גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מסע דילוגים

רובנו חוששים לאבד את מקום העבודה, את הביטחון ואת היציבות, אבל יש כאלה שאצלם הקריירה היא רק תחנה אחת בדרך מרובת תהפוכות. קחו לדוגמה את ברק אובמה > רונית גורן

בימים אלה מוצאים רבים את עצמם, שלא בטובתם, בצומת דרכים בקריירה. הרוב המכריע חורש את מודעות הדרושים בתחום הרלבנטי לעיסוקו. מעטים יחסית משתעשעים ברעיון לנצל את המומנטום ולעבור לתחום חדש לגמרי, להמציא את עצמם מחדש. אבל יש מי שלא מחכים למשבר עולמי כדי להחליף קריירה, וגם לוקחים את זה אל הקצה - לשתיים-שלוש קריירות ואף יותר. כיום הם יכולים להיתלות באילן גבוה: גם ברק אובמה, נשיא ארצות הברית, דילג בחייו המקצועיים בין תחומים שונים בטרם נחת בחדר הסגלגל - הוא עבד כרכז קהילתי, כעורך דין, לימד באוניברסיטה, ניהל תיקי השקעות, ועמד בראש מערכת כתב עת יוקרתי. יש להניח שגם הקריירה הנוכחית שלו איננה האחרונה. האם מדובר באנשים ששואפים למצות את פוטנציאל הכישרונות החבוי בהם, או שמדובר בקושי אישיותי להתמיד?

אייל מרון (36) היה רק בן 22 כשפתח בניו יורק, יחד עם חבר, בית ספר לאמנות לחימה ישראלית. למעשה, זה היה שדרוג של הקריירה הצבאית שלו, כאחראי על קרב מגע בנח"ל. "לימדנו את האמריקאים הגנה עצמית והיינו להיט", הוא מספר. "אבל אחרי שנתיים וחצי התחלתי להתגעגע הביתה, וגם הרגשתי שמיציתי את התחום. רציתי שינוי". מרון חזר ארצה והתחיל לעבוד בחברת תרופות. הוא התקדם שם לקריירה שנייה, כמנהל מכירות אזורי, אבל מקץ חמש שנים סיפר לו חבר על מקום קטן שמתפנה בתל אביב. מרון נפרד מהתרופות, ויחד עם החבר, ללא כל ניסיון קודם, פתח ביסטרו שכונתי שנקרא טשרניחובסקי 6. גם בתוך העסק המשיך מרון להתגלגל בין קריירות, הפעם - למטבח: "התחלתי כבעלים וכמנהל המסעדה, אבל תוך כדי עבודה הבנתי שאני בעצם נשאב למטבח, ששם האהבה האמיתית והתשוקה שלי. התחלתי לקרוא ולחפש חומרים באינטרנט, לבשל ולפתח מתכונים".

ערן נדן, פסיכולוג ארגוני וקליני המלווה תהליכי שינוי אינדיבידואליים ובארגונים, מנסה לאפיין אנשים מסוג זה: "הם צריכים להיות בעלי סבילות גבוהה לעמימות, ויכולת להכניס את עצמם במודע למצבים של חוסר ודאות, להשליך את עצמך ממקום נוח למקום לא נוח. אלה אנשים בעלי יכולת לקיחת סיכונים, וגם ביטחון עצמי גבוה". אנשים אלה מתמקדים, לדבריו, בחזון, ולא במה שהושאר מאחור: "רוב האנשים עושים שינויים בחיים כשהם מגיעים לנקודת אין מוצא - לא יכולים יותר," מסביר נדן. "אבל את האנשים הללו מנחה ההליכה למקום חדש".

מה מדליק את אימא ואת אבא

לנה שטרן, 58, אלמנתו של ח"כ ד"ר יורי שטרן, נמצאת כיום בקריירה הרביעית שלה במספר. את הראשונה - כלכלנית - לא ממש בחרה. "בגיל 22 סיימתי תואר שני בכלכלה פוליטית באוניברסיטת מוסקבה, ועבדתי שש שנים במכון לסטטיסטיקה, בתחום שהיה מנוגד לחלוטין להוויה שלי", היא מספרת. "אימא שלי כיוונה אותי לשם כי זה היה משלח ידה, יחד עם שיקולי כדאיות, ומה שהיה פתוח בפניי כיהודייה".

לדברי ד"ר אורניה יפה ינאי, פסיכולוגית קלינית ותעסוקתית, מקימת מכון "אדם" לייעוץ למשאבי אנוש ומחברת רב המכר "לכל אדם יש שביל", הבחירה הראשונית של רובנו באמת איננה בחירה חופשית, אבל גם השלבים הבאים גלומים בנו מלכתחילה. "כל הדנ"א נמצא שם כבר בלידת האדם, והרשות נתונה מה להוציא ומה לא", אומרת יפה-ינאי. "חלק ממה שאנחנו עושים הוא תוצאת המורשת הגנטית והפסיכו-גנטית, מה היו הציפיות מאיתנו, על מה מדברים ביום שישי, מה מדליק את אימא ואת אבא". לדבריה, הפוטנציאל למימוש ביותר מכיוון אחד נמצא בכולנו. "לאדם יש הרבה פנים, ואם נצרף לכך את העובדה שרובנו בוחרים בתחום העיסוק שלנו בגיל מאוד צעיר, כשהמודעות שלנו לגבי עצמנו עדיין אינה גבוהה, הרי כמעט מתבקש שכפי שנשתנה ישתנו גם צרכינו ומאוויינו, וגם תחום העיסוק שלנו".

ואמנם, בד בבד עם השינוי הקיצוני שעמד להתחולל בחייה, כשהחליטה יחד עם בעלה לעלות לישראל, הבינה לנה שטרן גם שהיא לא רוצה לעבוד יותר עם מספרים. מודעה שראה יורי בעיתון על קורס סידור פרחים יפני הייתה השלב הבא, אף שהפרקטיות הייתה מוטלת בספק. "כשהגענו ארצה, מצאתי את עצמי מסתובבת בחנויות פרחים ומציצה", מספרת שטרן. "הלכתי ללמוד סידור פרחים, הייתי היחידה בשיעור שאמרה שזה המקצוע שלי, לא תחביב. די מהר התחלתי לעבוד כשוזרת פרחים במלון פלזה". יום אחד נחתה בחיקה הצעה להיות מעצבת הפרחים הראשית של בית הנשיא בירושלים, ובהמשך פתחה שטרן סטודיו מצליח, ובו לימדה שזירת פרחים, עיצבה פרחים לאולפני טלוויזיה, והשתתפה בתערוכות בינלאומיות. עד שהרגישה שמיצתה את התחום. "הרגשתי שהמקום הזה כבר לא שייך לי יותר, התרחקתי ממנו". המעבר לקריירה מספר שלוש אירע, למעשה, כפועל יוצא מסיומה של קריירה מספר שתיים. "אחרי סגירת הסטודיו חוויתי משבר והלכתי לטיפול בפסיכודרמה, והטיפול עזר לי להבין שאני צריכה לעשות שינוי דרסטי בחיים. התחלתי ללמוד איזון גוף-נפש במכללה לרפואה משלימה. הייתי כבר בת 49, ועוד תהיתי איך אני אתפרנס, אבל הרגשתי, מבחינה אישית, רנסנס מדהים. לא היה לי ברור בהתחלה שזו דרך מקצועית חדשה, כי התייחסתי לזה כאל למידת עצמי. אחרי שנה בלימודים כבר חיברתי מדיטציה ראשונה שלי, מדיטציית פרחים - חיברתי בין העולמות". שטרן החלה להעביר סדנאות, גם בשפה הרוסית, ותוך שהיא ממשיכה ללמוד תחומים שונים ברפואה הוליסטית, פתחה גם קליניקה והחלה לטפל באנשים.

בשנת 2006 התגלתה אצל יורי, בעלה, מחלת הסרטן, ולנה החלה לטפל בו, יחד עם קולגות. "היה ברור שהטיפולים הם מה שגרם ליורי להיות חיוני עד הימים האחרונים, וחייכני ומתקשר. עם הניסיון הזה חשתי שאפשר לעשות משהו למען האחרים. עם מותו של יורי נולד הרעיון של הקרן והמרכז לסיוע הוליסטי לחולים אונקולוגיים ע"ש יורי שטרן: שישים מתנדבים שעושים טיפולים בבתי החולים". מאז מותו של יורי התקשתה לנה לחזור לטפל פרטנית, אבל הפכה למטפלת ולתומכת של מתנדבי המרכז, ודואגת לקיים הדרכות וקבוצות תמיכה ולשמור על קשר רציף עם החולים - "וזה הגלגול הרביעי שלי, שדרש ממני להביא את עצמי אל קדמת הבמה, גם מבחינה ציבורית. אני יו"ר העמותה של קרן יורי שטרן, אני מתעסקת גם בניהול".

מחפשת משהו מדויק

יפה ינאי מאמינה ששום שלב בדרך אינו מקרי: "את כל הדברים שאדם עושה הוא אוסף בסל. כל חלק מהפאזל הוא רלבנטי וחשוב בהגשמה".

רבקה זיו, 43, מסכימה. היא, אם לארבעה, מפעילה את מרכז ליריקה לייעוץ וללמידה לילד ולהורה. "כל העשייה שלי לאורך השנים בנתה אותי, גם יצירתית וגם עסקית, גם שיווקית וגם ניהולית. ההתבשלות שלי, זה שטעמתי מהרבה תחומים, יצרה משהו שמשלב המון יכולות", אומרת זיו. בהיותה בת 20 חלמה להיות רקדנית בלט, אבל אחרי שיחה עם אביה שהבהיר לה שמזה לא עושים כסף, הלכה בלי הרבה חשק ללמוד טכנאות מחשבים. "לא ניגשתי לבחינה הסופית, כי כבר אז הבנתי שזה לא מה שאני רוצה," היא מספרת. באותה תקופה ניהלה את תחום הכספים בחברת השקעות, ואחרי שלוש שנים הרתה ועזבה. אחרי הלידה הלכה ללמוד איפור מקצועי, ופתחה עסק עצמאי.

"העסק עבד והתפתח", היא נזכרת, "נהניתי והרווחתי יפה, התנסיתי בניהול ושיווק, ואחרי שלוש שנים שוב נכנסתי להיריון, והבנתי שאני צריכה לסגור". ההיריון השני הביא איתו לימודי פסיכולוגיה, שלאחריהם עבדה זיו כמנהלת מחלקת*כוח אדם*בשירות הלקוחות בפלאפון. בעלה, איש קבע, התבשר שעליו לעבור למצפה רמון. זיו עבדה שם כמתאמת קבוצות בבית מלון, ושוב הרתה. "היה לי זמן לחשוב מה אני רוצה ואוהבת. לחברה שלי יש ילדה עם לקויות למידה קשות; התחלנו לחקור את הנושא. הרגשתי שזה תחום מרתק, ועשיתי הסבת אקדמאים לחינוך מיוחד. נהניתי מהלימודים, הרגשתי שחזרתי הביתה". זיו התמחתה בלקויות למידה ובאבחון דידקטי, והחלה לעבוד בבית ספר במצפה רמון כמאבחנת תלמידים. "המנהלת ראתה את ההתלהבות שלי ונתנה לי לפתח תוכניות של אסטרטגיות למידה; הדרכתי מורים והורים. כשחזרנו למרכז פתחתי קליניקה בבית, ואז החלטתי ללמוד ייעוץ חינוכי, ומצאתי עבודה בבית ספר בגדרה. לפני שלוש שנים הקמתי את העסק עם שותפה - מרכז ייעוץ ולמידה לילד ולהורה, שמקיף את כל תחומי העשייה והלמידה שלי".

ריבוי מעברים בקריירה דורש ללא ספק אומץ, אומרת יפה-ינאי: "אלה הם פורצי הדרך האמיתיים. אנשים שהכירו בכך שיש בהם משהו אחר שרוצה לצאת החוצה, התחייבו להוציאו למרות שצריכים להתחיל מאל"ף, ונתנו לעצמם רשות לכל התהליך הזה, כי זה מספיק חשוב להם. אין ספק שלא כל אחד יכול לעשות את המעבר הזה".

גם תמיכה מהסביבה הקרובה, לרבות גב כלכלי, חיונית למדלגים ממשבצת למשבצת. זיו: "אבא שלי אמר לי, מה יהיה עם כל הלימודים האלה? היחיד שראה את הדברים היה בעלי, שכל הזמן אמר לי, 'את מתפתחת, את לומדת'". מרון מסביר: "הורים תמיד רוצים יציבות, אבל שלי מאוד סמכו עליי. הם יודעים שאני אוטודידקט ורציני, טיפוס אחראי. המשפחה שלי תמיד ידעה שאני לא מדלג סתם".

האם הגיעו לשלב הסופי בדרכם? זיו מרגישה שהיא נעולה על הכיוון. "אני עוסקת בתחומים שנותנים לי סיפוק, אם אני אעשה משהו נוסף זה יהיה העמקת הידע בתחומים כמו פסיכותרפיה או טיפול משפחתי". שטרן עדיין לא שם: "אני מאוד רוצה לעסוק באמנות. זה החלום שלי. אני לא אעזוב את המרכז, כי זה הקשר שלי עם יורי וגם הגשמה של ייעוד. אבל אני ממשיכה ללמוד, אני משתתפת כעת בקורס אמנות במוזיאון ישראל, ועדיין מחפשת משהו שיהיה לי יותר מדויק". ואילו מרון מודה: "בינתיים אני בזה, אבל אי-אפשר לדעת". הוא אוהב את ההתרגשות שבחידוש: "לפני כל מעבר היו לי פרפרים בבטן", הוא מודה, "אבל ידעתי שאני נותן 100% מחשבה והשקעה. אנרגיה חדשה זה טוב. שינוי עושה טוב".**

עוד כתבות

מדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות / אילוסטרציה: Shutterstock

מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה הדירות והמיקומים שהרוכשים מעדיפים

הירידות נמחקו לחלוטין, ומדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות ● עיון בנתונים מוצא כי בשלושת החודשים שבין דצמבר לפברואר השנה הוביל מחוז המרכז את עליות המחירים, עם 3.6% עלייה ● הבעיה המסתורית היא ההיצע 

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

הבורסה בפרנקפורט, השבוע / צילום: Reuters

ירידות חדות באירופה על רקע המתיחות בין ישראל לאיראן

הדאקס יורד ב-1% ● הניקיי צלל בכ-2% ● התמ"ג בסין הפתיע לחיוב ● תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב מזנקות ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

פרופ' רות פלאטו-שנער ואילנית אדסמן / צילום: איתמר מילרד, ניקי וסטפהל

כיצד שקל דיגיטלי יכול היה לסייע במלחמת "חרבות ברזל"

לשקל הדיגיטלי יש שלושה יתרונות אשר יכלו לבוא לידי ביטוי משמעותי במשבר הביטחוני והכלכלי הנוכחי: יעילות ביצוע תשלומים, הגשמת מדיניות ממשלתית וצמצום הסיכון של מימון טרור

בחינות הסמכה / צילום: אלון רון

תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש

מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה ● הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית נמצאים בתחתית הטבלה ● שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

מתן סמיש, רשא חולי ואילון לוי בפאנל בהנחיית נבו טרבלסי, גלובס / צילום: כדיה לוי

הצרכים, האתגרים והשאיפות: שלושה מנהיגים צעירים על במה אחת

בפאנל בהשתתפות נציגי הנבחרת לשנת 2024, מתן סמיש מלאומי סיפר על מהפכת השירות של הבנק, רשא חולי מדיפלסט סיפרה על אתגרי הניהול בתעשייה, ואילון לוי, דובר במערך ההסברה עד לאחרונה, דיבר על מצבה של ישראל בעולם

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

דיווח: משרד האוצר האמריקאי אישר סנקציות חדשות על איראן

באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" • פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" • איזיג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את כל הטיסות לישראל עד אוקטובר • רב-אלוף הרצי הלוי אמר אחרי המתקפה האיראנית כי "ישראל חזקה מאוד ויודעת להתמודד לבד" • עדכונים שוטפים

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

בנק J.P. Morgan / צילום: Reuters, Nicolas Economou

ריביות גבוהות היוו מכונת מזומנים לבנקים. לא עוד

הבנקים האמריקאים ג'יי. פי מורגן, וולס פארגו וסיטיגרופ הציגו דוחות טובים מהצפוי לרבעון הראשון, אך התחזיות שלהם קדימה מופחתות ● כשריבית הפד נותרת גבוהה, ייאלצו הבנקים לשלם יותר על פיקדונות, ומנגד יעמידו פחות הלוואות

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

"נמצאים רק בתחילת הדרך": מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם לראשונה על במה אחת

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס Tech IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"