גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בעל השליטה בלנדמארק גרופ למחזיקי האג"ח: "משכנתי את הבית שלי לקניית אג"ח ומניות. אשתי צועקת עלי יותר מכם"

מנכ"ל לנדמארק גרופ: "אם לא נצליח לממש את העסקאות, נציע הסדר חוב" ; חברת הנדל"ן נקלעה למשבר על רקע חשיפה גדולה למזרח אירופה - ועדיין לא פרסמה את הדוחות ל-2008 ; התשואה לפדיון בסדרה א' - 304% לשנה, ברוטו; אסיפה נוספת תזומן לסוף החודש - בה ידונו בפירעון מיידי

יוסי עוז, מנכ"ל חברת הנדל"ן לנדמארק גרופ , אמר היום (ג') באסיפת אג"ח של החברה: "אם לא נצליח לממש את העסקאות נציע הסדר חוב". בעל השליטה, נמרוד טבי, אמר באסיפה: "משכנתי את הבית שלי כדי לקנות אג"ח ומניות. אשתי צועקת עלי יותר מאשר אתם".

חברת הנדל"ן נקלעה למשבר על רקע חשיפה גדולה למזרח אירופה, ועדיין לא פרסמה את הדוחות ל-2008. קיים חשש שהיא חורגת מהקובננטים של תשקיף האג"ח. הכנסות החברה ממכירת דירות עוברות לבנקים.

המנכ" עוז הוסיף: "עשינו דברים טובים, אבל גם טעויות. מי שישבו על הכסף ולא עשו שום דבר היום הם הגאונים של העולם. אנו טובים בעולם רגיל, קנינו נכסים במחירים אטרקטיביים, אדמות שהיו בבעלותנו בסיווג חקלאי ועכשיו יש להם תב"ע. אנו מוכרים דירות, אבל הכסף לא בידינו כי העולם השתנה והבנקים לא משחררים כסף. כל העסקאות שהיו על הפרק להכנסת שותפים ברווחי עתק התפוצצו. גם אם אנו רוצים למכור נכסים בדיסקאונט, הרוכשים לא יכולים להביא את הסכום".

חברת הנדל"ן הקטנה, הנמצאת בשליטת נמרוד טבי (76.6%), נקלעה למשבר פיננסי על רקע החשיפה הגדולה למזרח אירופה. מניית לנדמארק צנחה ב-85% בשנה האחרונה למחיר המשקף לחברה שווי שוק של 17.4 מיליון שקל בלבד. סדרה א' נסחרת בתשואת זבל של 304% וסדרה ג' בתשואה של 55%.

ככל הנראה החברה אינה עומדת בהתחייבותה לשמור על יחס הון עצמי למאזן של 20% כפי שקבוע בתשקיף.

עוז: "מה שיצר את הטריגר ללחץ בימים האחרונים זה כי החברה מכרה 5 מיליון ערך נקוב בשוק, במחיר נמוך. זה אולי נוראי, אבל בגלל לחץ תזרימי קצר מועד היינו צריכים את הכסף והערכנו שזה עלול ליצור פאניקה. נכנס כסף לחברה ואפשר בעתיד לקנות את האג"ח בחזרה. זה לא הפסד גדול לחברה".

מאפריל 2007 מתמקדת לנדמארק גרופ בייזום השקעות בתחום הנדל"ן למגורים ולמסחר ובנדל"ן המניב במרכז ומזרח אירופה, בווירג'יניה (ארה"ב) ובקרית אריה (פתח-תקווה). בסך הכול יש 9 פרויקטים.

את תשעת החודשים הראשונים של 2008 סיימה החברה עם רווח של 34 מיליון שקל, אך זאת בגלל שערוך נכסים (עליית ערך נדל"ן להשקעה) ב-90 מיליון שקל. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת שלילי בהיקף של 47.3 מיליון שקל.

החברה צריכה לשלם בחודש יוני קופון של 6.75% לאג"ח א', אך לחברה אין היום כסף בקופה 350 אלף שקל בלבד. היקף ההתחייבויות כ-345 מיליון שקל והחוב למחזיקי האג"ח 163 מיליון שקל. נאמן אג"ח ג' הוא עו"ד דן אבנון ונאמן אג"ח א' הוא רו"ח גיורא לופטיג. לאחר פרסום הדוחות תתקיים אסיפת אג"ח נוספת.

יוסי עוז: "אנחנו לא בשלב שאנו יכולים לעשות שרירים. אנחנו רוצים לשרוד את התקופה כדי להמשיך את מה שאנו יודעים לעשות, פשוט מספר דברים קרו לנו בו זמנית. לפני חודשיים החלטנו להחליף את משרד רואי החשבון המבקר וזה קשה בחברה שנמצאת בזמנים קשים ושנתגלו טעויות (לפחות לדעתנו) בעבודה של רואי החשבון הקודמים. יש צורף להביא שמאים לכל הנכסים. חברת השמאות (PWC) לא עמדה בתאריך היעד, אך אנו מקווים שבימים הקרובים הדוחות יפורסמו".

נמרוד טבי, המשמש גם בתפקיד היו"ר: "אנו לא מתכוונים לעשות שום מהלך מפתיע בשבועות הקרובים, וגם אני מחזיק גדול של אג"ח. לא נמחק את הפוטנציאל של החברה על מנת להביא שנים שלושה מיליון דולר. לא נהפוך את החברה לכלי ריק, אך ורק כדי לשלם את תשלום האג"ח הקרוב. לא נמכור נכס במחיר זעום. אף בנק בישראל לא רוצה להלוות לחברה שמרבית הכנסותיה בחו"ל. אין בנק במזרח אירופה שמעניק הלוואה לרכישת קרקע".

יוסי עוז: "אנו עובדים קצת פחות משנתיים במספר מקומות. בימים כתיקונם אף אחד לא היה מצטער על זה שהוא מחזיק את ניירות הערך שלנו. ברומניה ובהונגריה אנו בונים, המכירות ירדו בצורה משמעותית אבל כבר קיבלנו כסף על 70 דירות אבל זה לא עזר לנו. אנו מנסים לממש נכסים, גם אם זה בדיסקאונט משמעותי ולממן נכסים מגורמים חוץ בנקאים בריביות גבוהות. הקפאנו פרויקטים ובשבועות הקרובים אני מקווה שנסגור עסקאות נוספות שאנו עובדים עליהן.

"אם לא נצליח בכך נחזור אליכם ונציע הסדר חוב, אך אנו עדיין לא שם, אפילו שיש שלושה חודשים עד התשלום של 12.5 מיליון שקל. כל מה שאנו עושים זה כדי לעמוד בהתחייבויות הכספיות שלנו. אני מעדיף לא לדווח על המגעים כי אם עסקה לא יוצאת לפועל, בימים אילו אתה הופך לבדיחה בתקשורת. זה נורא שאנו צריכים למכור פרויקטים טובים בדיסקאונט עצום כדי לעמוד בהתחייבויות. זה נורא לבעלי המניות, אבל זה טוב למחזיקי האג"ח. יש עכשיו הרבה פושטי עורות בשוק".

בחודש ינואר דיווחה לנדמארק על אישור של רכישת אג"ח בהיקף של 25 מיליון שקל. מחזיקי האג"ח העבירו ביקורת על כך שלא ברור מהיכן החברה חשבה לשלם ושנית איך זה שהחברה עשתה בפועל מהלך הפוך לחלוטין - כלומר, מכרה אג"ח. כמו כן הועברה ביקורת כיצד חברה מגיעה למצב שיש לה בקופה רק כמה מאות אלפי שקלים.

נמרוד טבי מגיב: "נוצר לנו חור, הינו צריכים לקבל כסף ממע"מ ולא קיבלנו ולכן מכרנו אג"ח". יוסי עוז: "אם היו מבשילות עסקאות, אז היה לנו הכסף".

טבי: "השקעתי בחברה כמעט את כל ההון העצמי שלי. הנכסים האישים שלי בארה"ב סובלים מאותן בעיות. משכנתי את הבית שלי כדי לקנות אג"ח ומניות. אשתי צועקת עלי יותר ממכם. קניתי בהחלט יותר מידי. אנו כבר לא לוקחים משכורת וזאת נתינה ישירה ואני מקווה שזה יעבור במהרה, כי למכולת הולכים עם כסף".

בסוף האסיפה הוחלט לזמן לפעם נוספת את האסיפה לסוף החודש (ה-22 או ה-23 בחודש), בה תועלה הצעה לפירעוןן מיידי של שתי סדרות - א' ו-ג' להמרה. בנוסף, נאמני האג"ח ידרשו מהחברה לא לבצע שום דיספוזיציה בנכסים, לרבות שעבודם - ללא אישורם.

עוד כתבות

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

פול אוסטר. ''סופרים לא יוצאים לפנסיה'' / צילום: Reuters, VINCENT WEST

על פול אוסטר, שהיופי שבמקריות העסיק אותו כל חייו

השבוע הלך לעולמו בגיל 77 הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ● אוסטר כתב ספרים שהפכו לרבי מכר ועוסקים באופן תכוף בצירופי מקרים ● כתיבתו נטועה בילדות קשה ואירועים מטלטלים ששינו את חייו

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

אחרי שהודיעה על הפסקת המסחר עם ישראל: אלה הדרישות של טורקיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ביממה החולפת הופנו הכותרות בכלי התקשורת בטורקיה וברשתות החברתיות לנושא הפסקת קשרי הסחר עם ישראל ● הודעת משרד המסחר הטורקי, תגובת שר החוץ ישראל כ"ץ לאחר חשיפת גלובס בנושא ● וההשפעות על נתוני האינפלציה העדכניים ● כותרות העיתונים בעולם 

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה