גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דודו טופז ל"ליידי גלובס": "יש רק מעט אמנים שמצבם הכלכלי הוא כמו שלי"

טופז: "ראיתי זמר שכיום הוא בן 54, שהיה ממלא אולמות בהיכל התרבות, והוא הופיע בפני זקנים בני 80-90 עם מלווה תמורת 1,500 שקל ברוטו - ומזה נשארו לו 800 שקל על הופעה של 50 דקות. וזה לא מקרה יחיד"

"מה?!? אני נראה לך מבוגר? תאמיני בכלל שאני בן 62? תסתכלי עליי, על הפנים שלי, על הגוף. חשוב לי להיראות טוב, ואני מקפיד לא להשמין. ירדתי מ-90 ק"ג ל-84, ואני מנסה לרדת עוד ארבעה ק"ג ואצליח", מזדעק דודו טופז כשאני שואלת אותו על הגיל, ומיד מרים את חולצת הטריקו שלו וחושף כרס קטנה. "אני נראה חסר גיל, תמיד צעיר. הנה, תספרי, כמה תרגילי כפיפות אני עושה. 28... 29... 30". טופז מגיע ליעד שקבע, מתרומם קצת בכבדות ומתנשף, אך לא מתכוון להיכנע. "תאמיני לי, כשאני מתחרה בבן שלי, דניאל, שהוא בן 20, אני מגיע גם ל-40 כפיפות, כמוהו".

המופע ממשיך. "אני לא מבוגר! אני לא כמו מישהו אחר בן 62!", הוא צועק ומסתובב בדירה בחוסר מנוחה, זרועותיו מתנופפות מצד לצד. "הנה, עכשיו אני נוסע עם החברים שלי לקוסטה ריקה, כולם צעירים ממני בהרבה, בני 35-40. אנחנו נוסעים לבלות ביחד, לעשות חיים. נהיה במלון מדהים ליד הים, באמצע הג'ונגל, בין תוכים גדולים ואיגואנות, בחברת נשים יפהפיות מכל העולם, והרבה שקט ושלווה. מה יותר טוב מזה כדי להרגיש צעיר? הם לחצו שאבוא איתם, כי אני לא מבוגר! הבנת? רק אתם בתקשורת עושים אותי מני פאר וטוביה צפיר, אבל אני - לא!!!".

ובכל זאת, חייבים להודות, אתה כבר לא צעיר. אתה לא חושש קצת, לא מרגיש שאתה זקוק מדי פעם ל"בדק בית" ול"תחזוקה" של הגוף?

"תעזבו אותי מהשטויות האלה! אתם העיתונאים מחפשים כל הזמן על פניי - האם אני מזריק ומיישר קמטים, ואולי ניתחתי את הפנים והחלקתי אותם? אני, שאפילו לא שם קרמים, מקסימום על הידיים בחורף כשהן מתייבשות. תראי איזה עור ידיים יש לי, בלי כתמים, בלי כלום והכול טבעי. אני מסתכל במראה, ומרגיש טוב מאוד. נשים מסתכלות עליי גם היום, ומעירות לי כמה אני נראה צעיר ויפה.

"אני דוגמה למה שכולם היו רוצים להיות. אפילו אח שלי, מיקי (גולדברג), שצעיר ממני בארבע שנים, נראה זקן לעומתי. ברחוב, בבתי קפה ובכל מקום, כולם מכירים אותי, קוראים בשמי ואומרים 'אתה מלך', בהמון אהבה. לא רק המראה חשוב, גם העשייה. אני יוצר כל הזמן, ויצירה באה מהמילה יצר. עדיין יש לי את כל היצרים. כולם יכולים ללמוד ממני איך לחיות בכל גיל, בלי קשר למספר השנים".

"סתם דיבורים של קנאים"

טופז, בדרן, קומיקאי ושחקן, הגיש עד לפני כארבע שנים תוכניות טלוויזיה שהגיעו לשיאי רייטינג של 30%40%, נתונים שהיום רק תוכניות ריאליטי גדולות מצליחות לגרד. מי שכונה על ידי קהל מעריציו "מלך ישראל" חוזר כעת, לאחר מספר שנות היעדרות, לבמה. אמנם ברמה מינורית למדי בשלב ראשון, אך בהחלט מלא בתוכניות להמשך הקריירה.

לפני שנתיים הגעת לגיל 60, ונעלמת ממסך הטלוויזיה. דיברו על "הנפילה של דודו". האם באמת האמנת שהכישרון, הכריזמה והמראה ימשיכו לעמוד לטובתך? ומה עכשיו, קאמבק?

"שום נפילה ושום קאמבק! מ ה א ת ם ב ת ק ש ו ר ת ר ו צ י ם מ מ נ י ? אצל אמן אחר, שלא ידוע כמוני, דיבורים כאלה יכולים אולי לבטא את סוף הדרך. אצלי, זה סתם דיבורים של קנאים, וזה לא יקרה. בשנתיים האחרונות לא נחשפתי בהופעות בפני הציבור, כי עבדתי קשה על ההכנות לדברים החדשים, שאת חלקם אני כבר עושה ועם אחרים אצא בקרוב. כל אלה הם במסגרת תחילת הקריירה הרביעית שלי".

ואיך בדיוק עובדת חלוקת הקריירה, לשיטתך?

"לי היה מזל שהתחלתי בקריירה המשמעותית רק בסביבות גיל 34, בערוץ 1, עם שעשועון הטלוויזיה 'שחק אותה', שנמשך בהצלחה רבה כמעט עשר שנים. את הקריירה הבומבסטית שלי בערוץ 2 בטלוויזיה התחלתי עם 'הראשון בבידור', שם זכיתי לשיאי רייטינג בכל הזמנים. בסביבות גיל 50 בניתי לעצמי קריירה שלישית, על הבמה, עם הצגות היחיד - 'פליטת פה', 'בלי חשבון', 'צורה לנו' ו'טיפול נמרץ', שבהן עשיתי הרבה כסף, בזכות כישרוני לבדר את הקהל הרב שאוהב אותי.

"היום, חבר'ה בגיל 30, כמו ליאור שליין ואדיר מילר, מגיעים לשיא הקריירה. בגילם אני עוד ינקתי, וכשהם יגיעו לגילי הנוכחי, והרבה יותר צעירים ממני, הם כבר יהיו פאסה לחלוטין. בארץ חושבים שמגיש תוכנית בידור בטלוויזיה צריך להיות מקסימום בן 30. אליי, עם כל הניסיון והכישרון שלי, מתייחסים כאל מבוגר מדי. זה מוגזם, לא?

"אני לא אחמיא לעצמי, אבל תסתכלי עליי: אני נראה מבוגר? כמו אדם שמסכם את החיים? בחו"ל המצב שונה לחלוטין. תראי את ג'יי לנו. הוא לא נאה כמוני, ובכלל לא צעיר, והוא ממשיך ומצליח בגדול. אז מה הבעיה בשבילי להתחיל בדברים חדשים בגיל 60 ולזכות בהצלחה?".

ומהיכן תבוא ההצלחה? מה אתה מתכנן במסגרת הקריירה הרביעית?

"ממש לפני מבצע 'עופרת יצוקה' עליתי בהצגת היחיד 'בטעם החיים', שהופסקה זמנית אחרי 14 פעמים, עקב המצב הביטחוני. בקרוב, כשאחזור מהטיול שלי בקוסטה ריקה, אני מתכוון לחזור ולרוץ עם התוכנית שנהשנתיים ברחבי הארץ. היא מופנית לקהל של בני 30 ומעלה, בוימה על ידי אבי בלקין ונכתבה בשיתוף איתי".

"את מי יבחרו היום, את קיציס?"

על שולחן פינת האוכל מונחים שני זוגות משקפי ראייה, הוכחה לכך שגם טופז אינו יכול להתחמק מפגעי הראייה של בני גילו. הוא מרכיב את אחד הזוגות, ומציג בפניי את מגזין "תקשורת" מ1997, שבו מופיעים 100 האישים הבולטים בענף: במקום הראשון ביל גייטס, ובשני - טופז. "תביני איפה הייתי אז, ואיפה אני היום. את מי יבחרו היום, את קיציס?".

אנחנו יושבים בסלון דירתו הדוקומתית בשכונת נאות אפקה. בקומה השנייה מתגורר כיום בנו דניאל, 20, עם חברתו. הדירה הגדולה מרוהטת כבית משפחה זעיר בורגנית - ניתן היה לחשוב שמתגורר כאן זוג נשוי עם שלושה ילדים, ולא רווק הולל, שהיה נשוי פעמיים לזמן קצר בלבד.

סיפרת שאתה יוצא לבלות הרבה עם צעירים. אתה מרגיש שזה עוזר לך להישאר צעיר?

"כן. את יודעת מה משאיר אותי צעיר? הילדים שלי והחברים שלי, שהם מקסימום בני 40, אליהם אני מתחבר בראש אחד. אלה שמתחברים אליי ורוצים בחברתי, נהנים ממני. חלקם נשואים ואני מוזמן גם לבתים שלהם, ולא הולך איתם רק לבלות בפאבים".

איך ילדיך מקבלים את התנהלות חייך הבלתי שגרתית?

"הם מבינים שאני אבא צעיר. יש לי את יונתן בן השמונה, בזמן שלאנשים בגילי יש נכדים בגילו. הוא ממש גורם לי להיות צעיר. כשהוא היה אצלי בשבת הוא חיבק אותי חזק ואמר, 'כשאני אהיה גדול ואהיה אבא, אני רוצה רק להיות טוב כמוך'. יש משהו נפלא מזה? מאוד חשוב לי שהם אוהבים אותי, זה משהו שאני מרגיש בלב וזה נפלא.

"בעיניהם אני צעיר לתמיד. הם לא מתרגשים ממה שאת מכנה 'התנהלות חייך הבלתי שגרתית'. ברור להם שאבא שלהם לא שגרתי, והם מתייחסים אליי כאל מי שאני - גם אבא, וגם חבר. הם החברים הטובים ביותר שלי, האהבה הגדולה שלי בחיים, מעל לכל דבר אחר.

"את חושבת שהילדים שלי לא יודעים על ההצלחה שלי בכל התחומים שמצעירים את הבן אדם? אני מאושר מהחיבור שהצלחתי לחבר ביניהם - כל אחד מאם אחרת, רק לשתיים נישאתי - ולהפוך אותם לשלושה אחים אוהבים. תראי את התמונות הגדולות שלהם על הקיר, הם מקסימים, נכון? אני יוצא לבלות עם הבנים שלי - וזה מצעיר אותי עוד יותר. דניאל, הבן שלי שגר כאן, הוא ממש חבר שלי ואני שלו. עם עומר (17) ויונתן אני נפגש פעמיים בשבוע ובסופי שבוע, וממש כיף לי איתם".

וזה מה שגורם לך להרגיש צעיר? אהבת הילדים?

"לא רק. מי שאומר שרק הילדים, גם כשהם כבר מתבגרים ממש ומתרחקים ממך לחיים שלהם, זה האושר מספר אחד בחיים - משקר. האושר מספר אחד שלי זה אני, והיצירה שלי - וזה כל מה שאני מצליח להעביר ממני, ולקבל פידבק חיובי. זה הכתיבה שלי, המחשבות שלי, השיגעונות והטירוף שבתוכי, הכסף שעשיתי. כן, וכמובן הילדים שלי, זה חשוב לי מאוד. וההשפעה שלי על החברה בדברים שאני מאמין בהם".

"בת 47 מבוגרת בשבילי"

מה עם נשים, גם בגללן אתה מרגיש צעיר?

"בטח שנשים צעירות מצעירות את הבן אדם. אבל נשים שמתאהבות בך רוצות להתחתן, ולזה אני לא בנוי. סקס זה דבר טוב. הנה, עכשיו, אני יוצא מהראיון הזה לעשות אהבה עם בת 30 וקצת. אתמול היה לי סקס טוב בלילה עם צעירה ממני בחצי מהגיל. הייתה לי לאחרונה במשך תקופה חברה בת 34, יפה וחתיכה, ומאוד חשקתי בה ורציתי אותה. אבל היא רצתה יותר מזה, שאחזיק אותה כלכלית, וזה סוג התחייבות שאני לא מוכן לו. אני מוכן לעזור לה, לתת אלפיים שקל בחודש, אבל לא יותר".

איך אתה פוגש נשים שמתאימות למה שאתה זקוק מהן, ולמה שאתה מוכן להעניק להן?

"פגשתי לאחרונה בחו"ל עיתונאית בת 47, והיא רצתה לצאת איתי כי חשבה, לדבריה, שאני בן גילה. לדקה לא חשבה שאני ב15 שנה מבוגר ממנה, לא במראה ולא בשיחה. היא ביקשה לצאת איתי, ואמרתי לה 'את מבוגרת בשבילי'. כשבחורה בת 20 וקצת ניגשה אליי לא מזמן אחרי הופעה והציעה את עצמה, לא חשבתי פעמיים - והלכתי. אני רק דואג לשים קונדום".

אתה חושש מאיידס?

"לא (פורץ בצחוק), אני חושש שמישהי תיכנס ממני להריון".

במהלך השנים דאגת לחסוך כסף לביטחון בעתיד?

"הרבה בדרנים וזמרים שהיו ידועים מאוד והרוויחו בגדול, מגיעים בגיל צעיר יחסית למצב כלכלי קשה. יום אחד ביקרתי את אמי בבית האבות, וראיתי זמר שכיום הוא בן 54, שהיה ממלא אולמות בהיכל התרבות ומגיע למקומות ראשונים במצעד הפזמונים, והוא הופיע בפני זקנים בני 80-90 עם מלווה תמורת 1,500 שקל ברוטו, ומזה נשארו לו 800 שקל תמורת הופעה של 50 דקות. זה היה עצוב מאוד. ממש הביך אותי לפגוש אותו. וזה לא מקרה יחיד.

"לי אין מה לדאוג כלכלית. יש לי מלבד הבית הגדול והיקר הזה - ששווה 3.5 מיליון שקל - עוד שני בתים וכספים רבים בבנק, שמושקעים בזהירות ובשכל, גם במצב הכלכלי הנוכחי. את רואה, אני לא רק נראה טוב וצעיר, אני גם חכם. בכל גיל אוכל לדאוג לעצמי ולחיות בנוחיות ובלי דאגה, וגם לעזור לבניי. יש רק מעט אמנים שמצבם הכלכלי כמו שלי, ושכל מה שהשתכרו מגיע מעשייה אמנותית, בכל תפקיד שהוא.

"חברים שלי אומרים לי: 'יש לך כל מה שאתה רוצה, לא חסר לך כסף, אז למה לך לעבוד כל הזמן?'. הם מציעים לי לנוח, ואני לא רוצה לנוח. גדלתי על חינוך ש'העבודה היא חיינו'. במיוחד כשגם כיום יש לי אפשרות להשקיע בניסיונות אמנותיים, בלי לחשוש לכספי. אז למה שבגילי, עם כל האנרגיה והאמביציה, ארצה לנוח?".

עוד כתבות

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / חומרים: אתרי החברות, Shutterstock

תוספים וטריקים: כך קונים ברשת חכם ובזול

היקף הרכישות של ישראלים באונליין נמצא בעלייה מתמדת, אבל רבים לא מכירים את הכלים שמאפשרים לחסוך בתשלום ● מתוספים שמשתלם להתקין בדפדפן ועד שיחה עם צ'אטבוט

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העלית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

עמית גל, הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון / צילום: מארק ניימן, לע''מ

המפקח על הביטוח עושה סדר וקובע כללים ברורים לבעלי שליטה לקבלת היתר אחזקה

עמית גל, ממלא מקום הממונה על שוק ההון, מציג מתווה שיאפשר לקרנות הזרות ששולטות בחברת הביטוח הפניקס למכור את השליטה בה בחלקים ● הקרנות סנטרברידג וגלאטין רכשו את אחזקותיהן בחברה ב-2019, ומאז הוכפל שווי הקבוצה

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

עלי חמינאי נפגש עם משפחות הבכירים שחוסלו בסוריה, אפריל 2024 / צילום: ap, Office of the Iranian Supreme Leader

החישוב הגרעיני של איראן נעשה כעת מסוכן יותר

המנהיג העליון חמינאי בוודאי תוהה אם מצבה של הרפובליקה האסלאמית היה טוב יותר לו כבר היה ברשותה נשק גרעיני ● המערב אינו צריך להמעיט בצורך של חמינאי להשאיר מורשת מפוארת

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית ומתחילת השנה איבדה מניית אפל 10.7% ● למרות הכל, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים