גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אני ודורון מזר, שנינו חוזרים הביתה

הבלוג עושה קאמבק נוסטלגי וחוזר לאליצור מכבי נתניה, קבוצת נעוריו האגדית

לרגע, אפילו לא לרגע, שלא תעיזו לזלזל בפסטיבל סן רמו. לקרוא לו אביו הרוחני של הארוויזיון. ללעוג למשתתפיו. להגיד בהתנשאות שהם פאתטיים, שהמוסיקה שלהם כבר פאסה. אתם אף פעם לא יודעים מתי תצטרכו את פסטיבל סן רמו כדי להגדיר את עצמכם. כמוני, עכשיו. יותר מכל, אני פסטיבל סן רמו. אבל לא סתם סן רמו, אלא סן רמו, מודל 1983. הנה, אני צופה בטוטו קוטוניו, האיש, הגיטרה, ואביה הרוחני של תספורת אלי אוחנה מבצע את השיר "ל'איטליאנו".

וחיוך מטופש מתמרח מעצמו בין האזניים. לא מבין מילה ממה שהוא שר, חוץ מ"איטליה, ספגטי אל דנטה". רק יודע ששנה אחרי הביצוע שלו בפסטיבל סן רמו 1983 יבדל"א, בתוכנית הטלוויזיה "שעה טובה", באפריל 1984, דורון מזר, האיש, העניבה בשתי שקל, והפריזורה שהיא, עד לשורשיה של אחרונת השערות, הומאז' לאוחנה-קוטוניו, מבצע את "אני חוזר הביתה". מילים של מירית שם אור ללחן של קוטוניו. את המילים האלה אני כבר מבין. מזר נמצא במטוס ועומד לנחות בבית.

כרגע, בשיר, הוא עדיין נמצא על המטוס, ומתלבט בין הצעותיה של הדיילת בין יין למיץ. אני קורא את מלות השיר. אני די בהלם עכשיו. מתברר שפעם היה אפשר לעשן במטוסים ("נא להדק חגורות, ולתוך מאפרות, לזרוק סיגריות בוערות"). מזר מספק בכמה דקות של שירה את הפסקול הסכריני, הדביק, אך המדויק של אדם שחוזר לאנשהו, מאיפשהו. גם אני. חוזר הביתה. לקבוצת הכדורסל של העיר בה התחילה הדרך המפותלת שלי, הלא זוהרת אך המהנה, המספקת והמתסכלת, בעולם הכדורסל הישראלי. אליצור מכבי נתניה.

10 שנים אחרי שעזבתי, הסתובבתי, התפתחתי, ובעיקר התגעגעתי, הרכב שלי שוב ינסה למצוא חנייה בקרבת האולם הישן בפינת הרחובות ברנר ושמואל הנציב. זה לא סתם אולם. מבחינתי, זה ה-אולם. ממדרגות הכניסה, שם היו יושבים האחראים על האולם, אריה ושלוימ'ה, אוכלים דג מלוח ומשגיחים שלא ניכנס בנעליים מלוכלכות, דרך חדרי ההלבשה העייפים, שראו הרבה ניצחונות והפסדים אך שליכטה לא זכו לראות, ועד ליציעיו, על מושבי הבטון העליונים, בהם חזיתי בקרל נברסון ווילי סימס, על משטח עשוי PVC עושים דברים שגרמו לשמעון מזרחי לרעוד.

ובמושבי הפלסטיק, בשורה הראשונה מצד שמאל, אבא שלי ז"ל היה יושב בכל משחק. לשם הסתכלתי תמיד לראות שהוא שם. לשם אמשיך להסתכל. על המגרש עצמו עשיתי את הופעת הבכורה שלי בליגה הלאומית לנוער, הופעת הבכורה בקבוצת הבוגרים בליגה הארצית, אז הליגה שנייה, מול הפועל גן שמואל. שם קרעתי את הרצועה הצולבת בברך בשמונה בפברואר 1994, שם קלעתי את סל הניצחון הראשון בחיים שלי במפגש גביע מול הפועל תל אביב של רדנקו דובראש וננו מרקוביץ' בנובמבר 1995. שם עליתי לליגת העל בסוף עונת 97', שם ירדתי לליגה הלאומית בסוף עונת 98'. שם עזבתי, לאחר בעיות כלכליות קשות, באמצע עונת 99'. וכולם ביחד: "לאשנטה מי קאנטרה....".

האמת היא שלפחות בחמש השנים האחרונות, רציתי לחזור בכל שנה. אך, כמו שאומרם בז'רגון הקלישאתי, הנסיבות לא התאפשרו. עכשיו הנסיבות הסתדרו להן בסדר הנכון. שנאתי את אי הוודאות של השבועות האחרונים. את הטלפון שלא צילצל. אך כשהתחיל לצלצל, לא הפסיק. היתה הצעה עם יותר כסף. היתה הצעה עם יותר נוחות. אך לא היתה הצעה שיכלה להיכנס לי ללב כמו ההצעה של נתניה. זו הולכת להיות העונה השמונה עשרה שלי בקריירת הבוגרים.

באופן טבעי, ההתרגשות והדריכות לפני כל עונה פוחתים. לא הפעם. הפעם ההתרגשות, הדריכות והרצון להתחיל עובדים בכיוון ההפוך. לא רק בגלל הפטריוטיות הלוקאלית אלא גם בגלל שאני מאוד רוצה שתהיה קבוצה ראויה שתיאבק על עליה לליגת העל. כמו שזה נראה כרגע, זה הולך בכיוון הנכון. כשעזבתי את הקבוצה בשנת 99' אמרתי בראיון למקומון שעד שלא אלבש את הגופיה של הקבוצה החדשה שלי (מכבי חדרה) לא אאמין שעזבתי. גם עכשיו. עד שלא אלבש את הגופיה של נתניה, עם סמל המועדון, לא אאמין שחזרתי.

"באדמה המטוס כבר נוגע, פתאום אני כל כך מתגעגע, אני למטה - הנה באתי הביתה".

דורון קרמר, 35, ישחק העונה באליצור מכבי נתניה

עוד כתבות

חיילי צה''ל בגבול הצפון משתמשים בטרבושה להצתת אש מעבר למכשול בגבול לבנון / צילום: צילום מסך מהרשתות החברתיות

המומחה שמסביר למה צה"ל משתמש בכלי מצור מימי הביניים

"לפעמים צריך לצאת מהקופסה, ושווה לזכור שיש צרכים מבצעיים ועקרונות לחימה שלא השתנו לאורך השנים" אומר ד"ר גיא שטיבל מאוני' ת"א על שימוש צה"ל בטרבושה בגבול לבנון ● למה שימש כלי המלחמה בעבר, ומה ההבדל בינו לבין בליסטה?

חיילים טייוואניים. סין משפרת מוכנותה לפלישה / צילום: Associated Press, Daniel Ceng

המים במצרי טייוואן מתחממים שוב: סין מגבירה את הלחץ על המדינה המשוסעת

התרגיל הצבאי המקיף שביצעה סין סביב טייוואן בחודש שעבר הכניס את העולם לכוננות, ובארה"ב קראו לזרז אספקת נשק לאי ● טייוואן, שממלאה תפקיד משמעותי בתעשיית הטכנולוגיה העולמית, מתמודדת גם עם פילוג מבית, שאותו סין מנצלת היטב ליצירת מהומות ● חזית סין-טייוואן, פרויקט מיוחד

יירוטים של ''כיפת מגן'' ימית מספינת סער 6 / צילום: דוברות משרד הביטחון

תוקפים את חיזבאללה מכיוון נוסף? האמצעים הימיים המתקדמים של ישראל

ישראל תקפה הלילה באופן חריג מהים בכפר ג'נאתא שבאזור צור בלבנון ● לפי דיווח בערוץ אל-ערביה הסעודי: בכיר בחיזבאללה חוסל בתקיפה, ומספר הפצועים עומד בין 10 ל-30 ● באילו אמצעים ימיים השתמשה ישראל ומהן היכולות הימיות של חיזבאללה? ● גלובס עושה סדר

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר מיכל יערי / צילום: תומר אפלבאום

החוקרת שבטוחה: זה המסר שישראל חייבת להעביר למדינות ערב

שיחה עם ד"ר מיכל יערי, חוקרת מדינות המפרץ הערביות ● על השינוי שמבקש בן סלמאן לחולל בסעודיה והיחסים המורכבים עם ישראל ביום שאחרי 7 באוקטובר • האזינו

כיכר המדינה. לב אזור הביקוש / צילום: באדיבות י.ח דמרי

כיכר המדינה בת"א עובר מתיחת פנים. כמה יעלו הדירות החדשות?

באיזור כיכר המדינה ניתנו בחמש השנים האחרונות 199 היתרים להתחדשות עירונית ● אייל כ"ץ, בעלי חברת תיווך: "יש התאוששות בשוק בעיקר בפרויקטים חדשים והרבה לקוחות מחפשים לשלם 10% עכשיו ו־90% בסוף, ולהוציא שלל הטבות מהיזמים"

משחק הפתיחה יורו 2024 / צילום: Reuters, Christian Charisius

אליפות אירופה בכדורגל יוצאת לדרך: מי מנצחת במגרש הכלכלי?

טורניר יורו 2024 יוצא הערב לדרך על אדמת גרמניה שתארח לבדה את התחרות ● במשחק הפתיחה היא תשחק מול נבחרת סקוטלנד ● מי הפייבורטית לזכות, ולמי מבין השתיים שישחקו הערב כלכלה חזקה יותר?

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; ברודקום זינקה ב-12%, אנבידיה ב-4%, טסלה ב-3%

נאסד"ק עלה ב-0.4% ● המסחר באירופה ננעל בירידות חדות ● חדשות טובות לשוק: מחירי הייצור בארה"ב ירדו ב-0.2% לעומת עלייה של 0.5% בחודש שעבר ● התחזית של קתי ווד: מניית טסלה תעלה פי 14 בחמש שנים ● שאלת 56 מיליארד הדולר: האם יאשרו היום בעלי המניות של טסלה את חבילת השכר של אלון מאסק? ● באפט מכר חלק ממניותיו באפל ברבעון הראשון, כמה הוא הפסיד?

חיילי מילואים בגבול רצועת עזה, אפריל 2024 / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

אנשי מילואים ישרתו עד גיל 41, גם גיל הפטור לקצינים יעלה בשנה ל-46

משרד הביטחון יביא בפני הממשלה בקשה להארכה נוספת לחוק שמעלה את גיל הפטור משירות מילואים בשנה אחת לכולם ● בעלי תפקידים מיוחדים ישרתו שנה נוספת גם כן, עד גיל 50 ● זה החוק שהשרים ידונו עליו ביום ראשון הקרוב: כל הפרטים

ד''ר שי מרצקי, מנכ''ל ומייסד בונוס ביוגרופ / צילום: עופר וקנין

התביעות הייצוגיות נגד מייסד בונוס ביוגרופ סביב החקירה הפלילית בעניינו נדחו

שי מרצקי, בעל השליטה ומנכ"ל חברת הביומד בונוס ביוגרופ, רכש לפני שנתיים 166 אלף מניות של החברה, ערב עדכון מדדי הבורסה ● הבקשות לתביעות ייצוגיות הוגשו בשנת 2022, ושנתיים לאחר מכן פתחה הרשות לניירות ערך בחקירה גלויה באותו עניין

סלט עגבניות של לה בוסתן / צילום: אלי אלחלל

עגלת הקפה בחורשה שמגישה סלט בוראטה עסיסי ומאפין פירות יער מושחת

עגלה שמציעה כריכי פרעצל נהדרים, אשת הייטק שהפכה לצורפת לאחר שחלתה, ויצרני שמן זית שחוו שנה קשה ● ביקור בחבל מודיעין נתן לנו קצת תקווה

שופט העליון יוסף אלרון / צילום: שלומי יוסף

לוין הציע למנות את יוסף אלרון לנשיא בית המשפט העליון ונתקל בהתנגדות עזה

הצעתו של שר המשפטים - למנות את השופט יוסף אלרון לנשיא בית המשפט העליון למשך שנה - נתקלה בהתנגדות השופטים, חברי לשכת עורכי הדין וח"כ קארין אלהרר ● ראש לשכת עורכי הדין: "הצעה שערורייתית והמשך ההפיכה המשטרית - לא נקבל אף תוצאה מלבד בחירתו של השופט יצחק עמית בהתאם לשיטת הסניוריטי הנהוגה"

צילום: AP - Seth Wenig, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

500 חברות עמדו למבחן בעונת הדוחות הזו בוול סטריט. אלה התוצאות

עונת הדוחות החולפת כונתה "המבחן של הראלי בוול סטריט". בדיקה חדשה, שניתחה את התוצאות של החברות במדד S&P 500 שפרסמו את הדוחות שלהן, מעלה כי הראלי עבר את המבחן ● הרווחים של החברות המדווחות קפצו בקצב מסחרר, רובן גם עקפו את תחזיות האנליסטים, וגם: איזה סקטור נהנה מהכי הרבה המלצות קנייה בשבועות האחרונים?

מיכה כתראן / צילום: תמונה פרטית

השואו של מיכה מאמריקה: הכירו את האיש שפתח ערוץ יוטיוב כדי להמליץ לנו מה לעשות עם הכסף

עד לפני עשור מיכה כתראן היה בכלל הייטקיסט עם משרה מבטיחה ובכירה בנייס ● אבל אז הוא החליט לשנות כיוון, עבר לניו ג'רזי, הקים אולפן ביתי בחדר האורחים, והחל לשדר לפחות פעמיים ביום לייב פיננסי ביוטיוב ● עם קצת הומור והרבה אינטראקציה עם הקהל, הוא צבר תאוצה ועשרות אלפי עוקבים ● מה המודל הכלכלי שלו, למה הוא מתרחק מהבורסה הישראלית ואיזו מניה שברה עבורו את כל הכללים?

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכר דו משפחתי בשטח של 160 מ"ר באלפי מנשה?

הבית נמצא על מגרש בשטח של 250 מ"ר וכולל חמישה חדרים בשני מפלסים ונמכר ב־2.5 מיליון שקל ● ועוד עסקאות מהשבוע האחרון

הקנצלר שולץ (משמאל) ליד מל''ט הרון TP של התעשייה האווירית. הראשון מהסדרה שגרמניה חוכרת / צילום: Reuters, IMAGO/Thomas Bartilla

טילים, מל"טים ומערכות הגנה "מייד אין איזראל": ביקור בסלון האווירי של ברלין

הסדר מתערער והעולם מתחמש, ולתעשיות הביטחוניות הישראליות יש היצע מגוון שהוכיח את עצמו בשדה הקרב ● בסלון האווירי של ברלין נראה כי למרות ההפגנות נגד המלחמה בעזה, והשחיקה במעמדה של ישראל כשותפה לגיטימית, ניסיון מבצעי הוא עדיין מילת קסם בנוגע למכירת נשק

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

עזבו את היורדים מהארץ ותתחילו לדאוג מהכסף הענק שבורח מכאן

הישראלים מעבירים לקרנות הפנסיה החדשות כ-5 מיליארד שקל להשקעה מדי חודש, רובם המוחלט מוזרם לחו"ל ● ברמת החוסך, מתבקש לפזר סיכונים, אולם זו הסיבה המרכזית להיכחדות התעשייה הישראלית, ולכך שמי שקונה נייר בתל אביב עלול להיתקע איתו כשירצה למכור

יריב לוין, שר המשפטים / צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

בג"ץ ללוין: נמק למה הוועדה לא בוחרת נשיא לבית המשפט העליון

בג"ץ לא קיים דיון בעתירה נגד שר המשפטים ולא קיבל תגובה תגובה מקדמית כנהוג, אלא החליט מטעמי יעילות להוציא צו על תנאי ולעבור לשלב הבא - בו יוכרע האם לחייב את לוין לכנס את הוועדה לשם בחירת נשיא ושופטים לביהמ"ש העליון • לוין מונע מחברי הוועדה להצביע על מינוי נשיא מאחר ורוב החברים בעד מינויו של השופט יצחק עמית לפי שיטת הסניוריטי הנהוגה ● עו"ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין: "צעד חיובי ומתבקש לנוכח התנהגות שערורייתית של שר משפטים שמפקיר את מדינת ישראל"

נחתים אמריקאים בתרגיל. התאמנו בסביבת טייוואן לפחות שנה / צילום: Reuters, EyePress News

חיל הנחתים האמריקאי כבר התחיל להתכונן למלחמה שתפתח סין

חיילי הנחתים של ארה"ב מוטסים במסגרת תרגילים צבאיים למקומות מרוחקים שמהם הם עשויים יום אחד להילחם בסין ● הכוחות לומדים איך לעכב את הסינים כדי לקנות זמן לתגבורת אמריקאית, לומדים איך לתקשר ביניהם ולהישאר מוסווים ויודעים איך ליצור הסחה: "כל חיישן שסין מגייסת כדי לחפש כוח של חיל הנחתים, הוא חיישן שלא מחפש מטרה אחרת" ● חזית סין-טייוואן, פרויקט מיוחד

''השיבה הביתה היא הדבר הקשה''. חיילי מילואים בשטח כינוס / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

שיקום נפשי בשטח ושינוי תפיסת הקב"ן: כך צה"ל מתמודד עם טראומות המלחמה

צה"ל יצא למהפכה בטיפול הנפשי - עם קב"נים שנכנסים לשטח הלחימה לצד מרכזי שיקום עורפיים ● ראש ענף חוסן נפשי סא"ל נטע לי צליכובר, מספרת על האתגר בחזרת הלוחמים הביתה: "הדריכות נשארת" ● כעת צה"ל נערך למעבר ללחימה בצפון: "הבדלים רגשיים רבים"

האינפלציה במאי הפתיעה לחיוב / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מפתיעה לטובה: קצב שנתי של 2.8% במאי; מחירי הדירות ממשיכים לזנק

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.2%, מתחת לתחזיות האנליסטים שציפו לעלייה של כ-0.5% ● גם בקצב שנתי המדד הפתיע לחיוב את צפי הכלכלנים שציפו כי יעבור את הרף העליון של יעד יציבות המחירים של בנק ישראל ● למרות הנתונים המעודדים, מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס, מדגיש: "להערכתנו, הסיכונים לתחזית האינפלציה מוטים כלפי מעלה"