גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פרשת יונייטד: אורן יוניוב טוען כי אודי פרידן איים עליו אם "יבגוד" בו עם שלמור

בכתב ההגנה חשף יוניוב הודעות SMS בהם רומז פרידן כי לבוגדים מגיע מוות בהתחשמלות ; יוניוב טוען כי היחסים העכורים עם פרידן סיכנו את יונייטד ולקוחותיה, ודורש מביהמ"ש שלא להיענות לצו המניעה שביקש פרידן

אורן יוניוב, מנכ"ל חברת המדיה יונייטד, הגיש היום (ב') לבית המשפט את כתב ההגנה שלו במסגרת הבקשה של ראובני-פרידן לצו מניעה כנגד העסקתו על-ידי אנשי שלמור-אבנון-עמיחי בכל חברת מדיה שתוקם, וממנה ניתן ללמוד על מערכת יחסים עכורה וקשה עם מוטיב חזק של חוסר אמון בין יוניוב ואחד מבעליו של ראובני-פרידן, אודי פרידן.

יוניוב שוטח בכתב ההגנה שורה של טענות כנגד פרידן, הן כנגד מהלכים שעשה מול יוניוב עצמו בתקופת כהונתו כמנכ"ל יונייטד וקודם לכן כמנכ"ל ראובני פרידן, הן בצעדים שעשה שחיבלו לטענתו שחיבלו בהתנהלותה של יונייטד, וסיכנו את מעמדה מול לקוחותיה. לטענתו, איומים והפחדה היו חלק מאופן התנהלותו של פרידן הן מול יוניוב והן מול אנשי שלמור.

יחסים עכורים עם פרידן

יוניוב טוען כי למרות טענות ראובני פרידן כאילו "איבדו" אותו לטובת מיזם יונייטד בתחילת דרכו וכאילו המיזם היה פרי יוזמתם הרי שבפועל המיזם היה פרי יוזמתו הוא לאחר שזיהה את הפוטנציאל הגלום בתחום המדיה ואילולא היה המיזם יוצא לדרך הרי שהיה עוזב את ראובני פרידן על רקע יחסיו העכורים עם אודי פרידן.

"הצלחתו של אורן, כנגד כל הסיכויים, בהקמתה של יונייטד, גבתה את מחירה גם במישור היחסים שבין אורן לבין ראובני-פרידן, ובמיוחד מול מר אהוד פרידן. עוד קודם לכן חש אורן כי מר פרידן מנסה ככל הניתן 'לנגוס' בסמכויותיו כמנכ"ל. מר פרידן לא ראה בעין יפה את הצלחתו של אורן בתפקיד המנכ"ל וניסה להצר את צעדיו של אורן ככל הניתן. בין השניים התגלעו מחלוקות קשות ביותר שנבעו, בין היתר, מפערים בלתי ניתנים לגישור בתרבות הניהול שלהם. הדברים באו לידי ביטוי, בין היתר, בניסיון של מר פרידן להדיח את אורן מתפקיד המנכ"ל, לעקוף אותו מול עובדים ולקוחות, להתערב פעמים רבות בניהול הכספי והאדמיניסטרטיבי, בניהול כוח האדם ועוד. מגמה זו התחזקה והדברים הפכו ממש בלתי נסבלים, עד כדי כך שהיה ברור לכל המעורבים, כי אם החברה החדשה, היא יונייטד, לא תחל לפעול עם אורן כמנכ"ל שלה, אורן יתפטר מתפקיד מנכ"ל ראובני-פרידן ויעזוב אותה. לכן, אם וככל שהמהלך של הקמת יונייטד לא היה נושא פרי, אורן לא היה ממשיך לעבוד בראובני-פרידן".

יוניוב טוען שלא היה מעורב כלל בבחירת עורכי הדין שטיפלו בהגשת בקשת הפטור מהממונה בגלל שמודר באותה תקופה על ידי השותפים בעטיו של סכסוך על תנאי העסקתו- סכסוך שלטענתו פרץ באופן יזום ע"י אודי פרידן בדיוק בעיתוי זה כדי לחבל בתהליך ההגשה.

לטענתו, בניגוד לטענות ראובני-פרידן, הם ידעו היטב על הסכנה בהשגת הפטור המחודש, זאת לאחר שעודכנו לטענתו על כך מאילן שילוח, מנכ"ל קבוצת מקאן אריקסון, שעודכן על כך מעו"ד דן להט שטיפל באותה תקופה בחלק מענייני הרגולציה . לטענתו של יוניוב, העובדה ששילוח עודכן היא שהכעיסה אותו ולא העדכון עצמו כפי שנטען בתביעה.

לטענתו הטענה לפיה, הוא ושלמור-אבנון-עמיחי חפצו להכשיל את הליך קבלת אישורה היא חסרת כל שחר. "דווקא ראובני פרידן היא שחפצה, כפי שהתגלה בדעבד, להכשיל את המהלך, וזאת ככל הנראה מחמת הקשר ההדוק בינה לבין מתחרתה העיקרית של יונייטד (יוניברסל מקאן)".

יוניוב מציג שורה של מהלכים שלטענתו התבקשו ראובני פרידן לבצע והם השתהו מאוד בביצועם ומנגד שורה של צעדים שיזם הוא על מנת לזרז ולקדם את מתן הפטור החדש.

לטענתו בנוסף לסחבת מכוונת שנקטו בראובני פרידן בנוגע לחלק מהמהלכים שהיו דרושים למתן הפטור יצר פרידן סכסוך יזום היטב עם אורן בנוגע להסכם ההעסקה שלו.

באי כוחו של יוניוב טוענים כי "בדיעבד הסתבר כי ראובני-פרידן יצרה קשר עם איאן גודריץ' כדי לשכנעו להחליף את אורן. בירור שערך אורן עם שלמור-אבנון-עמיחי, העלה כי פניה זו נעשתה ללא הסכמתה ומכאן שגם ללא סמכות".

יוניוב מזכיר שורה של מהלכים שעשה פרידן שעשויים היו לחבל בהתנהלותה של יונייטד. הוא מזכיר כי "במהלך שנת 2006 פורסם, בהפתעה גמורה בכל הנוגע לאורן ולשלמור-אבנון-עמיחי, כי ראובני-פרידן מצויה במגעים מתקדמים ביותר למיזוג עם משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי ואף נחתם על פי פרסום מסמך הבנות ביניהן. על דברים אלה למדו שלמור-אבנון-עמיחי ואורן רק מן הפרסום בעיתונות". לטענתו משמעותו של מיזוג כזה מבחינת יונייטד הייתה אחת: הפסקת פעילותה באופן מוחלט ולכל הפחות פגיעה משמעותית מאוד בעסקיה.

בנוסף הוא מזכיר את פרשת התבטאויותיו של פרידן בנושא שטראוס-עלית, בסמוך אליהם איבד המשרד את תקציבי הקבוצה ושחלק מהם הועברו לבאומן-בר-ריבנאי.. "העברה זו סיכנה את הישארותו של תקציב המדיה של אותו לקוח בידי יונייטד, סכנה מוחשית ביותר הואיל ודובר בלקוח הגדול ביותר של יונייטד".

ה-SMS של פרידן

לכתב ההגנה מצורפים תעתיקי הודעות של פרידן ליוניוב שנתפסים על ידיו כסוג של איום- בעיקר בגלל העיתוי בהם נשלחו. כך למשל יוניוב מצרף הודעת דואר אלקטרוני בה כותב פרידן כי "סתם נזכר", כהגדרתו, כי סבו סיפר לו פעם ש"חזיר היא החיה הכי נשחטת". "קשה לדעת האם מר פרידן כיוון את דבריו כלפי דרישות תנאי השכר של אורן או כלפי המשא ומתן העתידי מול שלמור-אבנון-עמיחי בנוגע לפיצול אפשרי, אך בכל מקרה הדברים וסגנונם משקפים באופן ברור את אופן התנהלותו".

עוד מצורפת הודעת "אס.אמ.אס." של פרידן בה כתב ליוניוב: "תמסור לשולחים שלך שהם שכחו עם מי יש להם עסק. זה אמור גם לגביך". לאחר מכן באה "בדיחה" ששורתה התחתונה היא כי מי ש"בוגד" עם אדם אחר (קרי, לשיטתו של מר פרידן - אורן עם שלמור-אבנון-עמיחי), סוף שניהם מוות בהתחשמלות".

יוניוב מתנגד לצינון

יוניוב טוען כי לא חתם על סעיף צינון כלשהו וכשנודע לו על כך שבהסכם שבין שלמור וראובני. קיים סעיף כזה התריע כנגדו לא אחת בעל-פה ובכתב.

לטענת יוניוב, אם תתקבל בקשתם של ראובני-פרידן לקבלת צו המניעה המשמעות היא מבחינתו שלא יוכל לעבוד, בכל הגדרת תפקיד שהיא, בכל מסגרת ששלמור-אבנון-עמיחי חלק ממנה.

לסיכום דורש יוניוב כי אם יחליט בית-המשפט לתת את צו המניעה כמבוקש, הוא יתנה אותו בהפקדת ערבות בנקאית על סך שווה ערך לשכרו של אורן בצירוף תנאים נלווים ל-24 חודשים (על בסיס 24 החודשים האחרונים). זאת, לאור חששו של אורן, כי "ראובני-פרידן לא תהיה מסוגלת לפצותו בסכום זה או בסכום קרוב אליו לאחר שיסתיימו ההליכים בתיק העיקרי".

הסכסוך על יונייטד

* 5 באוגוסט 2008

מתקבלת הודעת הממונה על ההגבלים העסקיים כי יונייטד לא תקבל הארכת הפטור - מה שגוזר עליה למעשה סגירה. יונייטד מודיעה כי תערער לבית הדין להגבלים עסקיים.

* 8 באוגוסט 2008

מתקבלת החלטת פשרה בבית הדין להגבלים עסקיים לפיה יונייטד תמשיך לפעול עד נובמבר ובמהלך הזמן הזה יפעלו המשרדים כדי שאחד מהם ירכוש את חלקו של האחר.

* 9 באוגוסט 2008

רמי שלמור ואודי פרידן נפגשים לפגישה ראשונה שמתפוצצת, ומסתיימת בעלבונות הדדיים בתקשורת.

* 8 בספטמבר 2008

ראובני-פרידן פונה בבקשה להוציא צו מניעה כנגד העסקתו של אורן יוניוב בחברת המדיה של שלמור-אבנון-עמיחי.

* 25-28 בספטמבר 2008

רמי שלמור ואודי פרידן מאיימים בתביעות דיבה הדדיות.

* 5 באוקטובר 2008

שלמור-אבנון-עמיחי מגישים כתב הגנה לבית המשפט רצוף בהאשמות על ראובני-פרידן.

עוד כתבות

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון