גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנהלי CA ישראל: החברה האם עשתה לנו סיכול ממוקד

(עדכון) - אריה אופנר ודני שמש, המשנה למנכ"ל, מבקשים להוציא צו מניעה שיאסור על חברת התוכנה העולמית לקיים נגדם הליך של שימוע לקראת פיטורים ביום ב' הקרוב ; במוקד הפרשה - עסקת הענק עם משרד הביטחון

החשיפה אתמול (ד') ב"גלובס" על הביקורת והשעיית ההנהלה של CA בישראל היא רק קצה הקרחון בפרשה שמסעירה כעת את הפעילות המקומית של חברת התוכנה. היום הגישו מנכ"ל CA ישראל, אריה אופנר, והמשנה למנכ"ל, דני שמש, בקשה לביה"ד לעבודה בתל אביב לקבלת צו מניעה, שיורה ל-CA העולמית שלא לקיים הליך שימוע לפני פיטורים עד לקבלת הדו"ח המלא של החקירה הפנימית. המשמעות הפרקטית של הפנייה להליכים משפטיים, שנעשתה באמצעות עו"ד תמר גולן, היא סיום דרכם של אופנר ושל שמש בחברה.

הבדיקה של החברה העולמית, שפועלת בתחום התוכנה לניהול תשתיות המחשוב הארגוניות ונסחרת לפי שווי שוק של 8.7 מיליארד דולר בנאסד"ק, החלה כבר ביולי האחרון, כך מפרטת הבקשה שהוגשה היום לבית הדין. אז, שלחה החברה שני חוקרים שהגיעו למשרדי החברה בישראל וחקרו חמישה עובדים, בהם המנכ"ל אופנר, המשנה שמש וסמנכ"ל הכספים חיים גיטלר. מהבקשה לביהמ"ש עולה כי החקירה המשיכה לתוך חודשים אוגוסט-ספטמבר מול צוותים של החברה העולמית.

בתחילת דצמבר קיבלו אנשי החברה הודעת דואר אלקטרוני שמודיעה על השעיית אופנר ושמש מהתפקיד והרחקתם ממשרדי החברה. אתמול כבר מונה צביקה אולקיניצקי, מנהל המחלקה הטכנית, לרכז את הפעילות המקומית מהבחינה העיסקית.

ההתנתקות של משרד הביטחון

ל"גלובס" נודע כי מאחורי הקלעים, הסיבה לביקורת ולצעדי החקירה שנקטה ההנהלה העולמית היא התנהלות החברה בישראל מול משרד הביטחון, הלקוח הגדול של CA בישראל ואחד הלקוחות הגדולים של החברה בעולם.

לפני כשנה וחצי פורסם ב"גלובס" כי משרד הביטחון הקפיא חוזים של עשרות מיליוני דולרים מול CA העולמית בעקבות אי עמידתה בתנאי כספי הסיוע שמקבלת ישראל מארה"ב. החברות האמריקניות שמוכרות למשרד הביטחון מקבלות את התמורה בדרך כלל מכספי הסיוע האמריקניים שמוחזרים לארה"ב באמצעות החוזים.

על פי הערכות, התנהלות החברה גרמה להקפאת הכספים מאחר ונעשה שימוש ביועצים ובצדדים שלישיים בכדי לבצע את העסקאות עם משרד הביטחון, פעילות שמגבילה את השימוש בתקציב הסיוע והיא מהווה את הבסיס לחקירה הנוכחית של החברה.

ביולי הגיעה לסיומה אחת מהעסקאות המוצלחות שניהלה CA מול משרד הביטחון. בכתב הבקשה לביה"ד מפרטים אופנר ושמש כי העסיקו יועצים בכדי להשיג עסקה גדולה מאוד בגובה של כ-10 מיליון דולר, מחיר בולט במיוחד על רקע זה שהמכירות השנתיות החברה בישראל מוערכות בכ-50 מיליון דולר.

על פי הבקשה לביה"ד, אחת ההאשמות שהועלו מול ההנהלה המקומית היא שהיועצים הועסקו ללא האישורים הנדרשים וקיבלו "סכומי עתק בלא שתרמו לחברה". כמובן, שההנהלה המקומית מכחישה זאת.

בבקשה מפרטים אופנר ושמש כי העובדות אותן מציינים ב-CA העולמית היו ידועות כבר מ-2007 וכי עד כה לא נקטו הליכים נגד ההנהלה המקומית משום שחיכו להשלמת העיסקה. "הכל (נעשה) מתוך מניעים ברורים לסלק את המבקשים (אופנר ושמש) מהחברה לאחר שהשלימו את העסקה החשובה ל-CA העולמית", נכתב בבקשה.

בכדי לחזק את עמדתם, מצרפים אופנר ושמש גם העתק מהדואר האלקטרוני שהתקבל מספר ימים לפני ההודעה על השימוע שמפרט תשלום של בונוס בסך 385,505 שקל לאופנר בגין ביצועי החברה בישראל.

נלחמים על שמם הטוב

שופטת ביה"ד לעבודה, טובה עציוני, שקיבלה את בקשתם של אופנר ושמש, החליטה כי עד למתן החלטה בנושא בתחילת השבוע הבא, לא תקיים החברה לשניים שימוע, שאמור היה להתקיים ביום ראשון הקרוב.

הפנייה לבית המשפט לא משאירה הרבה ברירות בידי אופנר ושמש. שניהם הצטיידו באיש יחסי ציבור (ניסים דואק) ובעו"ד בכדי להילחם על "שמם הטוב", שם קוד לפרישה בכבוד וככל הנראה לאפשרות לפיצויים מוגדלים.

אופנר ושמש הגיבו לטענות CA העולמית באמצעות הודעה לעיתונות בה הם מצוטטים כי "בכירים ב-CA העולמית משיתים עלינו עבירות חמורות ביותר שבוצעו על ידם ולא ניתן יד לחיסול הממוקד". מ-CA נמסר כי החברה אינה מעוניינת להגיב.

עוד כתבות

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

כלכלנים מעריכים: איך תשפיע העלייה באינפלציה על הריבית?

האינפלציה הפתיע את התחזיות המוקדמות כשעלתה לשיעור של 2.7% במרץ ● הכלכלנים הבכירים מנתחים את הנתונים ומסבירים את ההשפעה הצפויה על מתווה הריבית של בנק ישראל ● חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO: "חלק משמעותי מעליית המדד נובע מהתאמה חד-פעמית של המס על סיגריות וטבק"

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

ג'ו וג'יל ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

הנתונים נחשפים: כמה מרוויחים ג'יל וג'ו ביידן בשנה?

הנשיא האמריקאי והגברת הראשונה דיווחו על הכנסה ברוטו של 619,976 דולר ב-2023 ● לפי אתר החדשות אקסיוס, בני הזוג שילמו 146,629 דולרים למס ההכנסה הפדרלי - מדובר בשיעור מס של כ-24% ● בניגוד לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביידן מקפיד לפרסם את דוחות המס שלו מאז שכהונתו התחילה

השופט בדימוס ד''ר עדי זרנקין / צילום: פאול אורלייב

בן הבורר הוא בכיר בחברה מתחרה - האם זו עילה לפסילתו?

ביהמ"ש דחה את בקשת קבוצת סיגמא לפסול את הבורר ד"ר עדי זרנקין, שופט בית המשפט המחוזי בדימוס, בשל טענה לחשש לניגוד עניינים, מאחר שבנו מכהן כבכיר ומחזיק במניות של חברה מתחרה לחברה שבלב המחלוקת

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי

החזר של פי 10 על ההשקעה: חברת הסייבר אנטייטל נמכרת ב-150 מיליון דולר

חברת אנטייטל של היזמים רון נסים ואבי זצר הודיעה על רכישתה ע"י חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה ● נסים: "העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה"

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה הנוכחית בלמה את הכניסה של פועלים מעזה?

השר מירי רגב טענה כי הממשלה הקודמת הכניסה פועלים מעזה. אך כך גם ממשלתה שלה ● המשרוקית של גלובס

גל בר דעה, מנכ''ל בנק ONE ZERO בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

גל בר דעה, מנכ"ל ONE ZERO: "רוצים להיות בנק גדול. טכנולוגיה היא הדרך היחידה לתת ייעוץ לכולם"

מנכ"ל ONE ZERO אמר בכנס TECH IL של גלובס כי על הבנקים לקחת אחריות לעתיד הכלכלי של הלקוחות שלהם, להוציא אותם ממינוס ולאפשר להם לשפר את האשכול הסוציו-אקונומי שלהם ● על וואן זירו אמר: "בנקאות זה מרתון, אנחנו מתכוונים להיות בנק גדול ומשמעותי במערכת הישראלית"

מייסדי חברות Ermetic, Snappy ו-Pecan, שדורגו בעבר / צילומים: איל יצהר, אלעד מלכה

רווח במקום צמיחה: תובנות מהסטארט־אפים המבטיחים של השנים הקודמות

לקראת חשיפת 10 חברות הסטארט־אפ המבטיחות של גלובס לשנת 2024 ביום חמישי הקרוב, בדקנו מה אפשר ללמוד מחברות שדורגו פה בעבר וכעת מתמודדות עם מציאות שונה בחוץ ● "המשקיעים נוהרים להשקעה במספר מצומצם יותר של חברות, אך בעלות איכות גבוהה יותר"

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

ערן רביד, CIO, מקורות / צילום: כדיה לוי

ערן רביד, CIO במקורות: "המשכנו לספק מים גם למוצבים בצפון שנפגעו קשות בלחימה"

בחברת המים הלאומית מקורות מספקים מים, גם בשעות משבר ● ערן רביד CIO במקורות, הוצנח לתפקיד יממה אחרי פרוץ המלחמה ● במהלך כנס TECH IL של גלובס הוא הציג את דרכי ההיערכות הטכנולוגית של החברה לזמני משבר

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם