גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הטיסה באובר-בוקינג? אפשר גם להרוויח מזה: משפחה בת 4 נפשות קיבלה 11,000 שקל על עוד לילה בחו"ל

בדיקת "גלובס צרכנות": מה מקבלים הנשארים מאחור - כסף, ארוחות ואירוח במלון - והאם זה משתלם? ; דבר אחד בטוח: הכי משתלם להיתקל בבעיית אובר-בוקינג דווקא עם חברה אירופאית ; גם בישראל יש כבר הצעת חוק לפיצוי: 1,250 שקל לטיסה עד 1,500 ק"מ, 2,000 שקל ל-1,500-3,500 ק"מ, ו-3,000 שקל ליותר מ-3,500 ק"מ

חופשת פסח כבר מאחורינו, ובקצה המנהרה מציצה חופשת הקיץ. בתקופה זו, נופשים רבים חצו את גבולות הארץ, חלקם אולי נתקלו בתופעת ה"אובר-בוקינג" (רישום יתר) בטיסות לחו"ל, הצוברת תאוצה בעונות אלה. וכך, יש סיכוי שהתייצבתם במועד לטיסה, עם כרטיס שרכשתם ממיטב כספכם, וגיליתם שהטיסה המריאה ליעדה - אבל בלעדיכם. פיצוי כספי (העשוי להגיע לאלפי שקלים), לצד הסדרי לינה אמורים לכסות על עוגמת הנפש ועל שמה הטוב של חברת התעופה.

רישום יתר הוא תופעה הנפוצה בקרב כל חברות התעופה - בעיקר בטיסות סדירות והרבה פחות בטיסות צ'רטר. ומה פשרה? חברות התעופה נוהגות לרשום מספר גבוה של נוסעים לעומת כמות המושבים שבמטוס, וזאת כדי למקסם את התועלת הכלכלית מהטיסה. בחודשי השיא רישום היתר עלול להגיע ל-10% מכלל המושבים בטיסה, ובימי "חול" עשוי להגיע ל-2% - בהתאם ליעד הטיסה ולמועדה.

אגב, בטיסות צ'רטר (שכר) התופעה כמעט שאינה קיימת משום שלא ניתן לבצע שינויים בכרטיסי הטיסה, הכוללים בד"כ מסלול הלוך ושוב. אי מימוש הכרטיס, משמעו אובדן עלותו.

האם ניתן לדעת מראש שאתם פוטנציאל לאובר-בוקינג? בדרך כלל לא. חברות התעופה אינן מחויבות לדווח כי רכשתם כרטיס כ"אובר-בוקינג", אולם סוכני נסיעות יכולים לדעת ולהתריע שמדובר בטיסה מלאה במיוחד. אם לא תרצו למצוא עצמכם נותרים על הקרקע - יש להגיע לדלפקי הרישום 3 שעות מראש. הראשונים - עולים. המתנדבים נשארים. אין מתנדבים? הנוסעים האחרונים ינודבו בעל כורחם.

פרופיל No Show לכל טיסה

יעל קטן, מנהלת בריטיש איירוויס בישראל, מזכירה כי עד לפני שנים ספורות היינו נדרשים לאשרר טיסה, 72 שעות לפני המועד. "נוסעים רבים שכחו לטלפן וזה יצר כאוס. במקום הנוהל הבעייתי הזה, החלטנו לערוך סטטיסטיקות הנוגעות לטיסות וליעדים, ולגלות מהו שיעור הנוסעים הממוצע שלא מופיע לטיסה, וכך יצרנו לכל טיסה פרופיל 'נו-שואו' (No Show)".

שיעורי ה"נו-שואו" משתנים בין חברות התעופה - באירופה מעריכים ממוצע של 10%-11% על כל 10,000 נוסעים, לעומת כ-14% מתוך 10,000 נוסעים בחברות תעופה אמריקניות.

לכל חברה תעופה המשוואות והחישובים שלה. באפריל 2006 הציגה לופטהנזה מערכת ממוחשבת שמטרתה להבטיח ניצול מקסימלי של המושבים במטוס. הצורך במערכת זו עלה, לאחר שבשנת 2005, כ-5 מיליון נוסעים, שהיוו כ-9% מכלל הנוסעים הרשומים, לא הופיעו לטיסותיהם. על מנת לסבר את האוזן, כמות הנוסעים הזו מקבילה ל-12,600 מטוסי בואינג 747 מלאים.

כשנה לפני ההמראה, מתחילה המערכת בבדיקת סטטוס הרישום העתידי בכ-1,600 טיסות יומיות. הפקטורים הנבדקים כוללים השוואות לטיסות מקבילות ליעד, מועדן, ופרמטרים כמו התקופה בשנה ואפילו השפעות תרבותיות. לדוגמה: בטיסה בערב חג המולד, מפרנקפורט למיאמי, היו רשומים 589 נוסעים, 120 יום לפני מועד ההמראה. 42 יום לפני - נותרו 474 נוסעים שירדו ל-412, חמישה ימים לפני הטיסה. לבסוף - המטוס המריא ועליו 316 נוסעים ו-74 מושבים ריקים.

"כל מושב ריק הוא הפסד, ומטרתה של חברת התעופה היא למקסם את הפוטנציאל של כל מטוס", מסבירה קטן. "המחיר שאנו משלמים על אובר-בוקינג הוא גם פיצוי ללקוח וגם לחברה מתחרה, שתחייב אותנו במחיר מלא עבור כרטיסי הטיסה החלופיים - ועדיין משתלם לנו לקחת את הסיכון.

ומה בהיבט עוגמת הנפש הנגרמת לנוסעים? "ברוב המקרים יש מתנדבים ששמחים לפיצוי, במיוחד כשהוא כולל לינה ודמי כיס, המנוסים גם יודעים לפנות מראש ולברר את האפשרות להרוויח מזה", משיבה קטן.

אלי מסר, מנכ"ל אוסטריאן איירליינס בישראל, מדגיש כי אובר-בוקינג הוא "הדבר האחרון שחברת התעופה רוצה לעשות. לצערנו, נוסעים, בעיקר עסקיים, מבצעים כפל הזמנות כשמזמינים 2-3 טיסות בחברות תעופה שונות ליעד מסוים - לבסוף הם מגיעים לטיסה אחת, מבלי ל'שחרר' את האחרות. חברות התעופה צריכות להתכונן למצב כזה מראש".

אגב, בעיקר לטובת אנשי עסקים, מוצעים כרטיסי טיסה הניתנים לשינוי עד להמראת המטוס. כרטיסים אלה, למותר לציין, יקרים יותר אולם מאפשרים את מימושם לפני תנאי הרכישה. למעשה - ככל שהכרטיס גמיש פחות, מחירו נמוך יותר.

יש פיצוי. יש מתנדבים?

עיון בחוקי יאטא (IATA, איגוד המובילים בהובלה אווירית) מגלה כי חברת התעופה מחויבת לדאוג לנשארים: להודיע על העיכוב, לדאוג למזון ולשתיה, זאת לצד פיצוי כספי. חובתה המרכזית - להביא את הנוסע ליעדו בהקדם. הפיצוי הכספי הוא פונקציה של מרחק הטיסה ומשך העיכוב. חוקי יאטא קובעים סכום מינימלי ומקסימלי לפיצוי, אולם חברות התעופה נוטות להגדיל את הרף.

פתרון אחר הוא לשדרג נוסעים למחלקת עסקים - בה עשויים להיוותר מקומות פנויים. אך גם מצב הפוך הוא תרחיש אפשרי: עלול להיות מצב של רישום יתר במחלקת העסקים ואפילו במחלקה ראשונה - "במקרים אלה לקוח של מחלקה מועדפת יטוס במחלקת תיירים ויפוצה על הירידה בתנאים", מסבירה קטן.

במקרה שחברת התעופה הצליחה להעלות אתכם על טיסה חלופית תוך פרק זמן סביר, לא תמיד תפוצו על הטרטור: ומהו פרק זמן סביר? 4 שעות לטיסה קצרה (עד 6 שעות), או טיסה חלופית תוך שש שעות לטיסה שאורכה שש שעות ויותר.

הפיצוי משתנה בין יבשות ובין ארץ מוצאן של חברות התעופה: התקנות בארץ (שעודכנו בשנות ה-80) קובעות, כי מעבר לטווח הסביר, הפיצוי לנוסע יעמוד על 50-200 דולר. כאמור, חברת התעופה תעניק בד"כ פיצוי גבוה מכך. למשל, נוסע שנותר בתל-אביב לאחר שלא עלה על טיסת אייר פראנס לפריז פוצה ב-300 דולר, ובטיסות לניו-יורק הפיצוי מגיע ל-500 דולר ויותר.

חברות התעופה עמן תעדיפו להיתקע הן האירופאיות, רצוי בארצות החברות באיחוד. לפי התקנה האירופית (שעודכנה ב-2005) הפיצוי נקבע ביחס ישיר למרחק הטיסה: עד 1,500 ק"מ הפיצוי הוא 250 אירו. בטיסות למרחק של 1,500-3,500 ק"מ הפיצוי יעמוד על 400 אירו, ובטיסה למרחק הגדול מ-3,500 ק"מ, הפיצוי: 600 אירו.

בריטיש איירווייס מציעה למשל פיצוי של 125 ליש"ט (כ-750 שקל) לעיכוב של עד 4 שעות, או זיכוי (MCO) על סך 250 ליש"ט עבור כרטיס טיסה. עיכוב ארוך יותר ילווה בפיצוי של 250 ליש"ט (כ-1,500 שקל) או זיכוי בסך 400 ליש"ט.

בארה"ב הפיצוי הניתן למתנדבים עשוי להיות שונה מזה המוענק ל"מסורבי הטיסה": למתנדבים הפיצוי הוא פונקציה של מו"מ מול נציגי חברת התעופה, והפיצוי למסורבים (אלו שנאלצים לרדת מהטיסה אם לא היו מתנדבים) נקבע בהתאם למרחק ולמשך העיכוב - הגעה ליעד (הבינל') לא יאוחר מ-4 שעות מהמועד המקורי תלווה בפיצוי של עד 200 דולר, מעבר לכך עולה גובה הפיצוי ל-400 דולר.

נוסעים מספרים על משאים ומתנים שהניבו פירות בשלב המקח על הפיצוי. יש שהצליחו לשדרג את בית-המלון, אחרים מספרים על העלאת גובה הפיצוי המוצע (לא בשיעורים ניכרים אמנם). "התחושה היא שחברת התעופה מוכנה ללכת עוד כמה צעדים קדימה כדי להימנע ממבוכות ולשמור על המוניטין", מספר נוסע אובר-בוקינג ש"הצליח להוציא" כרטיס טיסה עתידי בנוסף למזומנים שקיבל במקום.

עם קבלת הפיצוי, תדרשו לחתום על היעדר טענות עתידיות לחברה. אם אתם חשים שהפיצוי אינו מספק, תוכלו לסרב לקבלו ולשמור לעצמכם את הזכות לפנות לערכאות משפטיות. וכפי שקובעות תקנות רישוי שירותי התעופה: "נוסע רשאי לסרב לפיצוי כספי שהוצע לו ולתבוע מהמוביל נזקים, אם נגרמו לו, לפי כל דין אחר". במקרים אלה, על הנוסע להוכיח שנגרם לו נזק כתוצאה מעיכוב הגעתו ליעד.

ומה קורה בישראל?

לפני כשנה יזם ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הצעת חוק "פיצוי וסיוע לנוסעים עקב עיכוב או דחייה בטיסה", גם כפועל יוצא של רישום יתר. התקנות המעודכנות שמציע טיבי, מתייחסות לטיסות היוצאות מישראל ואליה, אך לא לגבי מתנדבים שהסכימו לרדת מהטיסה מחו"ל, והן מבוססות במלואן על הרגולציה האירופית.

הצעת החוק של טיבי מכוונת לפיצוי של 1,250 שקל לטיסה עד 1,500 ק"מ, 2,000 שקל לטיסה במרחק של 1,500-3,500 ק"מ, ו-3,000 שקל לטיסה של יותר מ-3,500 ק"מ. את סכום הפיצוי ניתן להפחית במחצית, אם מועד הגעת הנוסע ליעדו היה לא יאוחר מ-2-4 שעות (בהתאם למרחק הטיסה). הצעת החוק טרם עברה קריאה ראשונה בכנסת.

11,000 שקל למשפחה ש"נאלצה" להישאר עוד לילה בחו"ל

נוסעים מספרים כיצד "הרוויחו" מלון מפואר, כסף לבזבוזים וזיכויים לטיסות עתידיות. "צריך לדעת לדרוש", פוסקת נוסעת ותיקה שמספרת כי זכתה לפני שנים לטוס במטוס הקונקורד כפיצוי על כך שלא עלתה לטיסה מבנגקוק ללונדון.

יש לא מעט סיפורים וחוויות של נוסעים. הנה דוגמה קיצונית למדי, עליה אמונה חברת התעופה אירופית: ח' טס ללונדון לנסיעת עסקים, יחד עם שני קולגות. בתום 3 ימי כנס הגיעו השלושה בשעות הבוקר לנמל התעופה היתרו, בדרכם הביתה. אלא שלהפתעתם עמדות הבידוק היו סגורות ועל כן הופנו לנציגי חברת התעופה.

"בצורה עניינית", מספר ח' "הוסבר לנו שהטיסה מלאה, ויש 3 אלטרנטיבות: לטוס לעמאן ומשם לישראל, להישאר בלונדון ולטוס למחרת, או לטוס לרומא בשעות אחר-הצהריים ומשם בטיסת המשך לתל-אביב. האפשרות השלישית נראתה לנו כטובה ביותר".

כל אחד קיבל לידיו 470 ליש"ט כפיצוי מיידי, ונתבקשו להתייצב כעבור 8 שעות לטיסה לרומא - הפעם עם חברת תעופה אחרת. באיחור של 30 דקות, נחתה הטיסה האמורה ברומא, מועד בו דלפקי הטיסה לתל-אביב כבר היו סגורים.

נציגי החברה בשדה היפנו את השלושה למלון סמוך ולטיסה שתצא למחרת היום בשעות הבוקר המוקדמות. גם כאן, הסאגה לא באה לסיומה. השלושה הגיעו לטיסת הבוקר, אלא שזו היתה מלאה, והמטוס המריא בלעדיהם. שוב הופנו לבית-מלון במסגרת אירוח מלא, ונתבקשו לשוב למחרת - לטיסת אל-על. רק אז עלו על הטיסה המיוחלת ושבו הביתה. ל-3 ימי השהות המקוריים הת ווספו 3 ימי עיכוב. כדי לפלפל את התמונה נדגיש כי מזוודתה של ע', שהיתה חלק מהחבורה הנודדת, נעלמה כבר בהיתרו.

ומצדו האחר של המתרס, על אותה טיסה מלונדון, משפחה בת 4 נפשות שנותרה על הקרקע, פוצתה ב-1,880 ליש"ט - 470 ליש"ט לכל נוסע, שהם כ-11,000 שקל, לצד לינה עד ליום המחרת. שווה או לא? תלוי את מי שואלים.

הטיסה

עוד כתבות

שר התקשורת שלמה קרעי / צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

איזו ועדה תטפל? השאלה שתקבע את גורל רפורמת השידורים

הרפורמה השנויה במחלוקת שמקדם השר שלמה קרעי, עברה משוכה ראשונה ● מה היא כוללת, אילו תחנות צפויות לה ומדוע מנסים להרחיקה מוועדת הכלכלה?

יו''ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד / צילום: דוברות ההסתדרות

"אחת הפרשות הגדולות שנחקרו בארץ": החשדות, הנחקרים והמעצר של יו"ר ההסתדרות

שוחד, מרמה והפרת אמונים - פרשת "יד לוחצת יד" מטלטלת את המשק ● יו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד נעצר בחשד שקיבל לכאורה כסף וטובות הנאה מסוכן הביטוח עזרא גבאי ● ביהמ"ש קבע כי בר־דוד יישאר במעצר עד 10 בנובמבר מחשש לשיבוש חקירה ● המשטרה: מדובר ב־13 פרשיות שחיתות, שכל אחת מהן יכולה לעמוד בפני עצמה, עם מעל 300 נחקרים ומעורבים

בית החולים סורוקה / צילום: Shutterstock

התוצאה מפתיעה: איזה בית חולים מוביל בשביעות הרצון של המטופלים?

למרות העומסים, התפוסה החריגה והמצב הביטחוני הקשה בדרום, בית החולים סורוקה מוביל את סקר חוויית המטופל של משרד הבריאות עם 85% שביעות רצון - הציון הגבוה ביותר מבין בתי החולים הגדולים ● המנצח של הסקר כולו הוא בית החולים לניאדו, עם שיעור שביעות רצון של 88% ● וגם: אילו בתי חולים נמצאים בתחתית הרשימה?

מייקל ברי. הפך לנביא זעם

"ביג שורט" פתח פוזיציית שורט על שתי מניות ה-AI הלוהטות

כמה ימים לאחר שפרסם אזהרה מסתורית ברשת X - “לפעמים, אנחנו רואים בועות", הודיע מייקל בארי באמצעות טופס 13F, שרכש אופציות פוט על אנבידיה ופלנטיר ● מנכ"ל פלנטיר, אלכס קארפ, כינה את המהלך של בארי: "מטורף" ●  וגם, למה שינה בארי את שם המשתמש שלו בטוויטר ל"קאסנדרה"

אמבולנס של הצלב האדום ברצועת עזה

ארון החטוף החלל הגיע למכון לרפואה משפטית לזיהוי

הערכה בישראל: ניתן יהיה להחזיר את כל החטופים החללים ● הבית הלבן: טראמפ ייפגש עם נשיא סוריה אחמד א-שרע ביום שני ● דיווח בעיתון המזוהה עם חיזבאללה: נשיא לבנון ז'וזף עאון קיבל מסרים של אי שביעות רצון מהאמריקאים לגבי בקשתו שצבא לבנון יתעמת עם צה"ל ● עדכונים שוטפים

משחתת אמריקאית מפליגה מפורט־אוף־ספיין על רקע מתחים גוברים באזור בין ארה''ב לוונצואלה / צילום: Reuters, Andrea de Silva

נפט וקרטלי סמים: ארה"ב בדרך לעימות חזיתי ראשון זה שנים

על רקע החרפת המאבק בקרטלי הסמים, בעולם מדווחים על היערכות אמריקאית למבצע צבאי נגד משטר מדורו ● בעוד טראמפ טען כי אין כוונה לתקוף, בוונצואלה נערכים צבאית ופונים לרוסיה בבקשה לעזרה ● וגם: איך העימות הפוטנציאלי ישפיע על שוק הנפט העולמי?

ניר דוד / צילום: אלעד גוטמן

600 מיליון שקל ל-15 שנה: בזק חתמה על הסכם חדש עם גילת טלקום

חברת גילת טלקום ממשיכה את התנופה בפעילות האינטרנט והענן, וחתמה עם בזק על הרחבת השימוש בקווי הסיבים האופטיים שלה ● ההסכם, שתקף ל-15 שנה תמורת יותר מ-600 מיליון שקל, צפוי גם להרחיב משמעותית את בסיס ההכנסות של בזק

בנין הוועד הפועל של ההסתדרות בת''א / צילום: עינת לברון

ההסתדרות, הג'ובים והדירקטורים: כך נוצרה הקרקע לצמיחת השיטה שנחשפה

ההסתדרות זוכה למעמד יוצא דופן שמאפשר לה לא רק למנות את הדירקטורים בגופים שתחתיה, אלא גם דריסת רגל משמעותית בחברות הממשלתיות ● האירועים הנוכחיים מצטרפים לביקורת החריפה ולניסיונות להגביל את הכוח הזה באמצעות חקיקה

מאגר הגז לוויתן / צילום: אלבטרוס

עסקת הענק בסכנה: מה מעכב את יצוא הגז למצרים, והפתרונות האפשריים

עסקת הקמת צינור ניצנה בין מאגר לוויתן למצרים, שהייתה אמורה לשלש את יצוא הגז הישראלי, נעצרה ברגע האחרון בעקבות עיכוב בהיתר היצוא ● במוקד: מחלוקת על מחיר הגז לשוק המקומי ● במשק האנרגיה הישראלי חוששים, אך יש כבר פתרונות אפשריים למשבר המתהווה

מחלקת בשר בסופרמרקט בישראל / צילום: Shutterstock

260 אלף שקל בחודש: השכר הפנומנלי של גילדת שוחטי הבשר

כמעט 60% מבשר הבקר בישראל מגיע ממדינות שונות בעולם, כאשר היבואנים נדרשים לממן צוותי שחיטה כשרה בחו"ל ● בשנים האחרונות מתמעט מספרם של השוחטים, ואין הכשרות לדור עתיד - מה שמאפשר להם לגבות שכר גבוה במיוחד, שמגולגל למחיר שמשלם הצרכן הסופי

איתן יוחננוף, מנכ''ל ובעלי רשת יוחננוף / צילום: גבע טלמור

יוחננוף מתרחבת לשדות: רוכשת כ-107 דונם בנס ציונה לגידול עצמי של פירות וירקות

הרשת תשלם על הקרקע כ-27 מיליון שקל, ובנוסף תשלם 5.1 מיליון שקל לצד שלישי כדמי ייזום ● מטרת הרכישה היא לבצע שימוש חקלאי בקרקע, הכולל גידול של מוצרי פירות וירקות שיוחננוף רוצה למכור בסניפיה, תוך הפחתת העלויות הכרוכות בשרשרת האספקה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מציג את תקציב 2026 / צילום: מירי שמעונוביץ

שר האוצר: "בתקציב 2026 יוטל מיסוי חדש על הבנקים", בנק ישראל: "לא מקובל"

השר בצלאל סמוטריץ' הציג את עקרונות תקציב 2026; הציב יעד גירעון מתון יחסית של 3.2% לשנת 2026 ● הכלכלן הראשי הפחית את תחזית הצמיחה ל-2025, אך הביע אופטימיות לגבי השנה הבאה ● בנק ישראל מתנגד לכוונה של השר למסות את הבנקים, "מיסוי סקטוריאלי מייצר עיוותים בין השחקנים השונים במשק ולא בכדי הוא אינו מקובל בעולם"

מנכ''ל מורגן סטנלי טד פיק ודיוויד סולומון, מנכ''ל גולדמן זאקס / צילום: AP - Seth Wenig

התיקון בדרך? האזהרה של המנכ"לים הבכירים בוול סטריט

המדדים המובילים בארה"ב נסחרים ברמות שיא לאחר עליות בשיעורים דו־ספרתיים השנה, אך בכירי וול סטריט מזהירים כי השוויים "מתוחים מדי" ● מנכ"לי גולדמן זאקס, ג'יי.פי מורגן וקפיטל גרופ סבורים שתיקון של עד 15% בשווקים הוא רק עניין של זמן - וזה לאו דווקא רע ● היום ירידות חדות

רמי דרור / צילום: דרור סיתהכל

"לא אופטימי": מנהל ההשקעות שמסמן סקטור אחד להתרחק ממנו

רמי דרור, מנכ"ל ווליו השקעות מתקדמות, המנהלת כ-4 מיליארד שקל, ידע להמליץ לפני שנה על מניות הביטוח. כעת הוא בטוח שבטווח הקצר השוק המקומי ימשיך לעלות, בהינתן סיום המלחמה וכניסה לשנת בחירות ● ולאיזה סקטור הוא מעדיף לא להתקרב היום?

30 מיליארד שקל על הנייר, אפס בפועל: מבקר המדינה בדוח חריף על היערכות האוצר למלחמה

דוח חריף שמפרסם היום מבקר המדינה מגלה את התמונה המורכבת של ההיערכות הכלכלית למלחמה ושל ניהול תקציבי המלחמה ● לפי הדוח, כשפרצה מלחמת "חרבות ברזל" התברר כי לאוצר אין מנגנון תקציבי מוכן להעברת כספים מיידית לצורכי חירום, וכי למרות שעל הנייר היו לכאורה 30 מיליארד שקל בתקנות רזרבה - הרזרבה האפקטיבית בתקציב הייתה אפס

האם הריבית על העו''ש משתלמת? / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

כולם מציעים פתאום ריבית על העו"ש, אבל האלטרנטיבות יכולות להיות הרבה יותר משתלמות

אפליקציית התשלומים ביט של בנק הפועלים מציעה ללקוחות 4% ריבית על היתרה החיובית ומצטרפת לשורה של בנקים ופלטפורמות תשלומים עם הצעות דומות ● אבל הסכומים המוצעים מסתכמים לרוב במאות שקלים בשנה בלבד, והאלטרנטיבות נראות אטרקטיביות יותר

בואינג 777 שעבר הסבה למטוס מטען על ידי תע''א. בקרוב גם בהודו? / צילום: התעשייה האווירית IAI

905 מיליון דולר: זו העסקה הבאה של התעשייה האווירית עם הודו

כחלק ממהלך אסטרטגי של הודו, התעשייה האווירית תיזכה בחוזה בסך 905 מיליון דולר להסבת שישה מטוסי נוסעים למטוסי תדלוק עבור חיל האוויר המקומי ● בכך יתהדקו עוד יותר היחסים בין החברה לניו דלהי, הכוללים בין היתר מערכות הגנה אווירית, מל"טים וטילים

Jaecoo 7 צ'רי / צילום: יח''צ

מהפך בשוק הרכב: קבוצת צ'רי הסינית עקפה את המסירות של טויוטה

קבוצת צ'רי הסינית טיפסה למקום השני במסירות הרכב מתחילת השנה עם המותגים צ'רי וג'אקו, תוך שהיא עוקפת את טויוטה שנמצאת כעת במקום השלישי בחלוקה ליצרניות ● יונדאי מוטורס שומרת עדיין על ההובלה עם כ־52 אלף מסירות מצטברות ● בענף הרכב מצפים כי בחודשים הבאים ימשכו מבצעי ההנחות על רכבי "אפס קילומטר"

שכונת אם המושבות, פתח תקווה / צילום: Shutterstock

תושבים נגד הרחבת דרך אם המושבות בצפון פ"ת: "חשש כבד ביותר לנזק תמידי"

תושבים משכונת אם המושבות בפתח תקווה מתנגדים להרחבת הכביש העובר בסמוך לשכונה, שתהפוך את הכביש לדו־מסלולי ותלת־נתיבי וכוללת גשר מיתרים גדול ● לטענתם, התכנון מקודם "במעמד צד אחד" ומתעלם מזכויותיהם ● העירייה: "ביצוע הפרויקט פורסם באופן עקבי, מפורט וברור עוד משנת 2018"

המועמדים לראשות עיריית ניו יורק, מימין לשמאל: זוהרן ממדאני, קרטיס סליווה ואנדרו קואומו / צילום: Reuters, Angelina Katsanis/Pool

הבחירות בניו יורק: טראמפ חוצה את הקווים ותומך באנדרו קואומו

נשיא ארה"ב הודיע כי הוא תומך באנדרו קואומו, יריבו לשעבר מהמפלגה הדמוקרטית, על פני המועמד הרפובליקאי קרטיס סליווה שמפגר בסקרים: "אם הבחירה היא בין קומוניסט לדמוקרט רגיל, אני אעדיף את הדמוקרט" ● הזהיר כי אם המועמד הדמוקרטי סוציאליסטי זוהרן ממדאני ינצח בבחירות בניו יורק, הוא "ישקול למנוע תקציבים פדרליים מהעיר"