גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סקר מובילי השירות של "גלובס": בזק בינלאומי מובילה בשירות מבין ספקיות האינטרנט

בזק בינלאומי זוכה לציונים הטובים ביותר בכל הפרמטרים, מה שמציב אותה מעל שתי מתחרותיה 012 סמייל ונטוויז'ן 013, אך הן לא הרחק מאחור ■ בשורה התחתונה: המיזוגים והתחרות הגוברת הטיבו עם הצרכנים

תוצאות סקר מובילי השירות של "גלובס" בתחום ספקיות האינטרנט, שנערך בשיתוף פלאפון ובאמצעות מכון שריד, בדק את השירות שמעניקות. 3 הספקיות הגדולות ומצא כי המיזוגים שנערכו בחלק מהחברות היטיב עם הצרכנים.

בעוד שבשנה שעברה העניקו הצרכנים לספקיות את הציון הממוצע הכולל 7.4, השנה נרשמה עלייה של שתי עשיריות והספקיות זכו לציון הממוצע הכולל 7.6.

את הבכורה לקחה השנה בגדול חברת בזק בינלאומי, שזכתה לציונים הטובים ביותר בכל הפרמטרים ולציון הכולל 7.9, לעומת 7.5 שקיבלו האחרות.

השנה החולפת היתה שנה משמעותית לצרכני האינטרנט בישראל. 4 ספקיות אינטרנט מרכזיות התמזגו לשתיים (נטוויז'ן וברק וכן סמייל אינטרנט זהב וקווי זהב), המחזיקות יחד עם חברת בזק בינלאומי בכ-90% משוק מנויי האינטרנט.

אורנג' ואקספון נותנות פייט

לצד החברות הוותיקות "נולדו" השנה שתי ספקיות חדשות, שהוסיפו שירותי אינטרנט לשירותים שהוענקו קודם לכן: אורנג' - שהוסיפה את שירותי האינטרנט ואת שירותי הטלפון הקווי לשירותי הטלפוניה הניידת שלה; ואקספון - שהתחילה לספק אינטרנט בנוסף לשירותי שיחות בינלאומית ולשיחות הטלפוניה הקווית שהחלה להפעיל. כיוון ששתי החברות האלו צעירות בשוק ונתח המנויים המשותף שלהן לא מגיע ל-10% מכלל השוק, הן לא נסקרו, למרות שהן מציעות שירותי אינטרנט מתקדמים ומשתדלות להוות תחרות לחברות הוותיקות מבחינת המחיר, כמו גם מבחינת השירותים הנלווים.

אורנג', שעל-פי ההערכות בשוק הצליחה בשני חודשי פעילותה לגייס כ-15,000 מנויים, מציעה גלישה ברוחבי פס של 1.5 עד 15 מגה בייט לשנייה, ומעניקה - ללא תשלום נוסף - שירותים כמו אנטי וירוס של קספרסקי למחשב, סינון וירוסים וסינון דואר זבל (SPAM) מתיבת הדואר האישית, וכן שירות תמיכה מרחוק, המאפשר השתלטות מומחה ושירות איתור אוטומטי לתקלות תשתית אצל הלקוח ללא תשלום נוסף. החברה מציעה שירותים נוספים, המאפשרים להתחבר מרחוק לציוד התקשורת המותקן אצל הלקוח ולסייע במתן פתרון בזמן אמת, ושירות עד הבית במסגרתו מגיע טכנאי של החברה לבית הלקוח, מתקין את הרשת האלחוטית ואת שירותי האינטרנט המתקדמים ומדריך לשימוש ברשת.

אקספון, שכמו בתחום השיחות הבינלאומיות מנסה גם בתחום האינטרנט להטמיע את אסטרטגית ה-Low cost, מדווחת על הצטרפות 3,000 לקוחות, ועל גיוס של 700 לקוחות חדשים מידי שבוע.

ואם בשירות עסקינן, באקספון טוענים, כי מרבית הלקוחות שהתעניינו בחיבור לאינטרנט שמציעה החברה היו כאלה שכבולים בחברות אחרות למסלולים הכוללים התחייבות לפרקי זמן ארוכים, וכי זו גם הסיבה שבמרבית המקרים בוחרים הלקוחות להצטרף למסלול ללא התחייבות היקר יותר (29 לחודש ל-1.5 מגה) מאשר למסלול הזול והמחייב (22 שקל ל -1.5 מגה).

החברות הוותיקות לא נשארו חייבות אף הן, ולאור כניסתן של אורנג' ואקספון הן מציעות הטבות משמעותיות למנוייהן. כך, לדוגמה, שדרגה בחודשים האחרונים 012 סמייל - ללא תשלום - את מהירות הגלישה לכל מנוייה. בזק בינלאומי יצאה באחרונה במבצע במסגרתו היא מעניקה למצטרפים גלישה במהירות 5 מגה ל-5 חודשים חינם, ובנוסף שירות השתלטות מומחה. נטוויז'ן מציעה למצטרפים חצי שנה בחצי מחיר.

בזק בינלאומי מובילה גם בתמיכה

סקר בנושא שביעות-הרצון משירותי ספקיות האינטרנט נערך על-ידי מכון שריד שירותי מחקר עבור "גלובס" בחודש אפריל 2009, בקרב 469 איש המהווים מדגם מייצג של תושבי ישראל דוברי העברית מגיל 18 ומעלה (טעות דגימה מרבית 4%).

למרות שמקצועיות התמיכה היא מהנקודות המהותיות ביותר בשירות לרשתות אינטרנט, דווקא בנקודה זו העניקו הנשאלים לכל החברות את הציון הממוצע הנמוך 6.9.

הסקר הצביע על כך שלקוחות בזק בינלאומי הם המרוצים ביותר, והעניק לחברה את הציונים הגבוהים ביותר בכל הפרמטרים. שתי החברות האחרות קיבלו שתיהן ציון מסכם זהה - 7.5.

הפרשים ניכרים לטובת בזק בינלאומי נרשמו בעיקר בפרמטר אמינות (בו היא מובילה ב-6 עשיריות הציון על 012 סמייל), וגם בפרמטרים הנוגעים לנאמנות: סבירות לקנות שוב ונכונות להמליץ, היא מובילה על 012 סמייל בפערים ניכרים.

012 סמייל קיבלה את הציונים הנמוכים ביותר בפרמטרים שביעות-רצון כללית (7.7 לעומת 8.1 של בזק בינלאומי), אמינות (7.5 לעומת 8.1 של בזק בינלאומי), סבירות לקנות שוב ונכונות להמליץ לחבר (7 ו-6.7, בהתאמה).

013 נטוויז'ן קיבלה את הציונים הנמוכים ביותר בתחום המקצועיות (6.4 לעומת 6.9 לבזק בינלאומי), בזמן ההמתנה לקבלת שירות (7.9 לעומת הציון הגבוה 8.2), ושביעות-רצון מהטיפול בבעיות (7.1 לעומת 7.8 לבזק בינלאומי).

לקוחות כל החברות לא מרוצים מהמחיר

למרות התחרות בין החברות הגדולות לבין עצמן, וניסיונותיהן להתאים את עצמן לתחרות עם החברות החדשות והקטנות, לא נרשמו בשנה האחרונה שינויים משמעותיים במחירים שגובות 3 החברות הגדולות. כל מבצעי השיווק של החברות מענקים הנחות או אינטרנט חינם לתקופה מוגבלת, שלאחריה תמשך התחייבות במחירים גבוהים.

נתון זה בא לידי ביטוי גם בפרמטר המחירים בסקר השירות. מהסקר עלה, כי לקוחות 3 החברות מעניקים להן את ציונים נמוכים הנעים בין 6.4 (013 נטוויז'יון) ל-6.5 (012 סמייל ובזק בינלאומי).

תגובות

* בזק בינלאומי (ציון סופי: 7.9):

"אנו גאים בתוצאות הסקר, המשקפות את מובילותינו בכל הפרמטרים השירותיים שנבדקו. תוצאות אלו מקורן בעבודה ממוקדת ועקבית, למען שיפור מתמיד של חווית השירות לה זוכים לקוחותינו. אין ספק, כי תוצאות אלו הן תוצר ישיר של מחוייבות והירתמות של כלל עובדי בזק בינלאומי להצלחת החברה".

* 012 סמייל (ציון סופי: 7.5):

"החברה מציבה את איכות השירות ללקוחותיה בראש סדרי העדיפויות. כחברת תקשורת מובילה, מחויבת 012 סמייל להתמיד ולשפר את רמת השירות לגבוהה ביותר עבור לקוחותיה, מגמה אשר ניכרת גם בסקר 'גלובס' הנוכחי".

* 013 נטוויז'ן (ציון סופי: 7.5):

"החברה מציבה את השירות ללקוח במרכז פעילותה, ובסקרים אובייקטיבים שאנו מבצעים כל העת עולה כי לקוחותינו בעלי שביעות-הרצון הגבוהה ביותר בישראל. חשוב לציין כי זו השנה הראשונה בה אנו משתתפים בסקר כחברה ממוזגת וכשבוחנים את ביצועינו השנה מול השנה שעברה ניתן לראות, כי תוצאות הסקר בפרמטרים של שביעות-הרצון הכללית, זמן ההמתנה ואדיבות הנציגים משקפות שיפור ניכר.

"עם זאת, החברה לוקחת לתשומת ליבה את תוצאות הסקר, תלמד אותן ותפעל על מנת להמשיך ולשפר כל העת את השירות ולהעלות את שביעות-רצון לקוחותיה".

מהר יותר, חזק יותר / רונית מרכוס

"למדתי שאנשים שוכחים מה אמרת, אנשים שוכחים מה עשית, אבל אנשים לעולם לא שוכחים איך גרמת להם להרגיש" (מאיה אנג'לו, פילוסופית וסופרת אמריקאית).

כשמדברים על חווית לקוח באינטרנט, מהירות היא שם המשחק. באינטרנט הלקוח רוצה להרגיש את המהירות, שחווית הגלישה תהיה מהירה, שהאתרים יעלו במהירות ושיוכל לקבל ולשלוח את כל המידע הדרוש לו, גם אם הוא שוקל מגה ביטים רבים. המעבר בין העולמות שקוף מבחינת הלקוח, והטכנולוגיה עובדת שעות נוספות כדי לספק את המהירויות העולות משנה לשנה, ומי זוכר שעד לפני עשור רק למעטים מאיתנו היה אינטרנט ביתי.

הלקוח הישראלי רגיל לקבל שירות מהיר ואיכותי בבנק ובסופרמרקט ומכאן שהוא מצפה לחוויה דומה גם בעת הגלישה במחשב. הציפייה לאותה חוויה נמשכת גם בעת תקלה בשירות. ספקיות האינטרנט מעמידות לרשות הלקוח סטנדרטים גבוהים של שרות ומציעות מענה טכנולוגי ואנושי איכותי במרבית שעות היממה. נציג השירות חייב להיות מומחה למחשבים ולאתר מרחוק כל תקלה בין אם מקורה במערכת ההפעלה, ברשת האינטרנט או בחברת התשתית עצמה, ורצוי שתוך כדי שיחה גם יספק את הפתרון המיוחל ללקוח.

למרות המורכבות הטכנולוגית של פתרון תקלות מרחוק, האתגר של ספקיות האינטרנט הוא להמשיך ולהציע ללקוח מענה איכותי ומהיר, גם בעת תקלה, ללא יצירת עומסים על מוקדי השירות, כאשר פתרון אמיתי יבטיח שמעגל הטיפול ייסגר ללא צורך בפניה חוזרת.

* רונית מרכוס היא סמנכ"ל שירות ומכירות למגזר הפרטי בפלאפון.

עוד כתבות

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

וול סטריט / צילום: Shutterstock

מגמה חיובית בוול סטריט: הנאסד"ק קופץ ביותר מ-2%

מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים