גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת עם נטייה לעליות: הקאק ירד ב-0.05%; מניית אטריום עלתה ב-5%

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] H&M דיווחה על ירידה של 12% ברווחי הרבעון הראשון של השנה ל-321 מיליון דולר ; המכירות הקמעונאיות בבריטניה ירדו בחודש פברואר ב-1.9% לקצב עלייה שנתי של 0.4%

המדדים המובילים באירופה ננעלו היום במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים על רקע פרסום נתוני המכירות הקמעונאיות בבריטניה שירדו בשיעור חד מהצפוי בחודש פברואר לקצב העלייה השנתי האיטי ביותר מאז ספטמבר 1995 והפתיחה החיובית בוול סטריט.

הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) שב וחזר על תחזיתו כי האיפלציה תהיה נמוכה מיעד 2% שקבע הבנק. הירידה בביקושים מצד הצרכנים תאלץ את הקמעונאים להוזיל מחירים בכדי לעודד את הצריכה. נתוני הצריכה העגומים מחזקים את תחזיתו הקודרת של הבנק של אנגליה ומאששת את הצעדים הכמותיים האחרונים בהם נקט. ההידרדרות הנמשכת של הכלכלה הבריטית נותנת את אותותיה בשוק העבודה בבריטניה אשר חש על בשרו את מחנק האשראי והירידה בביקושים העולמיים.

קרן המטבע הבינלאומית צופה כי בריטניה תחווה את המשבר החמור ביותר מבין מדינות ה-7G. פרסום נתוני התמ"ג הסופיים מאוחר יותר במהלך השבוע צפוי להראות כי הכלכלה הבריטית התכווצה ב-1.5% מאז דצמבר 2008, ההתכווצות הגדולה ביותר מזה שלושה עשורים.

נראה כי האבטלה הגוברת תמשיך להכביד על ההכנסה הפנויה ותמשיך לצמצם את ההוצאה הפרטית. הצריכה הפרטית מהווה נדבך מרכזי בגידול הכלכלי הכולל. הצמצום בצריכה הפרטית מעיב על יכולתה של בריטניה להיחלץ מההאטה הכלכלית הנוכחית.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מסבירים כי "עליית מדד המחירים לצרכן בפברואר איננה מאותת ככל הנראה על התאוששות כלכלית. למעשה, נרשמה העלייה בגלל הפיחות האחרון בערכה של השטרלינג אשר גרם לעלייה במחירי הסחורות המיובאות".

ברקע, המדדים המובילים באסיה ננעלו בעליות חדות לאחר שהבנקים האמריקנים סיטיגרופ, בנק אוף אמריקה וג'י פי מורגן הודיעו על רווחיות בחודשיים הראשונים של השנה.

מדד MSCI העולמי, העוקב אחרי מניות מובילות ב-23 מדינות מפותחות, עלה ב-11% במארס - שיעור העלייה החד ביותר מאז יולי 1989.

מדד פוטסי 100 של לונדון עלה היום ב-0.6% ; מדד דאקס 30 של פרנקפורט עלה היום ב-0.8% ; מדד קאק 40 של פריז סיים כמעט ללא שינוי בירידה של 0.05%.

בזירת המטבעות, האירו יורד ב-0.36% ל-1.3537 דולר והליש"ט עולה ב-0.79% ל-1.4438 דולר.

בזירת המאקרו

המכירות הקמעונאיות בבריטניה ירדו בחודש פברואר ב-1.9%, לקצב עלייה שנתי של 0.4% לעומת החודש המקביל אשתקד. כך פרסמה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה בבריטניה. מדובר בקצב העלייה השנתי האיטי ביותר מאז ספטמבר 1995. אנליסטים חזו ירידה חודשית של 0.4% ועלייה שנתית של 2.5%.

מניות בכותרות

יצרנית הביגוד השוודית, H&M דיווחה היום על ירידה של 12% ברווחי הרבעון הראשון של השנה ל-2.6 מיליארד כתר שוודי (321 מיליון דולר) וזאת בעיקר כתוצאה מהתחזקותו של הדולר ביחס למטבע השוודי.

מניית מיוניק רה מרכזת עניין לאחר שגולדמן זאקס המליץ לרכוש את מניית מבטחת המשנה הגרמנית.

קבוצת MAN דיווחה על ירידה של 43% ברווח לפני מס בשנת 2008 ל-1.2 מיליארד דולר. בכוונת החברה להודיעה כי היא הותירה את חלוקת הדבידנדים על 24.8 סנט למניה.

UBS עדכן מעלה את תחזית הרווחים של ענקית הכרייה האוסטרלית - בריטית, BHP ביליטון . מניית המתחרה ריו טינטו מרכזת עניין גם כן.

ישראליות באירופה

מייסד אמבלייז , אלי רייפמן, מבקש היום (ה') מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לבטל את צו כינוס הנכסים שהוצא לו אתמול (ד'), משום שלטענתו הוא אינו פושט-רגל, שכן ברשותו נכסים בסך של למעלה מ-190 מיליון דולר, אותם הוא מנסה לממש כדי לפרוע את חובותיו. לחלופין הוא מבקש לעכב את הצו כדי לאפשר לו להגיע להסדר עם נושיו או לערער לבית המשפט העליון.

חברת גלובל מינרלז רכשה היום 685,533 מניות של בייטמן הנדסה , שבשליטת המיליארד בני שטיינמץ', תמורת 4 פני למניה.

QLI דיווחה אתמול על ירידה של 32% ברווח לפני מס בשנת 2008 ל-36.4 מיליון ליש"ט. ההכנסות הגולמיות של החברה ירדו ב-4.5% ל-196.4 מיליון ליש"ט.

היום מניית קבוצת עטיה חוזרת להיסחר בבורסה של ת"א.

עוד כתבות

פעילות כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: גופות ארבעת החטופים חולצו מתת-קרקע בג'באליה במבצע של צה"ל והשב"כ

צה"ל תקף מטרות בדרום לבנון • התרעת צבע אדום הופעלה הבוקר בשדרות, לא דווח על נזק או על נפגעים • היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב נפגש עם נתניהו, הרצוג, גלנט, הנגבי ודרמר - כדי לדון על המלחמה בעזה • גלנט: "מזהים את השפעת המבצע ברפיח, יודעים איפה בכירי האויב. מחויבים להרחבת הפעולה הקרקעית" • כל העדכונים

שלמה פילבר / צילום: יוסי זמיר

עורך דינו של נתניהו החל לייצג את עד המדינה פילבר בשימוע; הפרקליטות: "ניגוד עניינים"

עו"ד עמית חדד, המיצג את נתניהו בתיק 1000, הודיע לצוות התביעה כי הוא ייצג את עד המדינה שלמה פילבר בשימוע ● בתגובה הודיע צוות התביעה כי לעמדתם מדובר ב"ניגוד עניינים מובהק, העומד בניגוד גמור לכללי האתיקה המחייבים של לשכת עורכי הדין" ● חדד דחה את הטענה: "עדותו הסתיימה לפני שנתיים, אין לו השפעה על ההליך והאינטרסים שלו ושל פילבר אינם מנוגדים"

יובל זילבר ז''ל / צילום: באדיבות המשפחה

קרן חדשה להנצחת קצין שנפל במלחמה תסייע לחיילי מילואים בעלי עסקים

"הקרן של יובל", להנצחת יובל זילבר ז"ל, הוקמה ע"י אפרת פלד, יו"ר ומנכ"לית אריסון השקעות, שבנה היה חברו הטוב מילדות ● כעת מבקשים בקרן לגייס עוד חצי מיליון שקל להלוואות לעצמאים ● ישראל מתגייסת

בניין עיריית תל אביב־יפו / צילום: Shutterstock

חשד לשחיתות בהיקף מאות מיליוני שקלים, במעורבות משפחות פשע: עובדים בעיריית ת"א נעצרו

13 חשודים, בהם עובדי אגף התברואה בעיריית ת"א, נעצרו בחשד לעבירות שחיתות ציבורית, הלבנת הון וקיזוז חשבוניות פיקטיביות ● מהחקירה עולה כי עובדים בחברות ניקיון המספקות שירותים לעירייה פעלו להטיית מכרזים, תוך מתן שוחד וטובות הנאה לעובדי אגף התברואה ולמקורביהם

דרור מרמור, גורי נדלר, רות שוורץ, ארז קמיניץ וענאיה בנא, בפאנל בנייה, דיור והתחדשות עירונית כמנוע צמיחה / צילום: תמר מצפי

בנייה עירונית במרכזי יישובים ערביים גדולים כמפתח לצמיחה

בכנס גלובס שוחחו בכירים בפאנל על האתגרים בתכנון ובנייה בחברה הערבית ● עוד נידונה השאלה: האם נכון להמשיך לבנות יישובים מגזריים? המשתתפים הסכימו כי הגיע הזמן לשינוי

המתקפה הישראלית ברפיח העירה את יצרני הפייקים בעולם

העולם דרוך לקראת פעולה צבאית רחבה ברפיח, והפייקים מופצים בהתאם ● המשרוקית של גלובס

האם עישון במרפסות ייאסר? / צילום: איל יצהר

עישון במרפסת ייאסר? בג"ץ שוקל להתערב בשאלה האם מדובר במפגע

בג"ץ דן היום בעתירה הדורשת לאסור עישון בדירות מגורים החודר לדירות הסמוכות ● השופטים הציגו את ההתלבטות שלהם אם להתערב בנושא, בשל הקושי להגדיר מתי קיים מפגע שיש לאכוף אותו

רסול סעדה, ד''ר ספא אבורביעה, מוחמד ח'לאילה, רנין מרדי ושאדי חדאד, בפאנל בין פשיעה לצמיחה / צילום: תמר מצפי

"יש בחברה הערבית 30% צעירים, זה הון אנושי עצום"

בפאנל שעסק בפשיעה בחברה הערבית, שוחחו מומחים ודנו בשורשי הבעיות במגזר ובמניעים לצמיחה ● "ארגוני הפשיעה מעניקים משמעות ותחושת שייכות"

רקפת רוסק עמינח / צילום: רון קדמי

התפקיד החדש של רקפת רוסק עמינח בחברת השבבים הישראלית

רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי לשעבר, מונתה ליו"ר סטארט-אפ השבבים היילו לאחר פטירתו של היו"ר הקודם והמשקיע הראשון בחברה, זהר זיסאפל ● במרץ האחרון הרחיבה היילו את סבב הגיוס שלה שהחל ב-2021 לפי שווי של 1.13 מיליארד דולר

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ / צילום: חיים צח-לע''מ

מחירי הטיסות עולים בחדות ומתדלקים את האינפלציה

מחירי הטיסות עלו באפריל בשיעור דו־ספרתי והכבידו על מדד המחירים לצרכן ● החדשות הרעות: הצפי הוא שהמצב רק יחמיר ● וגם: למה הריבאונד בנתוני הצמיחה מעלה סיבה לדאגה

ווסימוזי מדונסלה (מימין), נציג דרום אפריקה בדיון בהאג / צילום: Reuters, Yves Herman

המשטר בדרום אפריקה פותח מערכה לשלילת ההכרה בזכות הקיום של ישראל

עיון באוצר המילים והדימויים של נציגי המשטר הדרום אפריקאי בבית הדין בהאג מראה כי הם מתרחקים במהירות משאלת עזה ועוברים אל שאלת הלגיטימיות של קיום ישראל ● אפשר להגיד שהיחסים עם משטר ה–ANC במדינה הגיעו אל סוף הדרך

אמיר ירון. צילום: איל יצהר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ניצחון לחברות התשלומים מול בנק ישראל: יוכלו להתחייב לריבית קבועה

למרות התנגדותו של בנק ישראל, רשות לניירות ערך אישרה את ההוראה שצפויה להכנס לתוקף ביוני ● חברות תשלומים יוכלו להציע ללקוחות שיפקידו אצלן כספים ריבית מובטחת ● הרשות: "חברות התשלומים נועדו לקדם תחרות מול מערכת הבנקאית ולכן נדרש לאפשר להן להציע ללקוחותיהן ריבית, בדומה לזו שהמערכת הבנקאית"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; וויקס מזנקת בכ-25%

הנאסד"ק עולה ב-0.8% ● רכישה משמעותית לסייברארק ● ריינאייר עקפה את ציפיות האנליסטים, הרווח השנתי זינק ב-9% ● פאלו אלטו תדווח היום לאחר הנעילה, צים תדווח מחר - מה צפוי בדוחות? ● מותו של נשיא אירן עלול להשפיע שוק הנפט • וויקס: הרווח הנקי זינק ב-50%, מעדכנת כלפי מעלה את התחזיות ● אופנהיימר: "החולשה במניית נייס היא הזדמנות השקעה אטרקטיבית"• יוליוס בר: "ביקוש אסייתי חזק דוחף את מחירי הזהב והכסף כלפי מעלה"

חנן מור / צילום: אייל טואג

אחרי חצי שנה: ביהמ"ש אישר את הסדר החוב בחנן מור

עיקרי הצעת ההסדר הם השלמת פרויקטים של בנייה, מכירה ואכלוס של מאות יחידות דיור, מה שיאפשר פירעון חובות לחלק מהנושים ● כחלק מההליך ידוללו חנן מור ושותפו מאור לאחוזים בודדים בחברה הציבורית ● ביהמ"ש: "המרת החוב להון תאפשר לקבוצה לצאת לדרך חדשה תחת מינוף מוקטן"

צילומים: AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

היורש, הכלכלה המקומית וההשלכות על הנפט: איראן נערכת ליום שאחרי ראיסי

התרסקות המסוק שהובילה למותו של נשיא איראן אברהים ראיסי הכניסה את המדינה לטלטלה ● מי שיתפוס את מקומו עד לקיום בחירות חדשות הוא סגנו, מוחמד מוחבר, שנהנה מקרבה למנהיג העליון חמינאי ● כיצד תושפע הפקת הנפט ומה הסיכויים של הנשיא הבא לחלץ את איראן מהמשבר הכלכלי הגדול שלה?

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), AP, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

האם נתניהו וגלנט לא יוכלו לטוס לחו"ל? כל המשמעויות של ההחלטה הדרמטית המסתמנת

התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג הגיש היום בקשה להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט ● מה המשמעות של צווי המעצר, מי יכריע בבקשה ומה הסיכוי שהיא תתקבל? ● גלובס עושה סדר

טרמינל 1, נתב''ג / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

החל מהשבוע הבא: טרמינל 1 חוזר לפעילות מלאה

טרמינל 1 בנתב"ג, שנסגר באוקטובר 2023, צפוי לחזור לפעילות בשבוע הבא ● עפ"י נתוני רשות שדות התעופה, צפויים לעבור בטרמינל כ-200 אלף נוסעים מדי חודש ● אלה החברות שיפעלו ממנו

מגדל בין ערים / הדמיה: מילוסלבסקי אדריכלים

מגדל של 100 קומות על גבול ת"א: פרויקט חסר תקדים יוצא מהקפאה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ת"א תביא לאישור מהלך שיאפשר להקים את הפרויקט גם ללא השלמת גשר סמוך - שהיה עד כה תנאי לבנייה ● המטרה: לאפשר את שחרור המכרז לפרסום

מירן פחמן, יוזם תחרות גרנות / צילום: טרלן בן אבי

בצל המלחמה: תחרות הפרסום העצמאית גרנות תתקיים השבוע

בעקבות המלחמה ייערכו כמה שינויים באירוע, אך לא כל משרדי הפרסום הגדולים בטוחים בנחיצותו ● איש הפרסום מירן פחמן, מיוזמי התחרות: "האירוע יתייחס ברגישות למצב"

אבי לוי, מנכ''ל דיסקונט / צילום: ישראל הדרי

רווחי בנק דיסקונט ירדו ב-17% ברבעון; שיפור ניכר בהוצאות בגין הפסדי אשראי

הירידה ברווח הנקי מוסברת על ידי הבנק בשינוי בעליית המדד ומצמצום פער הריבית ● הכנסות הבנק ירדו ב-5% ● דירקטוריון הבנק החליט על חלוקת דיבידנד בשיעור של 30%, בסך של 315 מיליון שקל