גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בדיקת "גלובס": מגה בול מקיימת את ההבטחה למחירים נמוכים

רמי לוי עדיין מציע את הסל הזול ביותר, אך בפער זניח - כך עולה מהשוואה שביצע אתר "פרייסל" עבור "גלובס" בין רשתות המזון הזולות ; בדו-קרב בין שופרסל לרבוע כחול - מגה בול אטרקטיבית יותר מהמתחרה שופרסל דיל

לפני פחות משבועיים הכריזה רשת רבוע כחול שהיא מצטרפת לזירת הרשתות הזולות, ה"הארד דיסקאונט", עם תת-הרשת "מגה-בול". המטרה: מתן מענה לרשתות כמו רמי לוי, חצי חינם, וכמובן המתחרה המרכזית - שופרסל דיל.

האומנם זולים יותר? מסתבר שכן. כך על כל פנים עולה מבדיקה בשטח, שביצעו סוקרי אתר פרייסל, www.pricesal.co.il, המתמחה בהשוואת רשתות שיווק. מהבדיקה עולה כי מחירי סל המוצרים שנבדק ברשת כמעט זהים לאלה של רשת רמי לוי, ששומרת על מעמדה כזולה ביותר. למעשה, הפער בין עלות הסלים עמד על כ-5 שקלים - אחוז אחד בלבד (478 שקל ברמי לוי לעומת 482 במגה בול). הסל, שכלל 30 מוצרים מקטגוריות שונות, הושווה על-ידי סוקרי פרייסל ביום ב', 5.1, במגה בול, חצי חינם, שופרסל דיל ויינות ביתן בחולון, בסניף רמי לוי בשילת (מודיעין) וב"חביב" בפתח-תקווה.

במקום השלישי ממוקמת חצי חינם, עם סל בסך כ-501 שקל, במקום הרביעי שופרסל דיל עם סל שעלותו 514, יינות ביתן במקום החמישי עם סל בעלות של 520, ואחרונה, בפער קטן של פחות מאחוז, הסל של חביב שעלותו 524 שקל.

הפער בין הסל הזול (רמי לוי) לסל היקר (חביב) עומד על 46 שקל, כ-10%.

מבין ארבע הרשתות שנבדקו בחולון, מגה בול נמצאה כזולה. כרגע, הסניף הקרוב ביותר של רמי לוי ליתר הסניפים שנבדקו ממוקם באזור מודיעין (בעוד חודשיים צפוי להיפתח סניף בר"ג) - ועל כן בו בוצעה הבדיקה.

פערים גדולים במחירי הבשר

ההשוואה בין מחירי המוצרים בסל מגלה שלא פעם ההבדלים בין הרשתות גדולים מאוד, כך שמוטב שצרכנים הנוהגים לקנות כמויות גדולות של מוצרים אלה יחליטו היכן לרכוש אותם בהתאם. פערים גדולים נמצאו למשל במחיר בקבוק יין קברנה סוביניון של כרמל: 35 שקל ביינות ביתן, לעומת 25 שקל במגה בול ובחביב (פער של 40%).

* מוצרי בשר: שבעה מוצרים הכוללים בשר, עוף ודגים נכללו בסל. בשלושה מהם נמצאו המחירים הנמוכים אצל רמי לוי. הפערים לעתים משמעותיים: שניצל טרי נמכר אצל רמי לוי ב-20 שקל לק"ג וב-38 שקל בחביב (פער של 90%). במקרה אחר נמכר מארז פסטרמה בדבש אצל חביב ויינות ביתן ב-23 שקל, לעומת 27 שקל אצל רמי לוי, שופרסל דיל וחצי חינם, וב-26 שקל במגה בול.

* ירקות ופירות: 7 מוצרים נדגמו מאגף הפירות והירקות. בצל, לימון, עגבניות, פלפל וקישוא נמצאו זולים בסניף רמי לוי, ויקרים אצל חביב. תפוח-אדמה נמצא זול ברשת חצי חינם ויקר בשופרסל דיל - שם המלפפונים היו הזולים מבין שש הרשתות.

* מזון יבש: מבין 10 המוצרים בקטגוריות מוצרי המזון היבש נמצאו פערים גדולים בצנצנת דבש של יד מרדכי: 20 שקל בחצי חינם לעומת 27 שקל אצל רמי לוי (פער של כ-35%). אבקת מרק עוף נמכרת אצל רמי לוי ב-16.50 שקל לעומת כ-22 שקל אצל חביב (פער של 33%). נמצאו גם הבדלים במחירי קפה טסטר'ס צ'ויס: 32 שקל ביינות ביתן לעומת 28 שקל במרבית הרשתות האחרות (פער של 14%).

בכמה מקרים המחירים היו זהים או דומים: אורז פרסי, למשל, נמכר בכל הרשתות ב-10 שקלים, להוציא שופרסל דיל שמציעה את המחיר הנמוך: 8 שקלים. ברנפלקס נמכר ב-18-20 שקל, ספגטי פרפקטו ב-7-8 שקל, שקדי מרק ב-10-12 שקל, שוקולית ב-9-10 שקל ובקבוק קטשופ ב-9-11 שקל.

* מזון קפוא: המחיר הגבוה ביותר למארז שניצל צמחי של זוגלובק נמצא בשופרסל דיל: 35 שקל, לעומת 30 שקל בחצי חינם ובחביב (פער של 16%). מחיר לשניצל תרד של טבעול היה 32 שקל במגה בול חולון, לעומת 30-30.5 אצל המתחרים.

* מוצרי ניקוי וטואלטיקה: הפער במחירו של חומר לניקוי רצפות (ריצפז) היה יחסית נמוך: כ-19 שקל במרבית הרשתות לעומת 21 שקל ביינות ביתן. שמפו הוואי היה הזול ביותר בחצי חינם: 10 שקל לעומת 13 שקל בחביב.

שופרסל דיל יקרה ממגה בול ב-6.5%

המתחרה העיקרית של מגה בול היא שופרסל דיל - תת-הרשת המוגדרת מאז השקתה כפורמט הזול של שופרסל . שופרסל דיל הושקה ב-2005 ומונה 37 סניפים, מספר דומה לזו שתכלול מגה בול. הרשת, מצהירה על מחירים נמוכים כל השנה - ללא מבצעים והנחות המוצעים לקונים בתת-הרשתות האחרות - שלי וביג.

מסר דומה מעבירה מגה בול במסע הפרסום שלה, באמצעות הפרזנטור אברי גלעד, שמתייחס בציניות להנחות ולמבצעים שלא תמיד ברורים לצרכן. הרשת מבטיחה מחיר ברור, ללא התניות וללא אותיות קטנות. בהשקה הרשמית הבטיח מנכ"ל רבוע כחול זאב וורמברנד סל קניות זול לאורך כל השנה ובו 30 מוצרים, אשר יעודכנו מעת לעת. בנוסף, שלט בולט יקל על הקונים בבחירת המוצר הזול בקטגוריה ולרוכשים 15 מוצרים מתוך ה-30 המצויים בסל המוזל - ייהנו מהנחה נוספת.

במבחן התוצאה, נכון למועד הבדיקה, מגה בול היא הזולה מבין השתיים, כאשר לקוחותיה משלמים על הסל שנבדק כ-30 שקל פחות מלקוחות שופרסל דיל.

תגובות

* רמי לוי: "אני שמח שהרשת עומדת בהתחייבותה כלפי לקוחותיה ושומרת על המדיניות כרשת הזולה ביותר, בכל מקום שהיא נמצאת. הרשת לא תהסס לפגוע ברווחיה בכדי לעמוד בהתחייבותה זו".

* רבוע כחול: "תוצאות הסקר משקפות את מדיניות "מגה בול" להציע ללקוחות את הסל הזול ביותר לאורך זמן".

* חצי חינם: הרשת העדיפה שלא להגיב.

* שופרסל: הרשת העדיפה שלא להגיב.

* לא ניתן היה להשיג תגובה מיינות ביתן ומחביב.

המותג הפרטי ברמי לוי לרוב זול יותר

לצד השקת תת-הרשת מגה בול, השיקה רבוע כחול את המותג הפרטי "מגה". ברשת אמנם מדברים על כ-100 מוצרים שנמכרים תחת המותג, אך הסוקרים מצאו מוצרים ספורים.

מותג "שופרסל" שהושק לפני כשנה וחצי כולל מאות מוצרים.

לא פעם מוצרי המותג הפרטי ברשתות השונות מיוצרים על-ידי אותן חברות שמייצרות את המוצרים המוכרים. נקודה זו חשובה בעיקר משום שלעתים נרתעים הצרכנים מלקנות מוצר המזוהה עם הרשת במחיר נמוך מזה של מוצר מקביל, כשהם יוצאים מהנחה שהמחיר משקף איכות ירודה. לאור האמור לעיל, מומלץ להשוות הן את המחיר והן את היצרן.

באופן כללי, מוצרי המותג הפרטי אמורים להיות זולים יותר מהמוצרים המקבילים על המדף, ולרוב הם כאלה: כך למשל, קטשופ של המותג הפרטי נמכר ב-8-8.50 ש' לעומת 9-12 ש' לקטשופ אסם, מחירו של שמן קנולה מהמותג הפרטי הוא 7.40-10 ש' לעומת שמן קנולה של עץ הזית שמחירו כ-15 ש', וברנפלקס של תלמה עולה 17-21 שקל לעומת 13-16 שקל של המותגים הפרטי.

סוקרי פרייסל בדקו בסניפים שנדגמו 15 מוצרי מותג פרטי: של שופרסל, מגה (רמי לוי (השווק את "המותג", כמו ברשתות אחרות של "הרשת הרביעית").

מתוך הרשימה, מוצרי "המותג" ברמי לוי נמצאו כזולים. מתוך 7 מוצרים שנמצאו במותג מגה, אחד היה הזול - שמן קנולה. ארבעת המוצרים האחרים היו קרובים מאוד, או זהים למחיר של מוצרי "שופרסל".

3 מבין 15 המוצרים שנבדקו היו הזולים במותג שופרסל.

גרף

עוד כתבות

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

אלטרנטיבה לטיסות הקונקשן? חברת התעופה שרוצה להיכנס לוואקום בשמיים

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

ח'ליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס שלקח חלק במשא ומתן לעסקה, במהלך ראיון לסוכנות הידיעות AP / צילום: Associated Press, Khalil Hamra

חמאס: "קיבלנו את ההצעה של ישראל להפסקת אש - נבחן אותה ונעביר את תשובתנו"

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה, המחבל נוטרל ● צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון ● כ-30 שיגורים זוהו לכיוון מרחב החרמון, חלקם יורטו בידי כיפת ברזל. אין נפגעים ● עדכונים שוטפים

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון