גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סמנכ"ל שיווק HOT, דינה נבות: "לא רק התוכן חשוב - אלא גם איפה, מתי ואיך צורכים אותו"

אחרי שביססו את ה"טריפל", עוברים ב-HOT לאסטרטגיה חדשה עם דגש על שירותי ה-VOD, ה-START OVER והמג'יק, במה שמכונה "דיאלוג אינטראקטיבי בין הצופה למסך"

לפני 9 חודשים הגיעה דינה נבות לתפקיד סמנכ"ל השיווק של HOT , וכשניסתה להגדיר לעצמה ולחברה מהי האסטרטגיה שהיא מעוניינת לכוון אליה היא מצאה את עצמה בצומת. "מצד אחד האסטרטגיה של החברה בשנתיים קודם לכן היתה הטריפל (בסט ווליו פור מאני באמצעות שילוב של טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה, י.ג) ומצד שני עמדה השאלה באיזו מידה אנו ממקדים את המאמצים שלנו בעניין התוכן כאשר האמירות דיברו על כך שהתוכן הוא המלך".

לנבות היה ברור שהמוצרים המשלימים (אינטרנט וטלפוניה) הם מנוע הצמיחה העיקרי של החברה ומהווים כיום כשליש מפעילותה. "יחד עם זאת גילינו שהצרכנים יודעים ש-HOT היא חברת תקשורת כוללת. 80% יודעים מה זה טריפל ו-90% ידעו ש-HOT מספקת את כלל השירותים. הבנו שאין צורך להמשיך ולבסס את הכיוון הזה שהשיג ומימש את הפוטנציאל שלו והחלטנו לתת ערך אמיתי וחדש ללקוח".

בראיון ראשון מאז כניסתה לתפקיד מסבירה נבות שהמושג "התוכן הוא המלך" פינה את המקום ל"הקונטקסט הוא המלך" - "זה לא רק איזה תוכן אתה רואה אלא איפה, מתי ואיך".

* ואת בעצם מגיעה ל-VOD, אך ה-VOD הוא לא עולם חדש, השקתם אותו לפני 4 שנים.

"כשה-VOD הושק הוא היה נראה טריוויאלי, הוא נוצר כשירות טבעי, אך גילינו שהצרכן לא רוצה את הטבעי, הצרכן רוצה את התפיסה החדשה. כבר לא הולכים ל-VOD כדי לראות פרק שפספסתי, אלא הולכים קודם כל ל-VOD ומזפזפים בתוך הקטגוריות שלו ואז מחליטים מה מתאים לנו באותו הרגע. ל-50% מהלקוחות שלנו יש VOD ומבין אלה שיש להם אשר נמצאים בקטגוריית הגיל 22-34, 50% צופים רק ב-VOD. זה נתון מדהים. מסתבר שהערוצים הליניארים לא נצרכים על ידי הצעירים ולראייה ערוצי הברודקאסט שהרייטינג שלהם הולך ויורד".

לדבריה, "העלייה של הרייטינג בברודקאסט היא רק בשעות הפריים. הפער בין הרייטינג בפריים לבין שאר היום הולך וגודל. שעות הפריים ותוכניות שישודרו בלייב יהיו היחידים שיצליחו להביא צופים ואני חושבת שגם ערוצי הברודקאסט מבינים את זה. ככל שיורדים בגיל רואים את התופעה הזו יותר בחוזקה".

לדברי נבות, אם בעבר חשבו שה-VOD מיועד לפריקים של טלוויזיה, הסתבר שנהפוך הוא, שמדובר בכלי שמיועד לאנשים שאין להם זמן לצפות בטלוויזיה וזה מאפשר להם לעשות זאת.

"נבצע שינויים במותג"

אחרי ש-HOT התמקדה בטריפל וב-VOD, אך הזניחה את ממירי המג'יק, בעוד שמתחרתה yes, אשר אין בידיה את ה-VOD, התמקדה באגרסיביות בשיווק מכשירי ה-yes max הבינו ב-HOT כי עליהם לחזק את היתרון התחרותי שלהם.

"החלטנו להתמקד באסטרטגיה שתתמקד ביתרון הכה בולט שיש לנו - שירותי ה-VOD, ה-START OVER והמג'יק שיחד מאפשרים לנו לייצר דיאלוג אינטראקטיבי בין הצופה למסך. שינוי האסטרטגיה מחייב אותנו לבצע שינויים במותג. אנו מבטיחים הבטחה ללקוח - משדרגים עבורו את חווית הצפייה. היו הרבה שאלות סביב השפה התקשורתית ויש אמירה כזו שכל סמנכ"ל שיווק חדש שמגיע עושה שינוי במותג ומשנה את הלוגו. עשיתי את זה בתפקידים הקודמים שלי בפלאפון ובקרליין. כאן לא היה צורך לשנות, אך היה צורך לשנות את השפה התקשורתית, המהות המותגית וההבטחה התקשורתית".

* מה המטרות שלכם? בכמה תגדילו את נתח השוק שלכם?

"אנו נעלה בנתח השוק, נחזק את נאמנות הלקוח ונמשיך לצמוח גם במנועי הצמיחה האחרים. הצרכן יישאר איתנו ואליו יצטרפו גם לקוחות חדשים כך שנתח השוק שלנו שהיום עומד על 63% - יגדל".

* הסיבה למהלך זו התפיסה של HOT כפחות חדשנית על אף הטכנולוגיה המתקדמת יותר?

"אנו נתפסים כפחות חדשניים למרות שהטכנולוגיה שלנו מאפשרת הכי הרבה תועלות ללקוח. אנו נחדד את הטכנולוגיה כפלטפורמה. קהל היעד שלנו הוא בעיקר צעירים כי הם העולם החדש של הצריכה הטלוויזיונית. הם קובעים את הטון, מובילים את הדעה".

* בעצם אתם מבינים שאתם לא במשחק ה-PVR למרות שהוא קיים אצלכם והיום החלטתם לתת מענה ל-yes, הן במכשיר והן בתפיסה.

"בשנתיים האחרונות השקענו המון בכניסה לשני שווקים של טלפון ואינטרנט, בהם היינו צריכים לבסס חדירה. היום הטריפל הוטמע ואנו מרגישים בנוח לחזור לתוכן. האסטרטגיה שאפיינה את ה-VOD כתחליף למג'יק היא לא האסטרטגיה שאנו רואים כיום. היום אנו מציעים לצרכן את כל המניפה. זה מוצרים שחיים יחד וחיים זה לצד זה. התפיסה אז הייתה אחרת".

* מה תהיה התשובה שלכם לחבילת הערוצים הדיגיטלית שתאפשר לצרכן צפייה בחמישה ערוצים מרכזיים ללא תלות בכבלים או בלוויין?

"אנו מתכוונים להמשיך להיות מובילים, טובים ורלוונטיים לצרכן. אני מאמינה שאם נותנים ערך לצרכן הוא נשאר. ה-DTT הוא לא אלטרנטיבה לא לתוכן ולא לקונטקסט. אנחנו נמשיך להיות אטרקטיביים לצרכן עם תוכן מוביל, מותג חזק וקונטקסט מצוין".

* בעצם היום את מתווה את האסטרטגיה השיווקית והפרסומית החדשה של HOT יחד עם באומן-בר-ריבנאי בעוד שקודמך בתפקיד, יוסי לובטון, משמש כיום כמנכ"ל באומן-בר-ריבנאי. איך זה עובד?

"הצוות של באומן הם שותפים לכל דבר. השותפות הזו עכשיו רק יותר חזקה כי יוסי מכיר היטב את החברה. אין פה אגו. יוסי כל הזמן אומר לי שהוא מבין, שהוא לא שומר על שום דבר ושהוא פתוח לשמוע על שינויים. באומן הם שותפים מלאים למהלך, והם יודעים כי מדובר בשוק דינמי ומשתנה אשר מחייב מחשבה רעננה, הסתכלות אחרת ואסטרטגיה חדשה. ויוסי מתרגש יחד איתי מההשקה".

לגבי הקמפיין שיעלה היום לאוויר אומרת נבות ש"הקונספט הפרסומי שלנו זה משהו שלא נראה עד כה - 25 סרטונים".

* כמה השקעתם בכל כך הרבה סרטונים?

"כמו שמשקיעים בסרט אחד עם פרודקשן ווליו גדול. הגל הראשון יכלול 15 סרטונים בהשקעה של 5 מיליון שקל. גם הסלוגן שונה ל"תהנה מכל רגע" לאחר שבמשך תקופה ארוכה הוא היה "תמיד יש משהו לאהוב".

עוד כתבות

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא מתרסקת ב-10% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

השופט בדימוס איתן אורנשטיין, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי תל אביב / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

אורנשטיין דחה בקשה להתפטר מבוררות המיליונים גרטנר-גרטלר

דן גרטלר ביקש לפסול את השופט בדימוס איתן אורנשטיין מתיק הבוררות בנימוק כי הבורר סבור שהוא זה שעומד מאחורי חשיפת השיחות עם יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה - מהן עולה חדש ליחסי תן וקח בין השניים • אורנשטיין, שכבר כתב את פסק הבוררות, דחה את הבקשה

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק