גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האם החבר'ה יחזרו לאתר חבר'ה - או יעדיפו להישאר בפייסבוק?

אחרי שרכשה 70% מאתר חבר'ה, שנקבר תחת הרשתות החברתיות החדשות, מתכוננת גלובל נטוורקס להשיקו מחדש ; הקונספט: רשת חברתית ישראלית לקהל בוגר, עם קבוצות בסגנון פייסבוק אבל "משודרגות", וגם מודל עסקי של הקמת מועדוני מותגים לחברות מסחריות

החל מפייסבוק, דרך מקושרים וכלה בשוקס, מפת הרשתות החברתיות בישראל עמוסה לעייפה. נדמה כי כל ישראלי שני רשום ברשת חברתית אחת לפחות ומתחזק מספר עמודי פרופיל אישי. בעוד שבשוק האינטרנט העולמי לא חסרים האנליסטים שמדברים על דעיכת הטרנד של הרשתות החברתיות, נדמה כי בישראל ממשיכות לצוץ עוד ועוד רשתות, שמקוות לנגוס בנתח השוק האדיר של פייסבוק בישראל.

אל השוק הצפוף הזה מנסה להיכנס שוב אתר חבר'ה. יש שאומרים שהאתר, שהוקם בשנת 2002, הקדים את זמנו כאשר הגיע בשיאו ל-1.2 מיליון משתמשים. אחרים טוענים כי האתר פשוט לא השכיל להבין את הפוטנציאל העצום הטמון במאגר מידע כה גדול, וללא תוכן משמעותי, למשתמשים לא הייתה ברירה, אלא לנטוש את הרשת ולהשאיר את הזירה לשחקנים אחרים.

קבוצת גלובל נטוורקס, שבבעלות גיא כהן, חברת סייבל השקעות ומשקיעים פרטיים, הביעה את אמונה במותג החבוט, כאשר רכשה באוקטובר 2007, 70% מהאחזקות בחבר'ה תמורת סכום המוערך בכ-15 עד 20 מיליון שקל, השקעה ששיקפה לאתר שווי שוק של 22-28 מיליון שקל. לא חסרים אנשים שהרימו גבה נוכח ההשקעה הזו, ותהו מדוע לקבוצה לרכוש אתר נטוש, ובפרט בעיתוי שבו שחקנים אחרים הצליחו כבר לגנוב את ליבם של הגולשים הישראליים.

אולם בקבוצה חשבו אחרת. לדבריהם, טרנד הרשתות החברתיות רחוק מלהיות בנסיגה, ולחבר'ה המחודש יהיו את הפיצ'רים הנכונים למשוך אליהם חזרה את הגולשים, לרענן את מאגר המשתמשים ולהתחרות ראש בראש בפייסבוק. ההשקה המחודשת של האתר צפויה בעוד כחודש, וגיא כהן, מנכ"ל גלובל נטוורקס, דני צ'כנובר, מנכ"ל חברת המדיה של גלובל נטוורקס, אפרת שפושניק, עורכת ראשית, מייקל אמיר, מנהל הקריאייטיב, ואורלי בראון, מנהלת המותג, מביעים אופטימיות שהם יצליחו להפיח רוח חיים באתר - שכבר כמעט נמחק ממפת הגלישה.

"החבר הכי טוב"

אחד האתגרים האמיתיים איתם תיאלץ חבר'ה להתמודד הוא השאלה איך מושכים את מאות אלפי המשתמשים בחזרה לאתר. בגלובל נטוורקס, לפחות כלפי חוץ, לא מודאגים בכלל. "אנחנו לא מוטרדים או עסוקים בלשכנע את הגולשים", אומר אמיר. "אנחנו בטוחים שמי שייתן צ'אנס וייכנס לאתר ישתכנע להישאר".

לדברי צ'כנובר, מה שבאמת חסר בישראל זה רשת חברתית ישראלית, שמדברת אל הגולשים בעברית ובגובה העיניים. לטענתו, מרבית הרשתות הישראליות מכוונות לקהל בני הנוער בעוד שהגילאים הבוגרים יותר "נאלצים" להסתפק בפייסבוק, שנתמכת בשפה האנגלית ואין לה ייצוג בישראל. בהתאם לכך, קהל היעד, לפחות בהתחלה, הם בני 20 ומעלה, ובשלב מאוחר יותר הם יפנו גם לקהלים צעירים יותר. "חבר'ה היא למעשה החבר הכי טוב שלך, שיודע מי אתה ומעשיר אותך בתכנים רבים בהתאם להעדפות האישיות שלך", מסביר אמיר.

ואכן, אחד הדברים הבולטים באתר חבר'ה החדש הוא הדגש המרכזי על התוכן, והקשר בין המשתמשים לבין הקהילות הרבות אליהן הם משתייכים. "הרעיון הוא לקשר בין שני צרכים: הגולש מצד אחד והקהילה שלו מצד שני", מסבירה שפושניק. "אתר שהוא תוכן גולשים חייב לענות על שני הדברים הללו ולא לעשות ביניהם הפרדה. בשל כך, באתר המחודש עתידים לקום מועדונים רבים, מעין מיני רשתות חברתיות, אותם יוכל להקים כל גולש ובכל נושא שהוא. כך יכולים חברים להקים מועדון סביב רכיבת אופניים וקרובים יכולים להקים מועדון משפחתי סגור.

לדברי בראון, "גולש לא צריך לפתוח מספר חלונות על מנת לקבל מענה לכל הצרכים שלו, והמטרה שלנו היא שהמשתמש יקבל בחבר'ה את הפורומים של תפוז, את הבלוגים של ישראבלוג ואת החברים שבפייסבוק". ניסיון להשוות את המועדונים הללו למודול הקבוצות בפייסבוק מעורר בקרבם תרעומת. "אין שום פעילות בקבוצות הללו. רק מצטרפים ובזה זה נגמר", אומר אמיר.

* אז מבחינתכם האתרים הללו יהיו מיותרים בעתיד?

כהן: "המטרה שלנו היא שכל האתרים הקטנים והנישתיים לא יהיו יותר רלוונטיים". צ'כנובר מוסיף כי "אנחנו האבולוציה של הרשתות החברתיות. של פייסבוק, שאין בה תוכן, של תפוז, שאין בו רשת חברתית, ושל ישראבלוג שלא ניתן לשווק או לקדם את הבלוגים המופיעים בו. אנחנו מייצרים עבור המשתמשים פלטפורמה ליצירת תוכן, כדוגמת בלוגים, ומאפשרים להם לתקשר ישירות עם הקוראים שלהם".

מודעות למותג

היכולת לגרום למשתמשים לעזוב אתר שבו הם פעילים, או לחילופין לחזור לאתר שאיכזב אותם בעבר, היא לא דבר קל, אולם אנשי חבר'ה נתמכים בסקר מודעות של TNS טלסקר, שהוכיח כי המותג עדיין מאוד חזק. "45.6% מהמשתמשים אמרו שהם מכירים את חבר'ה, כאשר נשאלו על רשתות חברתיות, בהשוואה ל-46.4% שאמרו פייסבוק, וזה בעינינו דוגמה לחוזקה של המותג", אומר כהן. לדבריו, מדי חודש מצטרפים לאתר כ-15 אלף איש למרות שמדובר באתר לא מעודכן.

דרך אחת למשוך את המשתמשים היא הניסיון של חבר'ה לתגמל את הגולשים. "אנחנו נשלם למנהלי מועדונים שייצרו פעילות חזקה, בהתאם לסוג התוכן שיעלו, ההשקעה, איכות התכנים והטראפיק", מסביר כהן.

פיצ'ר נוסף, שגם הוא קיים אגב בפייסבוק, הוא האירועים. כל משתמש יכול להצטרף או להזמין אחרים לאירועים, אך האלמנט השונה הוא בתוכן שנוצר סביב האירועים. "בפייסבוק רק מצטרפים לאירוע, אבל לא קורה סביב זה שום דבר משמעותי, ואילו בחבר'ה יהיה אפשר לייצר שיחה סביב אירוע גם לאחר שהוא נגמר, להעלות תמונות ולחלוק בחוויות", מסביר אמיר.

בראון טוענת כי "יש לנו אלמנטים ייחודיים, ולכל פיצ'ר משגשג בפייסבוק יש לנו תשובה יותר טובה". דוגמה אחת שאמורה להוות מעין תחליף לסטטוס, אחד האלמנטים הפופלאריים בפייסבוק, הוא "עובדה אחת על עצמי", שמאפשרת לכל משתמש להעלות פריט מידע אישי, עליו יכולים החברים שלו להגיב.

ככלל, בחבר'ה פחות מאמינים בריבוי אפליקציות, העוגן של פייסבוק, ולפחות בתחילה אין בכוונת האתר לאפשר למפתחים חיצוניים להעלות אפליקציות לרשת. אולם, הפיצ'רים שכן יהיו באתר מותאמים מראש לגולש הישראלי. פיצ'ר נוסף שהם מוכנים לחשוף הוא "שיחת היום", כאשר בכל יום יעלה האתר נושא חדש, בהתאם לשיח הציבורי בישראל, במטרה לעודד סביבו שיחה שתייצר תוכן נוסף.

גם נושא הפרטיות לא זר למקימי חבר'ה החדש, והם מבטיחים כי יהיו בו הרשאות רבות של פרטיות, שיאפשרו לבחור איזו אינפורמציה חשופה לאילו משתמשים. יתרון אחד שטמון בזה הוא האפשרות להצטרף למועדונים מסוימים תחת פרופיל בדוי.

* אתם לא חוששים כי הצטרפתם לטרנד הרשתות החברתיות מאוחר מדי?

כולם עונים פה אחד שלא. לטענתם, יש בחבר'ה דברים שלא קיימים ברשתות חברתיות. "אנחנו נותנים שירות של דור אחד קדימה", סבור צ'כנובר. "לקחנו את כל מה שאנחנו יודעים על רשתות או אתרים חברתיים אחרים, והקמנו אתר טוב בהרבה". כהן אומר כי "רשתות חברתיות לא הולכות להיעלם וחבר'ה מספקת שפע של תכנים לעומת היובש של פייסבוק. אנחנו נוכל לפצח את החידה של איך עושים כסף מרשתות חברתיות".

*רק לאחרונה הודה אילן ישועה (מנכ"ל וואלה) שהם לא יקימו רשת חברתית כמובטח, שכן קשה לעשות מזה כסף.

"וואלה הוא גוף גדול עם יכולות נפלאות אבל עם בעיה מובנית אחת: התכונה הקבועה להגיד שהם יכולים לעשות הכל לבד ובסוף לא לעשות בכלל".

מכשול הכסף

אחד המכשולים של רשתות חברתיות הוא האפשרות לעשות מוניטזיציה, קרי לעשות כסף. אפילו פייסבוק, הרשת החברתית הכה פופולרית, מתקשה בייצור הכנסות משמעותיות, ולא מצליחה למצוא את מודל הפרסום המתאים שיאפשר להרוויח מחד ולא לפגוע בפרטיות הגולש מאידך. גם עובדה זו לא מטרידה את מנהלי חבר'ה, שפיתחו מודל עסקי מעניין וייחודי, מלבד פרסומות ממוקדות שיופיעו באתר.

צ'כנובר: "אנחנו נאפשר לחברות מסחריות להקים מועדוני מותג באתר, ולמעשה לנהל אינטראקציה יומיומית עם הלקוחות". המערכת של חבר'ה תציע למשתמשים להצטרף למועדוני המותג השונים, כאשר היא תגלה התאמה בין הפרופיל האישי שלהם לבין הפרופיל של המותג, לצד האפשרות שחברות יפנו למשתמשים שקיימים במאגר הלקוחות שלהן. רעיון כזה יאפשר לחברות להתבסס על שיווק סביב שיחה, אחד הטרנדים החדשים יחסית בעולם הפרסום האינטראקטיבי, שעדיין נמצא בחיתוליו בישראל.

כל חברה שתבחר באופציה של פתיחת מועדון מותג תשלם לחבר'ה סכום מסוים, ובאתר אף יציעו את שירותיהם בניהול המועדון תמורת תשלום נוסף, מסביר צ'כנובר. "זה מאפשר לחברות לתקשר ישירות עם הצרכנים ולטפל בבעיות צרכניות שונות. יהיה מאוד ברור שזה תוכן שיווקי, אבל הוא ייתן ערך מוסף למצטרפים, כגון הטבות או מידע על מבצעים". בחברה מבהירים כי לא יהיה מדובר בדואר זבל כפי שהיה בעבר באתר.

* היו שטענו כי המחיר ששילמתם עבור חבר'ה היה גבוה מדי ונועד רק כדי להשתלט על מאגר מידע.

"זה נכון שמאגר המידע היה אחד השיקולים שהנחו אותנו ברכישה הזו, אבל גם ההבנה שהמותג הוא מאוד חזק וניתן להחיות אותו. מסקרים שעשינו גילינו כי למעלה מ-70% מהמשתמשים הצהירו כי הם יתנו לאתר צ'אנס נוסף, ואני מאמין שמשם הדרך כבר סלולה ליצירת אתר משגשג", אומר כהן. "כאשר נמכור את חבר'ה במחיר גבוה יותר זה אולי יהיה מובן לכולם".

עם הפנים למזרח אירופה

מלבד אתר חבר'ה, לגלובל נטוורקס יש מספר אתרים נוספים, בהם אתר "לוחות", אתר שיתוף התמונות PIC, אתרי היכרויות (BlindDate, ו-XLove), הייד פארק, ספונסר ובחדרי חרדים (פורטל חרדי). כל אחד מהאתרים הללו מתנהג כיחידת רווח והפסד עצמאית.

לדברי כהן, החברה היא רווחית עם שיעור צמיחה של 100% בכל שנה, ב-5 השנים האחרונות, אך המטרה של החברה היא להגביר את קצב הצמיחה ולהתרחב לשווקים נוספים במזרח אירופה. לשם כך, החברה מעוניינת לגייס הון נוסף, אותו היא לא מוכנה לחשוף, אך לדברי כהן הוא ישקף לגלובל נטוורקס שווי שוק של כ-80 מיליון שקל.

עוד כתבות

הדמיה של הקמפוס / הדמיה: באדיבות אנבידיה

העיירה המנומנמת שתהפוך לאנבידיה-סיטי: עשרת אלפים עובדים בדרך לעיר הווילות של הצפון

ג'נסן הואנג, האיש שעומד מאחורי מהפכת ה־AI, הודיע רשמית כי קריית טבעון תהפוך לבית החדש של 10,000 עובדי אנבידיה ● הקמפוס החדש שיוקם בשטחה של המועצה המנומנמת, עשוי לשנות את הרכב היישוב הקטן בעל 20 אלף איש ● "יהיו כאלה שיעזבו", חוששים התושבים, "אבל מן הצד השני בעלי דירות ירוויחו מעלייה חדה במחירי הנדל"ן"

בכמה נמכר בית פרטי שזקוק לשיפוץ יסודי ביישוב הר אדר / צילום: נועם יונה

המחיר ההתחלתי נשק ל-6 מיליון שקל: בכמה נמכר בית בן 40 בהר אדר?

מחיר השיווק של הנכס, בעל 7.5 חדרים, עמד על 5.8 מיליון שקל ● לבסוף, הוא נמכר תמורת 4.9 מיליון שקל ● "זאת הייתה עסקה לא פשוטה, המוכרים התחילו גבוה אבל הבינו את המצב בשוק" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון

בודקים את המיתוס. נס פך השמן / צילום: Shutterstock

החשמונאים לא שמעו על פך שמן שהספיק לשמונה ימים

אחת לשבוע המדור "בודקים את המיתוס" יעסוק בעיוותים היסטוריים מפורסמים, מדוע נוצרו, וכיצד הם משפיעים עד ימינו • והשבוע: כולנו שרים את "כד קטן", אך למעשה הוא הפך לחלק מסיפורי החג רק כעבור מאות שנים

גם זה קרה פה / צילום: Shutterstock

שכירים? גם בשנה הבאה קרן ההשתלמות שלכם תהיה שווה פחות

ההטבה הכי גדולה של השכירים מתכווצת ● ומכסת הגיוס היא רק המלצה ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

Playground של Nex . אלגנטי / צילום: יח''צ

על הצעצוע הכי חם של השנה חתום סטארט־אפ טכנולוגי שלא שמעתם עליו

חברה אלמונית שהתחילה בכלל מאפליקציות וכמעט אזל לה הכסף - הצליחה לבנות משחק שהפך ללהיט ● הרעיון: קונסולת משחקים שגם הורים רוצים לילדים שלהם, וקהל היעד שלה הוא ממש לא הגיימר הסטריאוטיפי

דימונה. המספרים לא פוגשים את הביקוש / צילום: Shutterstock

למה נתניהו הבטיח השבוע הגירה שלילית של 20 אלף תושבים לדימונה?

בפעם השנייה בתוך שבע שנים הבטיח בנימין נתניהו לדימונה הבטחות להקמת עשרות אלפי יחידות דיור ● אחרי שני הסכמים ויותר מ־10 מיליארד שקל על הנייר, ברור שהמבחן הוא מי באמת מגיע לגור שם

מה יהיה מחר בבורסה? / צילום: Shutterstock

הנתון שעשוי לסלול את הדרך לראלי בוול סטריט, ומה צפוי מחר בת"א?

לאחר שבוע שיא בבורסה בת"א, המסחר צפוי להיפתח מחר בצל העליות בוול סטריט ● האינפלציה הנמוכה והתאוששות במניות ה-AI מפיחה אופטימיות לגבי ראלי סנטה קלאוס בניו יורק ● המניות הדואליות יחזרו למסחר בת"א בפערי ארביטרז' מעורבים ● חברת הביטוח והקמעונאית שצפויות לרדת ● וגם, הרשימה הלא קטנה של ההפתעות של השנה

KGM טורס הייבריד / צילום: יח''צ

עם מנוע מסין והחל מ-180 אלף שקל: הקוריאנית החדשה שתתחרה ביונדאי וטויוטה

היצרנית הקוריאנית חדורת המוטיבציה נכנסת לפלח ההיברידי באמצעות "קיצור דרך": KGM טורס הייבריד כולל מערכת הנעה מוכחת מתוצרת BYD ● העיצוב קשוח, צריכת הדלק נמוכה יחסית ורמת האבזור מכובדת ביחס למחיר, אבל השכנים מקוריאה מציבים תחרות קשה

אביגדור קפלן / צילום: יונתן בלום

"אנחנו עם של בכיינים. רבים ממי שעוזבים היום, יחזרו": אביגדור קפלן מציג את הפתרונות לבעיות הכי בוערות בישראל

האיש שניהל את גופי הבריאות והביטוח מהגדולים במשק, החליט לחזור להיות סטודנט כדי להתמודד עם פצצה מתקתקת של החברה הישראלית: משבר הביטוח הסיעודי ● בראיון מיוחד הוא מנתח את הזינוק בעלויות המערכת ומציע רפורמה שתאחד את כלל תקציבי הטיפול תחת קורת גג אחת ● וגם: איך להישאר חיוני בגיל השלישי וכמה חשובה המלחמה בבדידות

מייקל ברי. הפך לנביא זעם

זה ייגמר רע: "ביג שורט" מצביע על הנתון המדאיג בוול סטריט

משקי הבית בארה"ב נוהרים לשוק המניות, ומייקל ברי מזהיר שבפעמים האחרונות שכך היה, זה נגמר רע מאוד ● הוא גם טוען כי שוק ה-AI הוא בועה, והימר על ירידות במניות אנבידיה ופלנטיר ● לעומת זאת, הוא מאמין גדול בענקית טכנולוגיה אחרת

ראשת ממשלת יפן סנאה טקאיצ'י בפרלמנט. האישה הראשונה בתפקיד / צילום: ap, Eugene Hoshiko

התיירות הישראלית ליפן קפצה ב־88% מהשנה שעברה. זו הסיבה האמיתית

הציבור המזדקן, התוצר המתכווץ והיחלשות המטבע הכניסו את הכלכלה הרביעית בגודלה לסחרור, וחבילת תמריצים ממשלתית כבר יצאה לדרך ● אבל כשהשמיים מתקדרים מעל ארץ השמש העולה, נדמה שדווקא לישראלים נוצרות הזדמנויות יוצאות דופן - מההייטק והביטחון ועד החופשה שהוזלה

עד כמה האנטישמיות מזנקת באוסטרליה? / צילום: ap, Mark Baker

הנתונים חושפים: עד כמה האנטישמיות מזנקת באוסטרליה?

הפיגוע הקטלני בסידני היכה את העולם בהלם, אבל האם הכתובת הייתה על הקיר? ● התמונה העולה מהנתונים היא חד משמעית: האנטישמיות באוסטרליה מזנקת, ומגיעה לרמות שהמדינה לא ידעה כמותן ● וגם: איך מושפעות מזה הקהילות היהודיות?

טארטלט לימון שומשום / צילום: יעל יצחקי

בדרך לצפון עוצרים בכרמל: הביסטרו המנחם בבית האבן בן ה-100

מי שהתגעגע ליד של גיא רוזמרין ישמח לבקר בבית האוכל שמציע בבוקר מאפים, בצהריים אוכל מקומי חם וערב אחד בשבוע – מתפרע

משקיע מודאג בבורסת ניו־יורק, האם הבועה בדרך? / צילום: Shutterstock

ההשוואות המטרידות בין טירוף הבינה המלאכותית לבין בועת הדוט־קום

אנליסטים שוריים מתכחשים לאפשרות שמתפתחת כיום בועת AI בדומה לבועת הדוט־קום בשנות ה־90 ● הדמיון אכן קיים, ובדיוק כמו אז - משקיעים מקווים כי הטכנולוגיה החדשה תספק צמיחה ורווחים גבוהים מהרגיל ● ובכל זאת, יש גם כמה הבדלים מהותיים

גיל שי / צילום: עומר הכהן

בגיל 14 הוא כבר כתב קוד. היום הוא אחרי שני אקזיטים ומנהל מאות מיליוני דולרים

"בכיתה ד' עברנו לברוקלין. אבא חשב שיהיה שם טוב יותר כלכלית, אבל נאבק לשרוד במכירת מקלטי רדיו בדוכנים. גרנו בשכונה לא טובה. גנבו ממני כסף באיומי סכין וקראו לי 'יהודי מלוכלך' בבית הספר" ● שיחה קצרה עם גיל שי, שותף-מנהל בקרן מירון קפיטל

רופי תורפ. כל קו עלילה מטופל באופן אמין / צילום: ליינה אמברון

"מרגו צריכה כסף": כמה חופש באמת נשאר לאישה כשהגוף הופך למטבע

הרומן "מרגו צריכה כסף" מאת רופי תורפ שואל בחדות ובהומור מה מותר ומה אסור לאישה לעשות עם הגוף שלה ● במרכז העלילה אם חד־הורית צעירה שמוצאת חבל הצלה כלכלי במכירת תמונות עירום ב"אונליפאנס" ● ה"רעים" אינם גברים בודדים אלא הממסד הרפובליקאי האמריקאי - ואם נרצה, גם אמריקה של טראמפ

בחזית המדע. FOFO / צילום: Shutterstock

לא מסתכלים על תוצאות בדיקות? החוקר שמגלה מתי אנחנו נמנעים ממידע

אחרי ה־FOMO, הכירו את ה־FOFO, תופעה שמתארת את הפחד לדעת (Fear of finding out) ● פרופ' יניב שני חוקר בשנים האחרונות מה גורם לנו להימנע ממידע חשוב כמו תוצאות בדיקות או מבחנים, אבל גם מה מביא אותנו לחפש מידע חסר תועלת ● בראיון לגלובס הוא טוען: "אנחנו לא מחפשים מידע כדי לקבל החלטות, אלא לשם ויסות רגשי"

על דמי חנוכה: הזדמנות לתת יופי של שיעור לחיים

דמי החנוכה הם הרבה יותר משטר מקופל שמחליק לכף יד קטנה ● מדובר במסורת יהודית בת מאות שנים, שנולדה מתוך חינוך לנדיבות ועזרה לזולת ואף סמלה אמצעי שיקום לנפש הלאומית ● כיום למטבעות החנוכה יש ערך מוסף מפתיע: הזדמנות ראשונה ללמד ילדים על כסף, אחריות וחיסכון 

וול סטריט, תמשיך להיות ירוקה? / צילום: ap, Mary Altaffer

נעילה ירוקה בוול סטריט: נאסד"'ק עלה ב-1.4%

נתוני האינפלציה בארה"ב לחודש נובמבר הפתיעו לטובה ועמדו על 2.7%, מה שהוביל לעליות בוול סטריט ● נעילה חיובית באירופה, הדאקס קפץ בכ-1.1% ● מחר צפוי להיות יום תנודתי במיוחד ● חברת הספנות הישראלית צים עומדת למכירה, אך MSC מכחישה שהיא הרוכשת ● הבנק המרכזי של האיחוד האירופי הותיר את הריבית ללא שינוי, בבריטניה הריבית ירדה ל-3.75%

פינוי פצועים משדה הקרב / צילום: דובר צה''ל

הכשרה ממומנת ועבודה מובטחת: כך המדינה משלבת פצועי צה"ל בענף הסייבר הלוהט

מיזם ייחודי של משרד הביטחון מכשיר בשנה האחרונה פצועי צה"ל בתחום הסייבר, במטרה להעניק להם נתיב תעסוקתי חדש ● גם המדינה מרוויחה מכך - כוח אדם איכותי בתחום שזקוק לו ● מאור, משתתף בתוכנית: "הרגשנו שקופים, וראו אותנו"