גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האאוטסיידר

חוסר הנכונות שלו להתרועע נתפש כסנוביזם, הוא חושב שהוא מורם מעם והוא תמיד מקשה על מנהלים בהפעלתו. ובכל זאת, אף ארגון לא מתכוון לוותר על האאוטסיידר שלו. מדוע? כי מרביתם נושאים גם את דגל החשיבה מחוץ לקופסה, החדשנות והיצירתיות הארגונית. אז איך בכל זאת מנהלים אותם? > ענת כהן

הם קצת "מוזרים": מופנמים, סוליסטים, בוחלים בכל צורה של סמול-טוק ומתנזרים מאירועים חברתיים, כמו גיבושים וימי כיף. לא רק סגנון ההתנהלות הבדלני שלהם שונה מן הקו המרכזי של עמיתיהם לעבודה, גם צורת החשיבה שלהם חריגה. אלה הם האאוטסיידרים של הארגון: אנשים שהגיעו מ"משמיים אחרים" ולא משתלבים בנוף הכללי של שאר חברי הארגון.

אבל, למרות היותם "ילדים חורגים", הנוכחות שלהם הפכה, כך מסתבר, סוג של משאלת לב עבור מנכ"לים שחורטים על דגלם את ערך החדשנות. בעידן של גלובליזציה ותחרות אכזרית מבינים מנכ"לים, שדווקא מן ה"עופות המוזרים" הללו, ולא מן העובדים השגרתיים יותר, יגיע אופק חדש שיבדל אותם גבוה מעל המתחרים. עד כאן החדשות הטובות.

החדשות הרעות הן, שאחר הנכונות של ארגונים להתחמש בכמה אאוטסיידרים משלהם, משתרכים מאחור היכולת והאומץ לנהל עובדים ייחודיים אלה בצורה נבונה. בשנים האחרונות נדמה שהפתיחות לעובדים הפחות שבלוניים עלתה, ויחד איתה צמחו גם האתגרים הניהוליים. מנהלים נבונים שואלים את עצמם, כיצד ניתן להפיק מהאאוטסיידר בארגון את הערך המוסף, וכיצד מנהלים את דינמיקת היחסים בינם ובין עמיתיהם במיינסטרים.

הכי קשה לנהל שונות

צלי גרשגורן, מנהל הפרויקטים בבית התוכנה סופטוור, מספר על הקושי לעבוד בשיתוף-פעולה עם עמיתים כאלה בארגון. "בתפקידים קודמים בהם עבדתי בתחומי הפיתוח", מספר גרשגורן, "נתקלתי בעמיתים שנמנים על הקטגוריה הזו של סגירות חברתית וסוליזם. הם 'החזיקו מעצמם' אנשי מקצוע מעולים והיה גם מי שתפש את חוסר הנכונות שלהם להתרועע כ'סנוביזם'. הפרישות הזו מן הציבור, ממפגשים חברתיים או מימי כיף, זלגה לתחומי העבודה. למשל, כשהייתי בא להתייעץ עם עובד כזה ומבקש ממנו להראות לי את קוד התוכנה שכתב, הוא היה שומר מרחק ומסתייג מלשתף בידע המקצועי שלו. הרגשתי לא נעים, ובסופו של דבר, זה פעל כמו מעגל רשע: ההתרחקות שלו מהקבוצה הסלימה את הריחוק הזה וגרמה גם לקבוצה להתרחק ממנו".

תמיר אבני, מנכ"ל פרואקטיב משאבי אנוש, חווה את הדברים מזווית שונה לחלוטין. "כשעבדתי בפלאפון", מספר אבני, "נכח איתי בצוות עמית קצת חריג: הוא היה מתבודד, אוכל לבד, בהפסקות נשאר לשבת מול המחשב, לא הרבה לדבר, וכשכבר העז לפתוח את הפה בישיבות המקצועיות, הוא היה מעיר הערות בגובה 'פילוסופי' ש'דלת העם' לא הבינה, דבר שגרם לו להיתפש כמגוחך. יחד עם זאת, דווקא שונות זו הולידה אצלי הערכה מאוד גבוהה כלפיו: הוא הלך עם האמת הפנימית שלו ביושר, בלי חנחונים ובסופו של יום הוא גם הרים מערכת סופר-אינטליגנטית לניהול ידע ובקרה. זו היתה מערכת שהארגון חיכה לה שנים רבות ודווקא אותו 'עוף מוזר' הוא זה שהביא את הפריצה".

דני טרגן, מנכ"ל תמי 4, מספר על האתגר שלו בניהול כפיפים כאלה. "אני מסכים", אומר טרגן, "שיותר מסובך לנהל ארגון עם שונות אנושית, שכוללת גם חריגים או אאוטסיידרים, אבל ארגון שנהנה משונות כזו הוא זה שבסופו של דבר יצליח. במחלקת הפיתוח היה לי עובד, עולה חדש מרוסיה, מהנדס עם ראש מאוד מיוחד, שאכן התנהל והתנהג בצורה קצת מוזרה והתקשה להשתלב עם הקיבוצניקים ובני המושבים שהרכיבו את הנוף האנושי. מעבר לסגירות שלו, לעובד זה היה מעין סדר יום משלו. למשל, הוא היה מגיע בשעות הבוקר המאוחרות ויוצא מאוחר מן המפעל. לפעמים הוא היה מגיע גם בשישי-שבת ועובד שם לבד. היה לי קשה להבין אותו, ואפילו כעסתי עליו: באחת הפעמים, כשאיחר לעבודה בשעות הבוקר, נזפתי בו: 'מה קורה? אתה מנהל סדר יום משלך?!', רק בדיעבד נודע לי שהוא היה במפעל כל הלילה שעבר ועבד שם לבד. בסופו של יום, למרות חריגותו החברתית ובגלל יכולותיו המקצועניות, הוא טיפס גבוה והפך למנהל הפיתוח שלנו. אגב, גיליתי עם השנים שעובדים מבריקים מקצועית וחלשים יחסית חברתית, קלים יותר לניהול לעומת העובדים ה'רגילים'".

* לנהל "שה טועה" קל מלהנהיג עדר?

טרגן: "ביחסים עם עמיתים אחרים הם מציבים לארגון קושי, שכן הם לא אוהבים לנדב את הידע שלהם ולשתף בו אחרים. הם הרבה יותר מצליחים גם כ'ציידים בודדים' ופחות מתאימים לעבודת צוות, אבל ביחסים שלהם עם הממונה זה עובד לפעמים הפוך-על-הפוך.

"בהרבה מובנים האאוטסיידרים הללו צייתנים יותר, שומרים על מרחק בריא, מדברים איתך 'עבודה נטו' ולא מערבבים בעשייה המקצועית את המטענים האישיים-רגשיים שהם סוחבים. הם גם יותר אותנטיים, לא פוליטיים, ישירים, יותר תגובתיים, פחות ערמומיים וחושפים הרבה יותר בנקל עמדות וכוונות, מתוך סוג של תום. לעומתם העובדים השגרתיים יותר יגיעו לפעמים אל הממונה שלהם עם מהלכים יותר פוליטיים, עם חוסר המרחק הבריא הזה ועם פתיחות שבמסגרתה הם מכניסים 'רעשים אחרים' לעבודה".

הכל תלוי במנהל הישיר

טבעי לאייש משרות בתחומי המחקר והפיתוח באאוטסיידרים, אך האם מנהלים מעזים להציב אותם גם בתפקידי שיווק, מכירות או בעבודה מול קהל? טרגן: "תלוי. אם קהל היעד של הלקוחות מוגדר כצרכן הסופי, אתה אכן נדרש לחשוב על המכנה המשותף הרחב ביותר, ומוטב שתציב מולם עובד שמגיע מן המיינסטרים. לעומת זאת, בעסקי B2B (ביזנס טו ביזנס), כשאתה משווק את המוצר שלך לאנשי מקצוע (מהנדסים למשל), דווקא אז האאוטסיידר יתגלה כבעל ערך מוסף שיכול להחליק את העסקה ולסגור אותה ביתר יעילות: לא רק שהם מקצועיים יותר ומכירים את הדקויות הטכנולוגיות של המוצר, הם גם נתפשים בעיני הלקוח כאנשים אותנטיים ופחות חלקלקים, בשונה מאיש המכירות הטיפוסי".

אבני: "כיוון שייצוגיות אינה הצד החזק שלהם, וכיוון שבהגדרתם הם פחות אוהבים לעבוד מול אנשים, לא הייתי מציב אותם במוקדי תמיכה טכנית ובשירות לקוחות. יחד עם זאת, בתפקידים של מכירות או שיווק האנשים הללו יכולים להפתיע: להמציא דרכים 'מחוץ לקופסה' ולהגיע אל הלקוח".

* למה האאוטסיידרים מוצאים עצמם תמיד בתחתית הארגון או בקצה העליון שלו?

אבני: "בדרך כלל מדובר באנשים מבריקים על גבול הגאונות, ומה שיקבע אם הם יגיעו לקצה הפירמידה או יישארו בתחתית ההיררכיה תלוי במידה לא מבוטלת ביכולת של הארגון להוציא מהם את הפוטנציאל. אם נחשוב מה זה בעצם ניהול? הרי שהגדרה הפשוטה והטובה יותר היא 'היכולת לממש את הפוטנציאל של האנשים הכפיפים לך'. בהקשר של האאוטסיידרים הרבה תלוי במנהל הישיר שלהם: אם הוא מצליח לגרום להם לעמוד על קצות האצבעות ועם הידיים כלפי מעלה, החבר'ה הללו פורחים ומזניקים יחד איתם את הארגון כולו".

* האם הצורך הגובר בחדשנות חולל שינוי ביחס כלפי ה"חריגים" שבתוך הארגון?

אבני: "בהחלט. בעשור האחרון חל שוני בתפישה ובנכונות לקבל את השונה והחריג מן המיינסטרים. אגב, הטולרנטיות הזו לא מצטמצמת רק לארגונים אלא מאפיינת את החברה כולה. אם פעם אנשים היו מעקמים את האף לנוכח 'עופות מוזרים', ולו במראה החיצוני שלהם (קעקועים, שיער בצבעים מוזרים, עגילים באוזן, סגנון לבוש ביזארי וכדומה), הרי שהיום הסובלנות והקבלה אליהם עלתה בחברה כולה. בארגון זה קשור לחדירה הגוברת של בני דור Y לתפקידי מפתח. זהו דור שבהגדרתו מאופיין בפתיחות יותר גבוהה, בקבלה ובמדידת הזולת על-פי איכויותיו לא על-פי השאלה 'האם הוא מתאים לשטנץ נוקשה שהוגדר מראש'. התקרבות הדדית בין ה'עופות המוזרים' ובין האנשים במיינסטרים הוא התהליך היותר מעניין שהתרחש בשנים האחרונות בארגונים. ברגע שחלה כלפי האנשים 'בשוליים' יותר פתיחות וקבלה, גם הם נפתחו יותר והתקרבו במידה מסוימת אל המרכז".

אוטונומיה מקצועית

מי שמתרעם על ההגדרה "עופות מוזרים", הוא איתמר רוגובסקי, מרצה בלה"ב ויו"ר המכון לפיתוח ארגוני GR. "למה לכנות אותם מלכתחילה בשם 'עופות מוזרים'?", שואל רוגובסקי, "הרי דווקא אלה הם האנשים הכי יצרנים, הכי יצירתיים, שמביאים אושר ועושר לארגון. אז נכון שהם לא משתגעים על ימי הגיבוש ותופשים אותם כ'מלאכותיים ומאולצים', נכון שהם סוליסטים ואוהבים לעבוד בשקט ולבד, אבל אני יכול להעיד שארגונים מצליחים נשענים דווקא על תרבות ארגונית שמתגמלת ומתמרצת עובדים לפי התוצאות והאיכויות שלהם, מבלי ולא על-פי רמת הנוכחות או ההשתלבות החברתית שלהם. יתר-על-כן, ארגון שמתעקש על נוכחות בימי גיבוש או כלים חיצוניים מאולצים כאלה ואחרים, יהיה בדרך כלל ארגון שרואה את עצמו משלם לאנשיו כדי ש'ישאירו את הרגשות שלהם בבית' או ש'יעשו עבודה שהם לא אוהבים'".

* איזו עצה טובה היית נותן למנהל שמעסיק עובדים חריגים בנוף הארגוני?

"הייתי ממליץ לו לאמץ שני מהלכים מרכזיים. ראשית, להחיל לאלתר בארגון מערכת שתתגמל את העובדים הללו על-פי התוצאות והאיכויות שלהם, לא על פי הופעה, סגנון, כישורים פוליטיים, כישורים חברתיים, ותק או ניסיון. שנית, על הממונה של עובד כזה לחזור ולשנן לעצמו, שהחופש המקצועי שיעניק לעובד כזה הוא הגורם הקריטי, הראשון במעלה, לשימורו בארגון. האוטונומיה המקצועית הזו, הווה אומר לאפשר לו 'על אמת' לקבל החלטות מקצועיות באופן עצמאי, לא רק כמס שפתיים, תפיק מן העובד הזה הרבה יותר מוטיבציה והתלהבות לעומת החלופה האנמית של גיבוש מלאכותי".

עוד כתבות

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון

גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא

פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף • צה"ל: סוכל פיגוע ליד חברון, מחבלת חוסלה אחרי שהסתערה עם סכין לעבר כוח • פגיעה ישירה בלול במרגליות; חיזבאללה: "שיגרנו עשרות קטיושות" • תיעוד מהתקיפה הלילית בלבנון: מחבל ירד מאופנוע, נכנס למבנה וחוסל מהאוויר • אלפי בני אדם מחו יחד עם משפחות החטופים מחוץ לקריה בת"א • עדכונים שוטפים

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר