גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קריאייטיב כחול-לבן: 5 קמפיינים ישראליים למותגים בינלאומיים זכו להצלחה עולמית

באחרונה אופנתי להגיד שהקריאייטיב המקומי תקוע, אבל גם בביצה המקומית מתגלים לעתים יהלומים שמאומצים בעולם הרחב - כמו הקמפיינים של גלר-נסיס, מקאן, באומן-בר-ריבנאי, ראובני-פרידן וגליקמן-נטלר-סמסונוב

אורנג' - הפתעה ישראלית

1

הקמפיין: אורנג' דיי: צעיר מפתיע את חברתו

משרד פרסום: ראובני-פרידן IPG

שנת הפקה: 2007

לקוח: אורנג'

הוצג ברחבי העולם: נמכר לארצות מזרח אירופה ובלגיה

הסרטון: סיפור על זוג בו הבחור הוא שכחן כרוני והבחורה שמכירה אותו היטב, "מצילה" אותו מהסיטואציות בהן הוא שוכח דברים: הוא שוכח היכן המשקפיים - היא מוצאת לו אותם על הראש, הוא נכנס למקלחת - היא מושיטה מגבת, הוא שוכח את מפתחות הוספה - היא מביאה לו אותם. כשהוא רוצה להפתיע אותה הוא עושה שימוש בדיוק בתכונת השכחנות: הבחורה רצה החוצה עם צרור מפתחות, משוכנעת ששוב היא מביאה לו את מפתחות הוספה ששכח, אבל אז הוא מראה לה שיש לו את הצרור שלו ואילו המפתח שבידה הוא המפתח לווספה שקנה לה מתנה.

הבריף מהלקוח: אוהבים מישהו ורוצים להפתיע אותו.

מנהל הקריאייטיב ניב חורש על הסיבות להצלחת הסרט: "יש שם סיטואציה שכל אחד מתחבר אליה: זוגיות בן גבר לאישה, מצב שבו מישהו מנצל חולשה של עצמו כדי להפתיע מישהו אחר. הסיטואציה של להפתיע היא סיטואציה שחוקה - על הפתעה עשו הרבה פרסומות. אבל הצורה שהבחור הפתיע הייתה מתוחכמת, ולכן היה קל להתחבר אליה בלי הבדלים של מקום או שפה".

דבר המפרסם:

ארז פז, סמנכ"ל השיווק והתוכן של אורנג': "מותג orange הוא מותג מוביל בעולם ובישראל. מלאכת התקשורת השיווקית של המותג נעשית בישראל על-ידי יוצרים ישראלים, תוך הקפדה על נראות בינלאומית של המותג בכל נקודות המגע שלו עם לקוחותיו. גאוותנו היא בכך שהפכנו להיות מודל לחיקוי עבור מותג orange העולמי, ובכך שאנו מייצאים לשימוש ברחבי העולם עבודות יצירה ישראליות, מקצועיות ואיכותיות".

פאנטה - הגרעפס שתפס

2

הקמפיין: פאנטה - צעירים עושים גרעפס

משרד פרסום: גלר-נסיס LB

שנת הפקה: 2001

לקוח: החברה המרכזית למשקאות

הוצג ברחבי העולם: 54 מדינות ברחבי העולם - אירופה, אסיה ואמריקה

הסרטון: חבורת צעירים יושבת על אנטנת לוויינים, שותה פאנטה ועושה גרעפסים. הצופה בבית לומד עד מהרה שמדובר בתחנה מיוחדת בה מאזינים מדענים לקולות מהחלל. המדענים שומעים את הגרעפסים שעושה החבורה ומשוכנעים כי מדובר בקולות המוכיחים חיים בעולמות אחרים.

הבריף מהלקוח: כיף מוטרף עם החברה.

מנהל הקריאייטיב רוני שניידר: "כדי למכור קמפיין בעולם צריך לקוח בינלאומי, כמו קוקה-קולה, ויכולת של הקמפיין עצמו להיות בינלאומי באופיו. בקמפיין היו הרבה מאפיינים גלובאליים - הוא לא מדבר בשפה של תרבות מקומית, הוא אפילו לא מדבר אנגלית. הסיטואציה מבחינת הקריאייטיב היתה אוניברסלית, סיטואציה שכולם מכירים - ללא מאפיין תרבות מסויימת. הסרט היה פשוט עד כדי בוטה. היה בו רעיון בסיסי והבסיסיות הזאת של הגראפס שעושים אחרי ששותים לא הצריך מטען תרבותי לפענוח, היה צריך להיות פשוט אדם כדי להבין אותו וזה מה שעשה אותו כל-כך מוצלח.

דבר המפרסם:

סביון בר-סבר, סמנכ"ל השיווק של קוקה-קולה ישראל: "טרם השקת הקמפיין התקבלו סדרת סרטים מהעולם,שנבדקו בקבוצות מיקוד, ולא עברו את סף הריגוש הישראלי. בחברה חשו שיש צורך לעשות משהו אחר,חדשני ונועז.לפיכך הוחלט לבצע שינוי, ולהפוך את ה'כיף עם החבר'ה' שהוא מנדטורי של פאנטה באותם הימים ל'כיף מוטרף עם החבר'ה'. בעקבות שורת בריף זו, עלה תסריט ה'גרעפס' , שכאמור היה מאוד 'אקסטרים' לעולם הפרסום של אותם הימים. בחברה התלבטו אם למתן את 'הגרעפס', אך לבסוף הוחלט לקחת את התסריט בשלמותו לקבוצות מיקוד, שם הוא נתקבל בתגובות נלהבות ביותר. הסרטשל גלר-נסיס זכה מיד להצלחה מסחררת בישראל, ולאחר שבקוקה-קולה העולמית ראו את התוצאות, הוחלט להעלותו גם בעשרות מדינות נוספות בעולם".

רנו קליאו - השלט יצא לטייל

3

הקמפיין: רנו קליאו, צעיר נוסע עם שלט חוצות.

משרד פרסום: גליקמן-נטלר-סמסונוב

שנת הפקה: 2007

לקוח: קרסו מוטורס, יבואני רנו וניסאן לישראל.

הוצג ברחבי העולם: 35 ארצות, ביניהן מדינות באירופה, יפן, דרום אפריקה ועוד.

הסרטון: בחור בעל מראה "לוזרי" בולט, רוכב על ווספה ורואה כיצד מסביבו מצליחים גברים אחרים לקבל תשומת לב מבחורות. הוא מבין שההצלחה נובעת מכך שהבחורים נוסעים ברנו קליאו, ולכן הוא גוזר שלט חוצות של המכונית ומשתמש ב-CUT OUT כדי להשלות שגם לו יש קליאו משלו.

הבריף: מכונית קולית ומגניבה.

מנהל הקריאייטיב יגאל שמיר על הסיבות להצלחת הסרט: הרעיון של הסרטון היה MAKE YOU FILL GOOD - לא משנה מי אתה ומה אתה, המכונית עושה אותך אטרקטיבי בעיני הבנות. בסרטון היה משהו אוניברסלי שהוא לא תלוי שפה - הקטע של הלוזר שבסוף מצליח, זה שמצליח להתגבר על הבעיה של עצמו".

דבר המפרסם:

אילן טל, סמנכ"ל השיווק בקרסו מוטורס, יבואנית רנו: "משרד הפרסום יצר קמפיין מדויק הן מבחינה קריאטיבית והן מבחינה שיווקית, שפגע בדיוק רב בקהל היעד של הרכב. ההצלחה של הקמפיין באה לידי ביטוי גם בהצלחת המכירות של המותג בארץ. כאשר מדינות רבות רכשו את הזכויות לסרט הפרסום הישראלי ושידרו אותו, הבנתי שהצלחנו בגדול".

קוטקס - מתבגרות וירטואליות

4

שם הקמפיין: קיטה - קוטקס.

משרד פרסום: מקאן אריקסון

שנת הפקה: 2008

לקוח: חוגלה-קימברלי

הוצג ברחבי העולם: עשר מדינות ערב, מדינות במזרח אירופה ודרום אפריקה.

על הקמפיין: קיטה החלה את דרכה כדמות וירטואלית לא ממוסחרת שחיה בעיקר ברשת. מוזנת ע"י עיתונאית בכירה מתחום הנוער ניהלה קיטה שיחה על חייה בפורומים במסנג'ר כשהיא משתפת ברצון שלה להיות זמרת. לאחר מספר חודשים הבחורה הוירטואלית הפכה למובילת קמפיין. בשלב השני הוקם קיטה סיטי - עיר וירטואלית מעוצבת שבה יש המון חנויות וירטואליות, יש "קיטה קש - כסף שבאמצעותו אפשר לעשות קניות, ולהלביש את קיטה. בהמשך עלה קמפיין טלוויזיה שהיתה בו בעיקר הפניה לאתר".

מנהל הקריאייטיב אלדד וינברגר על הצלחת הקמפיין: "הרעיון הצליח כי הוא הבין את זה שעבור בני-הנוער האינטרנט הוא חלק אינטגראלי מהחיים וזאת תובנה בינלאומית. המותג דיבר אליהם בגובה העיניים בזירות השיחה של קהל היעד. הוא התחיל בלדבר אליהם ולא לצעוק עליהם מסרים שיווקיים. לקחו מישהי שבני נוער דיברו איתה באינטרנט והפכו אותה למובילת קמפיין".

הבריף: "לא היה ממש בריף כי מדובר במותג צעירות שהומצא בישראל ע"י מקאן. המטרה הייתה להילחם ב'אולווייז' שהוא מותג סופר דומיננטי. האתגר היה למצוא בטן רכה אצל 'אולווייז' ולקחת הובלה בסיגמנט של הצעירות מאוד כדי "לגדל" אותן להיות צרכניות בהמשך".

דבר המפרסם:

יריב ארדון, מנהל חטיבת מוצרי צריכה בחוגלה-קימברלי: "מהלך ההשקה בישראל היה יצירתי ולא קונבנציונלי. הדבר הראשון שהבנו הוא שבנות ה- Twins הוא קהל יעד ייחודי, ושאנו צריכים לשים בצד את מה שאנו יודעים וליצור מחדש בעזרת גישה, מתודות וכלים חדשים. לאחר מחקרים מעמיקים, הבנו שרובן חיות באינטרנט, ולכן לקחנו החלטה ראשונה, להשיק את המותג קוטקס יאנג דרך האינטרנט. היה ברור לנו שכמותג שרוצה לדבר עם בנות נוער, קוטקס יאנג צריך להיות חלק בלתי נפרד מהחיים החברתיים שלהם, שמתרחשים און ליין".

הד אנד שולדרס - קשקשים זה סקסי

5

הקמפיין: הד אנד שולדרס - צעירות חופפות

משרד פרסום: באומן-בר-ריבנאי

שנת הפקה: 2005

לקוח: פרוקטר&גמבל

הוצג ברחבי העולם: מרוקו והונגריה צ'כוסלובקיה, סלובקיב וסלובניה

הסרטון: שתי בנות נכנסות למקלחות אחרי אימון בחדר כושר. אחת מהן שמקנאה במראה היפה של השיער של חברתה מבקשת ממנה את השמפו ומופתעת לגלות כי מדובר בשמפו הד & שולדרס. (מנהל קריאייטיב: דיויד אדלשטיין).

הבריף: הד&שולדרס לא רק מייצר שיער נקי מקשקשים, אלה גם הופך אותו ליפה.

מנהל הקריאייטיב יורם לוי על הצלחת הסרטון: "זו הייתה הפעם הראשונה שפרוקטר דיברה על כך שהשמפו יוצר מראה שיער יפה ולא רק מטפל בקשקשים.היכולת האפשרית למכור אותו נבעה מכך שפרוקטר מנהלת בצורה בינלאומית את המסר בצורה אחידה".

דבר המפרסם:

"המסורת של מכירת סרטים לפרוקטר העולמית נמשכת ואנחנו שמחים וגאים על כך, קל וחומר כאשר מדובר בסרטי שיער שנחשבים למסובכים ביותר לעשייה. זוהי הוכחה נוספת לסטנדרטים הגבוהים של העבודה עבור לקוחותינו בכלל ופרוקטר אנד גמבל בפרט".

עוד כתבות

בובות לבובו מוצגות לראווה בחנות של פופ מארט / צילום: Reuters, Oriental Image via Reuters Connect

חיוך מטריד ששווה מיליארדים: בובת הפרווה שהפכה לטרנד וכבשה את העולם

לבובו, הבובה הפרוותית בעלת הבעת הפנים המעט קריפית, הפכה ללהיט גלובלי - ולפריט חובה אצל סלבריטאיות על, כמו ריהאנה וקים קרדשיאן ● היצרנית, חברת פופ מארט הסינית, הכפילה את הכנסותיה ב־2024 ובסין כבר הזהירו מהתמכרות לבובה המעוצבת

חיסכון לכל ילד / אילוסטרציה: Shutterstock

מעל 23 מיליארד שקל הופקדו בתוכנית חיסכון לכל ילד, מי קופת הגמל שבראש?

נתוני ביטוח לאומי שמתפרסמים היום מראים כי מעל 23 מיליארד שקל הופקדו בתוכנית חיסכון לכל ילד ב-3.6 מיליון חשבונות, מאז שהחלה התוכנית ב-2017 ● אלטשולר שחם מובילים עם כמעט מיליון חשבונות חיסכון

זוהרן ממדאני, המועמד הדמוקרטי לראשות העיר ניו יורק / צילום: ap

המועמד שמסמל את "סופה של ניו יורק היהודית שאנו מכירים"

זוהרן ממדאני, המועמד הדמוקרטי לראשות העיר ניו יורק, צמח בעולם פריבילגי והגיח משם עם פוליטיקה רדיקלית וערימות של קסם אישי ● הוא מבטיח להוריד את יוקר המחיה ולמסות את האחוזון העליון ● אלא שעבור ישראל הנבחר המוסלמי מציג אג'נדה מדאיגה

הפגנה לשחרור החטופים בדרך בגין בירושלים / צילום: יעל גדות

בכיר ישראלי - התקבלה ההחלטה על יציאת משלחת לקטאר

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הערב (שבת) על יציאת משלחת ישראלית לקטאר • טראמפ: "חמאס הגיב ברוח חיובית, אולי תהיה עסקה עד השבוע הבא" ● לראשונה: שני עובדי סיוע אמריקנים נפצעו בפיגוע של חמאס בעזה ●  50 חטופים - 638 ימים בשבי ● עדכונים שוטפים 

שטפון בטקסס / צילום: ap, Eric Gay

יותר מ-20 הרוגים בשיטפונות בטקסס, עשרות ילדות נעדרות

כ-20 ילדות ממחנה קיץ על גדות נהר הגוואדלופה נעדרות בשל הצפה של הנהר • הרשויות במדינה ציינו כי "אנחנו לא יודעים מתי הגשם ייפסק" • מושל טקסס פרסם סרטון של חילוץ באמצעות מסוק: "מחלצים מסביב לשעון"

פופקורן. ליאור פרנקל בשיחה עם אור רז / צילום: לירון ויסמן

רוצים לקדם את האינטרסים שלכם במקום העבודה? הטיפ שאסור לכם לדלג עליו

הפודקאסט הפופולרי פופקורן מגיע לגלובס במדור חדש על עולם העבודה • "אתם לא מבינים כמה בכירים עובדים בפוליטיקה ארגונית", אומר אור רז, מנכ"ל ובעלים של קבוצת לדעת, מלווה ומפתח מנהלים בחברות הייטק ופיננסים • בשיחה עם ליאור פרנקל הוא מסביר איך תצליחו להעביר את הקולגות שלכם צד בשולחן הדיונים ● פופקורן

אנה וינטור בשבוע האופנה בפריז. תובענית / צילום: Reuters, Benoit Tessier

על המלכה הבלתי מעורערת של עולם האופנה שפרשה השבוע מווג

אחרי יותר משלושה עשורים הכוהנת הגדולה של עולם האופנה פורשת מעריכת ווג ● אבל לא צריך להספיד כל כך מהר את האישה שעל פיה יישק דבר, אנה וינטור מקבלת קידום ותמשיך להיות האורים והתומים של המסלול ● עכשיו נותרת השאלה מי יצליח להכנס לנעלי המנולו שלה?

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

בורסת ת"א ננעלה בעליות קלות; ישרוטל קפצה בכ-12%, סלקום ירדה ב-3%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.3% ● השקל התחזק בחדות מול הדולר ● בוול סטריט נתוני התעסוקה מגבירים את החשש שהורדות הריבית מתרחקות ● מנגד, בארץ, הכלכלנים מעריכים שההקלה המוניטרית מתקרבת, אולי כבר ביום שני ● וגם: המניה שזינקה ב-1000% בשנה ועדיין צופים לה אפסייד

דיפ פייק / צילום: Shutterstock

הדיפ פייק מגיע לבית החולים: "זיוף חמור כחלק מקמפיין הונאה"

סרטון המשתמש בטכנולוגיית דיפ פייק מסתובב ברשת ובו ניתן לראות, כביכול, כיצד אלמונים יורים בפרופ' רענן ברגר מבית החולים שיבא ● מבית החולים נמסר כי: "פרופ' רענן חי בריא ושלם, ומדובר בזיוף חמור שנעשה ככל הנראה כחלק מקמפיין הונאה נרחב שבו מופץ מידע שקרי לציבור במטרה להונות ולהטעות"

כרזת הסרט ''בחזרה לעתיד'' בעברית. אופטימיזציה של ההווה / צילום: גולן גלובוס - קנון ישראל / יוניברסל

40 שנה ל"בחזרה לעתיד": שובר הקופות שלימד אותנו מה עושים עם טיימליין ואיך לספר מחדש את חיינו

הסרט האייקוני היה הרבה יותר מבידור - הוא עיצב את ההיגיון הפנימי של תרבות הפופ ● בסרט מרטי מק'פליי חוזר בזמן עם הדלוריאן כדי ליצור גרסה משופרת של החיים שלו. היום צריך בשביל זה רק להעלות פוסט

מייסדי רובינהוד. מימין: ולדימיר טנב, ובאיג'ו באט / צילום: ap, Mark Lennihan

וול סטריט סוף סוף מתגמלת את החברה של שני האאוטסיידרים שהפכו למיליארדרים

אפליקציית המסחר האמריקאית רובינהוד הגיעה לוול סטריט בסערה לפני כארבע שנים וספגה כישלון חרוץ ● סאגת מניות ה"מם" סיבכה את החברה עם הרגולטורים, היא נזקקה למיליארדי דולרים לערבויות ואף הגיעה לסף פשיטת רגל ● אבל מאז השפל ההוא, המניה זינקה ביותר מ־1,300%, הרווחים רק גדלים, והמוניטין השתקם

שליח מזון רובוטי בארה''ב / צילום: ap, Carlos Osorio

רחובות אמריקה מתמלאים בשליחים רובוטיים - והאנשים מתעלמים ממצוקתם

השליחים האוטומטיים, שאפשר לראות בחלקים נרחבים של ארה"ב, נתקעים לעיתים בשלג או מתהפכים על גבם ● הציבור לפעמים מוצא אותם חביבים, אבל כשהם תקולים, התמונה ברורה: זה כל רובוט לעצמו

נתב''ג / צילום: Shutterstock

ההצעה והסערה: האם מי שנתקעו בחו"ל בזמן המלחמה יקבלו פיצוי של עד 450 דולר ליום?

ועדת הכלכלה היתה אמורה לדון במתווה לפיצוי הישראלים שנתקעו בחו"ל במבצע "עם כלביא" ● על הפרק: מתווה שמציע החזרי הוצאות לינה ומחיה שיכול להגיע אף ל-450 דולר לנוסע ● אז למה ההצעה לא עלתה לדיון ומי יפצה את הנוסעים?

סהאם פרק בראיון לפודקאסט TBPN / צילום: צילום מסך מיוטיוב

"יש אלפים כמוהו": המהנדס שעבד בכמה עבודות במקביל והסערה

סהאם פרק, "הממקבל הסדרתי", הפך לאחרונה לשם הכי חם בעמק הסיליקון לאחר שנחשף שעבד בסתר בכמה סטארט-אפים בו־זמנית ● מאחורי הקלעים בתעשייה פחות מופתעים מהפרשייה: עובדים רבים מודים כי בתעשיית שאינה וודאית, כך הם שומרים על עצמם מפיטורים

עופר ינאי, שחר גרשון, נדב טנא, נועם פישר / צילום: שלומי יוסף

היחסים עלו על שרטון: מאבקי כוח וכסף טלטלו את מניית נופר אנרג'י

מצד אחד עופר ינאי, מייסד ובעלים אמביציוזי ששואף גבוה ולא נרתע מלבצע שינויים ● מולו צמד המנכ"לים של נופר, שהחזיקו מניות במאות מיליוני שקלים שאותן קיבלו מידיו במתנה ● גורמים בשוק מנתחים את שרשרת האירועים, שהובילו לסיום הדרמטי של השותפות ארוכת השנים בחברת האנרגיה המתחדשת נופר

רונן עקביה, מנכ''ל בית וגג / צילום: יח''צ נימקו

ביקושי יתר בגיוס האג"ח הראשון של חברת בית וגג

חברת ההתחדשות העירונית שבה מחזיק יעקב שחר מגייסת כ-105 מיליון שקל, לאחר זינוק של 42% במניה בשנה האחרונה ● החברה צופה רווח גולמי עתידי של מעל 1.6 מיליארד שקל בפרוקיטים שהיא מקדמת

סניף של שירותי בריאות כללית -קופת חולים כללית / צילום: עינת לברון

יו"ר ועד העובדים בכללית מזהיר: "אם משרד הבריאות ימנה מנהל מטעמו - כל העובדים ישבתו"

יו"ר הוועד של הכללית מצטרף למאבק על מינוי המנכ"ל ונעמד מול משרד הבריאות: "איומים אגרסיביים יכשלו. לא ניתן להפוך את הכללית לסניף של האוצר ואגף התקציבים במשרד הבריאות" ● ועד עובדי הכללית הוא לא גורם שמשתתף רשמית בבחירת המנכ"ל, אבל יש לו בהחלט השפעה מכרעת על הישרדותו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו / צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

נתניהו הכריע לגבי מיקום שדה התעופה הבא של ישראל. האם הפעם זה יקרה?

נתניהו הנחה להציג בתוך שלושה חודשים תכנון ראשוני להקמת שדה התעופה המשלים לנתב"ג בצקלג שבנגב, כאשר במקביל, יתבצע גם תכנון להקמת שדה התעופה ברמת דוד - ובהמשך יוחלט סופית היכן הוא יוקם ● האתר בצקלג נדחה בעבר בשל מגבלות שונות, אך הגורמים המקצועיים ריככו את עמדתם לגביו לאחרונה

דיון בוועדת החוקה, בראשותו של ח''כ שמחה רוטמן / צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת

התיקון לחוק החוזים כמודל לאיחוי לאומי

התיקון לחוק החוזים ראוי להיחשב כמודל לחקיקה ממלכתית ומאחדת, בתקופה של קיטוב הולך וגובר ● כל אחד מתתי־ההסדרים שנקבעו בחוק הוא פרי פשרה מהותית, המשלבת בין עמדות המחנה השמרני לבין עמדות המחנה הליברלי ● מהתיקון עולה הקריאה הרעננה ביותר לישראל של 2025: גם כשאנו חלוקים – אנו מסוגלים להסכים

הניו יורק טיימס: זה "מחיר הניצחון" שישראל משלמת על המלחמה באזור

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: חמאס נתון ללחץ מתושבי הרצועה "שדורשים הקלה מהמשבר",  המדינה המפתיעה עם יותר מאלף פעילי חיזבאללה, וכך המלחמה באיראן "החלישה את מעמדה של ישראל בעולם" ● כותרות העיתונים בעולם