גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנהל ספורטיבי, סקאוט, קשרי חוץ. מולר-נילסן יעשה הכל בשביל מיסטר יאמר

הבאזז סביב מתיאוס השכיח את טומי מולר-נילסן, המנהל הספורטיבי של מכבי נתניה. אבל מי ששימש כסקאוט של בולטון והיה עוזר מאמן בריינג'רס, דווקא מתלהב מכמה דברים כאן. "הקצב בליגת העל הוא מהיר. הבעיה היא של הציבור הישראלי שרואה יותר מדי פרמיירליג", הוא קובע. וממה שהספיק להתרשם, יש לו אבחנה ברורה: "מכבי נתניה היא הקבוצה הטובה בליגה"

לותר מתיאוס כמובן גונב את כל הכותרות במכבי נתניה העונה. בצדק, אחרי הכל מדובר באלוף עולם, אישיות. הדיון סביבו אינסופי, והוא עדיין נמשך. על רקע הקשקשת האינסופית סביב מתיאוס, הנחית כאן דניאל יאמר עוד דמות מרשימה מחו"ל שהצטרפה לצוות המקצועי של נתניה. בכל שנה אחרת, הגעתו של טומי מולר-נילסן, הבן של ריצ'ארד, לתפקיד של מנהל ספורטיבי וסקאוט ראשי בליגה הישראלית היתה מרעידה את מה שקרוי כאן "הרחוב הספורטיבי". אבל כשהליברו המיתולוגי של נבחרת מערב גרמניה עושה שמות בקופסא, נגמר המקום בעיתון לכתוב על הגעתו של נילסן, שהאמת, דמתה יותר למבצע חשאי מבחינת היקף הסיקור שלה. מלבד פיסות של ידיעות בתקשורת הכתובה והאלקטרונית ביום החתימה, לא שמענו מאז כמעט כלום על נילסן ג'וניור.

העניין היותר מעניין בהקשר של מולר-נילסן היא העובדה שביחד איתו בנה דניאל יאמר צוות מקצועי כמעט נקי לחלוטין מאנשים מקומיים. מלבד מולר-נילסן ומתיאוס, אפילו מאמן הנוער של הקבוצה, הנרי דוארטה, הגיע מקוסטה ריקה. מה שנקרא, טיפול שורש.

טומי מולר-נילסן הכיר את ישראל בתקופה בה אימן אביו את הנבחרת הלאומית (2000-2002), בעיקר ביקורים שנועדו לפלז'ר. הביקור האחרון שלו, בחודש ינואר, דווקא נעשה מטעמים מקצועיים. נילסן עבד אז כסקאוט הראשי של בולטון האנגלית, ובא לסגור קצוות אחרונים מול דניאל יאמר בנוגע לרכישתו של תמיר כהן. אז מה גרם לו לעזוב את הג'וב הנחשק בפרמיירליג ולנחות דווקא בליגת העל?

"הסיבה לכך היא שהתרשמתי מאוד ממר יאמר ומהחזון שלו לגבי מכבי נתניה", הוא מסביר. "אני גם מכיר טוב את ישראל וידעתי בדיוק לאן אני מגיע. בנוסף, אתה גם צריך לזכור שסקאוט במשרה מלאה זו עבודה לא קלה, צריך לבלות את רוב ימות השנה על המטוס. אני במהות שלי מאמן ולכן ההצעה קסמה לי".

קריירת האימון, כמו קריירת המשחק של נילסן, מעולם לא נסקה לגבהים מרשימים. מלבד עבודה רבת שנים בדנמרק, עבד נילסן בין 1997 ל-2001 בסקוטלנד. שלוש שנים בילה כעוזר המאמן של וולטר סמית' ודיק אדבוקאט בגלאזגו ריינג'רס, ועוד עונה אחת באברדין. ולמרות שלא מדובר כאן בדמות מהטופ של היבשת, נילסן מביא איתו מספיק ניסיון ושיק מערב אירופאי, על מנת שכתבים בלבנט ישאלו אותו מה הוא חושב על הליגה הישראלית.

"הליגה בישראל היא טובה מאוד", הוא מפתיע. "יש בה שחקנים איכותיים. רבים מהם טכניים, וחלקם גם מוכנים ללמוד ולהקשיב. התשוקה למשחק היא יוצאת דופן, ואני גם חושב שהשחקנים כאן מהירים והמשחק הוא קצבי".

* שמעתי אותך טוב? אמרת שהמשחק קצבי?

"כן. תתפלא אבל קצב המשחק בליגת העל הוא מהיר. נתקלתי גם בכמה שחקנים זרים חדשים שהתקשו במחזורים הראשונים להסתגל לקצב ולאגרסיביות של ליגת העל. הבעיה של הציבור הישראלי היא שהם רואים בטלוויזיה הרבה משחקים מהפרמיירליג או מהבונדסליגה, ואז משווים את הקצב שם לקצב כאן. אבל זה לא עובד ככה וזו לא נקודת ההשוואה הנכונה. ישראל היא בסדר הגודל של הליגה הבלגית. הקצב והמהירות שם מאוד דומים לישראל. הקבוצות כאן לא מגיעות לרמה של קבוצות הצמרת בבלגיה אמנם, אבל קבוצות מרכז הטבלה ומטה בבלגיה וקבוצות ליגת העל הישראלית הן בהחלט באותה רמה".

"מתיאוס יצר באזז גדול"

נילסן מעדיף לא לפרט יותר מדי על מהות הגדרת התפקיד שלו בנתניה, מה זה בעצם "מנהל ספורטיבי" ומה מידת ההשפעה שלו על הקבוצה. אך תפקידו המשמעותי ביותר הוא לייסד לנתניה מערך סקאוטינג חובק עולם, דבר שלא קיים כלל אצל קבוצות ישראליות. כרגע, למשל, הוא נמצא בדרום אפריקה לרגל משימת סקאוטינג בת שבועיים. ידוע גם כי בנתניה בודקים בחודשים האחרונים לעומק גם את השוק בהודו.

מלבד זאת, נילסן גם עובד כמובן עם מתיאוס. המטרה שלהם היא להביא לנתניה שיטות עבודה קצת אחרות. שיטות, שלטענתו התחילו להשפיע כבר בתקופה הקצרה שלהם כאן, ואולי בעצם גורמות לנתניה לרוץ לאליפות לראשונה מאז שנות ה-80'. מולר-נילסן הוא אולי אחד האנשים הבודדים במועדון שמוכן לדבר בפה מלא על אליפות.

"בעונות האחרונות נתניה הגיעה למקום השני, אבל השנה אנחנו רוצים מקום אחד גבוה יותר. עלייה במיקום זו גם הדרך הכי טובה למדוד התקדמות מקצועית של קבוצה", הוא מסביר בפשטות. "אני מאמין שמה שיעשה את ההבדל השנה לעומת השנים הקודמות זה העבודה המקצועית. אנחנו עובדים בין היתר על דברים שהם כביכול שוליים, אבל בפועל מאוד משפיעים וקיימים בכל מועדון באירופה: השחקנים יודעים מתי הם צריכים לקום בבוקר, והם יודעים מה הם צריכים לאכול ומתי הם צריכים ללכת לישון. ומעבר לכך, מלמדים אותם שיש סיבה לכל דבר שהם עושים. הם לא אוכלים משהו כי אמרו להם שככה צריך. הם עושים את זה כי הם מבינים מדוע זה טוב להם".

נילסן מבהיר כי יש לו מילה גם בכל הקשור לעבודה היומיומית של הקבוצה. בניית מערכי אימון, רכש, טקטיקה, הרכבים. "אני מעורב בכל ההחלטות, אבל כמובן שהכל נעשה תוך כדי התייעצויות ודו-שיח. אנחנו מדברים כמה פעמים ביום ואנחנו חושבים יחד על הדברים. למרות זאת, מתיאוס הוא ראש המערכת המקצועית והמילה האחרונה היא תמיד שלו".

דניאל יאמר הסביר לא מזמן שחלק מהסיבות להבאתו של מתיאוס לנתניה היא גם כדי לשווק את נתניה מחוץ לישראל. הנה, עכשיו תגיע לארץ גם מינשנגלדבך למשחק מול הקבוצה של מתיאוס. בין שלל סמכויותיו בנתניה, אחראי נילסן גם על קשרי החוץ והוא מבהיר עד כמה החתמתו של מתיאוס היתה חיונית לעניין הזה: "זה יצר באזז, בעיקר בגרמניה כי מתיאוס הוא שם ענק שם כמובן. אבל אפילו בדנמרק דיברו על זה. מתיאוס הוא שם גדול לא רק באירופה, אלא בעולם כולו. אפשר להגיד שרוב חובבי הכדורגל בעולם היום יודעים מי זאת מכבי נתניה בזכות מתיאוס".

עכשיו, כשמכירים את נתניה בעולם כולו, חובת ההוכחה עליה. יש לקבוצה שתי נקודות שיא בשבועיים הקרובים - מכבי חיפה הערב (ב'), ואחרי זה בית"ר ירושלים בקופסא. שבועיים שיכולים לעשות הבדל בין קבוצה אלופה לבין קבוצה שבמקרה הטוב שוב תצהל ממקום שני.

* מי הקבוצה הכי טובה היום בליגה?

"מכבי נתניה".

* וחוץ מנתניה?

"מכבי חיפה. הם משחקים יפה ומאורגן ואין ספק שהם מועמדים לאליפות. אבל זו שנה מיוחדת בשביל נתניה, שנה של שינויים. אני מאמין שגם אנחנו יכולים להגיע להישג הזה של אליפות".

מייד אין מכבי נתניה - אנשי המקצוע הזרים של דניאל יאמר

1. לותר מתיאוס (מאמן), גרמניה. שחקן נבחרת גרמניה בעבר; אימן ברפיד וינה, פרטיזן, נבחרת הונגריה, פרנאנסה (ברזיל) ורד- בול זלצבורג.

2. קרינה גולדברג (קשרי חוץ), ליטא/גרמניה. בעלת תואר BA בתקשורת ותרבות (אנגליה), תואר MBA בשיווק בינ"ל (גרמניה). עבדה 3 שנים בהארטס הסקוטית כמנהלת מיתוג.

3. טומי מולר-נילסן (מנהל ספורטיבי), דנמרק. תפקידים בולטים: עוזר מאמן בגלזגו ריינג'רס (1997-2000) ובאברדין (2001), סקאוט של בולטון מהפרמיירליג.

4. הנרי דוארטה (מאמן קבוצת הנוער ומומחה לפיזיות), קוסטה ריקה. אימן את הנבחרות הצעירות של קוסטה ריקה, עד גיל 17 ועד גיל 20. ד"ר לפיזיולוגיה מטעם בית הספר הגבוה לספורט בקלן.

עוד כתבות

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העילית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב לבינלאומיות

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לישראל

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות