גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל פורטל Adira: "המטרה שלי היא להפוך ל-ynet של הבית והמגורים"

יובל אטד מצהיר כי הוא "לא הולך לחסל את שוק הפרינט אבל בהחלט לצמצם אותו", צופה כי "תוך חודשיים פורטל Adira יהיה הצומת המרכזי לשיפוץ ועיצוב הבית" - ומודה כי "לייצר הכנסות מאתר זו מומחיות, הרוב מפסידים"

אם נזקפו כמה גבות כשהתברר שיובל אטד נוטש את חברת כנען פרסום בתנועה ואת נישת הפרסום בתחבורה הציבורית, שהוא אולי האיש המזוהה ביותר עם הפטנט שלה, לטובת פורטל אינטרנטי פרוזאי בעליל - הרי שהן מתחילות להתיישר למקומן כעת, פחות משנה מאז המהלך.

פורטל Adira בניהולו של אטד (המחזיק גם ב-5% מהפורטל) מתנפל באגרסיביות על נתח שוק שהופקר עד כה לפרינט, ונוקט בכל האמצעים להבטיח מונופול יעיל. המטרה לדבריו, היא "להיות ה-ynet של הבית והמגורים". בדרך מתכנן אטד להפנות לכיוון Adira חלקים גדולים מתקציבי המפרסמים הגדולים בתחום: רגבה, חמת ונוספים. לדברי אטד, תמו ימי הפרסום רוויי האוברשוטינג של מוספי העיצוב, מגזיני האדריכלות ושאר הפורמטים של הפרינט. "הם מייצרים חוויית קריאה שונה ואיכותית, אבל הבעיה שלה שהיא לא יעילה ולא ממוקדת מבחינת המפרסם", הוא מספיד את המדיום. "שוחרי עיצוב ומתעדכני טרנדים הם לא כוח קנייה ממשי ברגע נתון. ההשפעה היא תדמיתית וכמעט רנדומאלית. מגזינים מדברים על 20 אלף קוראים, ובפועל, רוב הקוראים לא קונים".

אטד זיהה, לשיטתו, חלל אדיר בפרסום בתחומי הבנייה, השיפוץ והמגורים באינטרנט. "כשקובי לנגליב (מנכ"ל קבוצת מרכז הבניה הישראלי, ל'.נ') פנה אליי, נפל לי האסימון. יש וואקום מוחלט בתחום". אל הוואקום הזה נכנסת Adira כחברה-בת של מרכז הבנייה הישראלי, קבוצה עסקית בת 7 חברות מאז הופרטה מידיים ממשלתיות לפני כעשור. לקבוצה חברו חברת האינטרנט של שון תל, המפעילה את אתר הלוחות yad2 (מדובר בשותפות אסטרטגית, ללא השקעה וללא מניות בחברה, ל' נ'). בנוסף, באתר הושקעו 7 מיליון שקל, "רק בתשתיות, לפני שהתחלנו לקדם" אומר אטד. "תוך חודשיים-שלושה, פורטל Adira יהיה הצומת המרכזי לשיפוץ ועיצוב הבית, מלדפוק מסמר ועד לבנות וילה - הכול יקרה דרכו".

רוב האינטרנט מפסיד

לפי אטד, האתר כבר מרוויח כסף. "זה לא מובן מאליו בטווח כזה קצר. לייצר הכנסות מאתר אינטרנט זו מומחיות, הרוב מפסידים. ואנחנו קיבלנו החלטה להיות השחקן הכי משמעותי במגרש", אומר אטד.

אטד (29) הגיע לכנען פרסום בתנועה כמנהל תיקי לקוחות בתחילת העשור, ומשם נסק לדרג סמנכ"ל שיווק ואחר כך לתפקיד מנכ"ל החברה. "התחלתי מלמטה וסיימתי כמנכ"ל ושותף", אומר אטד. עשינו יחד עם קובי כנען מהפכה אמיתית. לפני כנען הייתה 'גלגלי זהב' של 'מקסימדיה', שעשתה מחזור של 10-12 מיליון בשנה, בעוד בכנען הגענו למחזורים של 40 מיליון לשנה.

"כשהתחלנו להציע את הרעיון הזה של לפרסם על אוטובוסים, היו זורקים אותי ממשרדי פרסום. הבאנו את המדיום ללגיטימציה אצל מפרסמים ענקיים, כולל קוקה קולה, שמיתגו איתנו את 'קוקה קולה זירו' בהיקפים עצומים".

"אבל אני טיפוס הרפתקן. אחרי 7 שנים בענף החוצות, רציתי כיוון אחר, וזה לא סוד שהעתיד הוא באינטרנט. ההחלטה הייתה קלה: מרכז הבנייה הוא האוטוריטה מספר אחת בכל תחום השיפוץ והבנייה. היו"ר והמנכ"ל הם אלופי נטוורקינג, מחוברים לכל התעשייה, לכל קברניטי המשק ובפרט לבכירים בענף הנדל"ן".

* לאחר שנים של פרסום במדיה המונית, מצאת את עצמך באינטרנט, שוק שונה לגמרי.

"דבר ראשון פניתי לכל המכרים והחברים שלי בתחום, וגייסתי אותם, גם כלקוחות וגם לעזרה. כולם הרימו את הכפפה והביעו אמון. הגדלנו את הצוות והעברנו את הפורטל שינויים בעקבות סקרים ומחקרים. פיצחנו את הדי.אן.איי של הגולש בתחום. כיום, יש לנו 300 אלף יוניק יוזרים בחודש, ותוך חודשיים אני צופה שנגיע לחצי מיליון. המטרה היא לעמוד תוך שנה על 100 אלף גולשים ליום".

* מה היתרון המעשי שלך על הפרינט?

"אני חושף את החברות הגדולות לקהל ממוקד ומפולח. אין ילדים, אין כניסות סתם. קהל המטרה הוא גילאי 35-55 ממעמד סוציו-אקונומי בינוני ומעלה. מרגע שחברה נכנסת מתקבל סדר גודל של 150 לידים בחודש, שמכוונים על המטרה. בשביל חברת מטבחים, זה מהפכני".

כמו yad2, שהשקיע עם צאתו סכומי כסף גדולים בפרסום מעל לקו, גם Adira לא בוחל באמצעים לקידומו. "אנחנו יוצאים בקמפיין ענק עכשיו, כולל פרסום בטלוויזיה", אומר אטד. "כשאני בקמפיין בחוץ, אחוז ההקלקה עולה, זה מדיד. אני בא מענף החוצות, ויש לזה כמה יתרונות. שיווק אינטרנט חייב להיתמך ע"י פרסום באמצעי מדיה נוספים. אני משקיע המון בכנסים ובתערוכות, אין אחד שאני לא נמצא בו, ומרכז הבנייה בעצמו עורך הרבה מהם. מדובר בסדר גודל של מיליון שקל לשנה רק על חסויות כאלה. אני משתמש בפרסום חוצות, כן - גם אוטובוסים, ומשלם כ-400 אלף שקל לקמפיין. בד בבד הקידום של האתר בגוגל עולה קרוב ל-100 אלף שקל לחודש".

* מה באשר לחבירה לגוף גדול באינטרנט, פורטל אם שיביא גולשים?

בפורטל MSN מחזרים אחרי. אנחנו הולכים להיות ערוץ עיצוב הבית שם. אנחנו מייצרים תוכן ייחודי ומתמחה. הפורטל הזה הוא סטארט-אפ, המצאה אמיתית, יש התעניינות לגביו".

* לפי החזון שלך הפורטל יחליף למעשה את הפרסום בעיתונות?

"אני רוצה להאמין שהפורטל בשלב ראשון בא כתוספת, ולא במקום. אבל בגלל המצב הכלכלי הנוכחי אני די בטוח שהפרסום יבוא על חשבון מגזיני הפרינט. אני לא הולך לחסל את שוק הפרינט בסגמנט, יש לו את האיכויות שלו. אבל אני בוודאות הולך לצמצם אותו כבר בתקופה הקרובה. זה פשוט כי ה-R.O.I אפקטיבי יותר. יש שינוי בצריכה של אותם מגזינים, שיצטרכו להתמקצע ולפנות לאנשי המקצוע. אנחנו מחזיקים מגזין עיצוב משלנו ברמה גבוהה, יש עורכת תוכן לפורטל. לנו אין שום צורך בפרינט".

המיתון לא מפחיד את אטד במיוחד. מעבר לכך שהוא לא חוזה נסיגה בפרסום באינטרנט, הוא מאמין שענף הבנייה והעיצוב ייפגע פחות. "גם ב-2001 היה מיתון, פיגועים, היסטריה ובכנען היה טירוף, לא ידענו מה לעשות. דווקא אז כמות השיפוצים עלתה: אנשים פחדו לצאת החוצה והשקיעו בבית יותר. יש עלייה חד-משמעית בשיפוצים, וזו גם המגמה כיום, כי פחות קונים בתים. פיתחנו פיתרון מעשי לחברות בענף בזמן המיתון".

* מה פתרתם להן?

"הפורטל משנה לגמרי את השיווק של אדריכלים, מעצבים ובעלי מקצוע. בגלל האינטרנט, גם אינסטלטור וחשמלאי חייבים להתנהל שיווקית כאילו מדובר בעסק בינוני-גדול, ולהתמשק בכל פלטפורמה, בקידום אורגני וממומן. אדריכל או מעצב שמקבל מאות הקלקות בחודש - זה מהפכני".

* מילה על הבית הקודם שלך, חברת כנען, שרכשה באחרונה את מקסימדיה?

"אני עובד עם כנען כל הזמן, ואני בחברות ואהבה גדולה עם קובי כנען. המהלך של רכישת מקסימדיה הוא נכון וזו עסקה טובה - עכשיו כנען הפכה להיות חברת שילוט החוצות הגדולה ביותר בישראל. להערכתי, בגלל התקופה הוא יצטרך כיס עמוק בשביל זה. מאוד עמוק. אבל יש לו".

שוק הבנייה והשיפוצים: 36 מיליארד שקל בשנה

לפי הנתונים הרשמיים, ענף השיפוצים והבנייה בישראל מגלגל מעל 36 מיליארד שקל בשנה. בישראל ישנן כ-1.7 מיליון יחידות דיור, כאשר בממוצע עוברת כל יחידה שיפוץ מאסיבי וכללי אחת ל-15 שנה. בפועל, כ-250 אלף בתי אב נמצאים בתהליך שיפוץ מדי שנה. כ-120 אלף מתוכם מוגדרים כמשפצים "כבדים", המשקיעים כ-200-400 אלף שקל בשיווק. 130 אלף הנותרים הינם משפצים "קטנים" המשקיעים כ-50-200 אלף שקל. בישראל נבנים בשנה כ-10,000 בתים צמודי קרקע, מתוכם כ-5,000 בבנייה עצמית.

עוד כתבות

רחפן של חברת DJI הסינית / צילום: ap, Shizuo Kambayashi

אחרי טיקטוק, ארה"ב בדרך לחסום את פעילות ענקית הרחפנים הסינית

הצעת חוק חדשה קוראת לחסום את הגישה של חברת DJI הסינית לתשתיות התקשורת בארה"ב, מחשש לריגול ● הערכה: המהלך יקפיץ את מחירי הרחפנים בארה"ב, המשמשים בעיקר חקלאים

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים

טל–אור כהן מונטמאיור, מנכ''לית CyberWell / צילום: הגר בדר

גילויי האנטישמיות ברשתות החברתיות זינקו מאז המתקפה האיראנית

דוח חדש של ארגון CyberWell, שנלחם באנטישמיות ברשת, מצביע על כך ששיעור ההסרה של תוכן שטנה בערבית נמוך לעומת אנגלית ● המנכ"לית: "האכיפה חייבת להיות יותר אפקטיבית"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד הבנקים ירד בכ-1.5%

ת"א 35 ירד ב-1% ות"א 90 השיל מערכו 0.2% ● בעקבות וול סטריט, מניות הקנאביס זינקו ● חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם, מוכר חלק ממניותיו, המניה זינקה בכ-7% ● גב ים: ירידה של כ-20% ברווח הנקי ● הפד צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, מיטב: "הפד יעביר מסר ניצי שיגרום לעליית התשואות, וכך, ירסן את התנאים הפיננסיים" ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית: התנהלות הממשלה בנושא גיוס החרדים - המשך הרפורמה המשפטית

בהרב-מיארה שלחה מכתב חריף למזכיר הממשלה, בו נכתב כי בהתנהלות בעניין גיוס בני הישיבות "יש משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה 'הרפורמה המשפטית', להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה ולעקוף אותו" ● בתוך כך, היועמ"שית הגישה תשובה משלימה לבג"ץ בעניין חוק הגיוס, בה צוין כי במהלך דצמבר 2023 החלו במשרד הביטחון ובצה"ל בגיבוש תוכנית לגיוס בני החברה החרדית

אילוסטרציה: shutterstock

הירידות בשווקים באפריל חתכו את התשואות בגמל ובפנסיה. איזה מסלול מנייתי נפגע פחות?

על פי תחזית מיטב, בחודש אפריל נרשמו תשואות שליליות של 1.6% במסלולים הכלליים ו-3.2% במנייתיים • התחזקות הדולר מול השקל הביאה את מסלולי ה-S&P 500 לרדת ב-2.5% בלבד, כשהם עדיין מציגים תשואה של יותר מ-9% מתחילת השנה

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● על פי ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

בניין סופר מיקרו בקליפורניה / צילום: Shutterstock

שתי מניות שבבים פרסמו אתמול דוחות. איך הגיבו המשקיעים?

יצרנית השרתים סופר מיקרו לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי ● גם חברת השבבים AMD פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון וספגה הורדה דרמטית במחיר המניה

מנכ''ל SMCI, צ'ארלס ליאנג, מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מנכ''לית AMD, ליסה סו / צילומים: רויטרס - Jonathan Ernst, Mark Lennihan ,AP, Chiang Ying-ying

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט

השבוע פרסמו שתי חברות שבבים גדולות, AMD ו-SMCI, את התוצאות הכספיות שלהן ואיכזבו את המשקיעים ● בתגובה לדוחות, מניות שתי החברות צוללות בחדות במסחר בוול סטריט יחד עם אנבידיה שנסחרת בירידות ● מומחים מסבירים: "יש ביקוש והשקעות של חברות גדולות, אבל ההכנסות לא מתרוממות"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, Shutterstock

הסימנים מצטברים: האינפלציה בארה"ב עקשנית במיוחד

סימנים על כך שהאינפלציה בארה"ב עיקשת במיוחד ממשיכים להכביד על שוק המניות האמריקאי ● באפריל המגמה החריפה, כשהמדדים המובילים רשמו חודש גרוע במיוחד ודוחות חברות הענק הצביעו על התקררות במכירות ● כלכלנים: תסריט שבו האינפלציה תחזור ליעד בלי פגיעה חדה בצמיחה או בתעסוקה רחוק מאוד

איורים: גיל ג'יבלי

הכירו את המנכ"ל שהרוויח השנה 50 מיליון דולר, במזומן

שמונה מנכ"לים ישראלים בחברות הנסחרות בוול סטריט קיבלו אשתקד תגמול של מעל 10 מיליון דולר ולעתים הרבה יותר ● מי המנכ"ל שקיבל כ־50 מיליון דולר במזומן, מדוע אחר העדיף לקבל הכול במניות, ולמה עלות העסקתו של אמנון שעשוע במובילאיי נחתכה דרמטית?

חממת קנאביס / צילום: Shutterstock

הבשורה מאמריקה שהקפיצה את מניות הקנאביס, גם בת"א

ממשל ביידן הודיע כי הוא בוחן הקלות במגבלות על סם הקנאביס, ושלח את מניות החברות הגדולות בענף לזינוק של עשרות אחוזים בוול סטריט

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

מותג משקאות האנרגיה BLU / צילום: Shutterstock

זה משקה האנרגיה ששווה לבעלת יקבי כרמל עד 450 מיליון שקל

חברת המשקאות הבורסאית כרמל קורפ התקשרה במזכר הבנות לרכישת מותג משקה האנרגיה BLU בסכום הגבוה משמעותית אף משווי השוק שלה עצמה

סופרמרקט. ''המאבקים קורים מאחורי הקלעים'' / צילום: Shutterstock

האם שתיקת קמעונאיות המזון סוללת את הדרך להמשך העלאות מחירים?

החל מהשבוע יועלו המחירים של עשרות מוצרי מזון וטואלטיקה - חוליה נוספת בשרשרת העלאות מחירים בצל המלחמה ● בניגוד לעבר, לא צפויים כיפופי ידיים גלויים בין הרשתות הגדולות לספקים ● בכירה בענף: "אף אחד לא רוצה לריב עכשיו, כשלא יודעים מה יתפתח"

מוצרי תנובה בסופרמרקט / צילום: טלי בוגדנובסקי

מסנפרוסט ועד מאמא עוף: תנובה מעלה מחירים של עשרות מוצרים

מוצרי החלב המפוקחים של חברת המזון הגדולה בישראל יתייקרו החל ממחר בשיעור של 4.48% ● בנוסף, תנובה הודיעה גם על העלאת מחירים של מוצרי החלב הלא מפוקחים וכן מוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף וטירת צבי בשיעור של עד 9.8% החל מ-16 במאי

השופט בדימוס איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

לאחר פרסום ההקלטות: מפעל הפיס מבקש לעכב בוררות אצל אורנשטיין

הפיס, המנהל בימים אלה הליך בוררות בפני השופט בדימוס איתן אורנשטיין, פנה אליו בערב פסח וביקש לעכב את הליך הבוררות - וזאת על רקע פרסום השיחות בין אורנשטיין לבין יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה ● שתי בקשות דומות שהוגשו בבוררות גרטלר-גרטנר ובבוררות של הקבלן איציק תשובה נגד שותף עסקי - נדחו ע"י אורנשטיין

כך מתכננים באיראן "לחגוג" את מתקפת הטילים על ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: באיראן הכריזו שיום התקיפה על ישראל וה-7 באוקטובר יהיו ימי חג, בית הדין הבינלאומי דחה בקשה לעצור סיוע גרמני לישראל ומה יקרה אם אוניברסיטאות אמריקאיות יפסיקו להשקיע בחברות עם קשר ישראלי ● כותרות העיתונים בעולם 

גלנט, נתניהו והלוי / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמוס בן גרשום-לע''מ, AP

צווי מעצר בינלאומיים לראש הממשלה והרמטכ"ל: האם התרחיש הזה אפשרי ומה המשמעויות

בישראל מביעים חשש שבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים בשלטון הישראלי, ובראשם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ● מהן הסכנות שבהוצאת צווים כאלה, באילו מדינות הם עלולים להיעצר, ומי ההרכב שיקבל את ההחלטה ● גלובס עושה סדר