גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הריאליטי הקפיץ את התוכן השיווקי בטלוויזיה: זינק ב-13% ל-111 מיליון שקל

כך עולה מסיכום 2008 של חברת Effect-TV ; כ-43% מהתוכן השיווקי בשנה החולפת התקיים בתוכניות של זכיינית ערוץ 2 קשת, כאשר "האח הגדול" מוכתר כמהלך התוכן השיווקי המוצלח ביותר של השנה

השימוש בתוכן שיווקי כפורמט פרסומי לגיטימי הולך וצובר תאוצה בישראל - כך עולה מסיכום מיוחד של התוכן השיווקי בשנת 2008, שערכה עבור "גלובס" חברת Effect-TV מקבוצת "מחקרי הגל החדש". ב-2008 חלה עלייה של 13% בשימוש בתוכן שיווקי בטלוויזיה: היקף התקציבים המושקעים בתוכן השיווקי בטלוויזיה גדלו השנה ב-13% אחוזים לסך של 111 מיליון שקל (היקף הפעילות ב-2007 מוערך ב-97 מיליון שקל). יצוין כי לפי נתוני איגוד השיווק, נתח הפרסום בטלוויזיה מעוגת הפרסום גדל בכ-9%. מגמה זו תואמת את המגמה העולמית, לפי חל גידול בתקציבים המופנים לפעילויות תוכן שיווקי.

המנצחות הגדולות של התוכן השיווקי ב-2008 הן התוכניות "הישרדות" ו"האח הגדול". ערוץ 10 פורץ קדימה, זכיינית ערוץ 2, רשת, גדלה למרות שנה חלשה ברייטינג הכללי שלה, אבל קשת ממשיכה להוביל את הענף עם כ-43% מכלל מהתקציבים של המותגים, למרות שיש לה רק 3 ימי שידור ב-2008 (לעומת 4 ימי שידור לרשת ושבוע מלא לערוץ 10).

אורי אלמן, מנכ"ל חברת Effect-TV: "המובילות של קשת מבוססת בעיקרה על מותגי התוכן החזקים כמו 'כוכב נולד', 'נולד לרקוד', 'ארץ נהדרת', ואחרים, שהשנה קיבלו חיזוק משמעותי עם 'המטבח', ו'האח הגדול'".

"את הפריצה הגדולה עשה השנה ערוץ 10 עם "הישרדות", אשר מיקמה אותו בשורה הראשונה מול המפרסמים גם באיכות הפעילות וגם בתקציבים. עבודה יפה נעשתה גם בתוכניות הספורט והריאליטי האחרים של הערוץ. ראוי לציין כי רשת הצליחה לגדול בתקציבים שגייסה לתוכן השיווקי למרות שנה חלשה מאד במותגי התוכן השלה, למעט 'משפחה חורגת' ו'רוקדים עם כוכבים', וזאת בעיקר בזכות מספר פרויקטי תוכן שיווקי גדולים ומיוחדים שלא היו צמודים לתכנית ספציפית".

המנצחות הגדולות: תוכניות הריאליטי

התוכנית שפרצה במידה רבה את גבולות הז'אנר ב-2008 הייתה "הישרדות" בעונה הראשונה. התוכנית, שעלתה בתחילת 2008 למסכים, יצרה סטנדרט חדש של פעילויות תוכן שיווקי מצויינות דוגמת ג'ילט ו-Head&Shoulders. תכניות בולטות נוספות ששימשו פלטפורמות יוצאות דופן לפעילויות תוכן שיווקי הן "קרב סכינים" בערוץ 10, "1 נגד "100 ו"רוקדים עם כוכבים" ברשת, "מה קורה" וכמובן "האח הגדול" בקשת - בכולן מספר רב של מותגים בביצועים מצוינים של תוכן שיווקי.

תוכניות אשר אכזבו השנה במידה מסויימת הן "גריז", עם המותג 'קרוקר' שלא התרוממה ברייטינג, "תוצאות האמת" ו"בעירום מלא", אשר שידורן הופסק עוד במהלך העונה המתוכננת בגלל שיקולי הריטינג והתחרות. גם תוכניות השידוכים "מחפשים אהבה עונה 2" ו"מפרץ האהבה" אשר בפורמט שלהן בחו"ל כללו פעילויות רבות של תוכן שיווקי לא הציגו בארץ פעילויות דומות.

לפי המחקר של Effect-TV, השנה הייתה קפיצת מדרגה לא רק בתקציבים שהושקעו בתוכן השיווקי אלא גם באיכות הפעילויות על המסך. חלק מפעילויות התוכן השיווקי היו באיכות גבוהה מאוד, וסייעו למותגים למנף את המטרות שלהם באמצעות החיבור לתוכן של התכנית בה הם בחרו להופיע.

משיחות עם המפרסמים מחד ומעסקאות שנמדדו על ידי החברה, ניתן לומר כי חל שינוי לטובה בתפישה של המותגים את התוכן השיווקי וראינו מעבר ממיקוד בעסקאות של Product placement (השמת מוצר) בלבד, לעסקאות של תוכן שיווקי רחב הכוללות חיבור חזק של הסיפור של המותג לתכנית המשודרת.

לדברי אלמן, "מרבית המותגים המדורגים במקומות הראשונים של מדד האיכות של Effect-TV ביצעו פעילויות רחבות ומשולבות הכוללות אלמנטים רבים של תוכן שיווקי, אשר סייעו למותגים למנף את התכנית עצמה לטובת רלוונטיות בעיני הצופים".

כ-75% מהתקציבים שהושקעו בתוכן שיווקי השנה היו בפריים-טיים בערוצים המסחריים. הז'אנר הבולט מבחינת השווי הכספי היה תוכניות הריאליטי, כולל הדוקו ריאליטי - כ-40% עד 45% מכלל התקציבים. התוכניות הבולטות מבחינת התקציבים שהושקעו בהם בתוכן שיווקי היו: "האח הגדול", "כוכב נולד", "הישרדות", "רוקדים עם כוכבים" ו"משפחה חורגת".

הז'אנר הבולט מבחינת כמות מותגים היה תוכניות הבישול, עם כ-60 מותגים שונים מכלל הקטגוריות. בין התוכניות הבולטות בז'אנר הבישול מבחינת פעילויות תוכן שיווקי: "קרב סכינים", "שגב במטבח" ו"גיל חובב - מצעד האוכל הישראלי".

הקטגוריה המושקעת - מזון ומשקאות

הקטגוריה המושקעת ביותר במדיום התוכן השיווקי בשנת 2008 הייתה מזון ומשקאות, השנייה בדירוג ב-2007. סך הכל מעל 65% מהכסף המושקע בתוכן שיווקי הולך לחמש הקטגוריות הראשונות בדירוג: מזון ומשקאות, פיננסים וביטוח, מוצרי צריכה, תקשורת וסלולרי ועמותות.

קטגוריית המזון והמשקאות עברה ב-2008 למקום הראשון, והחליפה את קטגוריית הפיננסים והביטוח שהייתה במקום זה ב-2007. בקטגוריה ניתן למצוא ענקיות המזון: תנובה, קבוצת שטראוס ואסם, בפעילויות רבות עם מגוון מותגים.

במקום השני נמצאת קטגוריית הפיננסים, עם ירידה הניתנת לייחוס, לפחות בחלקה, למשבר הכלכלי שפרץ בסוף הרבעון ה-3 השנה וגרם לפעילויות רבות שתוכננו לרבעון ה-4 לא לצאת אל הפועל.

קטגוריית מוצרי הצריכה שומרת על מקומה השלישי ומגדילה את הפער מהמקום הרביעי בסך ההשקעה, כאשר בולטות שם ענקיות הקמעונאות P&G וחוגלה-קימברלי, ומעט אחריהן ג'ונסון אנד ג'ונסון וסנו עם מגוון פעילויות.

קטגוריית התקשורת והסלולר שומרת על המקום הרביעי בעיקר בזכות ההצטרפות של בזק והפעילות שלה ב"האח הגדול". את העלייה המפתיעה ביותר ניתן לייחס למקום 5 ברשימה, העמותות, אשר עשו השנה כניסה מרשימה לדירוג של 10 המקומות הראשונים בעיקר בזכות פעילויות שנתיות נרחבות של עמותות "אור ירוק" ו"קרן קיימת לישראל".

גם עמותת "אור ירוק" במנצחים

ב-2008 נעשתה פעילות תוכן שיווקי לכ-200 מותגים שונים. הכמות הגדולה ביותר של מותגים נמצאת בקטגוריות המזון והמשקאות (כ-40 מותגי מזון ומשקאות), ומוצרי הצריכה (כ-35 מוצרי צריכה).

כ-20% מכלל המותגים ביצעו מעל פעילות אחת במהלך השנה והם מאופיינים בפעילויות בתקציב של עד 200,000 שקל. מותגי מזון ומשקה רבים לקחו חלק בפעילויות בז'אנר של תוכניות הבישול.

השונות בין פעילויות תוכן שיווקי של מותגים היא גדולה ונובעת מעצם העובדה שמדובר ביצירת חיבור בין פלטפורמת תוכן לבין סיפור של מותג. כפועל יוצא, קשה להשוות בין כלל פעילויות התוכן השיווקי, ולכן החליטה Effect-TV לייצר שלוש רמות של פעילויות להשוואה: פעילויות תוכן שיווקי במסגרת תוכנית - פעילות רציפה של מותג לאורך כל (או מרבית) פרקי התוכנית, פעילויות תוכן שיווקי שנתיות - פעולות נמשכו במשך מספר חודשים לאורך השנה ללא קשר לתכנית ספציפית, ופעילויות תוכן שיווקי נקודתיות - ביצוע של משימה או פעילות חד פעמית או ספיישל בתוך תוכנית.

בדירוג פעילויות התוכן השיווקי הטובות ביותר לאורך תוכנית מנצחת בגדול הפעילות של בזק ב"האח הגדול" של קשת. הפעילות של בנק הפועלים ב"משפחה חורגת" של רשת עם אלון גל שנייה, ופעילות יינות ברקן ב"קרב סכינים" בערוץ 10 שלישית.

מבין פעילויות התוכן השיווקי הטובות ביותר לאורך השנה, זכתה במקום הראשון הפעילות "ישראל עוצרת" של עמותת אור ירוק, שהופיעה בכל ערוצי הטלוויזיה המסחרית. המקום השני הוא הפעילות של הונדה במסגרת "עסקים ירוקים" בתוכנית הבוקר של קשת, ובמקום השלישי "נגיעה קטנה בלב" של שופרסל ברשת.

בדירוג פעילויות התוכן השיווקי הטובות ביותר במסגרת פעילות חד פעמית בתוכנית, הגיעה הפעילות של Head & Shoulders ב"הישרדות" בערוץ 10 למקום הראשון, הפעילות של "ספיישל מאמה מיה" ב"רוקדים עם כוכבים" של רשת הגיעה למקום השני, ובמקום השלישי, שוב - "הישרדות", הפעם עם הפעילות לג'ילט.

לדברי אלמן, ישנן מספר גורמים אשר השפיעו על הגידול בהיקפי הפעילות בשוק. "הגורם הראשון הוא ההתחזקות של מחלקות שיתופי הפעולה של ערוץ 10 ושל רשת אשר יזמו מהלכים ושיתופי פעולה גדולים שלא ראינו בתדירות כזו בשנים הקודמות דוגמת 'הישרדות', שידורי הספורט ו'קרב סכינים' בערוץ 10 ו'חדשות בירוק', 'נגיעה קטנה בלב' ותוכניות רבות בז'אנר הבישול עם שגב וקרין גורן. זאת כמובן לצידה של קשת שהמשיכה להוביל את השוק בצורה משמעותית בין היתר בזכות פורמטים ותיקים כמו 'כוכב נולד', 'ארץ נהדרת', 'נולד לרקוד' ופורמטים חדשים דוגמת 'האח הגדול', 'מה קורה' וגיל חובב".

"הגורם השני שהשפיע על היקפי הפעילות של התוכן השיווקי הוא לוח השידורים, אשר כתוצאה מהמאבק בין הזכייניות, התמקד בפריים-טיים בז'אנר תוכניות הריאליטי. שילוב פעילויות גדולות של מותגים בתוכניות הריאליטי הוא בדרך כלל קל יותר וטבעי יותר והגידול בז'אנר תרם משמעותית לתחום".

"ז'אנר נוסף אשר תרם רבות לגידול בהיקפי הפעילות של השוק גם מבחינה כספית וגם מבחינת כמות המותגים הוא תוכניות הבישול, החל מ'גיל חובב', דרך 'קרב סכינים', 'שגב במטבח' ו'שגב בא לבשל' וכלה ב'אהרוני ברגע'".

אלמן מוסיף כי "תרומה נוספת לגידול בהיקפי הפעילות של כלל השוק היא הפעילות של ערוצי הנישה, ובראשם ערוץ הספורט, ערוץ 9 וערוץ הילדים. עלייה זו נרשמה במקביל למגמה הפוכה בערוצי הכבלים והלוויין שם ירדו התקציבים של תוכן שיווקי בצורה דרמטית".

תחזית ל-2009: עלייה נוספת

לפי חברת Effect-TV, מרבית העסקאות שנבדקו במהלך השנה הוכיחו שענף התוכן השיווקי עדיין מתומחר בחסר, כלומר - בדרך כלל מקבל המפרסם תמורה גבוהה יותר לכסף שלו מפעילות פרסומית רגילה בטלוויזיה.

הגורמים שישפיעו על היקף שוק התוכן השיווקי ב-2009, הם, בין היתר: התחזיות שמדברות על האטה בשנת 2009. סביר כי המפרסמים יחפשו את ההזדמנויות לניצול מירבי של הכסף שלהם ויתעלו אותו לאפיקים שמייצרים יחס עלות תועלת אפקטיבי מבחינתם.

המצב הכלכלי עשוי להשפיע על מותגים לבצע פעילויות תקשורתיות בעלות גוון מכירתי יותר מאשר תדמיתי בלבד. בהקשר זה כבר ב-2008 היו כמה פעילויות תוכן שיווקי שהובילו מהלכי מכר, כאשר הדוגמאות הבולטות הן: סופר פארם ב"לרדת בגדול 3", מוצרי P&G ב"הישרדות" העונה הראשונה ומי עדן ב"האח הגדול".

עוד כתבות

אילוסטרציה: Shutterstock

גבולות אחריות המתווך לספק מידע ללקוחו

האם מתווך יכול להסתפק בנתונים שנמסרו לו על ידי המוכרים, או שעליו לקיים בדיקות עצמאיות לגבי מצב הנכס?

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

החלפת בתים. ''להיכנס לחופשה שונה מאורח החיים שלך'' / צילום: Shutterstock

36 פעמים החלפנו דירה: האנשים שיוצאים לחופשה בחינם

בעלי נכסים ואפילו שוכרים מחליפים דירות ומוצאים את עצמם בחופשה חלומית בבית של מישהו אחר ● מה היתרונות ומה הסכנות, ולמה צריך לשים לב

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

השבוע בשווקים / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הענקית שקפצה וזו שהתרסקה - ועוד כתבות על מצב השווקים

מטא איכזבה את המשקיעים ● נטפליקס צנחה אחרי תוצאות חיוביות, טסלה פרסמה דוח מאכזב אבל המניה שלה קפצה. למה? ● קבוצת רד בינת מסיימת עידן ועוד כתבות על המצב בשווקים

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו / צילום: צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

הבית הלבן: ביידן חזר על עמדתו הברורה בנוגע לרפיח

חייל צה"ל נפצע קל מירי שני טילי נ"ט אמש למנרה • תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה ביממה האחרונה: מחבלים חמושים חוסלו, אתרי שיגור הושמדו • היערכות בישראל להוצאת צווי מעצר בין-לאומיים כבר השבוע נגד נתניהו, גלנט והלוי • עשרות מפגינים, בהם קרובי חטופים, חסמו אמש את איילון צפון והדליקו כתובת אש עם הכיתוב "חלאס" ● עדכונים בולטים 

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

מפגין מניף שלט עם ''מהפכת אינתיפאדה'' בוושינגטון. תמיכות מפורשות באלימות / צילום: Associated Press, Lindsey Wasson

״אינתיפאדה עולמית״ מתפשטת בקמפוסים של ארה״ב אבל היא עשויה לחזק דווקא את הימין

זה מה שקרה למחאות הענק נגד מלחמת וייטנם ולמרד הסטודנטים בצרפת לפני 60 שנה ● התנועה הנוכחית מעתיקה בהצלחה גוברת את דפוסי הפעולה של המאבק נגד אפרטהייד לפני 40 שנה ● ישראל הופכת למנוף של שינוי

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

עליות בוול סטריט; אפל קופצת ביותר מ-3%

השקל מתחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76 שקלים ● דומינו'ס פיצה קופצת אחרי שפירסמה דוחות שעלו על ציפיות האנליסטים ● אילון מאסק בסין וטסלה קיבלה שם בשורות טובות ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי דונלד טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe FireFly)

מחקרים מגלים: המאבק בדמנציה מתחיל בשנות ה-40 שלכם

נקיטת פעולה לשיפור בריאות המוח בשלב מוקדם עשויה לעזור לכם להישאר חדים עם תהליך ההזדקנות ● "המאמצים להתמקד בדמנציה בקרב אנשים מבוגרים כשלו במידה רבה", אומר פרופסור לפסיכולוגיה ומדעי המוח מאוניברסיטת דיוק, ומוסיף כי בשל כך המדענים מחפשים רמזים במוח בשלבי חיים מוקדמים יותר

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק ביותר מ-1.5% מול הדולר; אלו הסיבות

ההתקדמות במשא ומתן על הפסקת האש ושחרור חטופים, העליות בסוף השבוע האחרון בוול סטריט ואלה הצפויות היום, מעלות את הביקוש למטבע המקומי ● אבל התנודתיות בשערו צפוייה להמשך

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"