גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אליפות היסטורית להפועל חולון? ספרו למאבטח שנפצע במלחה

בבית של יואב גליצנשטיין לא חגגו ; כנראה שרק איזכור השם "חולון" עושה להם בחילה

איש העונה האמיתי

ומתוך כל החגיגות על הפרקט, הקפיצות, השירים, הנאומים למצלמה, השפרצות המים בחדר ההלבשה. ומתוך האקסטזה החולונית המובנת, המתבקשת, של הזכייה באליפות היסטורית, והכותרות בעיתונים, והכתבות בטלוויזיה, והפרגון ברחוב. ומתוך ההנאה, שום דבר אישי נגד מכבי, בצפייה בשידור חי בקריסתה של אימפריה, כשדארת' ויידר חוטף את המכה הסופית ממאליק סקייווקר. מתוך כל זה, עניין אותי לדעת מה עובר באותם רגעים על האיש שעונת הכדורסל 2007/8 שהנה הסתיימה לה, השפיעה בצורה המשמעותית ביותר על חייו.

חשבתי עליו ברגעים אחרי סל הניצחון של דיקסון. כשאלפי חולונים חגגו ביציעים. כשמאות אלפים חגגו בבית. יש לי סיבות להאמין שאצלו בבית לא חגגו. תהיתי אם הוא בכלל מסוגל לצפות במשחק, כל משחק, של חולון. הנחתי שקשה לו לראות חולונים מחייכים. ניחשתי שרק איזכור השם חולון עושה לו קצת בחילה. שאלתי את עצמי מה הוא אומר לעצמו בכל פעם שהזכירו שוב ושוב איזו עונה "קשה" היתה לחולון, ואיך היא התמודדה עם המשבר הגדול שפקד אותה.

רגע, רגע. עצרו את סוסיכם. עונה "קשה"? להם היתה עונה "קשה"? אותם פקד משבר? ומה הוא יגיד? מה יאמר יואב גליצנשטיין, איש העונה האמיתי, על משברים? ודאי יספר על כל דקה ביום שבה הוא מרגיש, פיזית, את עונת הכדורסל שהסתיימה. ודאי יספר שהוא רק בא לעשות את העבודה שלו. ודאי יספר שצלחת אליפות עם חומוס זה בהחלט הישג יפה, אבל הוא מבחינתו שם על זה אצבע משולשת.

לאבי, בהוקרה, מישל

הנה תכף מתחיל היורו. התרגשות מסוימת. דומה שתמיד ישנה מין ציפייה לטורניר סקסי שיגשים את כל הציפיות שלנו, ולרוב, שלושה שבועות לאחר מכן, אחרי שאנחנו מוטלים ומותשים משידורים, שדרים, פרשנים ומשחקים משמימים, התחושה הזו היא זיכרון רחוק שלא נשאר ממנה כלום.

לפחות הפעם לצ'רלטון אין בלעדיות על המשחקים. נקווה רק שלא ייגמר כמו בפעם הקודמת, לפני שנתיים, כשיומיים אחרי משחק הגמר של המונדיאל התחילה מלחמת לבנון השנייה. הפעם נסתפק בשקט לאורך הגבולות, גם אם יהיה חרא של טורניר. גם אם ישראל לא תעפיל לרבע הגמר (אה, בעצם, זה לא יקרה).

בינתיים ניתן לקוות שנשיא אופ"א, מישל פלאטיני, צרפתי במוצאו, למד השבוע פרק בהילכות ניהול מיו"ר ההתאחדות הישראלי, מר אבי לוזון. יש להניח שפלאטיני למד היטב את השיעור שהעביר לוזון את הכדורגל האירופאי כולו, וממש כמו לוזון ודאגתו למכבי פתח תקווה, בוודאי ייכנס לחדר ההלבשה הצרפתי לפני המשחקים כדי לעודד את השחקנים, ובמקרה של ניצחון צרפתי יצא בשצף קצף נגד כל ה"הרעים והרשעים בכדורגל האירופאי" שניסו להכשיל את צרפת. וזה עוד לפני שתראו ותשמעו את אח של מישל, הבוס האמיתי של היורו, עמוס פלאטיני.

שאלות שהתשובה עליהן היא: כן

* האם בשיחות פרטיות שמעון מזרחי ומוני פנאן קוראים לשותף שלהם להנהלה רענן קוץ?

* האם משפחתו של ליאור אליהו תכניס סעיף בחוזה שלו ביוסטון, טאו או מכבי ובו דרישה לאמץ את חוקת ליגת הקט-סל (הגיל בו הורים מתערבים בקריירת הכדורסל של בניהם), ומכריחה מאמנים לשתף כל שחקן במשך רבע אחד לפחות?

* האם דייויד בלאט נהנה במיוחד מהצדק הפואטי שאיבוד האליפות של מכבי הביא עימו, ועכשיו, אחרי שלפני כמה שנים העבירה אותו זובור והפכה אותו ממאמן ראשי לעוזר של גרשון, מכבי רודפת אחריו עם הלשון בחוץ, מוכנה לשלם סכומים שלא היתה מוכנה לשלם אף פעם עבור מאמן, והוא עומד שם, מחייך, ואומר לה לא?

* האם עודד קטש השתכר ביום חמישי בלילה?

* האם נגזר עלינו לשמוע את המילה "אייטיז", בצמוד לכל סיקור של סדרת הגמר של ה-NBA?

* האם הפיתרון לבעיות היכולת של שחר פאר הוא מינויו של שייע פייגנבוים למאמנה?

עוד כתבות

נמל דבאו בפיליפינים / צילום: Shutterstock

המטוס העתידני של יפן, בריטניה ואיטליה, והעסקה המסתורית של תע"א

התעשייה האווירית השלימה את פריסתה של מערכת הגנת נמלים בנמל באסיה ● הסוכנות האמריקאית הממשלתית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים מפתחת חומרים ממריצים נטולי תופעות לוואי, שיוטמעו בגוף באמצעות פולטי אור לבישים ● יפן, בריטניה ואיטליה משלבות ידיים לטובת פיתוח מטוס קרב עתידני ● ומדינות אירופה ממשיכות להתחמש בשל השפעות האיום הרוסי ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה היה השם שנקבע בצה"ל למבצע אנטבה?

מה משותף לציורים המעטרים את שטרות האירו, במה עוסקים אומני קינצוגי ביפן ומהי אוסטקהקה? ● הטריוויה השבועית

משחק הפתיחה יורו 2024 / צילום: Reuters, Christian Charisius

אליפות אירופה בכדורגל יוצאת לדרך: מי מנצחת במגרש הכלכלי?

טורניר יורו 2024 יוצא הערב לדרך על אדמת גרמניה שתארח לבדה את התחרות ● במשחק הפתיחה היא תשחק מול נבחרת סקוטלנד ● מי הפייבורטית לזכות, ולמי מבין השתיים שישחקו הערב כלכלה חזקה יותר?

הקנצלר שולץ (משמאל) ליד מל''ט הרון TP של התעשייה האווירית. הראשון מהסדרה שגרמניה חוכרת / צילום: Reuters, IMAGO/Thomas Bartilla

טילים, מל"טים ומערכות הגנה "מייד אין איזראל": ביקור בסלון האווירי של ברלין

הסדר מתערער והעולם מתחמש, ולתעשיות הביטחוניות הישראליות יש היצע מגוון שהוכיח את עצמו בשדה הקרב ● בסלון האווירי של ברלין נראה כי למרות ההפגנות נגד המלחמה בעזה, והשחיקה במעמדה של ישראל כשותפה לגיטימית, ניסיון מבצעי הוא עדיין מילת קסם בנוגע למכירת נשק

סלט עגבניות של לה בוסתן / צילום: אלי אלחלל

עגלת הקפה בחורשה שמגישה סלט בוראטה עסיסי ומאפין פירות יער מושחת

עגלה שמציעה כריכי פרעצל נהדרים, אשת הייטק שהפכה לצורפת לאחר שחלתה, ויצרני שמן זית שחוו שנה קשה ● ביקור בחבל מודיעין נתן לנו קצת תקווה

מיכה כתראן / צילום: תמונה פרטית

השואו של מיכה מאמריקה: הכירו את האיש שפתח ערוץ יוטיוב כדי להמליץ לנו מה לעשות עם הכסף

עד לפני עשור מיכה כתראן היה בכלל הייטקיסט עם משרה מבטיחה ובכירה בנייס ● אבל אז הוא החליט לשנות כיוון, עבר לניו ג'רזי, הקים אולפן ביתי בחדר האורחים, והחל לשדר לפחות פעמיים ביום לייב פיננסי ביוטיוב ● עם קצת הומור והרבה אינטראקציה עם הקהל, הוא צבר תאוצה ועשרות אלפי עוקבים ● מה המודל הכלכלי שלו, למה הוא מתרחק מהבורסה הישראלית ואיזו מניה שברה עבורו את כל הכללים?

ד''ר שי מרצקי, מנכ''ל ומייסד בונוס ביוגרופ / צילום: עופר וקנין

התביעות הייצוגיות נגד מייסד בונוס ביוגרופ סביב החקירה הפלילית בעניינו נדחו

שי מרצקי, בעל השליטה ומנכ"ל חברת הביומד בונוס ביוגרופ, רכש לפני שנתיים 166 אלף מניות של החברה, ערב עדכון מדדי הבורסה ● הבקשות לתביעות ייצוגיות הוגשו בשנת 2022, ושנתיים לאחר מכן פתחה הרשות לניירות ערך בחקירה גלויה באותו עניין

REXTON KGM 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-260 אלף שקל: רכב השטח הקוריאני הגדול שעבר שדרוג

הרקסטון הוותיק של סאנגיונג, כיום KGM, עבר שדרוג עם שאיפות פרימיום ● יש לו תא נוסעים מפנק, אך הוא עדיין בעיקר רכב שטח

״אנחנו אסירי תודה להם״, מכריז הצהובון הלונדוני ביום האזכרה בנורמנדיה. האומנם? / צילום: גזיר עיתון

ראש ממשלת בריטניה מגדיר מחדש את הזיכרון הלאומי

רישי סונאק אולי סיים את הקריירה כאשר הסתלק מן האזכרה לשחרור אירופה ● הייתכן שהיא פשוט לא דיברה אל ליבו? הייתכן שחברת מהגרים מוכרחה לשכוח?

צילום: AP - Seth Wenig, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

500 חברות עמדו למבחן בעונת הדוחות הזו בוול סטריט. אלה התוצאות

עונת הדוחות החולפת כונתה "המבחן של הראלי בוול סטריט". בדיקה חדשה, שניתחה את התוצאות של החברות במדד S&P 500 שפרסמו את הדוחות שלהן, מעלה כי הראלי עבר את המבחן ● הרווחים של החברות המדווחות קפצו בקצב מסחרר, רובן גם עקפו את תחזיות האנליסטים, וגם: איזה סקטור נהנה מהכי הרבה המלצות קנייה בשבועות האחרונים?

גילברט ורוזנטל מראיינים את מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג. תהליך יצירת פרק אורך שישה שבועות / צילום: מתוך יוטיוב

כל האנשים החכמים ביותר בחדר מאזינים לאותו פודקאסט

שיחת עומק של שעות ארוכות על חברה אחת היא לא מתכון ברור לרייטינג מסחרר ● אבל כשבן גילברט ודיוויד רוזנטל צוללים לסיפורים האפיים של החברות המצליחות ביותר, המנהלים הבכירים בעולם מאזינים ● כך הפכה Acquired לתוכנית האהובה על עולם העסקים, ומכניסה ליוצריה מיליוני דולרים

יירוטים של ''כיפת מגן'' ימית מספינת סער 6 / צילום: דוברות משרד הביטחון

תוקפים את חיזבאללה מכיוון נוסף? האמצעים הימיים המתקדמים של ישראל

ישראל תקפה הלילה באופן חריג מהים בכפר ג'נאתא שבאזור צור בלבנון ● לפי דיווח בערוץ אל-ערביה הסעודי: בכיר בחיזבאללה חוסל בתקיפה, ומספר הפצועים עומד בין 10 ל-30 ● באילו אמצעים ימיים השתמשה ישראל ומהן היכולות הימיות של חיזבאללה? ● גלובס עושה סדר

שופט העליון יוסף אלרון / צילום: שלומי יוסף

לוין הציע למנות את יוסף אלרון לנשיא בית המשפט העליון ונתקל בהתנגדות עזה

הצעתו של שר המשפטים - למנות את השופט יוסף אלרון לנשיא בית המשפט העליון למשך שנה - נתקלה בהתנגדות השופטים, חברי לשכת עורכי הדין וח"כ קארין אלהרר ● ראש לשכת עורכי הדין: "הצעה שערורייתית והמשך ההפיכה המשטרית - לא נקבל אף תוצאה מלבד בחירתו של השופט יצחק עמית בהתאם לשיטת הסניוריטי הנהוגה"

חיילי צה''ל בגבול הצפון משתמשים בטרבושה להצתת אש מעבר למכשול בגבול לבנון / צילום: צילום מסך מהרשתות החברתיות

המומחה שמסביר למה צה"ל משתמש בכלי מצור מימי הביניים

"לפעמים צריך לצאת מהקופסה, ושווה לזכור שיש צרכים מבצעיים ועקרונות לחימה שלא השתנו לאורך השנים" אומר ד"ר גיא שטיבל מאוני' ת"א על שימוש צה"ל בטרבושה בגבול לבנון ● למה שימש כלי המלחמה בעבר, ומה ההבדל בינו לבין בליסטה?

מירי רגב, הליכוד / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בצל ההסלמה בחזית הצפון, מה עושה הממשלה לטובת המפונים?

המטחים הכבדים שנורו בימים האחרונים לעבר צפון הארץ מדגישים עד כמה דבריה של השרה רגב על "הדברים המדהימים שעשתה הממשלה" בעייתיים ● ואם בתחילת המלחמה מרבית המפונים היו מהדרום, כעת רובם מהצפון ● של גלובס בוחנת לעומק את יעדי הפינוי והביצוע בשטח

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

שמונה לוחמי הנדסה נפלו בפיצוץ כלי רכב משוריין בדרום הרצועה

שמונת החיילים נספו לאחר שהכלי ההנדסי בו שהו נפגע ממטען חבלה והתלקח ● אחד החיילים שנפלו הוא סרן ווסים מחמוד, סמ"פ בחטיבה 401 ● הפגנות ברחבי הארץ למען השבת החטופים ולהקדמת הבחירות, איילון נחסם לתנועה ● דיווח: ארה"ב ממתינה לסיום הפעילות הישראלית ברפיח, כדי לקדם עסקת חטופים ● עדכונים בולטים

כיכר המדינה. לב אזור הביקוש / צילום: באדיבות י.ח דמרי

כיכר המדינה בת"א עובר מתיחת פנים. כמה יעלו הדירות החדשות?

באיזור כיכר המדינה ניתנו בחמש השנים האחרונות 199 היתרים להתחדשות עירונית ● אייל כ"ץ, בעלי חברת תיווך: "יש התאוששות בשוק בעיקר בפרויקטים חדשים והרבה לקוחות מחפשים לשלם 10% עכשיו ו־90% בסוף, ולהוציא שלל הטבות מהיזמים"

בני לנדא / צילום: Miguel Gutierrez

"בלי כסף של אף אחד": הצצה לבונקר הסודי של בני לנדא

16 שנה אחרי שהוקמה, מכירות חברת הדפוס של בני לנדא הגיעו בשנה האחרונה להיקף של 100 מיליון דולר, ואם שואלים אותו פוטנציאל השוק שלה עומד על 35 מיליארד ● וזה רק טיפה בים בממלכה של היזם הסדרתי ● כעת הוא חושף טפח מהאימפריה שבנה, מסביר מה מפריע לו במשקיע הישראלי ובטוח שהאיום האמיתי לא נמצא באיראן: "אם הכלכלה שלנו תקרוס, גם ההגנה תקרוס"

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

נעילה מעורבת בוול סטריט; למרות הירידה - S&P 500 קרוב עדיין לשיא

הניקיי ננעל בעלייה של 0.2% ● הדאקס איבד 1.4% ● מחירי הנפט יורדים קלות ● בעלי המניות של טסלה אישרו מחדש את הטבת הענק למנכ"ל החברה אלון מאסק

נשיא צרפת, עמנואל מקרון / צילום: Associated Press, christophe Simon

שלטים גדולים יאסרו על כניסת ישראלים: כך נראה החרם הצרפתי על ישראל

החלטת בית משפט בצרפת לאסור באופן גורף על כניסת חברות ישראליות לתערוכת הנשק יורוסאטורי, מסמנת שפל חסר־תקדים ביחסים המסחריים בין שתי המדינות ● על פניו, צרפת עדיין מחויבת להצהרות בנוגע לסיום שלטון חמאס בעזה ולשחרור החטופים - אך בפועל, המעשים שלה מציבים את ישראל מחוץ לגבול הלגיטימיות