גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מבחן דרכים לאינפיניטי FX37: האמצעי האולטימטיבי לטיפוח האגו - קיצוניות של המונח "נוכחות כביש"

מרכב דמוי מכונית קופה, גג נמוך שמחובר לחרטום ענק בנוסח סירת מרוץ, וניפוח לממדי ענק הניצבים על חישוקים אימתניים של 21 אינץ', לא קשה להבין מדוע הפך ה-FX37 לסמל מעמד בקרב אצולת הממון החדשה

[להרשמה לניוזלטר רכב]

צירוף המילים "ייבוא אישי" מסוגל להדיר שינה מעיניהם של לא מעט יבואני רכב. אבל לעתים הייבוא האישי דווקא ממלא תפקיד של כלי שיווקי. מדובר במקרים שבהם מותגי רכב או דגמים מגיעים ארצה ביבוא אישי חודשים, ולעתים שנים, לפני שמתחיל ייבוא מסחרי סדיר שלהם. במקרה כזה עובר המותג החדש "מבחן שדה" מקדים על כבישי הארץ, שבו נחשפים כשלים או נקודות חוזק, והוא מקבל נוכחות כביש רבת ערך.

ל"מבחן שדה" כזה זכה בארץ גם המותג "אינפיניטי", בזכות רכב הכביש-שטח המפואר FX שכמה עשרות יחידות שלו נחתו בשנים האחרונות בארץ ביבוא אישי מארה"ב. לא קשה לראות מדוע טרחו רבים לייבא את ה-FX ביבוא אישי, עוד לפני שהיה ברור אם אי-פעם תהיה לו נציגות בארץ, ומדוע הוא הפך לסמל מעמד בקרב אצולת הממון החדשה.

הרכב מביא לקיצוניות את המושג "נוכחות כביש", בזכות מרכב דמוי מכונית קופה עם גג נמוך יחסית שמחובר לחרטום ענק ועתיר קימורים בנוסח סירת מרוץ, וכל העסק מנופח לממדי ענק וניצב על חישוקים אימתניים בגודל 21 אינץ'. נהגים מפנים ל-FX את הדרך כאילו נגמ"ש נושא טילים נצמד לאחוריהם, ילדים ונערים נמשכים אליו ברחוב כמו אל החלילן מהמלין ובעלי רכבי כביש-שטח מוכנים לחסום נתיבים סואנים רק כדי לברר פרטים טכניים על אודות היצור הענק.

מבט ממעוף הציפור

הפרופורציות הספורטיביות של המרכב גובה מחיר מסוים בתא הנוסעים. הישיבה גבוהה כמו בכל רכב כביש-שטח גדול ומרווח הכתפיים והרגליים שופע, אבל הגג הנמוך יחסית שולל מהנוסעים את תחושת המרחב הפסיכולוגי שמאפיינת כלים בגודל דומה. גם השילוב של ריפוד שחור עם דיפונים שחורים בדלתות ובגג יוצר אשליה של חלל דחוק, אם כי בפועל אין בתא מחסור במרחב ישיבה למבוגרים בכל גודל. גם תא המטען משלם מחיר ומציע נפח צנוע יחסית לממדי הרכב.

אינפיניטי FX37

כשמתעלמים מהגוונים הקודרים מגלים עמדת פיקוד נאה ומתוכננת היטב, עם מערך מרשים של אלקטרוניקה עדכנית שכולל, בין השאר, מסך מגע צבעוני רחב ונוח לתפעול. כמו בכל ספינת דגל של יצרן יפני, לא נפקד מקומם של גאדג'טים מרתקים. המעניין שבהם הוא מערך היקפי של מצלמות וידיאו, שמותקנות בזנב, בחרטום ואפילו במראות הצד, ומספקות למסך הבקרה של הנהג תצפית של 360 מעלות על הנעשה מחוץ לרכב בזמן אמת, כולל "מבט ממעוף הציפור". פטנט זה שימושי מאוד בתמרוני חנייה הדוקים ומפצה במידה רבה על שדה הראיה המוגבל לאחור ורוחב של יותר מ-2 מ'.

איכות הייצור יכולה ללמד גם את יצרני היוקרה האירופאים שיעור אחד או שניים. למרות דונמים של משטחי דיפון ופלסטיק, התא לא משמיע אף צליל מיותר תחת עומס ובידוד הרעשים במהירויות של 160 קמ"ש פלוס. מרשים מאוד בהתחשב במאסת האוויר, שה-FX דוחק מסביבו.

אינפיניטי FX37

צריך הרבה יומרה כדי לייחס יכולות ספורטיביות לרכב שטח במשקל 2.1 טון. גם ה-FX הוא לא תחליף אמיתי למכונית ספורט, אבל הוא מגיע קרוב יותר למטרה מכל רכב אחר בקטגוריה הזו שבו נתקלנו עד היום. יש לו מתלים הדוקים שאינם נכנעים לכוחות ה-G הצדיים בפניות ושומרים על זוויות מרכב שטוחות להפליא. יש לו מערכת היגוי מהירה ומאוזנת בהתחשב בעובדה, שהיא צריכה לשלוט בצמיגים מפלצתיים במידות 265/45R21. בחבילת האבזור הספורטיבית S, שבה הגיע רכב המבחן, כלולה גם אופציה להקשחת המתלים, שמחדדת עוד יותר את התגובות, וצמיגי ביצועים.

בנסיעה נמרצת הרכב מרגיש קטן מכפי שהוא באמת אבל זו כמובן אשליה. על כבישים צרים ה-FX תופס כמעט את כל מסלול הנסיעה ומשאיר מעט מאוד מרווח למשחקי אספלט בפניות הדוקות.

בהתחשב ביכולות הדינמיות נוחות הנסיעה טובה מאוד. במצב "נוחות" גלגלי הענק דורסים מתחתיהם מהמורות ובורות טיפוסיים בלי לשדר זעזועים לתא, ופסי הרעדה עירוניים חולפים מתחת למרכב כאילו היו צינורות השקיה. במצב "ספורט" הספיגה נוקשה יותר אבל עדיין סבירה.

תעסוקה מלאה למצלמות

ה-FX נמכר בשתי גרסאות. הבכירה מצוידת במנוע 5 ליטר עם 390 כ"ס וה"צנועה" יותר, שבה נהגנו, מסתפקת במנוע V6 בנפח 3.7 ליטר, זהה לזה של סדרת ה-G סדאן. יכולתו של מנוע הינוקא הופכת את אחיו הגדול למיותר למדי. עם 320 כ"ס ה-V6 נענה מיד לכל דרישה לאספקת כוח בכל שיפוע ומהירות, מייצר תאוצות מכובדות מאוד (אפס למאה קמ"ש ב-6.7 שניות) ובסיוע הילוך יתר שביעי הוא מאפשר שיוט חרישי ונינוח על הכביש המהיר, במהירויות שיבטיחו תעסוקה מלאה למצלמות המהירות שמתכוונת המשטרה לפרוש בעתיד הקרוב. תיבת ההילוכים האוטומטית היא מהטובות בשוק וצריכת הדלק תלויה בסגנון הנהיגה. "נהגי שבת" לא יתקשו להשיג את הממוצע המוצהר של כ-8.5 ק"מ לליטר. נהגים נמרצים יותר לא ישיגו הרבה יותר מ-7 קילומטר לליטר.

בפרק השטח התלמיד מקבל ציון "עובר", אבל לא בבית-ספרנו. ה-FX לא יתקשה להוריד אופנוע ים יוקרתי אל החוף או לגרור טרקטורון אל שטחי המרעה שלו, אבל הוא תוכנן בעיקר במחשבה על כביש. את השטח אפשר להשאיר בלב שקט לסוזוקי ג'ימני יד שנייה, שאותו תרכשו בעודף שיישאר לכם מחצי מיליון שקל.

אינפיניטי FX37

אינפיניטי FX37 עולה בארץ הקודש 459 אלף שקל, מחיר לא צנוע אבל עדיין כ-100 אלף שקל פחות מגרסת ה-V6 של הפורשה "קאיין" וכ-200 אלף שקל פחות מגרסת הבסיס של הב.מ.וו X6, שהן שתי המתחרות הישירות בקטגוריה "רכב שטח ספורטיבי". חבילת ה-S הספורטיבית של ה-FX, שכוללת, בין השאר, גלגלים גדולים יותר, מתלים מוקשחים עם שליטה אלקטרונית, היגוי אחורי ועוד כמה תוספות, מוסיפה 30 אלף שקל, ואפשר להניח שלקוחות רבים יתסדרו בלעדיה. בסך הכול ה-FX37 הוא יצירה הנדסית מרשימה ומגובשת מאוד, ובעיקר אמצעי אולטימטיבי לטיפוח-אגו שלא ישאיר אף אחד אדיש ברחוב, בהנחה שזה מה שהמליץ לכם הפסיכולוג.

מתחרות

הרבה רכבי כביש-שטח מפוארים יש בשוק, אבל רק מעטים מהם טוענים ליכולת ספורטיבית

ב.מ.וו X6

ב.מ.וו X6

למרות שב.מ.וו טוענת שה-X6 שלה המציא קטגוריה חדשה, מדובר בתגובה מאוחרת לסדרת ה-FX של אינפיניטי. גם כאן מדובר במרכב האצ'בק "מהיר" שניצב על פלטפורמה של רכב כביש-שטח. הממדים שלו גדולים אף מאלה של ה-FX, אך המושב האחורי מתוכנן רק לשני נוסעים ולא לשלושה כמו ב-FX. בקטגוריית הביצועים של ה-FX37 מציעה ב.מ.וו את גרסת ה-350 עם מנוע 3 ליטר בעל טורבו כפול, שמייצר 306 כ"ס ומסוגל לדחוף את הרכב מאפס למאה ב-6.7 שניות בדרך ל-240 קמ"ש.

פורשה קאיין

פורשה קאיין

מהנדסי פורשה עמלו רבות כדי להעניק יכולות ספורטיביות לשלדת השטח הקלאסית של הפולקסווגן טוארג, שעליה מבוסס הקאיין. הם עשו זאת בהצלחה והרכב מרגיש הרבה יותר קשיח ומגובש מהמקור, עם היגוי חד יותר ואחיזת כביש גבוהה יותר, למרות שמשלמים על כך בנוחות הנסיעה. גם תא הנוסעים קיבל "טיפול פורשה" ומרגיש יוקרתי ואיכותי יותר מהמקור. כדי להשיג ביצועים בקליבר של ה-FX37 צריכים לטפס לגרסת ה-4.8 ליטר של הקאיין, שמצוידת במנוע V8.

קדילק SR-X

קדילק SR-X

הדור החדש של רכב כביש-השטח ה"קומפקטי" של קדילק מתהדר בנוצות ספורטיביות. יש לו מרכב "מהיר" עם גג קמור, מתלים נפרדים שאמורים להעניק התנהגות דינמית מושחזת בנוסח דגמי הכביש מהדור החדש של קדילק, ומנועים רבי עוצמה שיכולים להאיץ אותו מאפס למאה בפחות מ-7 שניות. בימים אלה נבחן היבוא הסדיר של הרכב, אם כי סביר להניח שהיבוא האישי יקדים אותם

עוד כתבות

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח