גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מצטערים, אין הנחה לכדורסלנים

חוויות ממסעדת "סוהו", וגם: מדוע כדאי לזייף מרשם למריחואנה לצרכים רפואיים לפני צפייה במשחק בערוץ 2

איך קוראים לך?

אצל הירקן. מישהו בוהה בי. אני רגיל למבטים האלה. ישראלים רואים אדם גבוה ולא מסוגלים להתאפק. הם מסתכלים עליי טוב טוב, מנסים לחבר שם לפנים, אבל לא מזהים את הפנים. "אתה משחק כדורסל?". כן. "איפה?" ברמת גן. "הפועל רמת גן? איזה ליגה זה?" עירוני ר"ג. ליגת על. "ארז אדלשטיין אימן שם השנה, לא?" לא. "אז מי?" בלינקו. "מי?" רובי בלינקו. "ואיך קוראים לך?" דורון. "דורון מה?" קרמר. "לא מכיר". את מי אתה מכיר? "מיקי ברקוביץ' היה שחקן גדול. תגיד, מה יהיה עם מכבי?" לא יודע.

עיצוב מעודכן (נוסח 1995)

אזור התעשייה של ראשל"צ, מקום בו עדיין קיים, והייתי חייב למצמץ כדי לראות שזה אמיתי, סניף של "נאפיס". אני וגברת קרמר נכנסים למסעדת "סוהו". כל העונה אני שומע בחדר ההלבשה שזה המקום בו שחקני ליגת העל בכדורסל מקבלים חמישים אחוז הנחה. לא טרחתי במשך כל העונה. סושי, וסליחה על הפרובינציאליות, אף פעם לא עשה לי את זה. וראשל"צ נראית מרחוק כמו אוסף ענק של בניינים משותפים שמישהו החליט לקרוא להם עיר.

התיישבנו על הבר. העיצוב ניסה להיות מעודכן והתכתב עם תל אביב של 1995. התפריט היה בעובי של דו"ח מבקר המדינה. על פי כל הסימנים הפטאי חומם במיקרוגל. הסושי, כך דווח מגזרת גברת קרמר, היה דווקא מוצלח. כוס יין אדום. פיג'לינג סאוור. דיאט קולה. טלפון מהבייביסיטר.

אה, (כחכוח בגרון), אפשר חשבון בבקשה?
מיד.
אה, סליחה, (הסמקה, מצמוץ נבוך) שמענו שיש הנחה לשחקנים מליגת העל.
שתיקה. מבט תוהה. ניסיון לזהות את הפנים. אני אבדוק.
לא נראה לי שנקבל.
כן, הא.
אולי יש להם רשימת שמות והם תכף ישאלו מה השם. וחוצמיזה הדיג'יי בא ללחוץ לי את היד מקודם, ואמר לי שיהיה לכם ערב טוב.
אולי.
מצטערים, המנהל אומר שהעונה נגמרה.
אה, אוקיי...

ספיישל טלוויזיה

היורו התחיל. כל אירוע מסדר גודל שכזה גורר אחריו שלל ביקורות והתבטאויות כלפי הגוף שמעביר את השידורים, כולל האולפן, המגישים, השדרים וכו'. אבל זה לא התחיל ונגמר שם. דומה שהצרכן הכבד של ספורט טלוויזיוני לא יכול כך סתם לפתוח טלוויזיה. כמי שחצה את המדבר של ערוץ 1 וגדל על התלתלים של אורלי יניב והשפם של אורי לוי, או להיפך, נישק את הטלוויזיה עם פרוץ הכבלים וכמעט זרק אותה מהחלון בעידן הפיי-פר-גרידי, יש צורך בסדרת חוקים בסיסיים על מנת לצלוח את השידורים:

1. אין צורך להתחבר לצ'רלטון. כנסו לאינטרנט, התחברו לערוץ סיני, חברו את המחשב לטלוויזיה, הרימו רגל על רגל, ותהנו. אולי השדרים והפרשנים מדברים שטויות אבל היי, זה בסינית. וחוצמיזה לסינים אין תסביכים של מלחמת העולם השנייה, לפחות לא עם מדינות אירופאיות.

2. באירועים אחרים, אם משחק משודר ביורוספורט ובערוץ נוסף, יורוספורט תמיד יועדף, בגלל השדרים, הנינוחות, ומשום מה, אולי זה רק אצלי בטלוויזיה, גם איכות התמונה.

3. לזייף מרשם לשימוש במריחואנה לצרכים רפואיים לפני משחק המשודר בערוץ 2. רק נאחל למי שמפיק את המשחקים המשודרים בערוץ הזה שבכל פעם שיפתח את המקרר בבית יקפוץ מולו פרומו לרוקדים עם כוכבים. להתפלל שמי שהעלה את הרעיון של פרסומות העולות על קולם של השדרים, יגלה שנגמר לו נייר הטואלט בכל פעם שיסיים לשבת בשירותים. לקוות שמי שחתך את השידור בסוף משחק ליגת האלופות ולכן לא ראינו את הדרמה האנושית על כר הדשא, יסבול מהפסקת חשמל בחתונתו ובחתונת בנו, וכשבתו תגיע לגיל העשרה יזכה לראות בכל ערב נער אחר עם חצ'קונים נכנס לחדר שלה, סוגר את הדלת ויוצא משם אחרי שעתיים כדי להגיד לו "אבאל'ה, תדליק את הדוד".

4. ערוץ 10 דווקא בסדר.

5. לרכוש את זכויות היוצרים של הספר הבא של "הוצא מהקשרו" ולהקדיש את כולו להופעותיו של איציק זוהר באולפן ליגת האלופות. או לחילופין, להיזכר בדבריה של אחות בית הספר בנותנה את זריקת הטטנוס: "זה תכף יעבור". להינות מאבי מלר מתכווץ בכיסאו כשהוא צופה בזוהר מנסה להישמע קוהרנטי כמו מכונת כביסה בשלב הסחיטה ולדמיין אותו מנתר ממושבו, מעיף את המשקפיים, חונק את זוהר עד שילחש מבין זרועותיו של האנגלופיל "נכנע".

6. להתכווץ בכל פעם שמודי בר און מופיע בפרסומת לבנק.

7. לא להבין איך שלמה שרף, הפרשן שלא מסוגל לתת תובנת כדורגל מעמיקה שעולה ברמתה מפרשנותה של כל יישות אחרת שנמצא מול המסך או ביציעים, כולל קליפות גרעינים ובקבוקי בירה, היה מאמן הנבחרת. להיזכר שמדובר בנבחרת ישראל ולהבין הכל.

8. לצחוק על כל הפראיירים ששילמו לערוצים בתשלום בשידור החוזר השמיני של מכבי חיפה נגד קרית שמונה.

9. לדרוש מהערוצים המשדרים NBA באמצע הלילה לחתום על הסכם שיתוף תוכן לפסקי הזמן עם ערוץ פלייבוי. רק זה ישאיר אותנו ערים.

10. לתהות מתי כבר תתבטל החלטת בג"צ להחשיך ערוצים זרים כשערוץ ישראלי משדר את אותו משחק. מישהו מתנדב לעתור?

11. לקנות ב-eBay את המסיכה המקורית של חניבעל לקטר ולשלוח אותה לשלמה צורף לפני משחקי גביע דייויס/פדרציה. לשדרג את המסיכה על מנת שלא יוכל גם לדבר. אחר כך אפשר ליהנות מהשידור של קיציס.

12. לנצל את הפרי גיים לפור פליי.

* דורון קרמר, 35, שיחק העונה בעירוני ר"ג

עוד כתבות

מירי רגב, הליכוד / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בצל ההסלמה בחזית הצפון, מה עושה הממשלה לטובת המפונים?

המטחים הכבדים שנורו בימים האחרונים לעבר צפון הארץ מדגישים עד כמה דבריה של השרה רגב על "הדברים המדהימים שעשתה הממשלה" בעייתיים ● ואם בתחילת המלחמה מרבית המפונים היו מהדרום, כעת רובם מהצפון ● של גלובס בוחנת לעומק את יעדי הפינוי והביצוע בשטח

שבוע הספר בתל אביב / צילום: כדיה לוי

האלמותיות של קפקא, היד של גרוסמן: ארבע המלצות טובות במיוחד לשבוע הספר

הפרט הקפקאי הקטן שהופך הכל למסויט, החיבור של גרוסמן לריצה, השעטנז המרגש של יהודית רותם וההפתעה של צבי בן מאיר: כמה הצעות לאלה שנערכים עם רשימות קנייה לשבוע הספר העברי, שייפתח בשבוע הבא

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

שמונה לוחמי הנדסה נפלו בפיצוץ כלי רכב משוריין בדרום הרצועה

שמונת החיילים נספו לאחר שהכלי ההנדסי בו שהו נפגע ממטען חבלה והתלקח ● אחד החיילים שנפלו הוא סרן ווסים מחמוד, סמ"פ בחטיבה 401 ● הפגנות ברחבי הארץ למען השבת החטופים ולהקדמת הבחירות, איילון נחסם לתנועה ● דיווח: ארה"ב ממתינה לסיום הפעילות הישראלית ברפיח, כדי לקדם עסקת חטופים ● עדכונים בולטים

בני לנדא / צילום: Miguel Gutierrez

"בלי כסף של אף אחד": הצצה לבונקר הסודי של בני לנדא

16 שנה אחרי שהוקמה, מכירות חברת הדפוס של בני לנדא הגיעו בשנה האחרונה להיקף של 100 מיליון דולר, ואם שואלים אותו פוטנציאל השוק שלה עומד על 35 מיליארד ● וזה רק טיפה בים בממלכה של היזם הסדרתי ● כעת הוא חושף טפח מהאימפריה שבנה, מסביר מה מפריע לו במשקיע הישראלי ובטוח שהאיום האמיתי לא נמצא באיראן: "אם הכלכלה שלנו תקרוס, גם ההגנה תקרוס"

סלט עגבניות של לה בוסתן / צילום: אלי אלחלל

עגלת הקפה בחורשה שמגישה סלט בוראטה עסיסי ומאפין פירות יער מושחת

עגלה שמציעה כריכי פרעצל נהדרים, אשת הייטק שהפכה לצורפת לאחר שחלתה, ויצרני שמן זית שחוו שנה קשה ● ביקור בחבל מודיעין נתן לנו קצת תקווה

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; ברודקום זינקה ב-12%, אנבידיה ב-4%, טסלה ב-3%

נאסד"ק עלה ב-0.4% ● המסחר באירופה ננעל בירידות חדות ● חדשות טובות לשוק: מחירי הייצור בארה"ב ירדו ב-0.2% לעומת עלייה של 0.5% בחודש שעבר ● התחזית של קתי ווד: מניית טסלה תעלה פי 14 בחמש שנים ● שאלת 56 מיליארד הדולר: האם יאשרו היום בעלי המניות של טסלה את חבילת השכר של אלון מאסק? ● באפט מכר חלק ממניותיו באפל ברבעון הראשון, כמה הוא הפסיד?

המפכ''ל יעקב שבתאי והשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

המפכ"ל ליועמ"שית: בן גביר ניסה למנוע מהמשטרה לאבטח את שיירות הסיוע ההומניטרי

המפכ"ל קובי שבתאי שלח ליועמש"ית לממשלה מכתב בו הוא מתאר את התנגדותו להנחיית בן גביר שלא לאבטח את משאיות הסיוע לעזה ע"י המשטרה, ושבתגובה איים עליו בן גביר כי "יהיו לכך השלכות" ● ביום שלישי בג"ץ יקיים דיון בתיקון לפקודת המשטרה, המאפשר, לפי הטענה לבן גביר להתערב בפעילותה

''השיבה הביתה היא הדבר הקשה''. חיילי מילואים בשטח כינוס / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

שיקום נפשי בשטח ושינוי תפיסת הקב"ן: כך צה"ל מתמודד עם טראומות המלחמה

צה"ל יצא למהפכה בטיפול הנפשי - עם קב"נים שנכנסים לשטח הלחימה לצד מרכזי שיקום עורפיים ● ראש ענף חוסן נפשי סא"ל נטע לי צליכובר, מספרת על האתגר בחזרת הלוחמים הביתה: "הדריכות נשארת" ● כעת צה"ל נערך למעבר ללחימה בצפון: "הבדלים רגשיים רבים"

כיכר המדינה. לב אזור הביקוש / צילום: באדיבות י.ח דמרי

כיכר המדינה בת"א עובר מתיחת פנים. כמה יעלו הדירות החדשות?

באיזור כיכר המדינה ניתנו בחמש השנים האחרונות 199 היתרים להתחדשות עירונית ● אייל כ"ץ, בעלי חברת תיווך: "יש התאוששות בשוק בעיקר בפרויקטים חדשים והרבה לקוחות מחפשים לשלם 10% עכשיו ו־90% בסוף, ולהוציא שלל הטבות מהיזמים"

דירות חדשות / צילום: Shutterstock

עוד 110 אלף שקל לדירה: האזור המפתיע שהוביל בעליות המחירים

בהיעדר פעילות ממשלתית בתחום, הציבור לא מאמין שמחירי הדירות ירדו - וגם הריבית הגבוהה לא עוצרת אותו מלחזור לקנות דירות ● התוצאה - מחירי הדירות חזרו לעלות לאחר שב-2023 רשמו ירידה ● זהו המחוז שהוביל את עליית המחירים

״אנחנו אסירי תודה להם״, מכריז הצהובון הלונדוני ביום האזכרה בנורמנדיה. האומנם? / צילום: גזיר עיתון

ראש ממשלת בריטניה מגדיר מחדש את הזיכרון הלאומי

רישי סונאק אולי סיים את הקריירה כאשר הסתלק מן האזכרה לשחרור אירופה ● הייתכן שהיא פשוט לא דיברה אל ליבו? הייתכן שחברת מהגרים מוכרחה לשכוח?

השבוע בעולם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: Sutturstock, AP- Geert Vanden Wijngaert, Ludovic Marin

הימין הקיצוני חוגג את ״אירופה החדשה״ והדנים מוזהרים מפני ראמן

הימין הקיצוני מנצח בגדול באירופה ● רישי סונאק מנסה טריק ישן: הורדת מסים ● רוסיה מעצבנת את ארה"ב בחופי קובה ● יתושי דנגי מתאזרחים באירופה, ודנמרק אוסרת יבוא ראמן קוריאני בטענה להרעלה ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

נעמי גיסר, מנכ''לית ברוקר הביטוח Marsh McLennan ישראל / צילום: סמדר כפרי

"גם אם הייתי זוכה בלוטו, הייתי ממשיכה לעשות אותו דבר"

כמעט כל המשפחה של נעמי גיסר עסקה בביטוח, ואת הקריירה שלה בתחום היא התחילה יום אחרי השחרור מהצבא ● 25 שנה אחרי היא כבר מבטחת את רכוש המדינה ומנסה לשמור על אופטימיות: "מאז 7 באוקטובר אנחנו מזהים ירידה בתיאבון של מבטחים גלובליים, אבל אחרי המלחמה נראה הרבה יותר השקעות"

סיכום שווקים / צילומים: איל יצהר,AP, MATT MONFREDI, בן קלמר, איתי רפפורט, שלומי יוסף, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

רשות ני"ע רוצה לשנות הגדרה אחת שתשפיע על כל עולם ההשקעות - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

מנהל ההשקעות שמסביר למה שוק המניות הישראלי לא מתרומם ● שינוי שישפיע על אלפי מיליונרים: האם הרף להגדרת "משקיע מתוחכם" עומד לרדת ● איך יכול להיות ש-17 שנה חלפו מאז הונפקה חברה קיבוצית בבורסה ● וגם: האם טורניר היורו והאולימפיאדה יקפיצו את מניות מותגי הספורט?

יירוטים של ''כיפת מגן'' ימית מספינת סער 6 / צילום: דוברות משרד הביטחון

תוקפים את חיזבאללה מכיוון נוסף? האמצעים הימיים המתקדמים של ישראל

ישראל תקפה הלילה באופן חריג מהים בכפר ג'נאתא שבאזור צור בלבנון ● לפי דיווח בערוץ אל-ערביה הסעודי: בכיר בחיזבאללה חוסל בתקיפה, ומספר הפצועים עומד בין 10 ל-30 ● באילו אמצעים ימיים השתמשה ישראל ומהן היכולות הימיות של חיזבאללה? ● גלובס עושה סדר

חיילי צה''ל בגבול הצפון משתמשים בטרבושה להצתת אש מעבר למכשול בגבול לבנון / צילום: צילום מסך מהרשתות החברתיות

המומחה שמסביר למה צה"ל משתמש בכלי מצור מימי הביניים

"לפעמים צריך לצאת מהקופסה, ושווה לזכור שיש צרכים מבצעיים ועקרונות לחימה שלא השתנו לאורך השנים" אומר ד"ר גיא שטיבל מאוני' ת"א על שימוש צה"ל בטרבושה בגבול לבנון ● למה שימש כלי המלחמה בעבר, ומה ההבדל בינו לבין בליסטה?

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכר דו משפחתי בשטח של 160 מ"ר באלפי מנשה?

הבית נמצא על מגרש בשטח של 250 מ"ר וכולל חמישה חדרים בשני מפלסים ונמכר ב־2.5 מיליון שקל ● ועוד עסקאות מהשבוע האחרון

ביונסה בהופעה. מותג בשמים והשקעות נדל''ן / צילום: Reuters, BriganiArt/Bartill

על המוזיקאיות שחדלו מלהטיל ביצי זהב לאחרים והפכו לבוסיות של עצמן

במשך שנים תעשיית המוזיקה נשלטה על ידי גברים שהתעשרו על גבן של זמרות מצליחות ● זמרות פופ כמו מדונה, ביונסה וטיילור סוויפט הביאו את הבשורה של המאה ה-21 כשהפסיקו להיות מריונטות על חוטים והפכו לבוסיות שמגלגלות מיליארדים

נמל דבאו בפיליפינים / צילום: Shutterstock

המטוס העתידני של יפן, בריטניה ואיטליה, והעסקה המסתורית של תע"א

התעשייה האווירית השלימה את פריסתה של מערכת הגנת נמלים בנמל באסיה ● הסוכנות האמריקאית הממשלתית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים מפתחת חומרים ממריצים נטולי תופעות לוואי, שיוטמעו בגוף באמצעות פולטי אור לבישים ● יפן, בריטניה ואיטליה משלבות ידיים לטובת פיתוח מטוס קרב עתידני ● ומדינות אירופה ממשיכות להתחמש בשל השפעות האיום הרוסי ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

האינפלציה במאי הפתיעה לחיוב / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מפתיעה לטובה: קצב שנתי של 2.8% במאי; מחירי הדירות ממשיכים לזנק

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.2%, מתחת לתחזיות האנליסטים שציפו לעלייה של כ-0.5% ● גם בקצב שנתי המדד הפתיע לחיוב את צפי הכלכלנים שציפו כי יעבור את הרף העליון של יעד יציבות המחירים של בנק ישראל ● למרות הנתונים המעודדים, מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס, מדגיש: "להערכתנו, הסיכונים לתחזית האינפלציה מוטים כלפי מעלה"