גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אולמרט: "כשנבטיח הפסקת אש יציבה - נצא מעזה"; הנייה: "ניצחנו ניצחון גדול ולא השגתם את מטרותיכם"

(עדכונים שוטפים) - חמ"ל גלובס למבצע "עופרת יצוקה" ; אולמרט אתמול למנהיגי אירופה: "נעשה הכל בעזרתכם כדי להחזיר את גלעד שליט" ; איסמעיל הניה: "אלוהים העניק לעם הפלסטיני ניצחון גדול. זה אינו ניצחון הנזקף לזכותו של פלג אחד בלבד, אלא לעם כולו"

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

איסמעיל הנייה: "ניצחנו ניצחון גדול, הדפנו את המתקפה ולא השגתם את מטרותיכם"

יממה לאחר שישראל החליטה על הפסקת אש חד-צדדית נאם אמש ראש ממשלת החמאס איסמעיל הנייה ממקום מחבואו ואמר כי המתקפה הישראלית הסתיימה בכישלון, ולא הרתיעה את הפלסטינים. למחרת הכרזות הניצחון של אולמרט וברק, ראש ממשלת חמאס הכריז: "ניצחנו ניצחון גדול, הדפנו את המתקפה ולא השגתם את מטרותיכם".

במהלך הנאום ששודר בתחנת הטלוויזיה של חמאס אמר ראש הממשלה בעזה כי ההחלטה של ארגונו להכריז על הפסקת אש היא "נבונה ואחראית" וכי "אלוהים העניק לעם הפלסטיני ניצחון גדול. זה אינו ניצחון הנזקף לזכותו של פלג אחד בלבד, אלא לעם כולו".

דבריו של הנייה נאמרו לאחר שמוקדם יותר הודיע בכיר חמאס איימן טאהא לאחר פגישה עם הפלגים הפלסטינים, על הפסקת אש מיידית. בחמאס הבהירו כי הם נותנים לכוחות הישראליים הפרוסים בעזה שבוע להתפנות מהשטח.

"חמאס והפלגים הפלסטינים מודיעים על הפסקת אש ברצועת שתחל באופן מיידי ותיתן לישראל שבוע לסגת", אמר טאהא בתום שיחות שניהל עם הנציגים המצרים בקהיר . כמו כן, דרש מישראל לפתוח את המעברים לרצועה על מנת לאפשר מעבר של ציוד הומניטרי.

אולמרט: "אנחנו לא מתכוונים להישאר בעזה"

"לא באנו לכבוש את עזה ואנחנו לא מתכוונים להישאר בעזה" - כך אמר אמש ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אל מול מנהיגי מדינות אירופה שהגיעו בצורה חסרת תקדים לארוחת ערב בבית ראש הממשלה בירושלים.

"אני רוצה להביע את הערכתי האישית לכם, מנהיגי אירופה, על התמיכה בישראל ועל הדאגה לביטחונה. החזית האחידה והעמדה הבלתי מתפשרת שהצגתם מחממים את ליבנו ומחזקים אותנו", אמר אולמרט, כשלצידו ישובים בשולחן ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, נשיא איטליה, סילביו ברלוסקוני, ראש ממשלת ספרד, חוזה לואיס זפאטרו, וראש ממשלת צ'כיה, מירק טופולנק.

"אף מדינה ריבונית לא יכולה להרשות פגיעה באזרחיה"

"לפני למעלה משלושה שבועות יצאנו למבצע, על מנת לשנות את המצאות הביטחונית של תושבי הדרום", אמר ראש הממשלה. "המציאות הייתה בלתי אפשרית לכולנו כמדינה - אף מדינה ריבונית לא יכולה להרשות פגיעה באזרחיה. אני שולח מכאן את תנחומי למשפחות ששכלו את יקיריהם בקרב. גבורתם ואומץ ליבם הם בשבלנו מקור השראה וגאווה".

"היום, אחרי שלושה שבועות שבהם היכו כוחות צה"ל קשות את חמאס, ואחרי שמימשנו את היעדים, החלטנו לנצור את האש ונענו לבקשת נשיא מצרים, חוסני מובארק", הוסיף אולמרט, "אם הפסקת האש תהיה יציבה - אין בכוונתה של ישראל להישאר ברצועת עזה. אנו מעוניינים לצאת מעזה במהירות הגדולה ביותר, ברגע שנבטיח שאין סכנה ליישובי הדרום. לא באנו לכבוש את עזה ואנו לא מתכוונים להישאר בעזה".

ראש הממשלה פנב שוב למנהיגי מדינות אירופה: "שבתם ממצרים והבעתם תמיכה במאמץ המצרי. היום ברור לכל שעל מנת להשיג הפסקת אש, יש למנוע הברחות נשק מאירן וסוריה לרצועת עזה. במכתב שקיבלתי מכם אתמול, הבעתם מחוייבות עמוקה לסייע בכל דרך על מנת שנשק לא יגיע לעזה. עכשיו צריך לתרגם מחויבות זו לפעולות שימנעו מחמאס להתעצם בשנית. זה אינטרס גם של מי שמאמין בכל ליבו ומעוניין לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. זה נושא עליון בסדר היום שלנו".

"נעשה הכל בעזרתכם כדי להחזיר את גלעד שליט"

"אנו מקווים שיציבות בעזה, הפסקת האש וערעור שלטון החמאס יאפשרו לנו לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים במהירות. נעשה כל מאמץ לזרז זאת", הוסיף ראש הממשלה, "עשינו ונמשיך לעשות את כל שדרוש למנוע משבר הומניטרי בעזה ולעזור לאזרחים החפים מפשע. ניצור יחד איתכם תנאים טובים יותר".

ראש הממשלה סיים את דבריו בהבעת צער על האזרחים שנהרגו בשלושת שבועות הלחימה בעזה. "אני רוצה לשוב ולהביע את כאב מדינת ישראל, על הקורבנות מבין אזרחי עזה שלא היו מעורבים בטרור", אמר אולמרט, "לא נגדם נלחמנו ולא בהם רצינו לפגוע . אני מביע בשם מדינת ישראל את צערי העמוק על קורבנות אלה".

את המילה האחרונה בנאומו הקדיש ראש הממשלה לנושא שחרורו של גלעד שליט: "איני יכול שלא להזכיר את החייל החטוף גלעד שליט, שלו גם אזרחות צרפתית. נעשה הכל בעזרתכם (מנהיגי אירופה) כדי להחזירו".

עוד כתבות

הדרכת לוחמי אש של Civil Squads of Israel בזיקים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

החברים שמסייעים לכיתות הכוננות: מציוד ועד הדרכות כיבוי אש

ניר אלון חיפש דרכים לשיקום עצמי אחרי תשע שעות עם משפחתו בממ"ד בסופה, דניאל בוכן הוא הייטקיסט שעשה עלייה מאוסטרליה ורצה להתנדב ● יחד הם הקימו את Civil Squads of Israel ● ישראל מתגייסת

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה ירוקה בת"א; מדד הבנקים זינק בכ-3%, הדולר צולל מתחת ל-3.7 שקלים

מדד ת"א 35 עלה בכ-1.4% ● ירידה ביתרות מטבע החוץ של ישראל ● אילו הן המניות שמעניינות את המשקיעים? ● אודיוקודס לא עמדה בציפיות האנליסטים ● דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים פורש מתפקידו ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר"

בנין בנק הפועלים יהודה הלוי 63 ת''א / צילום: איל יצהר

מתוך הבנק או מבחוץ? המועמדים שעשויים להחליף את דב קוטלר בפועלים

מנכ"ל בנק הפועלים הודיע במפתיע על עזיבה לאחר חמש שנים, ובכך נפתח המרוץ לאחת המשרות הבכירות והנחשקות במשק הישראלי ● בין השמות שמוזכרים בתוך הבנק נמנים המשנים למנכ"ל, דלית רביב, ידין ענתבי ורם גב ● בשוק מעריכים כי קיימת אפשרות למינוי חיצוני, כשגולן שרמן, שיצא לחל"ת מהבנק לפני כשנתיים, הוזכר כמועמד אפשרי

בבסיס סודי שמתרחב במהירות: כך נערכת איראן למתקפה הבאה נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מה גורם לצבאות של מדינות הערביות להיות לא יעילים, הבסיס הסודי של איראן וסיפורה של ניצלות שואה שהייתה בקיבוץ מפלסים ב-7 באוקטובר ● כותרות העיתונים בעולם 

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יוסי גם זו לטובה, אורן דאי, אייל טואג, ראובן קפוצ'נסקי

אלו החברות שהכי מעניינות משקיעים בת"א

את בנק לאומי, חנן מור ואל על המשקיעים חיפשו הכי הרבה במאיה, כך עולה מנתוני הפעילות באתר הבורסה ● כ-20% מהחברות הנסחרות בת"א המתינו עם פרסום הדוחות השנתיים עד לרגע האחרון, ושיעור נמוך יותר תרגמו את הדיווחים לאנגלית ● וגם: מי החברה שאחריה עוקבים הכי הרבה משקיעים באופן קבוע

חדרה. אין מספיק אוטובוסים / צילום: Shutterstock, Mapic Aerials

בגלל מאבק על כביש בחדרה: במשרד התחבורה מאיימים לבטל נת"צים בכל הארץ

בעקבות סכסוך בין משרד התחבורה למשרד האוצר, מנכ"ל משרד התחבורה מאיים לבטל נת"צים ברחבי הארץ ● הסיבה: משרד האוצר לא אישר חתימה על הסכם עם עיריית חדרה לחידוש רחובות והקמת נתיבי העדפה

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

260 מיליון דולר: כל הפרטים על עסקת הנשק שארה״ב מעכבת לישראל

ממשל ביידן מעכב את אספקת התחמושת לתקיפה ישירה משום שהוא לוחץ על בעלת בריתו ישראל לא להיכנס לרפיח

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה

המשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר לא ידע עד לפני שנתיים איך מאייתים את השם אנבידיה ● "רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה" ● דרוקנמילר סבור שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים

שיפוצים בבניין / צילום: כדיה לוי

בניין הוכרז כמסוכן, אך דייר סירב לשלם על שיפוץ. מה קבע ביהמ"ש?

המפקח על רישום המקרקעין דחה תביעה של בעל דירה שסירב לשלם את חלקו בשיפוץ של בית משותף בבת ים

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

וויז מציגה את הגיוס הגדול של חברה ישראלית אי פעם

חברת הסייבר בניהולו של אסף רפפורט מציגה קצב צמיחה מסחרר ושורת צעדים שאפתניים ● ארבע שנים בלבד אחרי הקמתה, הכריזה וויז על גיוס של מיליארד דולר ● בין המשקיעים: הקרן האמריקאית הגדולה אנדריסן הורוביץ ● בשוק תוהים: עד לאן היא יכולה לצמוח?

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון

גלנט: "הפעולה ברפיח לא תיעצר עד לחיסול חמאס או חזרת החטוף הראשון"

נתניהו: "הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל" • גורמים רשמיים בארה"ב: בהצעה שחמאס הסכים לה יש שינויי ניסוח מינוריים בלבד ביחס להצעה של ישראל • המשלחת הישראלית הגיעה לקהיר • דיווח: "הפלישה לרפיח תואמה עם ארה"ב. המטרה - מתן תמונת ניצחון שניתן יהיה לשווק לבן גביר וסמוטריץ'" • עדכונים שוטפים

גיא הדס / צילום: רמי זרנגר

אחרי 16 שנה: סמנכ"ל התקשורת, קשרי ממשל ואחריות תאגידית בבזק, גיא הדס, פורש

עפ"י הודעת בזק, הדס יישאר בתפקידו ככל שיידרש להעברה מסודרת של התפקיד ● עדיין לא ברור מי יהיה מחליפו של הדס, או לאן פניו מיועדות

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ''סיינס פו'' בצרפת מסמנים מתוך בניין של המוסד עליו השתלטו / צילום: ap, Jeffrey Schaeffer

עימותים אלימים גם באירופה: המחאה נגד ישראל מתרחבת לקמפוסים ביבשת

בצרפת, בבריטניה, בברלין, בקופנהגן, באמסטרדם ועוד - מפגינים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים מתעמתים עם המשטרה, עורכים תהלוכות ומקימים מאהלים מבוצרים ● מנכ"לית ICE, ארגון הקהילות הישראליות באירופה: "האוניברסיטאות לא יכולות להמשיך ולשבת על הגדר, ומדינת ישראל חייבת לפעול כבר היום ובאופן ממושך בקמפוסים"

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

איתי בן זקן (משמאל) ונמרוד שדות, מייסדי האניקומב / צילום: יוסי זליגר

חברת הביטוח הדיגיטלית האניקומב גייסה 36 מיליון דולר

האניקומב מציעה ביטוח דיגיטלי לבעלי בתים משותפים בארה"ב, שוק שמוערך ב-34 מיליארד דולר ● החברה תשתמש בכספי הגיוס להעמקת היתרון הטכנולוגי המבוסס AI שלה ולהתרחבות לשווקים משיקים

מוטי שרף / צילום: יהב שרף

היועץ האסטרטגי מוטי שרף הופך לשותף במשרד הפרסום סיטימדיה

שרף ייכנס למשרד שבבעלות דניאל וינר במקום המייסד-שותף שעוזב, ליאור ששון, בהשקעה של כמה מיליוני שקלים ● במהלך נוסף בענף, עידו מינקובסקי מרחיב את פעילות קבוצת התקשורת בבעלותו ומקים את ג'נסיס - מתחם תוכן ומוזיקה חדש