גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנהלים את העולם: ההבדלים בין התרבות הארגונית בישראל וברחבי העולם מרמזים ש"זה לא הם, זה אנחנו"

מנהלים ישראלים שמגיעים למשרה ניהולית בכירה בחו"ל אינם חזון נפרץ, במיוחד כשמדובר בשווקים מרכזיים. "גלובס" כינס חמישה כאלה מקצות תבל, כדי לבדוק במה כרוך הקידום אל מעבר לים

שי פלדמן היה סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת AIG ישראל, כאשר אותר על-ידי מטה החברה בניו יורק לעתודה ניהולית. מבחינתו, זה היה הפתח לצמוח: "השווקים נפתחים והשוק הופך לגלובלי, והרגשתי שתפקיד בינלאומי יפתח בפניי אופקים וערוצי למידה חדשים ויעניק לי הזדמנויות רבות בעתיד". פלדמן בחן מספר הצעות ובחר בשוק האירופי. זה כשנה הוא משמש כמנכ"ל AIGME מערב אירופה, ומסביר: "אני מנהל חברה בת של AIG, שאחראית על הערוץ הישיר בצרפת, בספרד, באיטליה ובפורטוגל. בעיניי, השוק האירופי המפותח מהווה אתגר גדול: אני נחשף לשווקים חדשים, ליחסים עסקיים עם מנהלים ולעובדים במספר מדינות, כאשר כל אחד מהם מגיע מרקע תרבותי שונה, ויש צורך לנהל ולתמרן בין כולם ממרחק".

מנהלים ישראלים שמגיעים למשרה ניהולית בכירה בחו"ל אינם חזון נפרץ, במיוחד כשמדובר בשווקים מרכזיים. כינסנו חמישה כאלה, מקצות תבל, כדי לבדוק במה כרוך הקידום אל מעבר לים. בצד פלדמן, שמקום מושבו בצרפת, נמצא איתן בק, שותף בקרן הון סיכון פיטנגו, שיושב במשרדי הקרן בקליפורניה. במזרח מצויים אמיר גל-אור, שותף מנהל בקרן אינפיניטי ישראל סין, וגל ברק, מנהל פעילות עסקית של HP באסיה פסיפיק, ובמזרח מסוג אחר שוהה רון גלובינסקי, מנהל פיתוח עסקי ב-DHL העולמית ברוסיה, במזרח אירופה ובטורקיה.

שעתיים בין לקוח ללקוח

הבדל מרכזי שניכר בפעילותם הנוכחית של הארבעה, לעומת תפקידים קודמים בארץ, הוא הגודל. במיוחד נכונים הדברים ביחס למי שמנהל אזור המשתרע על-פני כמה מדינות. לדברי ברק, "אני מוביל ארגון הכולל את כל מדינות אסיה והמזרח הרחוק; מדובר בממדים עצומים, שמציבים אתגרים אדירים לכל מנהל, החל משליטה גיאוגרפית וכלה בניהול כוח אדם עצום ומעורב". השליטה הגיאוגרפית כשלעצמה אינה עניין של מה בכך, הוא מבהיר: "אחד האתגרים בניהול ארגון בחו"ל הוא השליטה מרחוק. בארץ הכול נגיש, זמין, ויחסית קרוב ונוח להשגה במרחק נסיעה או הרמת טלפון, בעוד שבחו"ל הפעילות כוללת מספר רב של גורמים, במקומות שונים ומרוחקים, היוצרים קשיים ועיכובים בהשגת המטרות. ניהול בחו"ל דורש תיאום מורכב של גורמים מסייעים, שברוב המקרים נמצאים בזמני שעון אחרים בעולם. רמת העצמאות הנדרשת גבוהה יותר, הן בשל הריחוק הגיאוגרפי, והן בשל הצורך לתת מענה מיידי לאירועים תכופים ודחופים מדי יום".

גם פלדמן מוצא קשר בין גודל הטריטוריה הניהולית לבין מורכבות הניהול: "השוני בגודל הארגון הוא בהלימה מלאה לשוני בגודל השווקים; השוק הישראלי אמנם מתוחכם ומפותח, אך עדיין מונה פחות משני מיליון בתי אב, והפוטנציאל מוגבל עקב כך. בשווקים שבהם אני פועל, לצורך המחשה, קיימים מעל חמישים מיליון בתי אב, וזה כשלעצמו יוצר פער אדיר. המבנה הארגוני בחברה שאני מנהל מורכב מחברות מקומיות ומהנהלה אזורית, ומבנה הניהול הוא מטריציוני: לכל אחד מהבכירים בחברות המקומיות קיימים מנהלים ישירים גם בצוות האזורי. חוץ מהסניף הצרפתי, שאחריו ניתן לעקוב בצורה יותר צמודה, יתר הצוותים ממוקמים במדינות השונות, ולמרות שאני נוטה לנסוע בתדירות גבוהה, עדיין היכולת לפקח מוגבלת, וקיימת עצמאות רבה לסניף המקומי. עקב צורת ניהול זו, נדרשת מיומנות גבוהה יותר מהסניפים המקומיים, ויצירת כלים נכונים למעקב, שייתנו תמונה מלאה על כלל הפעילויות".

גם גלובינסקי מתמודד עם הבדלים בסדרי גודל: DHL אקספרס ישראל מונה 500 עובדים, לעומת 3,000 עובדים ברוסיה. "גם הלקוחות כאן גדולים יותר, וזה בהחלט משמעותי", מוסיף גלובינסקי. "ההבדלים בסדרי הגודל באים לידי ביטוי בקביעת פגישות. לדוגמה, אתה מרים טלפון ומנסה לתאם פגישה עם מנהל לוגיסטיקה, אבל הוא מנהל כאן חברה גדולה יותר, ולכן הוא עסוק יותר ולוקח זמן לקבוע פגישות. הבדלי הגודל ניכרים גם ברוסיה עצמה. אם נציג ישראלי יכול לקבוע שש פגישות ביום, הרי שברוסיה ישנה בעיית פקקים, ולעבור מלקוח ללקוח לוקח לפעמים שעתיים. ולכן, במשך היום אפשר להספיק לקיים רק שלוש או ארבע פגישות".

הסינים לא מדברים

מנהל הבא מרחוק צריך להסתגל לתרבות עסקית חדשה מול עמיתיו המקומיים, וללמוד את השפה, תרתי משמע. "בסין אין פעילות ישראלית ואין קהילה יהודית, כך שאין מישהו מהקהילה שניתן להיעזר בו. זה יוצר מצב שבו יש הרבה סקטורים לא ידועים, החוקים משתנים, יש רגולציות, והרבה קודים מקומיים שבישראל מבינים, ואילו כאן צריך לנתח מי הארגון שנמצאים מולו, מי האנשים המשפיעים, ועוד", מעיד גל-אור. "בסין יש קושי גדול לזהות את מקבלי ההחלטות, כי יש חוסר שקיפות אדיר, ובנוסף, אתה צריך להבין את מה שלא נאמר. יש דברים שנאמרים בפגישות רק כדי לתת כבוד לצד השני או לעצמך; נאמרים בעיקר דברים טובים, ולא נאמרים החולשות והקשיים; ואתה צריך להבין ממה שלא נאמר מהן החולשות".

לדבריו, ההתערות בקהילה העסקית המקומית היא חלק משמעותי מהתפקיד: "מדובר בהתמודדות מורכבת, כזו שמצריכה אותך ללמוד ולהיות בהקשבה. וזה לא משהו שעושים בחצי משרה אלא בכל הכוח. ואם בניית קשר של אמון היא קריטית בפעילות בסין, הרי שאתה צריך להשקיע במערכות יחסים, ורק ברגע שבו בנית את הבסיס אתה יכול לעבור לשלבים הבאים. אני גם מנסה לאמץ כמה שיותר מנהגים סיניים חיוביים, לתת להם מה שהם רגילים, ולהיעזר בסינים אחרים כדי להעביר מסרים".

ברק: "התרבות ומנהגי המקום שונים, ועל כן בניית מערכת יחסים עם לקוחות נעשית אחרת ומצריכה הסתגלות ולמידה. אנשי העסקים בהונג קונג מאוד מתוחכמים; המראה שלהם והאנגלית העילגת עלולים להטעות, אך הם מאוד חריפים, ונמצאים בסביבה מאוד תחרותית. הם יכולים לנהל איתך משא ומתן רק כדי לבדוק איזה מחיר תציע, וישתמשו בכל הטכניקות האפשריות".

אבל ההסתגלות של מנהל זר מתחילה בראש ובראשונה בארגון שהוא עומד בראשו, והיא כוללת הפנמה של התרבות הארגונית וסגנון הניהול שלו רגילים העובדים הכפופים לו. "ברוסיה העובדים מכבדים את המנהל", אומר גלובינסקי, "ובמקרים מסוימים אף ניתן לראות יראה ופחד. כאן קשה יותר למצוא את 'מדיניות הדלת הפתוחה' שקיימת בחברות רבות בארץ. העובד הרוסי ידבר עם המנהל הישיר שלו, ולא יפנה למנכ"ל - אלא במקרים קיצוניים".

התוצאה היא שעל המנהל להתאים את עצמו לעובדים. לדברי גלובינסקי, לא מזמן פוטר בחברה סמנכ"ל תפעול אמריקאי שלא הצליח להסתדר עם עובדיו, משום ש"הוא לא הצליח לגשר על פערי המנטליות. העובדים נעלבו מהתבטאויותיו. הוא לא הפנים שעם העובדים הרוסים התקשורת שונה, שצריך להיות איתם עדינים, וגם קצב הדברים שונה. הם רגילים לקצב עבודה מסוים, ופתאום בא אדם מבחוץ ועושה שינויים".

גם באסיה נדרש המנהל לנהוג עדינות עם עובדיו, מעיד ברק: "העובדים הרבה יותר סגורים, וצריך להראות להם יותר חום, חיוך ומילה טובה, ולהראות לעובד שהוא נחוץ. צריך להראות להם יותר הערכה ורצון. למזכירה שלי, לדוגמה, יש אנגלית ברמה בסיסית, וכשאתה מראה תסכול וחוסר שביעות רצון היא מיד נאטמת ומגלה מוטיבציה נמוכה. בשלב כלשהו הבנתי שאני צריך לנקוט סגנון אחר: להביע המון הערכה, וגם להכיר יותר את העובד, להבין היכן החולשות והיתרונות. אני צריך לחזור על כל משפט שלוש פעמים, אבל אני נעזר ביתרונות שלה: הבנה של HP, יעילות ועוד".

מחוויותיהם של המנהלים אפשר ללמוד שאולי דווקא הישראלים הם יוצאי הדופן - בטמפרמנט, ביחסים הלא פורמליים בין הדרגים השונים בחברה, ב"יהיה בסדר" הישראלי הידוע. "הופתעתי לגלות הבדלים משמעותיים בין הישראלים לצרפתים כמעט בכל התחומים", אומר פלדמן על התרבות הארגונית בבסיס האם הנוכחי שלו. "הקצב וההתנהלות של הצרפתים אטיים יותר לעומת הישראליים, תופעה הנובעת מירידה לפרטים ומדקדקנות בכל התחומים. הפגישות מתנהלות בצורה יותר רגועה, נינוחה, מנומסת וסבלנית, הפנייה לעובדים ולמנהלים היא בצורה הרבה יותר רשמית, רוב ההתנהלות נעשית דרך מיילים ולא בטלפון, שנחשב לאמצעי התקשורת הדומיננטי בקרב הקהילה העסקית בישראל. גם כמעט שלא רואים אנשי עסקים מנהלים שיחות טלפון עסקיות בבתי קפה ובמסעדות באמצעות הטלפון הסלולרי. לעומת ישראל, שבה מקום העבודה הוא מעין בית שני, בצרפת מגיעים לעבודה נטו".

ולא מדובר בגינונים אירופיים בלבד: "כשישראלים מגיעים לפה הם מרגישים שדברים זזים לאט", אומר בק. "התרבות הארגונית האמריקאית מאוד מסודרת, והמבנה הארגוני חשוב, ובניגוד לישראל, שבה הכול מאוד שטוח, ופעמים רבות אפשר לעקוף את המנהל, הרי שפה מאוד מקפידים על כך. בנוסף, פה מגדירים יותר אסטרטגיה לפני שעושים משהו, וקבלת ההחלטות יותר מסודרת. גם החינוך למצוינות חזק בנושאים כגון סדר ועמידה בזמנים". גם ברק מעיד: "באסיה לא קיימת התרבות הישראלית של דיבור ישיר, ואגרסיביות לא נחשבת לתכונה חיובית".

כל המנהלים מסכימים שהסיפוק בתפקיד ניהולי בינלאומי הוא עצום, אך שנדרשת סבלנות, ובעיקר למידה מתמדת כדי להצליח. "מדובר בהתמודדות מולטידיסציפלינרית - לוגיסטית, פיננסית, קהילתית, עסקית ועוד", אומר גל-אור. "צריך להתמודד עם משתנים רבים. המפתח הוא להקשיב, ללמוד, ולהצליב מידע". ובק מוסיף: "צריך לקחת אורך נשימה, להפנים שככה הדברים עובדים, ולא להילחם בהם".

עוד כתבות

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים יוסי ושלומי אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק לבעלי המניות מהציבור בסכום הנע בין 146-232 מיליון שקל

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח, והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלה נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

מגמה חיובית באירופה; ענקית מוצרי היוקרה הצרפתית קרינג צוללת ב-10%

מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"