גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עובדות בשטח

בזמן שמשקיעי הנדל"ן בבורסה בוכים, מסתבר שמוכרי הדירות באתרי הבנייה צוחקים; גלובס מציג את נתוני המכירות - בכסף ובדירות - של הקבלנים ל-2007, המסכמים שנה טובה במיוחד בשוק המקומי; למה לבנות ברומניה כשיש את נתניה ומודיעין?

זו כנראה הטבלה הכי מעניינת שתקראו השנה. אחרי כל אין ספור המילים שמדורי הנדל"ן מספקים במשך השנה, לאחר ששומעים את כל התחזיות, העדכונים והדיווחים של היזמים, הקבלנים, המתווכים, המשווקים, האדריכלים וכל פעילי ענף הנדל"ן, הגיע הזמן לתת למספרים לדבר.

בפעם הראשונה מרים "גלובס" את הכפפה ומרכז ככל הניתן את נתוני המכירות של חברות הבנייה המובילות. הנתונים מלמדים, כי 2007 הייתה שנה מצוינת באתרי הבנייה, להבדיל אגב ממצבו של הנדל"ן בבורסה. אמנם לא כל החברות במשק מיוצגות בטבלה, אבל כל אלה שמסרו נתונים דיווחו על עלייה מרשימה בהיקף ההכנסות ממכירת דירות, וכמעט כולן גם על עלייה במחיר הממוצע לדירה ובמספר יחידות הדיור שנמכרו.

עדיפות שנייה

בענף שפעיליו כל כך אוהבים להתלונן על המציאות הקשה, הפועלים הזרים, הביורוקרטיה, המסים, התייקרות חומרי הגלם ועוד שלל טענות - יש סיבה טובה לחייך (למרות שלא רבים יודו בכך) בסוף 2007 ובתחילת 2008.

אם הטבלה לא משקרת, הרי שהשוק המקומי, שלגבי חברות לא מועטות היה בשנים האחרונות רק עדיפות שנייה לאור הרווחים האגדיים המצופים מיזמות בחו"ל (ובעיקר ממזרח אירופה), חוזר כנראה לתת תוצאות יפות ליזמים שהשכילו להישאר בארץ. משבר האשראי באירופה והתייקרות המימון לפרויקטים, ואולי גם הנתונים המשתקפים בטבלה, יכולים לתת מספר נקודות למחשבה על כדאיות הבנייה בארץ, כמה לבנות, באילו מחירים ולאיזה קהל.

הטבלה אינה כוללת כמובן את כל חברות הבנייה בישראל, אך בהחלט מייצגת היטב את הלך הרוחות בענף הנדל"ן. חלק מהחברות שפנינו אליהן סירבו להעביר את הנתונים. חלקן בשל טענות משפטיות, חלקן בשל פחדן "ממניפולציות שיבצעו בנתונים החברות האחרות", אחרות בשל היותן "חברה פרטית שאינה חייבת בדיווח ולא יכולה להרוויח מכך", ונוספות כנראה בשל נתונים פחות מעודדים. הטבלה כוללת רק חברות שמכרו 100 דירות ומעלה ב-2007. לאור האומדנים לסך מכירות הדירות החדשות מקבלנים, הטבלה מייצגת כ-34% מהדירות שנמכרו השנה. יחד עם נתונים נוספים שלא נכנסו לתוכה (מספר יח"ד קטן מ-100 וחברות שלא היו מוכנות לפרסם את נתוניהן, אך הם מצויים בידי "גלובס"), הרי ש-40% מהדירות מיוצגות בכתבה זו.

החברות בטבלה מייצגות רמות מחירים ואזורים שונים ומספרות על חגיגת הנדל"ן של 2007, עם עלייה של 39.4% במספר יחידות הדיור שנמכרו.

דירות יקרות

היקף ההכנסות של החברות המיוצגות זינק עוד יותר וקפץ ב-58.5% תוך שנה, מ-3.67 מיליארד שקל הכנסה מצרפית ב-2006 ל-5.816 מיליארד ב-2007. הנתונים מדברים בעד עצמם.

העלייה במספר הדירות שנמכרו, יחד עם הגידול בהכנסות, מביאות אותנו לנתון מעניין לא פחות, המצביע על עלייה של 13.7% במחיר דירה ממוצעת - שכבר ב-2006 עמד על למעלה ממיליון שקל - 1.09 מיליון שקל בממוצע לדירה של 15 החברות שבטבלה, והגיע השנה ל-1.239 מיליון שקל.

בכל זאת, יש לזכור כי מדובר בממוצע משוקלל שאינו מבחין בין דירות יוקרה במגדל תל אביבי ובין דירות "ממוצעות" (לפחות למעמד הביניים) בפתח תקוה, ראשון לציון או גדרה שמוכרת אותה חברה. דירות חדשות בנגב או בגליל או גם בערים כמו רמלה נמכרות לעתים במחירים של חדר בתל אביב- 450-700 אלף שקל לדירה. חברות המיוצגות בטבלה מוכרות למשל דירות פאר ב-10 מיליון שקל בתל אביב, לצד דירות ממוצעות במיליון שקל בפתח תקווה.

כך או כך, חברות שונות השכילו בשנים האחרונות לחדור לפלחים גבוהים יותר. חברה כמו י.ח דמרי, שהחלה פעילותה בפריפריה, ידעה לעבור בזמן למוקדי הביקושים, והיא מציגה גידול של עשרות אחוזים במכירות ובמספר הדירות הנמכרות. גם מנהל השיווק של בוני התיכון, חיים קקון, מציין כי "ב-2007 נכנסה החברה כאסטרטגיה לתחום הדיור היוקרתי, והחלה בבניית פרויקטים מסוג זה באזורים שבהם היא פעילה משך שנים, כמו ראשון לציון, פתח תקווה ונתניה".

במבחן ארצי, וודאי שהממוצע בטבלה מוטה כלפי מעלה, כי מרבית החברות הגדולות מתרכזות באזורי הביקוש, שם המחירים הגבוהים, בעוד בפריפריה הרחוקה בונות כיום בעיקר חברות מקומיות רבות או חברות גדולות עם קרקעות היסטוריות.

נתון חשוב נוסף: דירות חדשות מתומחרות בשקלים, על פי חוק, והמחירים עלו גם לאור חוזקו של השקל. דירות יד השנייה שעדיין מתומחרות ברובן בדולרים, נהנו כמובן פחות מהירידה בשער הדולר, וחלקן עברו לדבר בשקלים. בכל מקרה, העלייה במחירים בשנה האחרונה לא תורגמה ישירות לשורת הרווח, לאחר שגם השנה נמשכה העלייה במחירי התשומות.

אבל מנתונים שהגיעו ל"גלובס" ממספר חברות שלא נכנסו לטבלה עולה, כי למרות שכל העוסקים בענף מתארים את המצב בפריפריה כקטטוני, מסתבר כי גם חברות שפעילות בעיקר הרחק מגוש דן הצליחו להגדיל בצורה נאה את הכנסותיהם.

נחת לבוימלגרין

חברת פרץ בוני הנגב לא מסרה אמנם את מספר הדירות וההכנסות המדויק שלה, אך החברה הפרטית שבונה בבאר שבע, אילת, אשקלון, כפר יונה, מודיעין, באר יעקב, גדרה, דימונה, כרמיאל ועוד רשמה גידול של 30% במספר יחידות הדיור שמכרה ב-2007 וגידול של 19% במחיר הממוצע של הדירות שמכרה. בחברה מסבירים את הנתונים בהשקעה במחירים נוחים במקומות שבעבר נחשבו לא אטרקטיביים מבחינה תדמיתית, ושרק לאחרונה עשו את הפריצה וקפיצת המחירים - כמו באר יעקב וכפר יונה. גם צמח המרמן שמכרה בשנה שחלפה 156 דירות (לא נמסרו נתונים על 2006) תמורת 125 מיליון שקל (ממוצע של 801 אלף שקל לדירה) מדווחת על עלייה במכירות, למרות שהיא בונה בכרמיאל, צור נתן, אלפי מנשה וטירת הכרמל. בחברה מסבירים את הנתונים ב"שיפור במצבם של משקי הבית, שתורם לגידול בביקושים לדירות חדשות גם באזורי הפריפריה, וההכרה של הרוכשים בפוטנציאל הגלום במחירים האטרקטיביים". חברת יובל אלון הצפונית, לה 3 פרויקטים פעילים בחיפה, מכרה ב-2007 סך של 54 דירות ב-59 מיליון שקל (בממוצע של 1.1 מיליון שקל לדירה), בעוד ב-2006 נמכרו 48 דירות במחיר ממוצע של 1.01 מיליון שקל (48.6 מיליון שקל הכנסות) - עלייה של 8.5% במחיר הממוצע- לא כמו במרכז, אך בהחלט סימן מעודד לעיר על הכרמל.

כדאי לשים לב לנתונים שסיפקה אביסרור, החברה היחידה בטבלה שירדה במספר הדירות, אך עלתה בהכנסות ובמחיר הממוצע לדירה. זאת, משום שב-2006 מכרה יחידות רבות בבאר שבע, שם המחיר נמוך יחסית. ב-2007 היא מכרה רק 29 דירות בבאר שבע, לעומת 42 באשדוד, 5 באילת, ו-51 במודיעין (בשתי הערים האחרונות ב-1.1-1.15 מיליון שקל לדירה), מה שמדגים יפה את הנתונים עמם מתמודד מי שבונה בפריפריה. בבאר שבע הדירות של החברה נמכרו ב-2007 במחיר ממוצע של כחצי מיליון שקל בלבד.

בפריפריה הקרובה הקבלנים הקטנים יחסית יכולים להיות מרוצים. ב-2006 מכרה קבוצת דניאל יצחקי כ-45 דירות בכ-30 מיליון שקלים בפרויקט בבאר יעקב (כ-667 אלף שקל לדירה). כיום מחיר ממוצע לדירה בפרויקט הינו כ-850 אלף שקל. ב-2007 מכרה החברה 80 יח"ד בבאר יעקב ובפתח תקווה בכ-70 מיליון שקל. גם בהוד השרון העסקים היו טובים. פריזט חסון מדווחת על מכירת 27 דירות ב-2007, במחיר ממוצע של 450 אלף דולר לדירה ב-3 פרויקטים. ב-2006 נמכרו 18 דירות בפרויקט אחד בעיר.

המנצחת הגדולה, בכל הקטגוריות (מספר יחידות דיור שנמכרו, היקפי הכנסות ומחיר ממוצע לדירה) היא אזורים. אמנם היא שותפה במספר פרויקטים לחברות אחרות, אך הנתונים שלה לא יכולים שלא להעלות חיוך על פניו של בעל השליטה בה, שעיה בוימלגרין, שעבר שנה מרובת טלטלות ושינויים. החברה מכרה בשנה זו 746 דירות (24.3% גידול) וההכנסות ממכירתן הגיעו ל-1.22 מיליארד שקל (52.1% יותר מ-2006), כשהמחיר הממוצע לדירה גבוה מכל החברות - 1.635 מיליון שקל.

מתי דב, מנכ"ל אזורים, הסביר את הנתונים "בעלייה כללית בשוק במכירות ובמחירים", זאת לצד "קמפיינים מוצלחים". לדברי דב, בשלושת השבועות הראשונים מתחילת ינואר מכרה אזורים 83 דירות. כיום יש לחברה 22 פרויקטים פעילים עם 2,182 דירות.

לדברי דב, ב-2008 תיכנס אזורים ל-16 פרויקטים חדשים עם 1,500 דירות, חלקם פרויקטי המשך וחלקם חדשים לחלוטין. "אם אני מוכר בקצב של 100 דירות לחודש זה לא יותר מדי", מסביר דב. בין הפרויקטים המתוכננים: נתניה, קרית אונו, ירושלים, ראשל"צ וכמובן מתחם עלית ברמת גן. דב אומר כי בשנה האחרונה הופתע לטובה גם "מאזורים יותר חלשים, כמו אשקלון, גדרה, רחובות". לדבריו, אזורים העלתה בתחילת 2008 את המחירים ב-5%, אך זה לא עצר את המכירות. "שני דברים פועלים לטובת העניין - מחסור של קרקעות והצמיחה, שכן משפרי הדיור מרגישים הרבה יותר ביטחון ברמה האישית. גם הירידה של הבורסה משפיעה על אנשים שיעבירו את הכספים לרכישת דירות. בשנה-שנתיים הקרובות יהיה ביקוש יפה לדירות", אומר דב.

עוד חברות שמככבות בטבלה הן 3 חברות עם קפיצה של סביב 105% בהכנסות ממכירת דירות ב-2007: אמריקה ישראל שבשליטת דני מריאן ושמשון הראל, בוני התיכוןשבשליטת משפחת פרץ ודנקנר השקעות מקבוצת דלק נדל"ן של יצחק תשובה. נתונים אלה מלמדים על שנה כמעט דמיונית, וודאי אם זוכרים את מצב הנדל"ן בישראל עד לפני שנתיים-שלוש.

מצב הענף

דירות

על פי הערכות התאחדות הקבלנים (המתבססות על הלמ"ס) בשנת 2007 חל גידול צנוע יחסית במכירת דירות. אומדן העסקאות (יד ראשונה ושנייה) עומד על 92,956 דירות ב-2007 לעומת 87,077 דירות ב-2006 - גידול של 6.8%. מכירת דירות חדשות במגזר הפרטי תגיע בשנת 2007 לכ-13,866 דירות לעומת 13,291 בשנה הקודמת - גידול של 4.3% - נתון שמלמד כי למרות השנה הטובה של חברות הבנייה, בהחלט עוד יש לאן לשאוף. מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יוסי גורדון, מציין כי נתוני הלמ"ס הם נתונים כלליים המדברים על כל השוק וכוללים את כל אזורי הארץ ועל כן מראים על עלייה מתונה במכירת דירות. "יש לזכור כי מרבית החברות הקבלניות הגדולות כיום כבר אינן בונות באזורי הפריפריה ומרביתן מתרכזות בבנייה באזורי הביקוש, ועל כן הנתונים מבטאים עלייה גבוהה יותר הן במכירת דירות והן במחירי הדירות", מסביר גורדון. "

ariel-r@globes.co.il

עוד כתבות

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד