גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נער שוליים

לכבוד פסטיבל "לילות פרינג'" שיתקיים בסוף החודש, מדבר אבי גיבסון בר-אל - במאי ומנהל תיאטרון הסמטה על מחויבותו של התיאטרון להציג כיעור, על הבמאי יוסף מונדי - שהביא את הפרינג' לארץ ועל הקהל הישראלי שחי ב"פתק לבן"

על רצפת כלוב מתכת שוכב אדם כפות. ראשו מכוסה בשק. מעליו מיתמר גבר נאה, מקורזל שיער. עיניו רושפות באשו של חזון. הוא חונק בשלווה את הסרוח, ואז נתקף בקוצר רוח "פראנץ? שוב פעם נרדם על הרצפה, ואולי לא נרדם? אולי מת? לא, הוא ישן כמו מת, אני מניח שהוא חולם, הוא אוהב לחלום, הוא חושב שרק הוא חולם...".

הכפות רעול הפנים מתעורר כשהוא ממלמל "החבל, לנתק את החבל, אנחנו טובעים..." מתחנן שישחררו את ידיו. שיחמשו אותו בעט, בבקשה, כדי שבעזרת היצירה יוכל להתגונן מפני העולם האכזר ומשותפו לתא, הרצל.

בהצגה "זה מסתובב" שעלתה לראשונה ב-1970 בתיאטרון "המרתף" כלא המחזאי יוסף מונדי, אחד מאבות תיאטרון הפרינג' הישראלי, שני משוגעים בחדר מבודד במוסד לחולי רוח - האחד סבור כי הוא חוזה מדינת היהודים תיאודור הרצל, השני משוכנע כי הוא הסופר והעיתונאי פרנץ קפקא.

על ריסון ואבחון מאווייהם מופקדת אחות סדיסטית. כעבור 39 שנה, בתיאטרון "הסמטה" ביפו, עדיין שרויים שני אבות הטיפוס של הזהות היהודית בקונפליקט מתמיד. מצבם הידרדר קשות בחלוף השנים. בית המשוגעים הפך למוסד לחינוך מחדש. החדר הסטרילי לכלוב מסורג. האחות היא גבר בדראג, מזכירתו של מנהל המוסד השרוי בתרדמת. החוסים אינם מטורפים בלתי מזיקים: אחד מתחזה. אחד ישלם מחיר אולטימטיבי.

ההצגה "זה מסתובב" על-פי אבי גיבסון בר-אל תעלה ברביעי-חמישי (25-26 במרץ) במסגרת פסטיבל "לילות פרינג" וטקס פרסי הפרינג' הישראלי - "קיפוד הזהב", שבו יוענקו פרסי הוקרה לאחד השחקנים המזוהה ביותר עם ההצגה, שמואל וולף, ולמורה דרכו של בר-אל, מייסד תיאטרון - "החדר" אמיר אוריין.

אבל בר-אל, שגרף את פרס הבמאי וההצגה הטובים ביותר ב-2006 בעבור "אסקוריאל" אינו מועמד בשום קטגוריה. לפני פחות משנה מונה הגבר הצעיר (33) למנהל תיאטרון הסמטה ביפו העתיקה. אבל במקום להתמסד עם הגיל והמעמד, בר-אל, רק הולך ובודק את גבולות הקצה.

ז'אן ז'נה משחית את הנוער

בר-אל מביים ומשחק מגיל 18. בילדותו חזר בתשובה יחד עם אמו בעקבות טרגדיה משפחתית, וגילה מחדש את החילוניות כשהוא בועט במוסכמות הדת, המסורת, והלאום. הקריירה העמוסה שלו כוללת הפקות של תיאטרון הרחוב "אורתו-דה", הקמת הבמה הפתוחה ב"בלקוני" שם החלו את דרכם יוצרים כמו אסף הראל ודניאל סלומון, בימוי "מרד המתים" בתיאטרון "הסמטה" בימוי ומשחק ב"נו אקסיט" ע"פ סארטר בתיאטרון "החדר" בימוי הצגת יחיד ב"תיאטרונטו" וייסוד וניהול טקס יום השואה האלטרנטיבי השנתי. בר-אל הספיק לקצור שבחים ונאצות בכל אשר יילך.

למשל, "אבנים" של ארתו-דה הוכתרה בגרמניה כאחד מעשרת המופעים הטובים בעולם, כאשר מנגד זכתה "פרגודים" ע"פ מחזה של ז'אן ז'נה שהעלה בתיכון ברמת השרון לכותרת "החינוך משחית" בעיתון מקומי ולמרד הורים מזועזעים. הרומן של בר-אל עם תיאטרון הפרינג' כולל גם אפיזודות סוערות כמו ניסיון דקירה בפיסת מראה שביצע בו עובר אורח זועם במופע תיאטרון הרחוב "מטרבין" ורחיצת מכונית בדם כמיצג מחאה נגד פסטיבל עכו.

הנאצים הוציאו מהתיאטרון את הכיעור

בר-אל מאמין כי יש לעשות הבחנה ברורה בין הצגה "חתרנית", כלומר, רב משמעית או אלגורית יותר כמו "אסקוריאל", המתרחשת בארץ רחוקה בין מלך וליצן חצר, והצגה "אופוזיציונית" - זן תיאטרוני הולך ונעלם, לשיטתו. "תופעה אופוזיציונית מערערת על הסדר הקיים. ובשביל לעשות את זה הבוטות צריכה להיות חדה. ברכט אמר שאחד החטאים הגדולים של הנאצים זה שהם הוציאו מעל במת התיאטרון את הכיעור הרצח והגועל ומה שהיה מוצג באותה תקופה היו המקבילות של טלנובלות מאוד נחמדות, ריאלטי כמו האח הגדול, כוכב נולד וסיפורי מתח מתקתקים. הכיעור והרצח היו ברחובות. אני מאמין שהתפקיד של התיאטרון זה להציג את הכיעור על הבמה. זה מגיע מהתפיסה של ארטו שאמר שהשחקן הוא כמו נביא שזועק את מלותיו האחרונות לשמים. אנחנו חיים באותו המצב כיום. אנחנו לא מורגלים לסוג כזה של תיאטרון, שאומר את הדברים בצורה חד-משמעית או צורח אותם בצורה בוטה".

*גם בתיאטרון הרפרטוארי עולות לא מעט הפקות שמציגות שאלות נוקבות לחברה הישראלית. מה ההבדל?

"אני חושב שאלו יצירות חתרניות. הן לא יצירות אופוזיציוניות. הסיבה היא קהל המנויים. אם הבימה הקאמרי ובית ליסין יבואו ויאמרו את הדברים בצורה ברורה לא יקנו את המנוי. בניגוד להם, אנחנו לא תלויים בקהל. מה שקורה לשחקן, לנו כבני אדם, מוצא ביטוי על הבמה. אנחנו מנסים לנקות את השחקן מהיצירה ולהביא את האדם שבו. זו חממה תרבותית שאנחנו יכולים לבוא ולהיות בה ביחד להאמין באהבה. לא מתוך קיטשיות, אלא מתוך אהבה. זה לא מקובל היום, אני יודע".

*אתם לא תלויים בקהל. אתם תלויים במערכת. בעירייה, בתקציב התרבות. זה לא מקשה על האופוזיציוניות?

"הסמטה הוא גוף ממסדי. אבל מתקיימות בתוכו תופעות ויצירות אופוזיציוניות".

*אז מה זה בעצם תיאטרון פרינג'?

"חלק מתיאטרון הפרינג' זה תיאטרון שלא התקבל לממסד. חלק באמת מנסה לחדש. הקהל שבא לצפות בתאטרון פרינג' בא באמת לחוות הצגה, ולא כי איזה ועד עובדים לקח אותו לראות את מושונוב. זה ההבדל הקטן. אני חושב שבכל זאת בפרינג' ובסמטה אנחנו נותנים בית ליצירות עצמאיות שמנסות ליצור בעשר אצבעות. אני מתרגש כשאני רואה אמן צובע את התפאורה שלו. כשאני רואה שחקן מסדר את הבמה. אני נמצא בכל ההקמות, סוחב, מרים. אני רוצה וצריך לעשות את זה כי ככה אני מתחבר ליצירה. אני מאמין שהאצבעות שלי מובילות אותי לאמת של היצירה".

*תיאטרון פרינג' הוא בהכרח אופוזיציוני?

"לא. רוב תיאטרון הפרינג' בישראל היום מתחנף לממסד. אבל רוב התיאטרון ככלל הוא לא אלטרנטיבי. הקונצנזוס בלע את האלטרנטיבה. הן על-ידי דחייתה או מחיקתה או הצגתה כחולת נפש וסהרורית והן על-ידי אימוצה ושינויה. אימוץ במחיר אובדן הזהות. אנחנו חברה פחדנית. אנחנו רוצים להיות מקובלים. ברור שגם אני רוצה למצוא חן. אבל ברגע המכריע אתה צריך להיות קשוב לעצמך. ומה אם לא אוהבים את מה שאתה עושה? אז אתה לא נכון? אבל מעט מאוד אנשים ישראל יוצאים היום כנגד המקום שבו הם חיים".

קהל סגור בבועה

את האורות הרכים על הגג היפואי של תיאטרון הסמטה שובר בוהק מסנוור. הוא בוקע מתוך האולם הסמוך בו מוצב הכלוב הענק שנבנה במיוחד ל"זה מסתובב". הרצל (רונן יפרח) וקפקא (מוטי רוזנצוויג) כלואים בתוכו והמזכירה (אמיר ירושלמי) מהדסת הלוך ושוב על מסלול החוצה את הקהל. בר-אל מגלה שכדי להקל על הלחץ, נוהגים הוא והשחקנים לבצע סימולציית רצח של המבקרים או העיתונאים טרם בואם.

רובד אחר של האלימות בהצגה אמיתי לגמרי. בר-אל מספר כי מסכת העינויים בהצגה מועתקת הישר מטכניקות חקירה של השב"כ - השק על הראש, הטלטול, התיזוז, ומוצארט בווליום גבוה "שזה מכפיר לדעתי, גם מבחינת התפיסה היהירה שכביכול מוצארט בשביל הפלסטינים זה בהכרח עינוי".

את הבחירה בשחקן לגילום המזכירה מסביר בר-אל בניסיון לאמירה חברתית נוספת. בעוד מונדי כתב את התפקיד לאישה, "אצלנו זה גבר שלבוש בבגדי אישה אבל מתנהג כמו גבר בכל המובנים. וזה מעיד על התרבות שלנו, שבה הנשים מנסות להתנהג כמו הגברים בגלל הכוחנות המצ'ואיסטית שהגברים כופים עליהן.

הרצל והמזכירה מייצגים את השלטון, כוח הזרוע והמיליטנטיות וקפקא את איש הרוח, האדם והאזרח ושרומסים אותו. וחברה שרומסת את האדם בכוח הזרוע ובכוח הנפש בסופו של דבר תביא למוות של עצמה".

*קפקא הפציפיסט לא תמיד מעורר הזדהות.

"אני חושב שהפגיעות שלו היא כוחו. אנחנו חיים בחברה שסוגרת את הרגשות שלה. באופן מהותי. אני רואה את זה בהצגות שיש בהן רגעים שמאוד קשורים לחוויה אישית של אדם ולרגש שלו, וחלק מהקהל אוטם את עצמו. אם פעם משהו היה מעצבן קהל והוא היה קם וצועק בוז, אז היום הוא אוטם את עצמו. הוא לא מגיב. הקהל היום לא פעיל. הוא מאוד סגור בתוך הבועה שלו. הוא חי בפתק הלבן".

במופלא ממך תדרוש

גיבסון אינו שמו המקורי של בר-אל. הוא ניתן לו, כדבריו, "בתקופה של התפתחות ושינוי עם עצמי בגיל הנעורים". לאחר שבר-אל התייתם מאביו בגיל צעיר מאוד, חזרה אמו בתשובה. הילד דבק בדרכה עד גיל 15, ואז יצא למסע חיפושים משל עצמו. בניגוד למונדי, בר-אל אינו סבור כי הוא מחזאי מוכשר. מאידך, הוא מוצא נקודות דמיון במבט החיצוני על החברה. "מונדי היה טיפוס שמן, גס רוח, רודף נשים ואלכוהוליסט. אבל לא נוגעים במונדי. כי הוא אבי מחזות הפרינג' בישראל. מצד שני, גם קצת נידו אותו והתייחסו אליו כנטע זר. אני חושב שהאמן תמיד יהיה מחוץ לכלל. אתה תמיד תראה דברים אחרת. תמיד תסתכל עליהם בעין שלישית. ואני חושב שמונדי חווה את זה".

*אתה עדיין פועל מתוך אמונה?

"אני מאמין בספק ובאמון. זו תנועה חיונית לחיים. כשמגיע קהל לצפות בהצגה אז מתקיימות באולם בו זמנית 30 הצגות שונות. היצירה היא בחדר התודעה של הצופה. אבל העיקר הוא לכפרו בעיקר. בתורה כתבו 'במופלא ממך אל תדרוש'. ואני אומר, במופלא ממך תדרוש! יוצר צריך לשאול את עצמו מה אסור לעשות ולעשות את זה. לשאוף למתוח את גבולות הטעם הטוב". *

עוד כתבות

נתב''ג / צילום: Shutterstock

התיירים מתחילים לחזור? שיא בתפוסת המלונות על ידי זרים מתחילת המלחמה

על פי הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מספר לינות התיירים במלונות בישראל הכפיל את עצמו ל-347 אלף לינות בחודש, בממוצע של שלושת החודשים האחרונים, וזאת לעומת 183 אלף לינות לחודש בממוצע בשלושת החודשים הקודמים

המניות הלוהטות נפלו בבורסה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

פוטין, התמחור וההסכם המצרי: שלושה אירועים שהכבידו על המניות הלוהטות בת"א

מניות הנפט והגז הציגו תשואה פנומנלית בשנה האחרונה, אבל בימים האחרונים סדקים בהסכם הגז עם מצרים, איתות אופטימי מגזרת רוסיה אוקראינה וסקירה מאכזבת של גולדמן זאקס, הביאו לשינוי כיוון ● האם המגמה תימשך, או שמדובר בירידה לצורך עלייה מחודשת?

השופט אלכס שטיין. מסתמן כפליליסט הבולט הבא

"לא נתערב": העליון משרטט מחדש את גבולות הגזרה של חוזים מפורטים

השופטים דחו ערעור של בעלי יחידות נופש במלון מלכת שבא, שביקשו לשנות את דמי הניהול ● הנימוק: חוזה מפורט הוא חוזה סגור, ועדיפה לשון ההסכם על "שיקולים ערכיים" ● השופטים אף הזהירו מהשלכות כלכליות של התערבות שיפוטית

צילומים: ענת לברון, איל יצהר, שלומי יוסף, תמר מצפי, טלי בוגדנובסקי

מבוכה בשוק ההון: מה גרם למניית כלל להתרסק ב-9% ולהפיל את סקטור הביטוח?

מניות חברות הביטוח החלו לרדת בחדות בעקבות הדוח של כלל ביטוח שהציגה תוצאות שיא ● כ-10 אנליסטים ענו תשובה זהה: "אין לנו מושג, אין לנו השערה" ● נותרו רק שני ניחושים: "המניות יקרות מידי" או "ציפיות לא הגיוניות" ● גם אחרי הנפילה, בשנה האחרונה מניית כלל זינקה ב-160%

אלי אדדי, מנכ''ל סלקום / צילום: ענבל מרמרי

חברת התקשורת שחוזרת לחלק דיבידנד - לראשונה אחרי 12 שנים

הרווח הנקי של סלקום זינק בכ-35% ברבעון, והחברה הודיעה שתחלק דיבידנד בסך 200 מיליון שקל ● הנהנית המרכזית מהדיבידנד תהיה בעלת השליטה קרן פורטיסימו

רות פוליאקין ברוכי ואיתי ברוכי, יזמי מיינדיו / צילום: תמונה פרטית

בעשרות מיליונים: האקזיט של מפתחת תקשורת ה־AI עם חולים מורכבים

החברה הישראלית מיינדיו נמכרה בעסקת מניות של עשרות מיליוני דולרים ותעבור לידיים אמריקאיות ● בעזרת בינה מלאכותית המערכת שלה מנהלת שיחות עם מטופלים ומאתרת הידרדרות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה ירדה ב-2.5%, מטא טיפסה בכ-4%

מטא מנהלת שיחות להוציא מיליארדים על שבבי ה-AI של גוגל ● צים זינקה לאחר שהדירקטוריון הודיע על בחינת חלופות אסטרטגיות לרכישת החברה ● אירופה ננעלה בעליות, על רקע ההתקדמות במגעים להפסקת אש באוקראינה ● חברות פרטיות בארה"ב איבדו 13 אלף משרות ● המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו ב־ 0.2% בספטמבר, פחות מהצפי ● רמזים על אינפלציה עיקשת: מדד מחירי היצרן עלה ב־0.3% בספטמבר

צילום: שיווק מחסני השוק

אחרי ויקטורי ואושר עד: האייפונים מגיעים גם למחסני השוק

קמעונאית המזון מתחילה למכור בסניף אילת מכשירי אייפון 17 במחיר מוזל ● קניון עזריאלי אילון משיק לקראת הבלאק פריידי מתחם פופ-אפ בהובלת השף מושיק רוט ● גוגל ערכה אירוע באקספו תל אביב, בהשתתפות ראש העיר ● ומי המנכ"ל החדש של גינדי גלובל? ● אירועים ומינויים

רחפן של איירובוטיקס שאותה רכשה אונדס / צילום: יוני בן חיים

אחרי שרכשה 9 חברות ביטחוניות ישראליות: זה היעד הבא של אונדס

אונדס מבוסטון מתמקדת בשנים האחרונות ברכישות חברות ביטחוניות ● אחרי שהשלימה רכישת חברה ישראלית תשיעית, לגלובס נודע כי היא במו"מ עם סטארט־אפ חדש של יוצאי 81

בצלאל סמוטריץ', שר האוצר / צילום: מירי שמעונוביץ

מה כוללת הרחבת הפטור ממכס על יבוא אישי, ומי החברות שכבר נפגעו?

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' צפוי לחתום על הכפלת הרף המרבי לפטור ממע"מ ביבוא אישי ● המהלך צפוי להגדיל משמעותית את היקף ההזמנות מחו"ל, אך מעורר התנגדות חריפה מצד הדרג המקצועי באוצר והקמעונאיות המקומיות ● מי ירוויח, מי יפסיד ומה הסיכוי שהמהלך יאושר? ● גלובס עושה סדר

קבלת ארונות חטופים-חללים על ידי כוח צה''ל / אילוסטרציה: דובר צה''ל

בידיים ישראליות: החל הליך הזיהוי של החלל החטוף

משרד הבריאות: החלל החטוף הגיע למרכז הלאומי לרפואה משפטית לצורך זיהוי, חקירת סיבת ונסיבות המוות ● בניגוד להסכם: חמאס ערך "טקס" להעברת החלל החטוף לידי הצלב האדום ●  כמות "המחבלים הלכודים" ברפיח הולכת ופוחתת: 5 חוסלו אחרי שיצאו ממנהרה, צה"ל - "הלחץ נמשך" ● תמונות הלוויין חושפות: "איראן זנחה את מתקן הגרעין בפורדו" ● טראמפ חתם על צו שיגדיר סניפים זרים של האחים המוסלמים כארגוני טרור במדינות כמו לבנון, ירדן ומצרים ● עדכונים שוטפים

סונדאר פיצ'אי מנכ''ל גוגל / צילום: ap, stf

מכוונת לבטן הרכה של אנבידיה: גוגל בדרך לשווי שוק של 4 טריליון דולר

גוגל מטלטלת את שוק השבבים בעקבות דיווחים בעולם כי היא במו"מ למכירת שבבים למטא ● המהלך, שצפוי לאתגר את דומיננטיות אנבידיה בתחום שבבי ה־AI, הפיל את מניית ענקית השבבים ● רק בחודש שעבר התייצבה גוגל כחברה השלישית בגודלה בעולם במונחי שווי שוק, ורשמה השקה מוצלחת של מודל ה־AI ג'מיני

אלה תמר אדהנן / צילום: Rodolphe Felix

הרקולס ממנה את אלה תמר אדהנן למנהלת הפעילות הישראלית

אלה תמר אדהנן צפויה להקים משרד מקומי לקרן האשראי בשנה הבאה, ובינתיים מנהלת את פעילותה מניו יורק ● הרקולס פעילה בשוק האשראי הישראלי כבר כעשרים שנה - עם עסקאות הממוקדות בחברות טכנולוגיה, בהן אומריקס, קמדע, סמפריס, ארניקס וארמיס

דליה קורקין / צילום: נועה זני

המנכ"לית שיצרה לעצמה הון של חצי מיליארד שקל: המסע המופלא של דליה קורקין

מהחשש ל"לגור באוהל" ועד להנפקת הענק של עמל ומעבר: קורקין שהימרה בכל כספה על החברה שניהלה לפני כעשור, מכרה השבוע מניות ב-180 מיליון שקל ● ומי עוד במרוויחים מההנפקה

אלי גליקמן, מנכ''ל צים / צילום: צים

מאבק השליטה בצים: אלי גליקמן הגיש הצעה, הדירקטוריון מעדיף חלופות אחרות

חברת התובלה הימית אישרה כי היא בוחנת בחודשים האחרונים "חלופות אסטרטגיות", לרבות מכירתה ● דירקטוריון צים החליט שלא להתקדם בינתיים עם הצעה שהגישו המנכ"ל גליקמן ורמי אונגר לרכישת החברה ● בתגובה לדיווח: מניית צים מזנקת בשיעור דו ספרתי

יהלומים / צילום: תמר מצפי

מכסי טראמפ לוחצים, ההסכם תקוע וענף היהלומים הישראלי בטלטלה

המכסים האמריקאיים מכבידים על אחד מענפי היצוא המרכזיים של ישראל, בעוד ההסכם לפטור את היהלומים מהמס ממתין ללא חתימה ● בינתיים היבוא והיצוא נחתכים, ובענף חוששים מקריסה

בית המשפט המחוזי בתל אביב / צילום: Shutterstock, Vered Barequet

בית המשפט המחוזי: עו״ד יוסי כהן לא זכאי למע״מ אפס על שירותיו לקמרון ולרוסיה

ביהמ"ש המחוזי דחה את טענתו של עו"ד יוסי כהן כי הוא זכאי למע"מ אפס בגין שירותים שהעניק לרפובליקת קמרון ולרוסיה בחו"ל ● נקבע כי השירותים שסיפק ניתנו לשגרירות קמרון בישראל ולא לרפובליקה עצמה, וכי לא הוכח שהשירות לחברה רוסית סופק בחו"ל ● החברה חויבה בהוצאות של 60 אלף שקל

אפי שקדי, יו''ר הדירקטוריון ובעל השליטה בחברה / צילום: טל גבעוני

החברה שמכרה כמעט 850 דירות מתחילת השנה, והכלים שסייעו לה להגיע לשם

בניגוד למגמה בשוק המגורים, אפי קפיטל ממשיכה להציג מספרים יפים, עם כ־846 דירות מכורות מתחילת השנה – רובן דירות במחיר מסובסד • הדוח לרבעון השלישי של השנה מגלה: 95% מהדירות בשוק החופשי נמכרו במסגרת מבצעי קבלן והטבות • ההתחייבויות השוטפות של החברה תפחו לכמעט 1.5 מיליארד שקל

מנסור יבאש, ראש עיריית אנקרה (מימין), עם הנשיא ארדואן / צילום: Reuters, Anadolu

אחרי שדרש כ־2,000 שנות מאסר ליריבו, ארדואן מסמן את האיום הבא

נשיא טורקיה ממשיך בהכנה לבחירות, שכוללת סילוקם של איומים פוליטיים ● כעת אישר משרד הפנים הטורקי חקירה נגד מנסור יבאש, ראש עיר הבירה ומגדולי יריביו הפוליטיים של הנשיא

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

הרווח של אקרשטיין נחתך ב-70%, כלל ביטוח צמחה ב-40%

גלובס מביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● אקרשטיין ציינה כי הירידה בהכנסות וברווח נבעה משינוי בתמהיל הפרויקטים, יחד עם עיכובים בביצוע הפרויקטים כתוצאה ממבצע "עם כלביא" ●  כלל ביטוח דיווח על 25% תשואה על ההון, היקף הנכסים המנוהלים הגיע לשיא חדש ועמד על כ-407 מיליארד שקל ● סוכריות הגומי שהקפיצו את מניית טופ גאם במעל 30% מתחילת השבוע