גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שוחים בהוצאות

גם כשנראה שאין כבר מה לחדש בבגד ים, באות היצרניות ומפתחות טכנולוגיות המפחיתות למינימום את החיכוך עם המים, מגבירות את עמידות הבד לכלור ומשלבות מסנני קרינה בסיבים. "גלובס" בודק מה נקבל מחליפת שחייה שעולה 1,500 שקל ומה אפשר לדרוש ממשקפת טובה, חוץ מאטימות למים

מי שמנצל את עונת הרחצה כדי לקפוץ מדי פעם לים, יכול בהחלט להסתפק בבגד ים מן השורה, כזה שתוחלת חייו קצרה ותכונתו העיקרית היא ההדפס הצבעוני. אחרים, ששחייה בשבילם היא אורח חיים, זקוקים ליותר מזה, ומוכנים להשקיע מאות רבות של שקלים בחליפות שחייה איכותיות, במשקפות מתכווננות, בכובע ים חלק במיוחד ואפילו בנגנים עמידים למים.

בגדי ים

בגדי ים כפריט אופנתי נמכרים אמנם תחת כל עץ רענן, אך לשחיינים חובבים, ובטח שלשחיינים מקצועיים, דרושים בגדי ים מקצועיים. אלה נבדלים זה מזה לא רק בדוגמאות ובמחירים, אלא באיכות ובתכונות הבד, כאשר היצרניות שמות דגש על מספר מאפיינים מרכזיים - משקל הבד, החיכוך שלו עם המים, עמידותו לכלור ובדים המכילים מסנני קרינה.

"שחיינים המבלים בבריכה לפחות פעמיים-שלוש בשבוע זקוקים לבגדי ים עמידים יותר בכלור", מסבירה מירב פרי, מנהלת החנות time trial המשווקת ציוד ספורט וטריאתלון ובעצמה טריאתלטית ומרתוניסטית. בגדי ים אלה הם בעלי גזרות שונות, מה שמאפשר לשחיינים להתאים לעצמם את בגד הים הנוח עבורם.

"כלור הוא ממש כמו אקונומיקה - הוא אוכל את בגד הים, והוא מתבלה. בעבר נאלצו אנשים ששוחים 4-5 פעמים בשבוע לקנות בגד ים חדש כל כמה חודשים. היום בזכות הבד העמיד בגד הים לא נאכל, הבלאי היחיד שיכול להיווצר הוא בתפרים או בסיבי הבד", מחדדת איריס בן-דרור, יבואנית ספידו לישראל ובעלת החנויות ספידו ופיוז'ן. גולת הכותרת של ספידו היא חליפת הלייזר פאסט סקין LZR RACER: "עם חליפה זו נשברו בחודשיים האחרונים 37 שיאי עולם. זו החליפה הכי מדוברת בעולם הספורט המקצועני", אומרת בן-דרור. חליפה זו פותחה עם טובי השחיינים בעולם, היא עשויה מאריג קל במיוחד, הפנלים שלה נחתכו בלייזר ועל כן רמת החיכוך שלה נמוכה ביותר. החליפה, שאיננה ניתנת לרכישה בחנויות ומופצת כרגע רק בקרב נבחרות שחיינים, תשמש את נבחרות ארה"ב ואוסטרליה באולימפיאדת בייג'ין ב-2008.

החלופה העיקרית של ספידו כרגע לשחיינים מקצועיים היא פאסט סקין (fastskin): חליפת שחייה קלת משקל (600-2,400 שקל). שחיינים חובבים ששוחים יותר מפעמיים בשבוע לא חייבים להוציא סכום כזה, ועבורם מייעדת ספידו את קולקציית אנדורנס (Endurance), המתאפיינת בעמידות כפולה במי מלח או כלור, ברמה נמוכה של ספיגת לחות וביכולת התייבשות מהירה (90-170 שקל לגבר, 200-340 שקל לנשים).

קולקציה נוספת היא sculpture, בגדי ים מחטבים: "קונות אותם בעיקר נשים, אם כי קיימים דגמים גם לגברים", מפרטת איריס בן-דרור (280-400 שקל).

השקעתן של היצרניות בשיפור הבדים ובהגברת העמידות לכלור היא אחת הסיבות למחיריהם הגבוהים של בגדי הים, מחירים שלא פעם גורמים לצרכנים להרים גבה נוכח כמות הבד המועטה. "בגדי הים נבחנים במעבדה כדי לבדוק ולשפר את העמידות כל הזמן", מסביר דרור כהן, מנהל מותג "ארנה" בישראל. קולקציית בגדי הים המקצועיים של המותג נקראת WATERNITY. גם כאן, כצפוי, עשויים בגדי הים מבד עמיד בכלור. קולקציית הנשים כוללת בגדי ים שלמים בעלי גזרת גב פתוח ומפתח רגל גבוה לשחייה מקצוענית, לצד דגמים לשחייה חובבנית, בעלי גב סגור או פתוח, חזייה פנימית ומפתח רגל בינוני וקלאסי (250 שקל). בנוסף מוצעים גוזיה עם תחתון סליפ או עם מכנסון.

לגברים ניתן למצוא מכנסונים (100-140 שקל), סליפים בשלוש גזרות - צר, בינוני ורחב (70-80 שקל), ומכנסי טייץ גבריות המותאמות לשחייה (130-150 שקל). קולקציית הילדים מזכירה את הקווים הבוגרים, אך מתאפיינת בצבעוניות שמתאימה לילדים.

כאמור, הגנה מפני השמש היא עוד תכונה שמפתחות היצרניות בבגדי הים. דגמי "אנטי סאן" של ארנה, המכילים מסנני קרינה, מגיעים במגוון מידות: פעוטות, נערים ומבוגרים, וחולצות שרוול קצר/ארוך מיועדות לעוסקים בספורט ימי ושרוול קצר. גם החברה האוסטרלית SunWay מציעה בגדי ים על הגנה גבוהה של 98% מקרני השמש (120=130 שקל לאוברול לילדים ומבוגרים).

לצד השחקניות הדומיננטיות בענף - ספידו וארנה, החלה השנה גם נייקי לשווק בגדי ים. העיתוי אינו מקרי וקשור קשר ישיר לאולימפיאדה שתתקיים הקיץ בבייג'ין. הקולקציה כוללת כמה סדרות - לשחיינים מקצועיים, לטריאתלטים, לשחיינים חובבים ולגולשים.

"בגדי הים הללו לא רק עמידים יותר לכלור, הם גם אופנתיים ומעוצבים", מסבירה פרי. "זה אמנם לא שיקול שבגללו יעדיף שחיין בגד ים אחד על אחר, אבל זה שינוי מרענן".

הבולטת בסדרה היא Second Skin ("עור שני") - חליפת שחייה מהירה ביותר המצמצמת למינימום את התנגדות המים ובעלת מבנה מיוחד המשלב רצועות סיליקון למניעת כיסי אויר ומערבולות. היא עשויה בד קל משקל ודוחה מים.

לצדה מוצעת קולקציית 365, המיועדת לשחיינים השוחים למעלה משלוש פעמים בשבוע, וקולקציית Fitness Training, המיועדת לאימון עבור אנשים השוחים כפעמיים בשבוע ומיוצרת מבד העשוי 78% פוליאמיד ו-22% לייקרה עמידה במיוחד (480-1500 שקל לחליפה תחרותית, 120-280 שקל לקולקציית 365, 850 שקל למכנסיים).

"הלקוחות לרוב מבקשים בגד ים של "ספידו", כי הוא מותג ידוע ואמין ובעל ותק של שנים", מסבירה פרי, "אבל בטריאתלון נשים האחרון היו מספר משתתפות ששחו עם בגדי הים החדשים של נייקי".

שחקנית חדשה נוספת במגרש הרטוב היא פומה, שהחלה השנה לשווק בגדי ים למקצוענים ולחובבי שחייה וגלישה בגזרות רבות, ביניהן גזרת תחתוני סליפ לגברים (בדגם צר או רחב) בשילוב הדפסים, ודגם באורך בינוני, המגיע כמעט עד לברך, הנפוץ בעיקר בקרב גולשים. הדגמים החדשים עשויים בדי לייקרה שאינם דוהים בשמש ועמידים בפני כלור, כשהדגש של החברה, כרגיל הוא על עיצוב אופנתי (סליפ לגברים - 140 שקל, גלישה - 300 שקל, בגדי ים שלמים לנשים: 200-300 שקל).

משקפות

לאור העובדה ששחייה מקצועית פשוט בלתי אפשרית בלי משקפת ראויה, אין פלא שהיצרניות משפרות גם את טכנולוגיות הייצור של המשקפות, כאשר הדגש הוא על משקפות אופטיות, שיפור האטימה, הפחתת התנגדות המים וזווית ראייה רחבה. "יש להתאים את המשקפות למבנה הפנים של השחיין, מה שמתאים לאדם אחד לא יתאים לשני", מסבירים בספידו, המשווקת 60 דגמי משקפות שונים (50-230 שקל. היקרות יותר הן האופטיות). משקפת מיוחדת ושימושית מציעה ספידו לילדים - jigsaw junior: משקפת סיליקון, בעלת רצועה אחת וכפתור מתכוון בעזרת לחצן אחורי. המשקפת קלה להתאמה, ועל כן לא צריך מבוגר שיתאים את המידה (50 שקל).

שחיינים המשתתפים בתחרויות ימצאו עניין במשקפת של נייקי בשל טווח הראייה רחב - זווית של 45 מעלות - המאפשר לשחיין לראות את היריב בזמן התחרות. חשוב לא פחות לציין שחלק ניכר מקולקציות המשקפות Nike Grind יוצרו מחומרים ממוחזרים.

טכנולוגייה מונעת אדים נפוצה היום במשקפות, ומאפיינת בין היתר את המשקפות של ארנה ודיאדורה. סדרת המשקפות של ארנה עשויות סיליקון ומסננות קרני UV (30-140 שקל). דגם I-MAX הוא דגם פנורמי בעל טכנולוגיית כיוון מהיר בלחיצת כפתור, המתאימה לרוב תווי הפנים (100 שקל).

דגם רפלקס של דיאדורה, מעבר לטכנולוגיית אדים וסינון קרינה, מגיע עם שלושה גשרי אף מתחלפים (60 שקל). שחיינים הזקוקים למשקפיים ימצאו פתרון במשקפות האופטיות של דיאדורה, שבאות עם מסגרת ועדשות בנפרד (80 שקל, כולל 2 עדשות ומסגרת).

כובעי ים

כובע ים הוא הפריט הפעוט ברשימה, אך מסתבר שגם כאן יש כמה תכונות שיכולות להפוך אותו לנוח יותר ולסייע לשחיינים מקצועיים להפחית את החיכוך עם המים. כך למשל מציעה ספידו כובעי ים מונעי חיכוך וכובע FACE שאיננו מושך את השיער. הכובע בעל בד מבפנים, איננו לוחץ ואטום למים (50 שקל).

נייקי משווקת את Totally flat caps - כובעי ים חלקים לגמרי, המאפשרים לשחיין שחיה חלקה ומהירה (50 שקל). מחירי הכובעים של דיאדורה, המשולבים לייקרה, דומים, וכובעי הים של ארנה נמכרים ב-30-40 שקל.

קצת מוסיקה

כשחליפת שחייה נמכרת ביותר מ-1,000 שקל, הוצאה של כמה מאות שקלים על נגן חסין למים היא יחסית זניחה. מגוון הנגנים העמידים הולך ומתרחב, ומחיריהם נעים בין 500 ל-1,000 שקל. הנגנים נבדלים ביניהם בין היתר בנפח הזיכרון ובסוג האוזניות המצורפות אליהם, משום שלא תמיד האוזניות עמידות.

בין היתר אפשר למצוא ברשת באג את Surf SwiMP3 - נגן MP3 לגולשים ולשחיינים המגיע עם אוזניות מיוחדות הנצמדות לכר האוזן ומונעות כניסת מים לאוזן. הנגן מגיע בנפח של 256 מגה ובעל סוללה נטענת (500 שקל).

נגן נוסף ברשת המיועד בעיקר לשחיינים הוא v2 SwiMP3 הפועל בטכנולוגיה ייחודית (Bone conduction hearing): אוזניות נצמדות המעבירות ויברציות קול מעצמות הלחיים לאוזן הפנימית. גם נגן זה מגיע בנפח של 256 מגה ובעל סוללה נטענת (700 שקל, לא כולל משקפת שחייה).

מי שמחפש נגן עם נפח גדול יותר ימצא בבאג MP3 אקסטרים של חברת Soundwave 2GB - החסין מים עד לעומק של 3 מטרים. תאורת המסך חזקה וטכנולוגיית OLED מאפשרת לו להיות קריא באור יום ומתחת למים. הנגן כולל רדיו FM עם תחנות קבועות בזיכרון, וסוללה פנימית נטענת ל-18 שעות נגינה רצופה (500 שקל כולל אוזניות חסינות מים ורצועת זרוע. לשמיעה מחוץ למים מומלץ להשתמש באוזניות רגילות).

גם ארנה מצטרפת ליצרניות הנגנים חסיני המים, אך מחיר הנגן שלה גבוה יותר. הנגן - דגם 180 MP - מגיע בנפח של ג'יגה, מספק מספר אפשרויות השמעה ותכונות המשפרות את איכות השמע, ומאפשר צלילה לעומק של מטר מתחת לפני המים. הוא בעל מקלט רדיו FM וסוללות נטענות מובנות (1,000 שקל, כולל אוזניות סטריאופוניות שאינן עמידות במים, ביונייטד ספורט).

עוד כתבות

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח, והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא מתרסקת ב-10% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים