחי שדיים, פנים ואף.

ד"ר עמירם בורנשטיין חזה

" ניסיון: "אני בוגר האוניברסיטה העברית, התמחיתי בבית-חולים תל השומר, עשיתי תואר שני במחקר באוניברסיטה העברית, מחקר ורפואה לתואר מאסטר בתרביות וברקמה של מוח עצם".

" על הזיהוי עם ניתוחי חזה: "בישראל אני המנתח שעושה הכי הרבה ניתוחי חזה אסתטיים (הגדלה, הרמה והקטנה). זה אומר כ-1,000 ניתוחים בשנה, מתוכם 900 חזה. כארבעה ביום. אני עושה בין חמישית לרבע מניתוחי החזה. תמיד הייתי מנתח גוף - הזרקות, מתיחות פנים, אפים, ניתוחי בטן, מתיחות בטן, שאיבות שומן, ניתוחי חזה, מתיחת זרועות וירכיים. הניתוח הנפוץ בעולם זה שדיים, אחר-כך שאיבה, ואף מדורג רק במקום חמישי-שישי. בישראל האף הוא מקום שני, נחשו למה".

" אני מאמין: "אני שונא שדיים שטוחים ואוהב שדיים בפרופיל גבוה. מכיוון שאני מצליח לשלב בין הדברים, יש לי הרבה פרנסה. זה מה שבנה לי את הקריירה. השכנה רואה ומביאה עוד שתיים. עבודה שחורה, חריצות, כישרון ויחס טוב לפציינטים, אלה המרכיבים העיקריים של רופא טוב, אבל הכי חשוב זה אמינות. אל תבטיח את מה שאתה לא יכול לקיים. אין הצלחה מלאה, לא אצלי ולא אצל אף אחד בעולם, זה עדיין ניתוח וזה יכול להיכשל. אבל אם הרופא הגון ויודע את העבודה, בסופו של דבר מסתדרים זה עם זה, ויוצאים בשלום, אסור לרמות בנושא הזה".

" יחסי-ציבור: "זה 4-5 שנים שאין לי אשת יחסי-ציבור. אני יותר מאמין בפה לאוזן. בתקופת יחסי הציבור הופעתי בתקשורת באופן מאוד מתון. תקשורת איננה תחליף לעבודה טובה. זה לא תחליף, זה משלים. כשמישהו מופיע, אולי הוא מופיע כי אין לו עבודה ואז יש לו זמן".

" סלבס: "הדוגמנית חני פרי, המגישה מיכל זוארץ, פורסמו ונותחו. גם הכי גדולה בתקשורת והכי גדולה בתיאטרון, אבל אני לא מפרסם כי הן שילמו. כמעט לא ניתחתי סלבס, ואלה שכן ניתחתי - שילמו ברובן. בעיני זו שיטה רעה לבחור רופא דרך מפורסמים, כי אתה לא יודע אם הניתוח ניתן בחינם. למפורסמים אין יותר כלים לשפוט את הרופאים.

" קווים אדומים: "סירבתי לכמה ניתוחים דוגמת אורית פוקס. הקו האדום הוא בעיקר לא לעשות דברים לא סבירים. לא לנתח כל אחד, אם זה בלתי סביר ומבנה האישיות לא מתאים. למשל, מישהי שהתגרשה אתמול, לא יציבה בנפשה וכל היום בוכה - לא מתאימה. יש לי מנותחות שסירבתי להגדיל להן את החזה עוד יותר, והלכו לאחרים. יש לא מעט כאלה. הדבר האחרון והכי חשוב - אל תעשה לרעך מה ששנוא עליך".

" בוטוקס: לא עוסק בזה, כי אני המנתח הכי עסוק בארץ. אין לי זמן לזה".

" אישי: "אשתי ניתחה את החזה. היא ילדה זוג תאומים בגיל 47, עשתה שאיבת שומן הכי טובה בקריירה שלי. ירדה ממידה 46 למידה 38-40. היא התמונה הראשונה והכי טובה שיש לי בספר של שאיבות השומן. עשיתי לה שפתיים, וגם שדיים - גם טבעי, גם עומד, גם מחזיק. מה איתי? אני אצטרך כנראה השתלת שיער בקרוב".

" תעריף: הגדלת חזה - כ-17 אלף שקל. הרמת חזה יקרה יותר - 23-24 אלף שקל. הקטנת חזה - 25 אלף שקל.

ד"ר מיכאל שפלן חזה

" ניסיון: ד"ר שפלן (61) למד רפואה בשוויץ (פריבורג), וסיים את לימודי הרפואה בתל-אביב. עבר התמחות בכירורגיה כללית בארה"ב, והתמחות בכירורגיה פלסטית באטלנטה. שימש פרופסור מן המניין לכירורגיה פלסטית באוניברסיטת וירג'יניה בריצ'מונד. מנתח פלסטי זה 27 שנה. מנתח בישראל מ-1983.

" על הזיהוי עם ניתוחי חזה: "ניתוחי שדיים הם בערך 50% מהעבודה שלי. אני עוסק באותה מידה בניתוחי פנים, אף, אוזניים ועיצוב הגוף. הפרסום בתחום ניתוחי שדיים הגיע דרך מאמרים רפואיים, מחקרים קליניים שכתבתי, הרצאות בארץ ובעולם, והמוניטין שעוברים מפה לאוזן".

" אני מאמין: "תוכניות הריאליטי בתקשורת הפכו את המנתחים הפלסטים למעין קוסמים שמסוגלים לעשות הכול - דבר שרחוק מאוד מהאמת. אנשים שמים את חייהם בידי מנתח פלסטי. הפציינטים צריכים להיות מיודעים לגבי מה הרופא יכול ולא יכול לעשות, במה הניתוח כרוך ובעיקר במה שמתרחש כשקורה סיבוך והתוצאה הרצויה לא מתקבלת".

" קווים אדומים: "אני לא רואה עצמי כטכנאי שמבצע את מאווייהם הלא הגיוניים של אנשים, גם אם הם מאוד רוצים אותם. התחרות על מי דוחף שתל יותר גדול לשד יותר קטן חסרת כל היגיון. בכלל, בשתלי סיליקון רוב הבעיות נובעות מהעובדה שמרבית הרופאים משתילים שתלים גדולים מדי לשד של האישה. סף הסיבולת שלי לבקשות לא הגיוניות הוא מאוד-מאוד נמוך. לעיתים ישנה בעיה פסיכיאטרית עם תדמית גוף, שזאת לא בעיה למנתח פלסטי, אלא לפסיכיאטר".

" יחסי-ציבור: "הסיבה לשימוש ביחצ"נים בעבר, היתה לידע על ניתוח חדש, בדרך-כלל בתחום שחזור השדיים אחרי כריתה, ובתחום המשמעות של שתלי סיליקון".

" סלבס: ורדה רזיאל-ז'קונט שיבחה בתקשורת "פייס ליפטינג" שעברה אצל שפלן. "אין מצב שאישה מפורסמת תאפשר לפרסם שעברה ניתוח, אלא אם כן נותחה ללא תשלום תמורת פרסום".

" בוטוקס: "מזריק מ-1992. דעתי בנושא מאוד חיובית, באותה מידה שהיא שלילית לגבי הזרקות של סיליקון. זה הטיפול היחיד שמטפל בסיבה לקמטים, שהיא השרירים שנמצאים מלמטה. אם אפשר לנטרל שריר בלי לשנות את הבעות הפנים, זה בבוטוקס. לעצמי לא הזרקתי, אבל לא הייתי מסרב אם היו מציעים לי".

" תעריף: הקטנה והגדלת חזה - 27-45 אלף שקל, תלוי במורכבות ובסוג השתלים.

ד"ר דב קליין חזה

" ניסיון: ד"ר קליין (45) למד רפואה וכירורגיה באוניברסיטה לרפואה בפירנצה. הוא התמחה בבית-חולים תל השומר ומנתח זה 18 שנה. קליין פתח גם את חברת Dk שעוסקת בניתוחים פלסטיים ובקוסמטיקה, עם ליין של 40 מוצרים קוסמטיים ובית-ספר שמכשיר קוסמטיקאיות לתת טיפול אחרי ולפני ניתוח פלסטי. הוא מנהל היום את המרפאה לרפואה אסתטית בבית-החולים אסף הרופא. בתכנון - פתיחת מרפאה בלונדון.

" על הזיהוי עם ניתוחי חזה: "אני אוהב לעשות את כל הניתוחים באותו מידה - חזה, אף, אוזניים, פנים, בטן ושאיבות שומן. כל ניתוח והחינניות שלו". את הזיהוי עם ניתוחי שדיים הוא מייחס לכמות הדוגמניות שנותחו אצלו.

" אני מאמין: "להתאבד על כל מטופלת. כל אחת זה עולם שלם. צריך להבין אותה בדיוק, לתפור לה את השמלה שמתאימה. לא לעבוד כרשת, אלא כבוטיק. מאוד חשוב לי להבין את האישיות של כל מטופלת. זה לא רק גוף עם ציצים. השדיים מסמלים המון דברים. חשוב לכן להבין את אורח החיים שלה ומה היא מצפה לאחר הניתוח. לא רק איזה סוג ציצי, אלא איך היא חיה, מה היא עושה, מה העתיד. אז קובעים את סוג השתל ואת הגודל, איך למקם, לאן רוצים להגיע. חשוב לי שאם יש בן-זוג, שגם הוא יהיה בסביבה. אני אומר לכל מטופלת: 'צריך שזה יהיה יפה, לא גדול'. בדרך-כלל אני מציע גודל מסוים והן תמיד רוצות יותר".

" קווים אדומים: "פיתחתי את כל התחום של הסכמה מדעת. איך בעצם להסביר למטופלת את כל התמונה, ולתת לה לבחור מתוך אחריות, לאחר שהיא הבינה. היא צריכה להבין טוב-טוב את כל הסכנות בשתלים, כולל תופעות לוואי ולראות תמונות של מה זה יכול לגרום בעתיד. היא צריכה לחתום על המון טפסים שהיא מודעת, להגיע לארבע פגישות ולראות תמונות של סיבוכים, וגם אז לא בטוח שאעשה לה".

האם אורית פוקס היא התרגום הקיצוני לשיטת האחריות האישית? למרות השירות התקשורתי שעשתה לו ההשתלה, קליין מעדיף להנמיך פרופיל בכל מה שקשור להשתלת 1,300 הסמ"ק המפורסמת: "אורית פוקס - זה שיא. זאת אנקדוטה. לא מעניין. גם בעקומת גאוס יש קצוות שמצריכים טיפול, הקווים האדומים האלה טובים לכלל האוכלוסייה ויש כאלה שהם יוצאים מן הכלל".

" יחסי-ציבור: היה משרד ייעוץ תקשורתי כמו שיש לכל אחד, גם לראש הממשלה ולעורכי הדין המכובדים, באיזשהו שלב זה חשוב לקבל ייעוץ תקשורתי, כי תקשורת יכולה להיות גם עוינת. אבל לדחוף את עצמך זה בעיקר תוצר של פעילות אקדמית ולתת מוצר טוב ללקוחות, כי בסופו של דבר לקוחה מרוצה יכולה לשלוח עוד עשר לקוחות, לקוחה לא מרוצה תגרום ל-100 לא להגיע. כך שעיקר העניין זה לקוחה מרוצה, וכן, פיתוח גישות חדשות ולא לעמוד על המקום.

" סלבס: "ניראל (זוכת תוכנית הריאליטי 'הדוגמניות'), אסתי ממו, דוגמניות מהארץ ומחו"ל. יש לי קרייני טלוויזיה מהארץ ומחו"ל ושחקנים. יש גם חברי-כנסת, הם באים בשקט".

אתר האינטרנט של קליין כולל קישור לגלריה של דוגמניות. קליין מכחיש שנותחו בחינם תמורת פרסום, אבל טוען שיש לסוכנויות דוגמנות תעריף מיוחד: "כולן שילמו על הניתוחים. חלק הן שילמו וחלק הסוכנויות. יש לסוכנויות מחירון מסוים".

" בוטוקס: "מזריק. אישית עוד לא הרגשתי צורך, אבל כשאני ארגיש - אני בהחלט אעשה. יש המון לקוחות, אני עושה המון שפתיים. רוב מי שעושות חזה, מבקשות גם שפתיים".

" תעריף: "ניתוח חזה יכול להגיע ל-25-35 אלף שקל. יש ניתוחי פנים, שהם יותר יקרים, ויכולים להגיע ל-50-60 אלף שקל (מיני מתיחת פנים, עפעפיים וצוואר)".

ד"ר מרקוס הראל אף

" ניסיון: ד"ר הראל (44) למד באוניברסיטת קורדובה בארגנטינה. הוא עלה לישראל ב-1988, התמחה בהדסה עין כרם ירושלים. עוסק זה 15 שנה בתחום הניתוחים.

" על הזיהוי עם ניתוחי אף: "90% מהעיסוק שלי הוא ניתוחי אף והגדלות חזה. אף זה תחום שכבר בתחילת הדרך נקשרתי אליו. בהגדלות חזה כל המנתחים עושים בערך את אותו חתך ומכניסים בערך את אותה הכנסת שתל. גם במתיחות פנים אין הרבה מקום לביטוי אישי. אם להשוות את המנתח לצייר או לפסל - ניתוח אף הכי מתקרב לזה".

" אני מאמין: "לשים את כולי בכל ניתוח. אני מבין שבשבילי זה עוד ניתוח בקריירה, אבל בשביל המנותח זה אחד הימים הכי חשובים בחייו. הראייה הזאת מאוד עוזרת בעבודה. אני אוהב מראה טבעי, שלא צועק לשמיים 'עברתי ניתוח אף'. אני סולד מאפים סולדים מאוד או עם פרופיל מגלשה. המחמאה הכי גדולה היא שאומרים לפציינט שנותח שהוא נראה טוב, ולא מזהים את הניתוח באף, זה קובע בעיני את ההצלחה של הניתוח".

" קווים אדומים: "הקו האדום הראשון שלי הוא היכולת שלי לשפר את המראה של הפציינט. לפעמים אני מעדיף לדחות אדם עם פגם מורכב מדי או עם פגם קל מאוד. ניתוח זה בכל זאת פעולה כירורגית פולשנית. בנוסף, ציפיות מופרזות ולא מציאותיות, אנשים שאומרים 'אני תלוי בניתוח הזה כדי להמשיך לחיות', לחץ חברתי, ההורים רוצים והילד לא כל-כך, כל אלה מדליקים אצלי אור אדום. אני טוען, שככל שהמנתח יותר מנוסה, הוא לומד את מי עדיף לא לנתח".

" בוטוקס: "להיט עולמי. מכשיר מאוד יעיל כל עוד מבינים את המגבלות שלו, בעיקר את טווח זמן הפעולה, שהוא רק ארבעה-חמישה חודשים. התוצאות טובות מאוד. זה גם משהו כלכלי מאוד מעניין, כי פציינט שמרוצה מהזרקה, מתמכר לזה ובא שוב, למרות שזה מאוד יקר - 1,000-1,500 שקל כל כמה חודשים זה הרבה כסף".

" יחסי-ציבור: "עבדתי עם זה, הופעתי קצת במדיה, אבל הם לא מיתגו אותי כפי שציפיתי. היום אין מי שהולך לעשות ניתוח ולא נכנס לבדוק על הרופא באינטרנט. שם יש לי נוכחות מספיק חזקה. פעם אנשים היו צריכים לבוא אליך כדי לראות תוצאה, היום אתה יכול לראות באתר. יש לי 80 פציינטים שהסכימו להיחשף, מבחינתי, זה עושה את העבודה, מאחר שיש לי מה להראות".

" סלבס: "הדוגמנית ג'ני צ'רווני העידה על עצמה שעברה אצלי הגדלת חזה".

" תעריף: 11-14 אלף שקל לניתוח אף. הגדלת חזה - 16-18 אלף שקל.

ד"ר איל וינקלר פנים

" ניסיון: ד"ר וינקלר (46) הוא בוגר בית-הספר לרפואה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. התמחה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, עם תת-התמחות בניתוחי שיחזור מיקרו-כירורגיים בבית-חולים בניו-יורק. סגן מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בתל השומר. מנתח פלסטי זה 15 שנה. עושה הכול - כל ניתוחי השדיים, כל סוגי ניתוח הפנים, מתיחות בטן ושאיבות שומן.

" על זיהוי עם ניתוחי פנים: "בשנים האחרונות אני עושה יותר ניתוחי פנים, הרמת עפעפיים והרמת גבות. אני וקבוצת רופאים נוסעים פעם בשנה, כבר שבע שנים, לנסיעות הומניטריות בעולם השלישי. אנחנו עושים ניתוחים לשחזור מומים בפנים, כולל תיקון שפה וחך שסוע, וגם צלקות ועיוותים אחרים. כל רופא שנרשם לבית-ספר לרפואה נכנס עם חלום של לרפא אנשים נזקקים. בנסיעות ההומניטריות יש הגשמה של החלום הזה".

" אני מאמין: "מחפש פציינטים שיבחרו בי ולא בגלל הטכניקה שאני משתמש בה. אני לא מוכר את הניתוח, אלא מציע את עצמי כמנתח. אין אף אחד שיגיד שלא קיבל ממני הסבר הוגן על הסיכונים. רופא נמדד ביחס ובמיומנות של הטיפול בסיבוכים שאחרי".

" קווים אדומים: "רוצה למכור את עצמי, שיהיו לי הרבה ניתוחים, אבל זה תמיד ייעצר בנקודה של טובת החולה. לא עושה למטופלים שלי את מה שלא הייתי עושה לבני המשפחה שלי. אישית, לא אזריק לפנים חומרים לא מאושרים. אני משתמש בשתלי סיליקון, כי אני משוכנע שהם לא תורמים למחלות או לסרטן. הרבה נשים רוצות שדיים גדולים, אני לא אשים שתלים כשאני יודע שזה ייפול, אם לא רוצים ניתוח להרמת חזה בגלל הצלקות".

" יחסי-ציבור: "יש לי קשר מצוין עם עיתונאים. משתמשים בי כרפרנט לשאול אותו דברים, גם מתוקף התפקיד כיו"ר האיגוד. גם לפני זה היתה לי חשיפה תקשורתית, כתוצאה מהנסיעות ההומניטריות ומהטיפול בכנרת בוסני, שנפגעה בפיגוע באלנבי פינת ביאליק בתל-אביב (רקדנית, עמדה מאחורי הבר ונשרפה מהאלכוהול), חשיפה לא חסרה לי אף פעם".

" סלבס: מעצבת האופנה טובל'ה עשתה אצלו מתיחת פנים.

" בוטוקס: "חומר פלא. עושה עבודה מעולה. יש לו שני חסרונות, הוא יקר ולא מחזיק יותר מחצי שנה. הוא מאוד לא רעיל. הוא מסוכן רק במינון מפלצתי. כשאצטרך, אשתמש. אני נורא מפחד מזריקות, אני פציינט איום, לא מקנא ברופא שיניים שלי".

" תעריף: מתיחת פנים מלאה עולה בסביבות 40 אלף שקל (כולל צוואר, עפעפיים ואם צריך הרמת גבות).

ד"ר מנו רובינפור פנים

" ניסיון: ד"ר רובינפור (53) למד כירורגיה כללית בבית-חולים וולפסון במסגרת הלימודים באוניברסיטת תל-אביב. למד כירורגיה פלסטית במרכז הרפואי רבין. הוא מומחה בכירורגיה אסתטית ופלסטית, ומנתח זה 18 שנה. משמש יועץ של קופת-חולים מאוחדת.

" על הזיהוי עם ניתוחי פנים: "חיפשתי משהו לא סטנדרטי. פנים זה מאות סוגי ניתוחים, זה כרטיס ביקור של 24 שעות. אני מגיע בבוקר לניתוח פנים, כמו מישהו שזכה בפרס. מסתכל על אישה וחושב מה יכול לעשות, פה להרים לחיים, עפעפיים, להרים את הצוואר. הרבה מבקשים ממני לחזור לגיל 30-40, כשמה שאפשר הוא רק לעשות את המראה יותר צעיר ורענן, להחזיר אותם 10-15 שנה אחורה".

אני מאמין: "אחד הדברים הכי מרתיעים זה פנים שנראות מתוחות מדי, פנים שנראות מלאכותיות. אחד השינויים האחרונים בניתוחי פנים הוא החזרה לקו הטבעי ולמראה הטבעי. לקח לנו הרבה שנים עד שלמדנו להחזיר את העור לאיפה שהוא היה ולא למקום אחר. השינוי הדרמטי בשנים האחרונות הוא המעבר מהמחשבה הישנה על ניתוח דו-ממדי לתלת-ממד. כלומר, לא רק למתוח את העור, אלא לטפל בירידת הנפח. אני מבקש מרוב המנותחות שלי תמונה ישנה, כדי לראות איפה היו השומנים שלה, איפה העצמות היו יותר בולטות".

" קווים אדומים: "למזלי בתחום ניתוחי פנים מעטות הנשים שרוצות דברים משוגעים ולא הגיוניים, כי האוכלוסייה הזאת בדרך-כלל יותר בוגרת ומבינה. בחורה ידועה, בגובה מטר וחצי באה אלי ביקשה שתלים של 1,500 cc, שלחתי אותה למישהו אחר. אחר-כך היא באה אלי וביקשה להגדיל עוד יותר. בסוף נסעה לעשות את זה בברזיל. בכירורגיה אסתטית רוב הנשים מבקשות היום מראה טבעי ואסתטי, חוץ מהגדלות חזה - שם חלק ניכר מהנשים רוצות חזה גדול, מעבר למה שמתאים לגופן. אני לא מבין למה. זה משקל גדול, כאבי גב, מתיחה של העור, לא הבנתי את הקטע הזה אף פעם".

" יחסי-ציבור: "השתמשתי בעבר ביחסי-ציבור. העסק שלי עובד בצורה מאוד פשוטה של הפניה ממנותחות. אני יכול להגיד שאני מנתח הרבה מאוד נשים מחו"ל. בגישה החדשה של התלת-ממד הייתי בין הראשונים שביצע את זה. זה פורסם בעיתונות וזה מה שנתן את התנופה".

" סלבס: "מגיעים בשעות שהמרפאה לא פעילה באופן רשמי".

" בוטוקס: "90% מהסלבריטאים שאת מכירה מזריקים. קל מאוד לזהות. מי שרגיל לראות בוטוקס יודע. אני מזריק בוטוקס לעצמי, רק במצח. גם לאשתי הזרקתי הרבה, גם ניתחתי אותה בפנים. אפשר להגיד שהיא מאוד מרוצה, נשבע לך שהדרישה באה ממנה".

" תעריף: ניתוח פנים (כולל צוואר, פנים ועפעפיים) עולה עד 44 אלף שקל.

ד"ר חיים רסנר פנים

" ניסיון: ד"ר רסנר (61) בוגר בית-הספר לרפואה באוניברסיטת תל-אביב. התמחה בכירורגיה פלסטית בבית-החולים שיבא. עבר השתלמויות בכירורגיה קוסמטית בארה"ב ובאירופה. מנתח יותר מ-20 שנה.

" על הזיהוי עם ניתוחי פנים: מבצע את כל סוגי הניתוחים, רובם ניתוחים קוסמטיים של הפנים: "אתה לוקח תחום שמוצא חן בעינך, שאתה רוצה להתמקד בו, והפידבק מהשוק קובע אם זה התחום הראשי שלך. במקרה שלי זה מה שקרה. מצאתי את עצמי עוסק בעיקר בניתוחי פנים".

" אני מאמין: "אנשים שוכחים שמדובר קודם כול ברפואה ולא במקצוע אחר, כמו מסז'יסטית, מניקוריסטית וכו'. ברפואה קובעים אם ניתוח הצליח אם המטופל עבר מהקטע של חולה לבריא, כשאין הסכמה אובייקטיבית גורפת למה קוראים 'יפה', מה נחשב ל'טבעי'. איך יוצרים מצב שכן יהיה ברור? בתיאום ציפיות".

" קווים אדומים: "מנתחים הם פסיכיאטרים עם סכין. זה עסק מאוד טעון. אני אומר לעיתים למישהי 'לא' ויש לי תחושה שהיא תנתח אצל מישהו אחר. התפקיד הוא לא לעשות אותך יותר יפה, אלא יותר מרוצה. הקו האדום הכי חשוב שלי הוא כשאני לא יכול לעמוד מאחורי מה שאני עושה. כלומר, לא יכול לעשות אותך מרוצה".

" יחסי-ציבור: בעד יחסי-ציבור ויראליים. לא מתנגד. אישית לא תומך. "אנשים שוכחים שאנחנו בסך-הכול רופאים. איך זה ייראה אם הגיניקולוג שלך, האורטופד או האורולוג שלך ישים לך פליירים בווישר של האוטו? אני מבין את האמירה שבכל פעם שמזכירים את שמך זה טוב, אבל אישית, לא מרגיש צורך להשתמש בזה".

" סלבס: לפי פרסומים, עשה פייס ליפטינג לאשת ראש הממשלה, עליזה אולמרט, וגם לעיתונאית ברוריה אבידן-בריר.

" בוטוקס: "אחד התחומים הכי פרוצים הוא הטיפולים הקוסמטיים. הכי בולט ומפורסם הוא טיפולי הבוטוקס. מכיוון שמדובר בפעולה קלה לכאורה לביצוע, היא מהווה מקור פיתוי ענק לאנשים לבצע את הפרוצדורה הזאת. רק לאחרונה קיבלתי להתייעצות פציינטית עם פנים מעוותות, שקוסמטיקאית הזריקה לה בוטוקס. בהזרקת בוטוקס החוק לא הגדיר למי מותר ולמי אסור, אך המינימום הנדרש הוא שהפרוצדורה הזאת תתבצע על-ידי רופא. לדעתי זה מאפיין את ההיסטריה סביב זה. שומעים יותר מדי על מסיבות בוטוקס, כינוסי בוטוקס, 'יו נייים איט' בוטוקס - וזה נגמר בדמעות".

" תעריף: ניתוחי עפעפיים 10-30 אלף שקל, אף 15-25 אלף שקל, מצח 15-30 אלף שקל, פנים 25-55 אלף שקל. "

עוד כתבות

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; נטפליס יורדת בכ-7%

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● ירידות בבורסות אירופה

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה