גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קצין וג'נטלמן

יגאל שרון, איש הצבא הכי פחות מיליטריסטי שיש, היה עד היום מח"ט חברון ועורך דין חסר ניסיון. כל זה לא מנע מיריב שפע להפקיד בידיו את הבייבי שלו - רשת בתי הקפה הגדולה בישראל ארומה. בראיון משותף מסבירים שרון ושפע למה המייסד זז הצידה, ואיך שרון הוא זה שייקח את הרשת לפריצה הגדולה בחו"ל. ואי אפשר בלי מילה קטנה על פליטות הפה של האח מארומה תל-אביב > שלומית לן

יגאל שרון הוסיף לפני שבוע לתארי האל"מ והעו"ד שלו גם תואר מנכ"ל: מזה שבוע הוא מנהל את רשת בתי הקפה ארומה ישראל, במקום המייסד יריב שפע אשר הפך ליו"ר פעיל. כך מוסיף שרון פרק חדש להיסטוריה הלא שגרתית של איש הצבא הכי פחות מיליטריסטי שניתן לתאר, שבחר לפשוט את המדים ולהתחיל את מסלול עריכת הדין מלמטה. שרון לא התבייש להיות מתמחה שלא בוחל בריצה בגשם להביא טפסים לבית משפט, כי "כמו שאי אפשר להיות מ"כ בלי לעשות מטווח, אי אפשר להיות עורך דין בלי לעשות בדרך גם את הדברים האלה". לאחר חצי שנה כעורך דין מהשורה במשרד גולדמן, ארליך, גבר, אדלשטיין, הוא נקטף על ידי שפע לקריירה שלישית, שונה לגמרי.

שרון היה אולי אחד הקצינים המתוקשרים בצה"ל. מח"ט חברון שהיה גיבורם של סרטי טלוויזיה וכתבות עיתונאיות, שניסה לצנן במעט את להט חבית הנפץ המאיימת להתפוצץ שם בדיבורו הרך, ובהגינות בסיסית. בשל הסיטואציה הלא אפשרית, זכה לכעסם של המתנחלים וללגלוג קל של השמאל, שראה בו מעין קריקטורה על כיבוש נאור.

את יריב שפע הכיר בתקופה הצבאית שלו, כאשר היה לקוח לילי בסניף הראשון של ארומה ברחוב הלל בירושלים. אחר כך היו עוד מפגשים בהקשרים אחרים. כאשר שפע חיפש למי לתת את המפתחות של הרשת שייסד עם אחיו לפני 14 שנה, הוא שאל ובדק קצת על הקצין-עורך הדין שגם למד היסטוריה וגם עשה תואר שני במדע המדינה, וביקש להיפגש איתו.

"כשעבדתי בארומה הלל בירושלים (הסניף הראשון של ארומה) לפני 11-12 שנה", מספר שפע, "יגאל היה קליינט שלי. הוא היה קליינט נורא נחמד, מדי פעם היינו מחליפים כמה מלים, התרשמתי שהוא אדם מאוד חכם ומאוד נעים. בהתחלה לא ידעתי שהוא איש צבא, אבל מדברי לקוחות אחרים הבנתי שהוא מפקד מוערך בצבא. אחר כך, כשהיה מח"ט חברון, ראיתי אותו לא פעם מדבר בטלוויזיה ומאוד אהבתי את מה ששמעתי". 10 שנים הם לא התראו, בינתיים שפע החליט שהוא עוזב את ניהול הרשת והציע למישהו אחר את התפקיד.

בעוד המועמד יושב על הגדר, נפגשו שפע ושרון במקרה בשדה התעופה, דיברו קצת והתעדכנו. כאשר קיבל שפע את תשובתו השלילית של המועמד שלו הוא החליט לחפש את שרון.

החיפוש אחר המנכ"ל

"לא היה לי טלפון שלו, חיפשתי אותו ב-144. יש חמישה יגאל שרון בארץ, שניים מהם באלפי מנשה. בסוף נסעתי למשרד עורכי הדין שלו, דפקתי בדלת ולא ענו, שאלתי בבית הקפה ליד, לקח להם זמן להיזכר מי זה והשארתי לו הודעה", מספר שפע. ימים אחדים לאחר מכן חזר שרון לארץ, התקשר לשפע, הם נפגשו, ותוך שבוע אחד סיכמו הכל.

שרון אמנם הלך ללמוד משפטים גם כדי לפתוח לעצמו פתח רחב הן לעולם המשפטי והן לעולם העסקי, וחשב שהכשרה כעורך דין מסחרי ועבודה בתחום תעזור לו אחר כך לעבור לתפקיד ניהולי. אבל הוא לא תכנן שזה יקרה כל כך מהר. "מבחינתי", הוא אומר, "אני לא קוטע עכשיו בקלות את הקריירה המשפטית. נכון שמעניין אותי מאוד תפקיד ניהולי, מבחינת הקצב שלו. מצד שני, לא עבור כל תפקיד ניהולי הייתי עוזב מה שאני עושה כרגע. במקרה הזה, אני עושה זאת לאור הנסיבות: כימיה אישית, אתגר ניהולי וגם תחושה של סביבת עבודה טובה. מוצא חן בעיניי גם הקונספט של ארומה, אקטיבי, מצליח וסולידי. אבל בעיקר קסמה לי העובדה שיריב נתן לי את המפתחות של הדבר הכי חשוב לו".

" יריב, למה בעצם החלטת לתת את המפתחות למישהו אחר?

שפע: "יש כמה סיבות. האחת היא שיכולות הניהול שלי אף פעם לא היו החלק החזק שלי, אז ברגע שהעסק הגיע לנקודה שהוא יכול להרשות לעצמו מנכ"ל, החלטתי לעשות זאת. מה גם שככל שהעסק הולך וגדל, נושא הניהול המקצועי הופך להיות יותר ויותר משמעותי".

הסיבה הנוספת היא אישית. אחרי למעלה מ-14 שנות עבודה אינטנסיבית, החליט שפע על שנת חופש, שבה אמנם יהיה בסביבה ויעזור לשרון, אבל גם ייקח פסק זמן ו"אנסה להתעסק קצת בענייני האישיים". בינתיים הוא מנצל את הזמן שהתפנה גם לריצה יומית בפארק הירקון.

" יגאל שרון הוא לא הבחירה השגרתית לתפקיד כזה. לא חשבת לקחת איזה מנהל בעל ניסיון קמעונאי כלשהו?

שפע: "ידעתי שלארומה אני צריך להביא מנכ"ל מיוחד. זו לא חברה סטנדרטית. אנשי עסקים גדולים ומכובדים ניסו להיכנס לתחומי רשתות המזון המהיר והקפה - יצחק תשובה עם סטארבקס, צדיק בינו עם בורגרארנץ', דודי ויסמן עם פיצה האט, משולם ריקליס עם ברגר קינג. כולם נגעו בתחום, הפסידו כסף וברחו. ואלה אנשי עסקים מאוד מוצלחים. אבל העסק הזה הוא בעל אפיונים שונים. עסק כמו ארומה צריך מנהל שהוא קודם כל בנאדם יוצא דופן, שזה ידעתי על יגאל ב-100%. הוא אדם מאוד ערכי, נחמד וצנוע. יכולות הניהול חשובות, אבל גם אם יהיה שם אדם עם יכולות ניהול בינוניות זה לא נורא. אם כי כמו שהעניינים נראים כרגע, למרות שעברו רק כמה ימים מאז שהוא נכנס לתפקיד אני מזהה בו יכולות ניהול שלי אין".

שיפור הקשר עם הזכיינים

ארומה ישראל מחזיקה כרגע 80 סניפים ברחבי הארץ, והיא צפויה לפתוח עוד 20 סניפים ב-2008, ועוד כמספר הזה ב-2009. לאחרונה פתחה הרשת מפעל לייצור לחם, ולפני כן מפעל לממרחים, רטבים ופירות חתוכים בבית שמש, כבסיס לתוכנית למכור בסניפי הרשת ממרחים ורטבים, כרוח הרשת ללא חומרים משמרים. מהחודש הבא יתחיל לייעץ לה גם השף חיים כהן שנשכר כיועץ קולינרי לרשת לשנים הקרובות. גם רשת קרנף שבבעלות ארומה ישראל עומדת להתרחב ולפתוח ב-2008 עוד 6-7 סניפים.

אחת המשימות החשובות שהניח שפע לפתחו של שרון הוא שיפור הקשר עם הזכיינים, שלדבריו נחלש מעט בשנה האחרונה והוא "טוב אבל לא מעולה".

ארומה היא אחת מרשתות הקפה פרימיום היחידות שפועלות בהצלחה גם במגזר הערבי: לרשת יש סניף מצליח בוואדי ערה, ולדברי שפע, ארומה ישראל בודקת בימים אלה אפשרות לפתוח סניף ליד טמרה, בצפון. נבדקה בעבר גם אפשרות לפתוח סניף בדלית אל-כרמל, ובצלאח א-דין במזרח ירושלים.

" ידוע גם שניסיתם להיכנס למגזר החרדי.

"יש לנו חנויות כשרות, אבל כשרות למהדרין לא הצלחנו לקבל, במקומות שחשבנו שזה רלבנטי. היו לא מעט פניות של אנשי עסקים חרדים, שלחנו לבדוק, אבל עד עכשיו לא הצלחנו לקבל את ההכשר המתאים. לארומה ישראל יש גם סניף בניו-יורק, סניף בטורונטו, ובימים אלה מוקמים שני סניפים נוספים בחו"ל, האחד ברומניה והשני בקפריסין".

" קפה ישראלי בניו-יורק? חסר שם קפה?

"בצפון אמריקה יש הרבה רשתות קיימות, חלקן טובות מאוד, אבל עדיין אני חושב שאנחנו מיוחדים. זה לא קשור לישראליות, אלא לאופי הרשת. דווקא יש רשת אמריקנית שיושבת לנו על אותה המשבצת, פנרה ברד (Panera Bread) - כמונו, הם מכינים אוכל על פי הזמנה, אופים את המאפים והלחם שלהם במקום ומשתמשים בהגשה בכלי זכוכית (ולא בנייר). ההבדלים היחידים הם שיש להם נקודת מכירה משמעותית של לחמים ומאפים הביתה בסגנון לחם ארז, ושהסניפים שלהם הרבה יותר גדולים, כך שהם יותר קפיטריה מאשר בית קפה. הם רשת מתפתחת בארצות הברית, עם 1,020 נקודות מכירה, ואיפה שהם נמצאים בצורה מאסיבית אני אשתדל לא להיכנס".

" אחת הבעיות שלך בחו"ל היא מן הסתם הקשר עם זכיינים. למה אתה לא יכול לעבוד בניהול מרכזי עם מנהלי חנות שכירים?

"ארומה שייכת למה שמוגדר בחו"ל 'קאז'ואל פאסט' - הם מגדירים זאת על פי מחירה של קנייה ממוצעת של 7-9 דולר. זה עסק מורכב יחסית, שמגיש ומכין הרבה דברים שונים, ודורש בעל בית שיהיה במקום כל הזמן. זה עסק שלא יכול לעבוד שלא בזכיינות. זאת בשונה נאמר מסטארבקס, שיכולים להרשות לעצמם ניהול מרכזי, כי רמת המורכבות בחנות מאוד נמוכה".

" כמה תגדלו עוד בחו"ל?

"אין לי מושג. אני יכול לעשות תוכנית עסקית שתנקוב במספר, אבל לנסות לחזות מה יקרה במקומות שבהם אנחנו רק בתחילת דרכנו, זה לא רציני".

מתמחה בן 40

ובחזרה ליגאל שרון. לאחר השחרור מהצבא, נרשם שרון למרכז הבינתחומי והחל לשקוד על לימודי המשפטים. "תמיד רציתי ללמוד משפטים", הוא אומר, "וכשהייתי צעיר זה לא הסתייע בגלל שירות צבאי. וגם לא רציתי להיות נתון לחסדי אף אחד אז בחרתי ללכת לעשות משהו חדש".

עם תום הלימודים התקבל להתמחות במשרד גולדמן, ארליך, משרד מסחרי עם התמחות חזקה במקרקעין, כולל הפקעות ופינויים, עסקות מורכבות ומיסוי, שבין לקוחותיו חברות בנייה כפרץ בוני הנגב, רסידו, משה ויגאל גינדי ואשדר, וכן בנק הפועלים, בנק לאומי למשכנתאות, נתיבי איילון, הרכבת הקלה, האקדמיה לשמאות, חברות רבות העוסקות במגזר הרפואי, כנפיים ארקיע וקרן אתגר.

"לא כל משרד", אומר שרון, "ייקח מתמחה בן 40 פלוס וגם ישאיר אותו אחר כך כעורך דין", אומר שרון. "זה נטל כלכלי, בהתחלה גם הייתי מעבר למכסת המתמחים שלהם".

" מה למדת מתקופתך הקצרה כעורך דין?

"בסוף ההתמחות ותחילת העבודה שלי כעו"ד הרגשתי שקיבלתי כרטיס כניסה לסופרמרקט של ידע, שאי אפשר לחבוק אותו באחת. עבדתי עם עורכי דין ותיקים במשרד וראיתי שכל תיק שונה, הסכם שכר דירה רגיל שונה ממשנהו. אני יכול להגיד לכל עורך דין צעיר שלא יפחד, ויידע שבכל תיק יש לו הזדמנות להוכיח את עצמו, לעשות משהו אחר, חדש מפתיע ולא לחשוש שיש הרבה עורכי דין שעשו את זה קודם ושהוא לא יצליח להתמודד מול עורך-דין ותיק".

" ומה אמרו במשרד על כך שאחרי שהשקיעו בך אתה קם ועוזב כל כך מהר?

"פרגנו".

עוד כתבות

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

כנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

הסטארט־אפים הישראלים ממשיכים להוביל קדימה

כנס TECH IL של גלובס התקיים בהצלחה, בהשתתפות בכירים רבים מהתעשייה, ממשרדי הממשלה ורגולטורים מובילים ● הכנס הוכיח שדווקא בימים מאתגרים אלו, קהילת ההייטק הישראלית ממשיכה לשגשג, ליזום ולהוביל קדימה

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל / צילום: כדיה לוי

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל: "המלחמה הציבה את ההייטק הישראלי בפני דברים שלא ראו קודם"

רז בכר, מנהל מיקרוסופט פור סטארט-אפ ישראל, אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כלי הבינה המלאכותית מנוצלים היטב על ידי יזמים ישראלים ● בהתייחסו למלחמה בישראל סיפר: "במהלך המלחמה ציפינו לראות האטה, אבל נהפוך הוא - ראינו עלייה בקצב הבקשות לתכנית"

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

מטוס של EasyJet / צילום: Shutterstock

איזיג'ט מבטלת טיסות עד סוף אוקטובר: איזה קווים יושפעו במיוחד?

ענקית הלואו קוסט רק החזירה פעילות לישראל, ותוך שבועיים ביטלה את כל הטיסות לארץ עד סוף אוקטובר ● המהלך צפוי להשפיע על כ־100 אלף נוסעים, שלדברי החברה יקבלו החזר כספי ● בשוק מעריכים כי הנפגעים העיקריים יהיו הקווים למערב אירופה

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"