גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שעתם היפה של הכונסים והמפרקים: "העבודה גדלה בחודשים האחרונים במאות אחוזים"

אם יש נישה בשוק עריכת הדין שפורחת על גב הקריסות שבעקבות המשבר - זוהי נישת הפירוקים והבראת החברות ; לעוה"ד המובילים בתחום אין זמן לנשום: "האורות אצלנו דולקים עד השעות הקטנות בלילה", הם אומרים

בשעה שעסקים במשק נאבקים על חייהם, חברות קורסות, או מוצאות עצמן על סף פשיטת רגל, ועורכי-הדין שייצגו אותן בתקופת השפע באינספור עסקאות, הופכים לכמעט מחוסרי עבודה, יש תחום משפטי אחד שמשגשג על גב ההריסות: חדלות פירעון, פשיטת רגל, פירוקים והבראת חברות, זו הנישה החמה ביותר כיום בשוק עריכת-הדין הפגוע, וסוג של מקלט לעורכי-דין מחוסרי עבודה. משפטנים העוסקים בתחום זה עסוקים עד מעל לראש, ואם ההערכות שלהם נכונות, המבול עוד לפניהם.

בשבוע שעבר, במסגרת סדרת כתבות על השפעות המשבר על שוק עריכת-הדין, בדק "גלובס" מה קורה לעורכי-דין בתחום ההיי-טק בעקבות המשבר. המסקנות היו כואבות: האקזיטים הואטו, ההשקעות הידלדלו, הרכישות הוקפאו, הכסף בתחום התמעט ורק הפיטורים פורחים ומשגשגים. עורכי-הדין ההיי-טקיסטים לא היו אופטימיים ולא שללו פיטורים מאסיביים במשרדים העוסקים בתחום. אצל עורכי-הדין העוסקים בחדלות פירעון, שיקום והבראת חברות התמונה שונה לחלוטין: בכתבה שנייה בסדרה הם אומרים ל"גלובס" שעל פיטורים אין מה לדבר. להפך, הם עסוקים בגיוסים ובחיפוש אחר עורכי-דין שיישאו עימם בנטל.

לא פעם תיארו את עורכי-הדין העוסקים בחדלות פירעון, בפירוקים ובשיקום חברות, כנשרים החגים מעל גופו של המשק הגוסס, כ"אוכלי נבלות", וכמי ששכר-טרחתם יורד ישירות מהצלחת - הדלה גם ככה - של העובד הקטן בארגון שקרס. התמונה כנראה הפוכה. המציאות מלמדת שללא עוה"ד העוסקים בתחום - מפרקי ומבריאי החברות הבולטים לפחות - הקטסטרופה במשק עלולה להיות יותר חמורה. הם נכנסים לתפקידם כמו רופאי חדר מיון, שנותנים מיד עזרה ראשונה הדרושה לחברות. מאוחר יותר הם נכנסים לנעלי המנתחים שמנסים למצוא את הפתרון הטוב ביותר עבור החברה החולה על כל אורגניה, מבכיר העובדים ועד אחרון הספקים. לבסוף, הם גם "רופא המשפחה" שמלווה את החברה עד להחלמתה, אם מחלתה אפשרה הבראה מלכתחילה. לא משכנע? דמיינו מה היה קורה אילו פרשות קלאבמרקט, חפציבה ובורגראנץ' היו נגמרות אחרת.

בתקופות שגשוג במשק עבודתם מצומצמת. האם עכשיו הגיעה שעתם "היפה", אך גם הקשה והעמוסה, של המפרקים/מבריאים? "קשה להתייחס לתקופה הזאת כיפה, אך עבודה בהחלט לא חסר, בלשון המעטה", אומרים היום עורכי-דין מובילים בתחום.

מסביב לשעון

עו"ד אביחי ורדי, שמשרדו מדורג ב-3 השנים האחרונות בין משרדי עוה"ד המובילים בתחום הפירוקים והקפאות הליכים (דירוג B&D), מרגיש את הלחץ. "כמות הפניות למשרד היא אדירה. היא גדלה במאות אחוזים בחודשים האחרונים. אני לא רוצה להגיד שהיא גדלה ב-2000%, אבל זה לא רחוק מהמציאות. זה פשוט לא ייאמן. זה טירוף. המשרד עבר משעות פעילות סטנדרטיות למשרד שעובד מסביב לשעון, לרבות ימי שישי ומוצ"ש. אנחנו בעומס של עבודה שלא ראינו כמותו הרבה מאוד זמן, ובודקים את הדרכים איך להתמודד עם זה. בין היתר, על-ידי תגבור הצוות המקצועי של המשרד".

במשרדו של עו"ד ד"ר שלמה נס, ממפרקי וממבריאי החברות המובילים בארץ, שהציל (יחד עם רו"ח גבי טרבלסי) את רשת קלאבמרקט מקריסה, אין רגע מנוחה. "אנחנו ממש נקרעים. עורכי-הדין, רואי-החשבון והכלכלנים במשרד, כולם עובדים בפול-גז. עובדים ממש קשה, כי עבודת השיקום וההצלה היום היא יותר קשה. המשבר הוא כללי עכשיו, וקשה למצוא חברות שמוכנות לרכוש חברות שמצויות במשבר, או להשקיע בהן. השעות והלחץ הרבה יותר גדולים והעבודה הרבה יותר קשה".

* זה מזכיר לך את ימי קלאבמרקט?

"לא. מסיבה פשוטה, שבקלאבמרקט זו הייתה מלחמה שפרצה בבת אחת. זה היה ספרינט, מרתון בלתי פוסק, מטורף ומהיר. המשבר הנוכחי זה סיפור אחר. יש עומס, אבל זה עדיין שלב אחד לפני פרוץ המלחמה. יש קרבות מקומיים ויותר כיבוי שריפות מאשר מלחמה כללית. הלקוחות באים מוקדם יותר, לפני שהם קורסים, וזה עוזר להיערך נכון".

עו"ד אילן שביט, מומחה לפירוק ולשיקום חברות, שייצג, בין השאר, את הנושה הגדול ביותר, בנק הפועלים, בפרשת חפציבה, הגה את הסדר הנושים של שלוש חברות מקבוצת פויכטונגר (פלד-גבעוני) וייצג את החברות של גד זאבי שנקלעו לקשיים, השווה לאחרונה את המצב במשרדו לחדר קבלה של רופא משפחה. "הלקוחות עומדים בתור במסדרון", אמר ל"גלובס" לפני שבוע.

מדברי שביט מצטיירת תמונה ברורה: עורכי-הדין העוסקים בתחום "המשברי" לא ידעו מנוחה בתקופה הקרובה. "מטבע הדברים בשוק משברי מתגברת רמת העבודה ורמת הפעילות של עורכי-הדין שנוגעים בתחומים האלה. אצלנו במשרד יש לחץ גדול מאוד של עבודה. במשרד יש מחלקה גדולה של עורכי-דין שמתמחים בתחום חדלות פירעון, הבראות ושיקום, וכל הצוותים שעוסקים בזה באופן שוטף עמוסים. ידיהם מלאות עבודה מבוקר עד לילה, האורות דולקים פה עד השעות הקטנות של הלילה".

מגייסים עורכי דין

עם התעצמותו של המשבר עורכי-דין המתמחים בתחומים רבים, בהם גם משרדי הכולבו הגדולים, נאלצו לעצור את הגיוסים, לכל הפחות, אך אצל המפרקים/מבריאים התרחשה תופעה הפוכה. אלה עסוקים בגיוס של עורכי-דין מתאימים. אך מסתבר שזה לא כל-כך פשוט. גיוס מתמחים שאך סיימו התמחותם או עורכי-דין שאינם מתמחים בתחום, לא יעזור להם. הם צריכים עורכי-דין שמבינים את הבעיות הייחודיות לתחום ויודעים להתמודד עם מגוון התחומים שהוא נושק להם, שהרי לעורכי-הדין שיגויסו תהיה עבודה מרובה מיומם הראשון במשרד. זמן להכשיר עורכי-דין חדשים חסר להם.

"התחלנו בגיוס אנשים, אבל אי אפשר לגייס כל עורך-דין", אומר עו"ד ורדי. "אנחנו צריכים אנשים שמבינים בתחום, שהוא מקצועי מאוד, עם הרבה אחריות שמצריך המון ניסיון. ובכל זאת, אין לנו ברירה אלא לגייס. המשרד בוחן כרגע את כל האפשרויות להרחיב את הצוות, כיוון שיש בתחום התפרצות".

גם עו"ד שביט מחפש אנשים מתאימים. "אנחנו בוחנים ומגייסים עורכי-דין, אך כרגע מצויים תחת המגבלה שיש צורך בעורכי-דין מנוסים. צריך להבין, שעורך-דין שמתמחה בפירוקים ובהבראות הוא למעשה מומחה בכל תחום משפטי. הוא צריך לדעת את החוקים לגבי תאגידים, ליטיגציה, דיני קניין, בנקאות, ניירות-ערך ותחומים רבים נוספים ברמה מקצועית מאוד גבוהה. אני צריך עורכי-דין בעלי המיומנויות הללו, ויש מעט כאלה שמסתובבים בשוק. אני בוחן כל הזמן עורכי-דין, ואם אמצא משפטן בעל כישורים לעניין הזה, אחטוף אותו. במקביל, אני ממשיך בהכשרת עורכי-הדין והמתמחים במשרד לקראת מה שצפוי בעקבות המשבר וכן מתוך ראייה לטווח ארוך".

בתקופה האחרונה נפוצו שמועות כי בחלק מהמשרדים הגדולים יושבים עורכי-דין במחלקות שונות - שוק ההון, היי-טק ועוד - רגל על רגל ומחפשים עבודה במחלקות אחרות של המשרד. ראשי המשרדים הגדולים הודיעו שמצאו פטנט להתמודד עם הבעיה, בין היתר, על-ידי ניודם של עורכי-דין "מובטלים" למחלקות העוסקות בפירוקים, בכינוסים ובהבראת חברות. נוסחת קסם להימנעות מפיטורין? כנראה שלא. אמירותיהם של המומחים בתחום בנוגע לצורך בהכשרה ובניסיון מתאימים מטילים צל משמעותי על הצלחת הניודים האלה. ובכל זאת, האלטרנטיבה הרבה פחות אטרקטיבית.

בשורה התחתונה, לעורכי-דין שמתמחים בתחום לא יהיה קושי למצוא עבודה. נס: "למי שמבין בתחום לא תהיה חסרה עבודה. יש ביקוש גדול בתקופה הזאת לבעלי ניסיון בתחום".

ייעוץ מוקדם

השינוי שהביא עימו המשבר לתחום חדלות הפירעון לא נגמר בעומס, בשעות עבודה ארוכות ובחיפוש אחר עורכי-דין שייסעו להתמודד עם ההוריקן שפוקד את התחום. גם אופי העבודה ואופי הפניות השתנו משמעותית.

לדברי עו"ד ורדי, הדבר הבולט ביותר הוא היקף הסכומים והחובות שהחברות נאלצות להתמודד איתם היום. "יש שינוי בסגנון הפניות ובסדרי הגודל שלהן. אם בעבר היינו עוסקים בחברות שהיקף הבעיות שלהן היה בסדרי גודל של מיליוני שקלים, היום אנחנו מדברים על בעיות של עשרות ומאות מיליוני שקלים".

ורדי, שהגיש לאחרונה את בקשת הקפאת ההליכים של חברת הליסינג דורנט (1991), בטענה שאמנם נקלעה לקושי תזרימי, אך אינה חדלת פירעון כי סך נכסיה הוא 424 מיליון שקל, יותר מגובה חובותיה, אומר שדורנט "זו רק סנונית ראשונה". לדבריו. "חברות בוחנות את כל האלטרנטיבות היום, ומדובר בסכומים לא קטנים, של עשרות מיליוני שקלים ויותר".

עו"ד נס, שמשרדו מונה לנאמן של דורנט בתקופת ההקפאה, הבחין בתופעה נוספת, חיובית לדבריו: ההכרה בצורך לקבל ייעוץ מוקדם חילחלה לתודעת מנהלים הישראלים. "הדבר המרכזי שצריך לקחת בחשבון במשברים בכלל ובוודאי במשבר כזה הוא שככל שמקדימים להיערך ולהתייעץ ולעשות פעולות בזמן, הסיכוי לשרוד את המשבר ולצאת ממנו טוב יותר הוא יותר גבוה.

"בישראל יש בעיה שלא קיימת בארה"ב, בעיית 'הפאסון', שהיא 'איך אנחנו נראים כלפי חוץ', ולכן מנהלים בהרבה מקרים מושכים ומושכים, ולא באים בזמן לומר שיש להם בעיות ולהתייעץ כשמסתמנת בעיה באופק. הם לא רצו שידעו שהחברה בקשיים. התכונה הזאת עומדת בעוכרי החברות, כי בהרבה מקרים מגיעים כשהכול כבר קורס, וזה חבל מאוד. היום אני מבחין בשינוי משמעותי במצב - הרבה מנהלים מתייעצים לפני קריסה".

לדברי נס, המשבר עוד לא הגיע לשיאו, אבל ייתכן שהתעצמות תופעת ההתייעצות המוקדמת תציל חברות רבות כשהמצב יחמיר. "עוד לא הגענו לרמה של הקריסות הגדולות וייתכן שחלק מזה קורה בזכות ההתייעצויות הרבות. אמנם אנחנו עוסקים גם בפירוקים ובכינוסים, אבל רוב הפעילות שלנו היא שיקום וניסיון להציל את החברות. ככל שבאים מוקדם יותר, הסיכוי להציל ולצאת טוב יותר, הוא גבוה. בעבר, אנשים הגיעו אלינו באיחור של חודש-חודשיים ולא הבינו שזה הבדל של שמיים וארץ, בין הצלה לפירוק. היום, בגלל האווירה הכללית וכיוון שכולם מבינים שהמשבר גדול, מנהלים חוששים פחות, ומתייעצים איתנו יותר".

עו"ד ליפא מאיר, מומחה בתחום הפירוקים, עדיין מרגיש שלמרות שהפניות למשרדו גוברות, מדובר בקצה הקרחון בלבד. "התקופה האחרונה במשק מתאפיינת במתח שקיים עקב החשש שהמשבר הכלכלי יגיע לישראל בקרוב. 'פצצת הזמן המתקתקת' הן איגרות-החוב הקונצרניות שטרם ברור אם הן ייפרעו או באילו תנאים. כבר ראינו ניצנים של הצעות להסדר עם מחזיקי איגרות-חוב שחלקן לא עלו יפה. משרדנו ערוך לפניות בקשר לחברות בקשיים שבינתיים מתחילות להגיע טיפין-טיפין".

גם במשרדו ממשיכים הגיוסים, אך באופן מפתיע לאו דווקא בתחום המדובר. "לאחרונה גייסנו מספר עורכי-דין, אך לאו דווקא בתחום חדלות הפירעון, שבו קיים במשרדנו מאגר של עורכי-דין המתמחים בנושא זה".

"קיצוצים", "צמצומים" ו-"פיטורין", שלוש המילים המרחפות כיום מעל שוק עריכת-הדין והשוק בכלל, זרות לעורכי-הדין בתחום חדלות הפירעון, שיקום והבראה. בעוד שחלק ממשרדי עורכי-הדין הודיעו לעובדיהם שלא יהיו תגמולים מיוחדים או בונוסים גדולים השנה, ונראה שמשרדים רבים כבר נמנעים מהוצאות לטובת "מותרות", כמו ימי כיף יקרים וצ'ופרים אחרים, הבעיות של העוסקים בתחום נוגעות להיעדר זמן לנצל את הצ'ופרים והבונוסים, ולא לקיצוץ בהם.

עו"ד שביט: "לא יהיו קיצוצים במשרד, אין פיטורים, אין צמצומים, ואין שום כלום. אנחנו לא יכולים לוותר על כוח-אדם בעומס שאנחנו עובדים כיום. מעבר לכך, אין הורדה במשכורות ומדיניות הבונוסים לעורכי-דין שהביאו הישגים והצלחות נמשכת".

יש משפט שאומר: "יש מי שאין לו מה לאכול, ויש מי שאין לו זמן לאכול". לדברי עו"ד נס, על דרך המשל, עורכי-הדין במשרדו מנויים בקבוצה השנייה: "אנחנו לא מקצצים בשכר ובהטבות לעובדים. ובכל מה שקשור לבונוסים, ימי כיף, חופשות וצ'ופרים מהסוג הזה, פשוט אין לנו זמן ללכת לטיולים. כולם עובדים. אם הייתי אומר לעובדים במשרד שיש יום בונוס או יום טיול, היו חושבים שנפלתי מהשמיים, צוחקים עלי ושואלים: 'מתי בדיוק אתה רוצה שנעשה את זה?'".

שאלת שכר-הטרחה

נשמע שעורכי-הדין בתחום חוגגים. הם עמוסים בעבודה, לא מפטרים ולא מקצצים בשכר ובהטבות. השאלה הבאה המתבקשת היא - מה קורה עם שכר-הטרחה שלהם? לדברי המפרקים/המבריאים, לא יהיה שינוי משמעותי בתחום הזה. נשמע מבטיח? לא בהכרח. שכר-טרחה לנאמנים ולמפרקים - שנקבע על-ידי בתי המשפט - היה תמיד נושא שנוי במחלוקת. התדמית שנוצרה לבעלי התפקידים היא שכשאנשים מתרסקים הם מקבלים שכר-טרחה שמן. לא אחת נחשפו בעלי התפקידים לביקורת חריפה ונוקבת בעניין הזה, ומצאו עצמם מתגוננים ומסבירים שהעבודה שעשו מצדיקה שכר-טרחה הרבה יותר גבוה. הביקורת שסופגים בעלי התפקידים בתחום עלולה להתגבר בתקופת המשבר.

עו"ד נס: "הקושי יישאר אותו קושי. זה לא חדש. לא נתקלתי בבעיה עם לקוחות שמבקשים לשלם פחות, אך הקושי שקיים הוא שלציבור קשה להתמודד עם שכר-הטרחה שבית המשפט פוסק לנו, וזה יימשך גם בתקופה הזאת".

עו"ד ורדי: "העבודה שלנו היא מאומצת סביב השעון, כי אתה לא יכול להגיד ללקוח שעומד להתפרק או שמצוי בתהליך, שאין לך זמן עכשיו. זו לא תביעה שמוגשת לבית המשפט, ובעוד 30 יום יוגש כתב הגנה ומאוחר יותר התיק יידון. זה היום, ואתמול, ומחר, ובלילה, ובבוקר. אתה צריך ללוות את הלקוח און-ליין. האינטנסיביות היא מרובה, ובהתאם לזה שכר-הטרחה הוא פונקציה של העבודה.

"בתי המשפט ימשיכו לפסוק את הסכומים שפסקו עד כה, כיוון שהם רואים את כמות העבודה והמאמץ שמושקעים בכל תיק. בנוסף, שכר-הטרחה שאנחנו גובים באופן רגיל מלקוחותינו הוא גם ככה כזה שמאפיין משבר, לכן אין סיבה שישתנה. אני מתעסק בקביעות עם אנשים בקשיים. תמיד לוקחים בחשבון את המרכיב האנושי, ולכן המשבר לא אמור להשפיע".

עו"ד שביט לא מסתיר את אי-שביעות רצונו מכך שהביקורת על שכר-טרחתם של בעלי התפקידים בתחום עלולה לגבור. "זו לא עבודה שגרתית. אתה עוסק בניהול משבר בחברה משברית. זו עבודה מאוד קשה, מאומצת שמחייבת גם מיומנויות, גם ידע וגם חוסן נפשי. לא כל עורך-דין או אדם יכול לעסוק בעבודה הזאת. אנחנו נכנסים למערכות מאוד לחוצות עם הרבה מאוד עומסים ואחריות, ואני מדגיש את המילה אחריות. בשעה שאתה כבר מצליח, מביא את התאגיד הקורס למצב טוב או מגן עליו, אני מצפה מאנשים ומגורמים מסביב שיעריכו ויוקירו זאת. לכן, אמירות שלמעשה מדובר על דריכה על גוויות או מיני אמירות עולבות אחרות אינן במקומן, הן מגיעות מתוך צרות עין וקנאה, ומאנשים שלא מבינים את המטריה".

שביט מסכם, כי מי שפוסק את שכר-הטרחה הם בתי המשפט, שמודעים לכל העובדות ופועלים לפי כללים ברורים. "בתי המשפט ערים לעבודה המאומצת בכל תיק, ובתקופת המשבר הדברים יהיו הרבה יותר משמעותיים".

עוד כתבות

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים